Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wreckh schreef:[***]:
Ik heb meerdere malen leuke dravers geprobeert op stal westfriesedijk. Zeker de moeite, ze scholen de dravers om tot rijpaarden. Dit gebeurt erg rustig. De paarden die ik daar gereden heb liepen allemaal al mooi relaxed ontspannen en nageeflijk. Ik heb ook wel dravers gereden die net van de baan kwamen en nog niet helemaal waren omgschoold, deze waren lang niet zo fijn te rijden en vond ik (persoonlijk) doodeng.
Silly1972 schreef:stomme vraag misschien maar wat zijn entrainementen?
nobel1 schreef:wreckh schreef:[***]:
Ik heb meerdere malen leuke dravers geprobeert op stal westfriesedijk. Zeker de moeite, ze scholen de dravers om tot rijpaarden. Dit gebeurt erg rustig. De paarden die ik daar gereden heb liepen allemaal al mooi relaxed ontspannen en nageeflijk. Ik heb ook wel dravers gereden die net van de baan kwamen en nog niet helemaal waren omgschoold, deze waren lang niet zo fijn te rijden en vond ik (persoonlijk) doodeng.
Die zitten inderdaad nog helemaal in de koers-modus, maar als je je benen er goed vanaf houdt en niet trekt om in te houden maar "kneepje,los,kneepje, los" dan zijn ze aardig goed te doen vind ik zelf.
Edith, van stal westfriesedijk heeft zeker leuke dravers te koop staan,maar dan zijn ze inderdaad wel al intensief getraint waardoor de vraagprijs weer hoger wordt, dat is een keuze die je voor jezelf moet maken.
Daarom spraken mij de paarden bij edith meer aan. Daar betaal je idd ook voor. Gerjanne_s schreef:Hoi Nobel, daar heb ik al naar gekeken moet alleen heel eerlijk bekennen dat de drie waar ik op gereden heb niet zo fijn vond zitten, maar deze hadden dan ook wel gekoersd. Dus misschien dat het per draver ook wel verschild. Ik zie ze alleen nergens voor een beetje normale prijs te koop staan, misschien dat jij een leuke weet?
HalloDan schreef:Gerjanne_s schreef:Hoi Nobel, daar heb ik al naar gekeken moet alleen heel eerlijk bekennen dat de drie waar ik op gereden heb niet zo fijn vond zitten, maar deze hadden dan ook wel gekoersd. Dus misschien dat het per draver ook wel verschild. Ik zie ze alleen nergens voor een beetje normale prijs te koop staan, misschien dat jij een leuke weet?
Ik zag net echt een leuke op Bokt Markt staan! Vraagprijs 1000,- moet op korte termijn namelijk weg zijn.
nobel1 schreef:Ik zou gewoon even bellen.
Ze hebben nu een hele mooie staan, ik kan de foto's helaas niet kopieren, maar dit is zijn "verhaaltje"
Deze knappert meet 1,58 en is 5 jaar oud.
Heel lief paard in de omgang en met andere paarden.
Hij heeft sterke ruime gangen en een gedragen galop, kan in de toekomst absoluut een leuke dressuurproef lopen. Geen paard wat onder je weg vliegt, je moet er eerder aan rijden dan tegen houden en dat maakt hem een fijn rijpaard.
Helemaal gezond!
tassie73 schreef:oliebol.....pony waar ik morgen zou gaan kijken is OOOOOOOK al verkocht

JoannevZ schreef:Ik vraag me nog 1 ding af. Is het nuttig om een (bijna) 3 jarige klinische te laten keuren? Aangezien het paard nog niet volgroeit is, kan er nog heel wat veranderen. Of zie ik dat verkeert? Hoe denken jullie daarover?
Gerjanne_s schreef:Gefeliciteerd Saskia!
Nog iemand een tip voor mij? Braaf klein paard, e pony. Alround recreatief gebruik, met name buitenritten. Ik heb wel een laag budget. Max 1500
(heb me eigen paard voor heel weinig verkocht maar vond de combinatie zo mooi!!)