Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:41

[***]:
Ik heb meerdere malen leuke dravers geprobeert op stal westfriesedijk. Zeker de moeite, ze scholen de dravers om tot rijpaarden. Dit gebeurt erg rustig. De paarden die ik daar gereden heb liepen allemaal al mooi relaxed ontspannen en nageeflijk. Ik heb ook wel dravers gereden die net van de baan kwamen en nog niet helemaal waren omgschoold, deze waren lang niet zo fijn te rijden en vond ik (persoonlijk) doodeng.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:42

Sommigen vragen ook echt extreme bedragen voor dravers, vooral particulieren (800 euro en meer vragen is gewoon teveel) .
Je moet bij de entrainementen zijn, dan is de prijs leuk en is er niet mee "geklooit".

Silly1972

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:44

stomme vraag misschien maar wat zijn entrainementen?

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:44

wreckh schreef:
[***]:
Ik heb meerdere malen leuke dravers geprobeert op stal westfriesedijk. Zeker de moeite, ze scholen de dravers om tot rijpaarden. Dit gebeurt erg rustig. De paarden die ik daar gereden heb liepen allemaal al mooi relaxed ontspannen en nageeflijk. Ik heb ook wel dravers gereden die net van de baan kwamen en nog niet helemaal waren omgschoold, deze waren lang niet zo fijn te rijden en vond ik (persoonlijk) doodeng.

Die zitten inderdaad nog helemaal in de koers-modus, maar als je je benen er goed vanaf houdt en niet trekt om in te houden maar "kneepje,los,kneepje, los" dan zijn ze aardig goed te doen vind ik zelf.

Edith, van stal westfriesedijk heeft zeker leuke dravers te koop staan,maar dan zijn ze inderdaad wel al intensief getraint waardoor de vraagprijs weer hoger wordt, dat is een keuze die je voor jezelf moet maken.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:46

Silly1972 schreef:
stomme vraag misschien maar wat zijn entrainementen?

Niet stom hoor!
Dat zijn trainingsstallen waar mensen hun dravers heenbrengen om te laten trainen en uit te brengen, vaak hebben de trainers ook eigen paarden lopen.
Vergeet niet dat de gemiddelde prijs om daar je paard te laten staan 600 Euro per maand is dus als je paard niet snel genoeg is het je bakken met geld kost en dan verkoop je hem liever voor een klein bedrag dan dat je hem daar laat staan ;)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:49

nobel1 schreef:
wreckh schreef:
[***]:

Die zitten inderdaad nog helemaal in de koers-modus, maar als je je benen er goed vanaf houdt en niet trekt om in te houden maar "kneepje,los,kneepje, los" dan zijn ze aardig goed te doen vind ik zelf.

Edith, van stal westfriesedijk heeft zeker leuke dravers te koop staan,maar dan zijn ze inderdaad wel al intensief getraint waardoor de vraagprijs weer hoger wordt, dat is een keuze die je voor jezelf moet maken.

Behoorlijk in de koersmodus. In de bak konden ze (heb er denk ik 6 geprobeert) amper een rustig rondje lopen. de goede kant op wilde nog wel (de kant die ze ook draven op de drafbaan) maar de andere kant niet. Steeds omspringen enzo. Ik ben een angstige ruiterm dus heb peultjes gescheten. :o Daarom spraken mij de paarden bij edith meer aan. Daar betaal je idd ook voor.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:52

Het zijn en blijven paarden met veel bloed.
Als jij inderdaad angstig erop zit dan voelen ze dat aan en kunnen ze in paniek raken.
Dan zijn de paarden van Edith inderdaad geschikter en altijd erg goed doorgereden.
Enorm duur zijn ze daar nou ook weer niet, ik geloof dat je zo rond de 800 euro een braaf doorgereden draver hebt.
Ik betaalde tussen de 175 en 300 euro voor mijn dravers, maar die waren dus inderdaad net van de baan af en hadden iets meer werk nodig.

sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:13

Mijn draver die ik heb gekocht kwam ook rechtstreeks van de baan af.
Als je geduld hebt gaat het ook lukken.
Ben met de mijne al zover gekomen dat hij galopwissels doet.
Maar dit vergt tijd en veel geduld.

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:17

rider heeft dat ik ook nog haardraver misschien iets voor je

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:41

cindyst schreef:
rider heeft dat ik ook nog haardraver misschien iets voor je

Sorry maar dit berichtje begrijp ik niet ;)

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:46

Als ik op de site van stalwestfriesedijk kijk, dan staat er alleen niks te koop. Klopt dit of kan ik ze beter anders gewoon bellen?

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:50

Ik zou gewoon even bellen.
Ze hebben nu een hele mooie staan, ik kan de foto's helaas niet kopieren, maar dit is zijn "verhaaltje"

Deze knappert meet 1,58 en is 5 jaar oud.
Heel lief paard in de omgang en met andere paarden.

Hij heeft sterke ruime gangen en een gedragen galop, kan in de toekomst absoluut een leuke dressuurproef lopen. Geen paard wat onder je weg vliegt, je moet er eerder aan rijden dan tegen houden en dat maakt hem een fijn rijpaard.

Helemaal gezond!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:51

oliebol.....pony waar ik morgen zou gaan kijken is OOOOOOOK al verkocht |(

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:56

Dat er voor weinig geld een draver gekocht kan worden is niet verwonderlijk
Hoeveel toekomst heeft de drafsport nog in Nederland? ze kunnen beter het imago opschroeven door de nadruk op 'gangenpaard' te leggen.

Maar goed dat is mijn mening

tassie, ah jammer...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:57

Gerjanne_s schreef:
Hoi Nobel, daar heb ik al naar gekeken moet alleen heel eerlijk bekennen dat de drie waar ik op gereden heb niet zo fijn vond zitten, maar deze hadden dan ook wel gekoersd. Dus misschien dat het per draver ook wel verschild. Ik zie ze alleen nergens voor een beetje normale prijs te koop staan, misschien dat jij een leuke weet?

Ik zag net echt een leuke op Bokt Markt staan! Vraagprijs 1000,- moet op korte termijn namelijk weg zijn.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:02

HalloDan schreef:
Gerjanne_s schreef:
Hoi Nobel, daar heb ik al naar gekeken moet alleen heel eerlijk bekennen dat de drie waar ik op gereden heb niet zo fijn vond zitten, maar deze hadden dan ook wel gekoersd. Dus misschien dat het per draver ook wel verschild. Ik zie ze alleen nergens voor een beetje normale prijs te koop staan, misschien dat jij een leuke weet?

Ik zag net echt een leuke op Bokt Markt staan! Vraagprijs 1000,- moet op korte termijn namelijk weg zijn.

Heb je de link?

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:10

nobel1 schreef:
Ik zou gewoon even bellen.
Ze hebben nu een hele mooie staan, ik kan de foto's helaas niet kopieren, maar dit is zijn "verhaaltje"

Deze knappert meet 1,58 en is 5 jaar oud.
Heel lief paard in de omgang en met andere paarden.

Hij heeft sterke ruime gangen en een gedragen galop, kan in de toekomst absoluut een leuke dressuurproef lopen. Geen paard wat onder je weg vliegt, je moet er eerder aan rijden dan tegen houden en dat maakt hem een fijn rijpaard.

Helemaal gezond!

Ik heb net even gebeld, deze komt zaterdag ja, en ze hebben ook nog een 9 jarige merrie en een 7 jarige ruin. De ruinen klinken inderdaad wel goed dus hou het in gedachten.

Er is nog een merrie die in deze hoek staat die me ontzettend boeit, alleen is ze misschien drachtig en ik weet niet of ik dat risico wil lopen...

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:27

saskia79 schreef:
Mijn topper staat op stal goedgekeurd en wel!!!

*\o/*

gefeliciteerd!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:37

saskia, super!! :D

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:47

tassie73 schreef:
oliebol.....pony waar ik morgen zou gaan kijken is OOOOOOOK al verkocht |(

he, wat balen!
aangezien ik me echt ontzettend verveel maar even snel op internet gekeken, misschien zit hier wat tussen? :)
heel veel succes!

http://link.marktplaats.nl/511259413

http://link.marktplaats.nl/520436413

http://link.marktplaats.nl/519249042

http://link.marktplaats.nl/516891636

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... ekid/23082

edit: bij sporthorses kan je alleen maar in prijsklasses zoeken, geen idee dus wat ze er precies voor vragen.
maar denk dat je er sowieso nog wel een paar honderd euro kan afhalen :)

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:50

( weet niet of ik het hier mag neer zetten? )

maar wij hebben ook nog een knappe 4 jarige draver ruin te koop

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:52

JoannevZ schreef:
Ik vraag me nog 1 ding af. Is het nuttig om een (bijna) 3 jarige klinische te laten keuren? Aangezien het paard nog niet volgroeit is, kan er nog heel wat veranderen. Of zie ik dat verkeert? Hoe denken jullie daarover?

het is op die leeftijd zelfs zinvol om rontgenologisch te keuren!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:25

Gerjanne_s schreef:
Gefeliciteerd Saskia!

Nog iemand een tip voor mij? Braaf klein paard, e pony. Alround recreatief gebruik, met name buitenritten. Ik heb wel een laag budget. Max 1500

(heb me eigen paard voor heel weinig verkocht maar vond de combinatie zo mooi!!)

in welke leeftijdscategorie zoek je? :)

deze is van een meisje bij mij op de club, leuk beest! geen idee alleen wat hun vraagprijs is..
http://link.marktplaats.nl/519221698

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:28

Mijne is vanochtend ook klinisch en rontgenolisich goedgekeurd en staat lekker in z'n nieuwe stal:D!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:30

Gefeliciteerd!
Wat voor een paardje is het?