Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

0Whisper0

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:08

Gelijk heb je meid!

Iedereen vraagt ook aan mij, moet je nou echt iedere dag naar je paard toe?
Kan je nooit een dagje niet gaan.....euh nee!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:23

Precies. Ik heb dan geen eigen paard, maar rijd mn verzorgpaard 3x per week, en dan nog een uur lessen op de manege (vind het belangrijk zolang mogenlijk te blijven lessen) en nog krijg ik reacties dat ik er zo vaak ben enzo. Tsja.. Als ik dat nou leuk vind en ik me er goed bij voel!
Vandaag had ik een vriendin mee naar mn paardje. Ze had gereden en zat op de grond voor zn staldeur. Paardjelief blijft altijd netjes staan dus t kon geen kwaad. Ze wou een leuke foto van hem maken dus k lokte hem met een snoepje. Lief kijken kan die wel en al helemaal voor een snoepje. Vervolgens even naast haar gaan staan en paardlief begon met likken en frummelen bij mijn hand, zo mijn arm op, mn schouder, nek, gezicht, haar, en weer naar beneden. Ging even naast mn vriendin zitten en paardlief was mn oor aan t aflikken xD (zit zelf ik een k*tperiode dat t allemaal niet zo lekker gaat en dat voelen ze natuurlijk aan) nou ik heb helemaal stukgelegen van het lachen. Kippenvel over heel mn lichaam, en op zo'n moment besef je hoe sterk de band tussen een paard en een mens kan zijn. K hield even zijn neusje vast om hem wat kusjes tegeven en te knuffelen, ik liet hem los en het was weer klaar maar hij kan me dan zo laten lachen. Je voeld dan gewoon dat er liefde in zit ofzo.. Mn vriendin had het toevallig geflimt, maar ik ben blij dat ik zo'n sterke band met hem heb. Dat merk ik nu pas.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:29

Aaah dat is wel leuk dat t gefilmd is :)

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:39

Ben ik een maatje aan het uitleggen waarom ik toch steeds weer hard en dan weer zacht ga (schijn overgangen) "want dat arme dier weet zo ook niet waar die aan toe is'.
Krijg ik als opmerking. "Ooooh, dus als je, je paard verzameld zet je hem eigenlijk op een soort achterwielaandrijving" ..... Ja Jasper, ik werk toe naar een achterwielaandrijving _O-

Edit; Benfire zijn motor sloeg laatst ook af volgens ditzelfde maatje (hij viel in de wei terug van een blije galop naar een luie stap)
Ja, mannen kunnen dat, paarden vergelijken met autos :+
Laatst bijgewerkt door gwenr86 op 11-06-12 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:44

Hahahaha jaa zo kan je het ook noemen, achterwielaandrijving... xD
Of gewoon de motor aanzetten, waardoor de 'wielen' soepeler gaan lopen...
En dan nog even vertellen dat ie net weer helemaal gesmeerd is...

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:07

Ik liep laatst met Gamble en Roosz buiten, en toen kwamen er van die kinderen met ouders zeggen ze die grote (gamble) is de oudste en de moeder. En die kleine is een veulen en het kind van die grote!
Terwijl ten eerste gamble een MAN is, :') en 18 jaar jonger dan roos.

Daarna zeiden we dat Gamble de jongste was, zegt zo'n ander kindje: Oh.. dan is die andere ook klein voor zijn leeftijd.
Pfff. _O-

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:11

ProudHorse schreef:
Shona_ schreef:
Paard wat ik rijd staat vaak op de wei als ik op stal kom. Tegenwoordig gaat het prima, maar eerder wou madame nog wel eens wegrennen als ik aankwam..

1 keer kreeg ik haar gewoon echt niet te pakken, en ben maar weer gegaan. Ik vertelde t verhaal aan mn schoonmoeder, zegt ze doodleuk 'maar komen paarden dan nooit naar hun baasje toegerend :oo ?!'

Nou nee, helaas.. :')

Die van mij wel hoor _O-

Haha die van mij komt ook altijd half door het hek heen naar me toegerent xD

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:11

Haha zo'n opmerking van zo'n kindje is schattig!!!
Zo heb ik een keer de vraag gehoord of Pien (een shetlander) net zo groot werd als Dirk (een best wel sjieke fries, dat hoog oogt doordat ie voor de kar gestaan heeft...) En dan die kleine meisjes tegen elkaar zeggen dat ie wel zo groot zou worden.. Heb ze maar in hun waan gelaten en niet verteld dat ze toch pech hadden en pien zo klein zou blijven...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:17

amyyy55 schreef:
Shona_ schreef:
Paard wat ik rijd staat vaak op de wei als ik op stal kom. Tegenwoordig gaat het prima, maar eerder wou madame nog wel eens wegrennen als ik aankwam..

1 keer kreeg ik haar gewoon echt niet te pakken, en ben maar weer gegaan. Ik vertelde t verhaal aan mn schoonmoeder, zegt ze doodleuk 'maar komen paarden dan nooit naar hun baasje toegerend :oo ?!'

Nou nee, helaas.. :')

Haha die van mij komt ook altijd half door het hek heen naar me toegerent xD

Nou, die van mij hinnekt vrolijk naar me als ie me ziet, draait zich om, en wandeld dan rustig naar de andere kant van het land, met mij achter zich aan. Vervolgens draait ie zich weer om, en galopeerd knoerdhard terug naar het hek waardoor ik t hele stuk alleen terug moet lopen.. (Het land is echt onwijs groot bij ons), en eer dat ik bij t hek ben heeft ie zich nog ff volgevreten en kan k m eindelijk vangen.... Als ik dus niet achter m aanloop tot t einde van t land, blijft ie daar dus staan..... =P

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:23

amyyy55 schreef:
Ik liep laatst met Gamble en Roosz buiten, en toen kwamen er van die kinderen met ouders zeggen ze die grote (gamble) is de oudste en de moeder. En die kleine is een veulen en het kind van die grote!
Terwijl ten eerste gamble een MAN is, :') en 18 jaar jonger dan roos.

Daarna zeiden we dat Gamble de jongste was, zegt zo'n ander kindje: Oh.. dan is die andere ook klein voor zijn leeftijd.
Pfff. _O-

Whahaha, ja die opmerking had ik nog nooit gehoord. :')

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:45

Ge-wel-dig topic!!

M'n vriend is geen paardenmens maar hij vind alles best maar snapt dus ook niet alles... Hij vind natuurlijk dat m'n paard al het werk doet, ik doe niets. Als ik een rondje ga hardlopen dan krijg ik ook standaard te horen "Zo, ga je ook een keer sporten?"

Een paard jaar geleden heeft ie een keer op m'n paard (1.65) gezeten (gewoon stappen) maar hij kreeg pijn in z'n kont. Daarna ging ie op het stijve arabiertje van 1.40 van een stalgenootje. Het arabiertje zat veeeel lekkerder, mijn paard hobbelde zo :+

Standaard krijg je opmerkingen dat het het Paard van Sinterklaas is. Ach van kleine kindjes snap ik dat wel :) En de rest pest me er altijd mee dus dan kop ik ze vantevoren maar zelf alvast in. Een keer wilde ik opstappen voor m'n les zegt de vader van degene voor mij, "Nou je zal het wel druk hebben de komende tijd"..... :+

Was een keer stappen met vriendinnen in een grote stad, daar was allemaal politie te paard op de been en ik daagde een vriendin uit om om het politiepaard heen te lopen waarop ze heel serieus/verbaasd/paniekerig reageert, "Ja echt niet, straks trapt dat paard nog". Kijk zo krijgt de politie te paard mensen wel onder controle...

Wat ik alleen echt mega irritant vind is als niet-paarden mensen een paard zien schrikken dat ze dan meteen roepen dat je je paard niet onder controle hebt en waarom je dan in het bos gaat rijden als je 'm niet aan kan :roll:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:02

Dressuurgek schreef:
Wat ik alleen echt mega irritant vind is als niet-paarden mensen een paard zien schrikken dat ze dan meteen roepen dat je je paard niet onder controle hebt en waarom je dan in het bos gaat rijden als je 'm niet aan kan :roll:

Oh, die mensen doen dat ook als je paard niet schrikt hoor. Ik liep een keer met mijn paard langs een stel moeders waarvan de kinderen in de les aan het rijden waren, en zij helemaal kriegelig reageren van 'ja hou je een beetje afstand!? Straks bijt of trapt ie!!' Ik had dus al 2m afstand, paard liep keurig schuin achter me met haar hoofdje laag en aan een slap hangend touwtje. Ik heb ze maar genegeerd, had echt zin om Donna even op commando een bokje te laten geven ofzo (kan ze helaas niet alleen _O- )

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:12

T zijn dan wel geen niet-paarden mensen maar moet m toch even plaatsen...
K heb van die tutjes in mijn les, van 14, die gewoon simpelweg niet thuis horen in mijn les, maar omdat het niet anders kan rijden ze maar in die les... Zo arrogant als de weet ik t wat! Dan geef ik aan dat ze niet met zweepjes moeten zwaaien omdat mijn paard altijd onwijs zenuwachtig en druk is, en heel erg schrikkerig. Krijg de geschrokke reactie: " Oh! Sorry!" ik dacht, fijn ze stoppen. Ik loop verder met mijn paard en vervolgens gaan ze door. Paard dat in blinde paniek om me heen draaft.. En ik kwaad op die meiden omdat ik ze had gewaarschuwd. Ik zit dan met een paard dat niet rustig te krijgen is tot ze in stal staat.

Of tijdens een buiterit dat ze de paarden gaan ophouden en dan in volle galop achter de rest aan gaan.... Prima, 1x is niet erg, 2x gaat ook nog wel maar de 3e x is t genoeg. Als ik er dan wat van zeg krijg ik een arrogante reactie van: Jij wou toch achteraan. (Ja als ik de groep niet afsluit heb ik een paard dat haar benen niet kwijt kan) Vervolgens waarschuw ik nog een keer en krijg ik de reactie: Jaa rustig! Dus ik zeg: Hier knallen de paarden tegen elkaar op, dalijk gebeuren er ongelukken of lopen ze kreupel. Kan daar zo niet tegen. Ik rij bijna 11 jaar paard dus weet echt wel waar ik over praat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:13

LoveUggs schreef:
Of tijdens een buiterit dat ze de paarden gaan ophouden en dan in volle galop achter de rest aan gaan.... Prima, 1x is niet erg, 2x gaat ook nog wel maar de 3e x is t genoeg. Als ik er dan wat van zeg krijg ik een arrogante reactie van: Jij wou toch achteraan. (Ja als ik de groep niet afsluit heb ik een paard dat haar benen niet kwijt kan) Vervolgens waarschuw ik nog een keer en krijg ik de reactie: Jaa rustig! Dus ik zeg: Hier knallen de paarden tegen elkaar op, dalijk gebeuren er ongelukken of lopen ze kreupel. Kan daar zo niet tegen. Ik rij bijna 11 jaar paard dus weet echt wel waar ik over praat.

Stom is dat hè. Misschien kan je de volgende keer zeggen: hier galopperen we niet, dus misschien is dit pad er ook wel niet geschikt voor?
En anders moeten ze de volgende keer misschien maar gewoon in de piste blijven :Y)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:18

Ja, ik ben simpelweg iemand die heel snel kwaad word en uithaalt.. Vechte is niet de oplossing vind ik zelf en ik ben zelf bijna 18 en kan moeilijk een meisje van 14 pakken, ben dus de wijste geweest en heb het aan mijn instructriece doorgegeven... Alleen helpt het geen ene reet....
Ze haalt het bloed onder mijn nagels vandaan en op dit moment is de emmer bij mij overstroomd... Ze gaat gewoon te ver bij mij..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:41

Doanique schreef:
_O- _O- HAHAHAHA.
Is Anky dan een soort.. pokémon league master? :D

:') Salinero, ik kies jou!! (gooit een balletje in de bak)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:58

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:09

ook zo leuk! waren er 2 meisjes samen met eclair (vp) en quincy (andere pony) aan het springen in hun les. ongeveer 10cm hoog. rijdt zo'n meisje heel trots voorbij en vraagt heel trots: spring jij al. ik moest dan met een strak gezicht zeggen dat in nu 90 cm spring. (oke zij kon het ook niet weten maar stiekem vond ik dat gezicht te grappig)

chrisiee021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:20

hahahahah!!!! wat grappig alenmaal!!
ik ga heel vaak naar buiten et me moeder haar paard is super lief buiten die van mij daar aan tegen erg druk en sterk(b pony) , dat ik die niet meer kon houden dus we ruilde om (me moeder is heel klein en licht) en jaa, ze maakt het er zelf naar, en ik dus op haar paard1 hoorde ik mensen die langs ons fiesten zeggen: huh? hoe kan die mama nou op die kleine? en dat meisje op die groote? dat is tog gevaarlijk!!?

nou die kleintjes kunnen gevaarlijker zijn!!XD :D

en ook een keer op het strand vroeg iemand aan mij(toen zat ik wel op die kleine) of het een paard was of een groote pony!!!!!! _O-

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:24

Jongen van 20 bloedserieus: "Ik heb vandaag zonder armen en benen gereden."

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:25

FromNorway schreef:

:')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:55

FromNorway schreef:

En heeft ze daarna dus spontaan weer aangegroeid? :')

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:12

wat bedoelde hij eigenlijk echt? :P

Mijn vriendin vandaag, is wel een paardenmeisje maar weet er niet heel veel van.

In zo'n wei stond eerst een merrie met een veulen.
Stonden vandaag een groot paard met een kleine welsh mountain ernaast.
Zegt me vriendin: hey er staat een nieuw paard met veulen ernaast

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:25

@ xTesske: hij bedoelde wss dat ie de teugels los had gelaten en zonder beugels had gereden xD

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:40

Mij schiet ook weer een leuke te binnen :D
Toen ik mn vriend leerde kennen ( 6 jaar geleden) hij komt uit de stad de " ghetto" buurt.
Toen ik zei ik heb een paard, was tie helemaal verbaasd en zei
" Kan je een paard kopen dan? Dat wist ik helemaal niet "
:')