Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ingvdh schreef:succes met alle keuringen! Ik zal voor jullie duimen.
Ik zie zo'n beetje door de bomen het bos niet meer, er staat heel veel te koop, maar waar te beginnen?
Zijn ze niet wijs ofzo? Mag iedereen die een zogenaamde training/handelstal heeft er gelijk een paar nulletjes achter doen ofzo
ingvdh schreef:succes met alle keuringen! Ik zal voor jullie duimen.
Ik zie zo'n beetje door de bomen het bos niet meer, er staat heel veel te koop, maar waar te beginnen?
tita schreef:Het begint met uiterlijk ik moet er toch zeker paar jaar tegen aan kijken en dan graag een paard wat ik mooi vind
. Misschien niet zo leuk dat ik dit nu zeg, maar daar loop je denk ik in de zoektocht vanzelf wel tegen aan. Daarnaast kunnen paarden er op foto's heel mooi uit zien (ook heel niet mooi), maar is het in het echt heeel anders.
klopt was gister bij paard kijken en stond een grote pony vast gebonden ik dacht alleen maar ooojjee niet die.
Citaat:Nou, bijvoorbeeld voor jezelf helder maken wat je ECHT van belang vindt.
Ik geef je tien advertenties met representatieve foto's en gegevens van paarden. Hierop staan alle basisgegevens (geslacht, leeftijd, afstamming, opleidingsniveau) en een omschrijving van het paard.
Waarom kies jij voor bepaalde paarden en niet voor die andere? Kortom, wat zijn je selectiecriteria.
Ik toon je tien paarden, inkl bovengenoemde gegevens, netjes gereden. Waarop maak jij je keuzes?
Wat en waarom je kiest hoef je niet aan mij (of wie ook) te verantwoorden, maar weet wel waarom je die keuzes maakt. In commerciele, communicatieve vaktermen: wat is je Leitmotiff??
ingvdh schreef:Citaat:Nou, bijvoorbeeld voor jezelf helder maken wat je ECHT van belang vindt.
Ik geef je tien advertenties met representatieve foto's en gegevens van paarden. Hierop staan alle basisgegevens (geslacht, leeftijd, afstamming, opleidingsniveau) en een omschrijving van het paard.
Waarom kies jij voor bepaalde paarden en niet voor die andere? Kortom, wat zijn je selectiecriteria.
Ik toon je tien paarden, inkl bovengenoemde gegevens, netjes gereden. Waarop maak jij je keuzes?
Wat en waarom je kiest hoef je niet aan mij (of wie ook) te verantwoorden, maar weet wel waarom je die keuzes maakt. In commerciele, communicatieve vaktermen: wat is je Leitmotiff??
Ik weet wel wat ik wil, en wat ik belangrijk vind, maar de prijzen die gevraagd worden duizelen me, ik bedoel €10.000 voor een net aan zadelmak paard? En hoe weet je nu of het reëel is wat gevraagd wordt?
Ik weet wel wat ik wil en als ik die zoekcriteria invoer hou ik niet zo heel veel over en vandaar ga ik verder kijken naar ervaring, papier (zegt niet alles maar op een tuiger die als dressuurpaard wordt aangeboden zit ik niet te wachten). Maar het belangrijkste is dat ik het paard moet zien, staat de blik in de ogen me aan, hoe is het karakter en hoe loopt hij?
Ik heb nu alles in een excel gezet, en tja, ze staan door het hele land heen van Friesland tot het diepe zuiden en hoe krijg je de afspraken zo dat je het eea kan combineren, dat hele geregel daar word ik niet blij van.
Adin schreef:de prijzen die mensen vragen zijn absurd inderdaad en het gros gaat er ook niet voor weg.
deze heb ik ook een bod gedaan dat 2500 onder de vraagprijs ligt en daarvoor krijg ik m ook (mits ie goed is natuurlijk)
tita schreef:Adin schreef:de prijzen die mensen vragen zijn absurd inderdaad en het gros gaat er ook niet voor weg.
deze heb ik ook een bod gedaan dat 2500 onder de vraagprijs ligt en daarvoor krijg ik m ook (mits ie goed is natuurlijk)
Zoiets lijkt me echt sterk ik kan over de prijs handelen maar er gaat dus echt geen 2500 euro af tenzij zij naar paarden kijkt van rond de 15000-20000 euro maar een paard van 5000 euro gaat echt geen 2500 euro af dus ik weet niet of ik jou bericht serieus moet nemen.
Bericht van haffie neem ik al helemaal niet serieus een paard kopen kost geld vooral een goed paard crisis of niet

tita schreef:Heftige opmerking.... Maar goed. Er zijn genoeg mensen die wel zo'n bedrag van hun paard af doen. Pas nog 1 tegen gekomen van 5500 euro. Kon haar nu mee krijgen voor 3200,- omdat ze ontslagen is en 2 paarden moest onderhouden van 1 salaris. en daar kunnen wij als paardzoekende alleen maar gebruik van maken!Adin schreef:de prijzen die mensen vragen zijn absurd inderdaad en het gros gaat er ook niet voor weg.
Zoiets lijkt me echt sterk ik kan over de prijs handelen maar er gaat dus echt geen 2500 euro af tenzij zij naar paarden kijkt van rond de 15000-20000 euro maar een paard van 5000 euro gaat echt geen 2500 euro af dus ik weet niet of ik jou bericht serieus moet nemen.
Bericht van haffie neem ik al helemaal niet serieus een paard kopen kost geld vooral een goed paard crisis of niet
dan krijg ik dus het idee dat ik uberhaupt teveel ga betalen voor een paard.tita schreef:Ik vind 2500 euro nogal een mega groot prijsverschil. Kan me dat gewoon bijna niet voorstellen. Waarom doet iemand zoveel van zijn paard af.
De merrie krijg ik iid voor 5000 euro minder maar ja dan hebben het het ook over een paard wat ver boven de 10000 euro ligt dat is dan wel weer anders.