Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:58

@ Ismy; wat een leuke ruin zeg!! Hoop dat je snel een leuk plekje voor hem vind.

@ Jolanda; Hm mss weet ik wel iemand, hoe is ze sensibel in omgang? en Ohz? PB mag ook :)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 17:11

Gister naar een pony wezen kijken, en wat ik toen zag pfffffffffffff...................

Een pony die in de krul was getrokken met z`n hoofd tusssen zijn benen en verschrikkelijk hard in zijn mond haken aan zijn kiezen en ga zo maar door.
Ik zij tegen die vrouw dat het paard wel erg gedwongen naar beneden liep en ook wel erg laag (onder de loop lijn) was ze het daar niet mee eens.
Toen ben ik maar gauw afgestapt, heb gezegt dat ik het niets vond en ga ik dus weer verder met mijn zoektocht naar een kleine Totilas die ook kan springen.

Maar ik zit pas op 4 pony`s die ik heb bekeken dus ik heb er nog 6 te gaan voordat ik de juiste vindt hihi! :j

ismy

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:13

Romanoff: gefeliciteerd met je verjaardag! Bedankt! Helaas staat ie al een jaar te koop..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:18

dressuur518 schreef:
Gister naar een pony wezen kijken, en wat ik toen zag pfffffffffffff...................

Een pony die in de krul was getrokken met z`n hoofd tusssen zijn benen en verschrikkelijk hard in zijn mond haken aan zijn kiezen en ga zo maar door.
Ik zij tegen die vrouw dat het paard wel erg gedwongen naar beneden liep en ook wel erg laag (onder de loop lijn) was ze het daar niet mee eens.
Toen ben ik maar gauw afgestapt, heb gezegt dat ik het niets vond en ga ik dus weer verder met mijn zoektocht naar een kleine Totilas die ook kan springen.

Maar ik zit pas op 4 pony`s die ik heb bekeken dus ik heb er nog 6 te gaan voordat ik de juiste vindt hihi! :j

Hoe kon je zien dat hij haken heeft? :? Of had je voor het gemak een mondsperder meegenomen?

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:24

dressuur518 schreef:

:')
wel vervelend!

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:36

hihih looplijn ;-)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:40

@dressuur518 als jij ook een budget hebt voor een kleine totilas dan weet ik wellicht nog wel een plekje waar ze die hebben staan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:32

Paard verkopen kan inderdaad ook vervelend zijn. Heb tot nu toe met kijkers weinig vervelende ervaringen, ik ben in mijn advertentie's altijd eerlijk en open en dat zorgt ervoor dat er weinig kijkers voor ' niks' komen zeg maar.

Wat ik tegenwoordig wel mee maak, is dat mensen zeggen via de PB ' mooi paard, maar ver boven mijn budget!' . Of ' mooi paard maar wij hebben maximaal 500 euro te besteden en dan inclusief zadel en hoofdstel.' .

:') .... Je denkt toch niet dat ik mijn paard meegeef dan... Ik zit al in de bodem van de markt en als je geen 1000 euro hebt, wat wil je dan doen als hij wat mankeerd?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:34

Ow ja, mensen proberen vanalles! Ik krijg reacties van mensen die 2500 te besteden hebben en dan dus reageren op onze Voorlopig Keur merrie.. die tot de betere merries vd Geldersen behoort. Ja best leuk, maar dat is gewoon niet genoeg..

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:58

Ik had van de week ook zoiets...kwamen mensen kijken..ging allemaal goed..nix van te zeggen...mailen ze me 2 dagen later..dat ze hem wel willen hebben alleen dat ze hun jeep in de prak gereden hadden en ze nu E2000,- minder wilden betalen...of ze em dan toch mochten hebben..(mensen verzinnen vanalles..) ;-)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:01

Ja.. lastig soms. De markt is al slecht, maar t wordt nog erger als we paarden weg gaan geven. Zo denk ik erover :)

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:08

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:10

Die van ons komt uit een Zichem en ze is zelf een Elegant, maar Zichem stempelt wel ja :j Haar zoon van Negro lijkt weer heel veel op Elegant, grappig he hoe dat kan gaan :)

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:10

Hallo allemaal,

mag ik ook een beetje mee kletsen hier en hopen dat jullie af en toe met wat ideetjes komen.
Ik ben ook op zoek naar een nieuw paardje.
Wil graag een leuk jong springpaard die wel al beleerd is. Hoeft nog niet super lang onder het zadel te zijn.
het liefst wil ik een paardje die een beetje groot is, minimaal vanaf 1.65.

Vind donkerbruin of zwart t mooist, spreekt mij het meeste aan.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:30

ismy schreef:
Voor de mensen die opzoek zijn:

http://www.bokt.nl/markt/ad/43623/4-jar ... e-toekomst een mooie grote forse lieve ruin, hij verdient echt een goed plekje!

En tevens hebben we ook een mooie 3-jarige groene springmerrie van sattisfaction! Een wel wat kleiner paard.

Hier was toch al iemand van "ons" wezen kijken?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:54

Pletje123 schreef:
dressuur518 schreef:

Hoe kon je zien dat hij haken heeft? :? Of had je voor het gemak een mondsperder meegenomen?

Nee die verkopster deed zo mond open en liet het me zien! En ze zij dat ie nodig naar de tandarts moest....
Laatst bijgewerkt door dressuur518 op 19-05-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:58

sassie81 schreef:
hihih looplijn ;-)

Ow dat heb ik nou heel vaak als iets snel schrijf maar ik bedoelde natuurlijk loodlijn!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:58

Sundral schreef:
@dressuur518 als jij ook een budget hebt voor een kleine totilas dan weet ik wellicht nog wel een plekje waar ze die hebben staan.

Waar? Pb?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:00

Haken zitten op de kiezen en daar moet het paard wel erg ver zijn mond voor open doen om het te zien. Sterker nog, veel wordt op de tast gedaan om haken te ontdekken... lijkt mij een sterk verhaal.

En waarom liet ze dat zien? Dat verkoopt toch voor geen meter?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:55

Misschien wilde ze verklaren waarom de pony zo strak gereden werd :+

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:05

Hihi ik ben nou al 2 jaar aan het kijken voor een leuk paard, maar heb er gewoon nog niet genoeg tijd voor.
En wil eerst nog wat meer weten, en wat meer leren.
Maar ik zoek:
Een paard of grote e pony
4 tot 10 jaar
Verkeers mak.
Moet springen en dresuur wel leuk vinden.
Mag best pittig zijn
Ruin, of hengst
:D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:07

coroosje schreef:
ismy schreef:
Voor de mensen die opzoek zijn:

http://www.bokt.nl/markt/ad/43623/4-jar ... e-toekomst een mooie grote forse lieve ruin, hij verdient echt een goed plekje!

En tevens hebben we ook een mooie 3-jarige groene springmerrie van sattisfaction! Een wel wat kleiner paard.

Hier was toch al iemand van "ons" wezen kijken?

Ja driebergen hier op bokt was toen wezen kijken. Maar zij vond het paard toen nog te groen. En te jong. Paard was toren nog niet helemaal lekker door gereden.

Of bedoel je iets anders?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:21

De markt is slecht dat klopt maar veel verkopers zijn ook niet reeel.
Je kunt de hoofdprijs wel vragen voor een ouder of kleiner paard wat nog niets gepresteerd heeft maar dan verkoop je ook niks. En dat kan gevoelsmatig best zuur zijn als je zelf veel geinvesteerd hebt in het paard of de emotionele waarde hoog ligt, maar op een papier of een verwachting kan je nou eenmaal niet rijden.

Een goed of fijn paard voor een passende prijs verkoop je nog steeds. Ik was mijn 7 jarige Z ruin met maat en een excellent karakter binnen een week kwijt voor een goede prijs. Deze koper haakte na keuren af wegens een bemerking, maar nog was ik hem 2 weken later alsnog kwijt voor een hele keurige prijs. Maat, sportprestaties en karakter verkopen wel degelijk.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:29

@ismy dat bedoelde ik idd! Was het ff kwijt.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:42

coroosje schreef:
@ismy dat bedoelde ik idd! Was het ff kwijt.

okee!