Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:05

ik heb vandaag gebeld en kan morgen terecht

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:20

succes met alle keuringen! Ik zal voor jullie duimen.

Ik zie zo'n beetje door de bomen het bos niet meer, er staat heel veel te koop, maar waar te beginnen?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:30

@Tita, ik ben hier ook nog hihi. Post wel neit zo veel maar toch.

Ik ga trouwens woensdag kijken bij een paardje

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:34

ingvdh schreef:

Ik zie zo'n beetje door de bomen het bos niet meer, er staat heel veel te koop, maar waar te beginnen?

veel ik vind zo tegenvallen hoor

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:42

nog 1 dagje en dan kan ik mijn nieuwe paard ophalen....spannend, spannend, spannend!! :j

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:59

ingvdh schreef:

Vind 't juist zo tegenvallen. Mensen vragen echt van die overdreven bedragen voor een zadelmak paard bijv!

Zag er pas geleden 1 staan, nog onbeleerd en hengst 12.000 :') :') :') Zijn ze niet wijs ofzo? Mag iedereen die een zogenaamde training/handelstal heeft er gelijk een paar nulletjes achter doen ofzo :D
Laatst bijgewerkt door parouscha op 15-08-11 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:01

ingvdh schreef:

Nou, bijvoorbeeld voor jezelf helder maken wat je ECHT van belang vindt.
Ik geef je tien advertenties met representatieve foto's en gegevens van paarden. Hierop staan alle basisgegevens (geslacht, leeftijd, afstamming, opleidingsniveau) en een omschrijving van het paard.
Waarom kies jij voor bepaalde paarden en niet voor die andere? Kortom, wat zijn je selectiecriteria.

Ik toon je tien paarden, inkl bovengenoemde gegevens, netjes gereden. Waarop maak jij je keuzes?

Wat en waarom je kiest hoef je niet aan mij (of wie ook) te verantwoorden, maar weet wel waarom je die keuzes maakt. In commerciele, communicatieve vaktermen: wat is je Leitmotiff??

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:14

Het begint met uiterlijk ik moet er toch zeker paar jaar tegen aan kijken en dan graag een paard wat ik mooi vind :)*

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:17

Ik ben uiteindelijk bij een paardje gaan kijken dat ik niet eerst op foto gezien had wist alleen dat het een springpaard met potentie was 1.72 en een leuk koppie met een mooie hals erop, was. Nou hij is niet echt knap. Echt nog een slungel maar ben wel helemaal verliefd op hem. Hij heeft wel een leuk koppie en mooie hals opzich maar echt mooi, nee dat kan ik niet van hem zeggen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:24

tita schreef:
Het begint met uiterlijk ik moet er toch zeker paar jaar tegen aan kijken en dan graag een paard wat ik mooi vind :)*

Dan is dus de volgende vraag: wat vind jij mooi? Want dat wil van de ene persoon tot de andere nog wel eens flink verschillen. De ene persoon gaat voor de fraaie slanke, hoog op de benen paarden en de andere gaat voor de mooie degelijk gebouwde paarden. Hou je van een fijn hoofdje of van een mooi groot hoofd? Maat zal ook een woordje meespelen, de ene persoon heeft graag een compact paard, de ander juist graag groot.
Persoonlijk zou ik karakter zeer hoog op mijn lijstje zetten, want behalve er naar kijken zul je er ook mee willen werken en dan is een meewerkend paard toch een stuk fijner dan een eigenwijze draak :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:31

@romanoff: ja, ik hoor van beide goede verhalen en beide vallen in dezelfde prijscategorie.

@tita: ik zou niet alleen kijken naar mooi. Tuurlijk een aansprekend hoofdje en een mooi kleurtje leuk. Zelf zou ik bouw en karakter ook bovenaan mijn lijstje zetten. Als je niet klikt met je paard, maar hij is wel heel mooi.. dan ben je denk ik ook niet gelukkig, want dan kan je er alleen maar naar kijken ;). Misschien niet zo leuk dat ik dit nu zeg, maar daar loop je denk ik in de zoektocht vanzelf wel tegen aan. Daarnaast kunnen paarden er op foto's heel mooi uit zien (ook heel niet mooi), maar is het in het echt heeel anders.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:33

:= klopt was gister bij paard kijken en stond een grote pony vast gebonden ik dacht alleen maar ooojjee niet die.

ik wil niet echt zoeken en ben ook niet moeilijk heb jaren een lastige pony gehad ben wel wat gewend mag best een zuurpruim zijn of een kroel maakt mij niks uit. Werkwillig is het belangrijkste en elk basispaard kan Z starten dus bouw en gangwerk zijn bijzaak.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:21

Inderdaad. De meesten zien er toch heel anders uit dan op de foto :)

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:39

wil ook een nieuw paard. :(
Maar die bedragen 1600 euro voor een paard van 16 even nagevraagt links en rechts en wat zeiden ze te duur.
Nu heb ik een arabier en dacht oh ook goed laat haar wel dekken door een drompaard,dat mocht ook alweer niet .
De aanhouder wint ze wordt gedekt en daarmee uit,ben al naar zoveel paarden wezen kijken.
Ik vindt het niet leuk meer ;(

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:14

de prijzen die mensen vragen zijn absurd inderdaad en het gros gaat er ook niet voor weg.
deze heb ik ook een bod gedaan dat 2500 onder de vraagprijs ligt en daarvoor krijg ik m ook (mits ie goed is natuurlijk)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:45

Woehoe!!! helemaal blij!!! ben vandaag weer bij de knapperd geweest!!!! hihi gelijk laten keuren want de DA was daar met al de aparatuur dus kon gelijk mee en hij is helemaal goed gekeurd!!!! Zaterdag gaan we hem ophalen!!!!!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:55

Voor mij was trouwens uiterlijk totaal onbelangrijk....als het paard met braaf is en goed kan lopen voor mij trouwens geen zuurpruim oid. Fijn karakter met opzadelen/poetsen/uit de wei halen vind ik heel belangrijk.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:50

Citaat:
Ik geef je tien advertenties met representatieve foto's en gegevens van paarden. Hierop staan alle basisgegevens (geslacht, leeftijd, afstamming, opleidingsniveau) en een omschrijving van het paard.
Waarom kies jij voor bepaalde paarden en niet voor die andere? Kortom, wat zijn je selectiecriteria.

Ik toon je tien paarden, inkl bovengenoemde gegevens, netjes gereden. Waarop maak jij je keuzes?

Wat en waarom je kiest hoef je niet aan mij (of wie ook) te verantwoorden, maar weet wel waarom je die keuzes maakt. In commerciele, communicatieve vaktermen: wat is je Leitmotiff??

Ik weet wel wat ik wil, en wat ik belangrijk vind, maar de prijzen die gevraagd worden duizelen me, ik bedoel €10.000 voor een net aan zadelmak paard? En hoe weet je nu of het reëel is wat gevraagd wordt?
Ik weet wel wat ik wil en als ik die zoekcriteria invoer hou ik niet zo heel veel over en vandaar ga ik verder kijken naar ervaring, papier (zegt niet alles maar op een tuiger die als dressuurpaard wordt aangeboden zit ik niet te wachten). Maar het belangrijkste is dat ik het paard moet zien, staat de blik in de ogen me aan, hoe is het karakter en hoe loopt hij?

Ik heb nu alles in een excel gezet, en tja, ze staan door het hele land heen van Friesland tot het diepe zuiden en hoe krijg je de afspraken zo dat je het eea kan combineren, dat hele geregel daar word ik niet blij van.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:42

ingvdh schreef:
Citaat:

Ik weet wel wat ik wil, en wat ik belangrijk vind, maar de prijzen die gevraagd worden duizelen me, ik bedoel €10.000 voor een net aan zadelmak paard? En hoe weet je nu of het reëel is wat gevraagd wordt?
Ik weet wel wat ik wil en als ik die zoekcriteria invoer hou ik niet zo heel veel over en vandaar ga ik verder kijken naar ervaring, papier (zegt niet alles maar op een tuiger die als dressuurpaard wordt aangeboden zit ik niet te wachten). Maar het belangrijkste is dat ik het paard moet zien, staat de blik in de ogen me aan, hoe is het karakter en hoe loopt hij?

Ik heb nu alles in een excel gezet, en tja, ze staan door het hele land heen van Friesland tot het diepe zuiden en hoe krijg je de afspraken zo dat je het eea kan combineren, dat hele geregel daar word ik niet blij van.

Of gevraagde prijzen reeel zijn weet ik niet; hoe ze tot stand komen kan ik je haarfijn uittekenen.

Wat jij ervoor wil betalen moet je zelf bepalen. Wanneer jij geen 10k euri's uit wil geven voor een paard, ga er dan ook niet naar kijken, tenzij je kunt l*llen als Brugman en met een pokerface de helft durft te bieden (niet raar opkijken wanneer er een strik omheen gedaan wordt en in je trailer gestopt). Niet zelden zijn dergelijke prijzen gewoon bluf. Treffen ze een gek die het ervoor neertelt, kassa! Zo niet, dan is er voor (veel) minder prima te praten. Maar zoals gezegt, dan moet je wel weten waar je over praat en niet sentimenteel worden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:31

Adin schreef:
de prijzen die mensen vragen zijn absurd inderdaad en het gros gaat er ook niet voor weg.
deze heb ik ook een bod gedaan dat 2500 onder de vraagprijs ligt en daarvoor krijg ik m ook (mits ie goed is natuurlijk)

Zoiets lijkt me echt sterk ik kan over de prijs handelen maar er gaat dus echt geen 2500 euro af tenzij zij naar paarden kijkt van rond de 15000-20000 euro maar een paard van 5000 euro gaat echt geen 2500 euro af dus ik weet niet of ik jou bericht serieus moet nemen.

Bericht van haffie neem ik al helemaal niet serieus een paard kopen kost geld vooral een goed paard crisis of niet

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:23

tita schreef:
Adin schreef:

Zoiets lijkt me echt sterk ik kan over de prijs handelen maar er gaat dus echt geen 2500 euro af tenzij zij naar paarden kijkt van rond de 15000-20000 euro maar een paard van 5000 euro gaat echt geen 2500 euro af dus ik weet niet of ik jou bericht serieus moet nemen.

Bericht van haffie neem ik al helemaal niet serieus een paard kopen kost geld vooral een goed paard crisis of niet

Is er een reden voor die opmerking, behalve dat hij onaardig is?

VP van mijn paard was 6000, heb er 3500 euro voor betaald. En nee, ik kan niet banketstaaf als brugman en heb geen pokerface. Ik had het geluk eerlijke mensen te treffen die hun paard naar een goed plekje wilden hebben en het paard al even te koop hadden staan. De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat hij alleen op SH stond met een hele blurry foto en dus niet echt gepromoot werd voor de verkoop..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:40

Ik vind 2500 euro nogal een mega groot prijsverschil. Kan me dat gewoon bijna niet voorstellen. Waarom doet iemand zoveel van zijn paard af.

De merrie krijg ik iid voor 5000 euro minder maar ja dan hebben het het ook over een paard wat ver boven de 10000 euro ligt dat is dan wel weer anders.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:44

tita schreef:
Adin schreef:

Heftige opmerking.... Maar goed. Er zijn genoeg mensen die wel zo'n bedrag van hun paard af doen. Pas nog 1 tegen gekomen van 5500 euro. Kon haar nu mee krijgen voor 3200,- omdat ze ontslagen is en 2 paarden moest onderhouden van 1 salaris. en daar kunnen wij als paardzoekende alleen maar gebruik van maken!
Laatst bijgewerkt door parouscha op 16-08-11 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:49

>;) dan krijg ik dus het idee dat ik uberhaupt teveel ga betalen voor een paard.

Ik weet dat de merrie waar ik afgelopen zondag ben geweest een bod is uitgebracht van 1500 euro minder en toen is ze niet weg gegaan.
Zelf vond ik de prijs wel netjes ik weet niet of het een goede prijs is. Enige wat ik wilde was ong de kliniek kosten eraf krijgen en dat zou wel bespreekbaar kunnen zijn.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:26

tita schreef:
Ik vind 2500 euro nogal een mega groot prijsverschil. Kan me dat gewoon bijna niet voorstellen. Waarom doet iemand zoveel van zijn paard af.

De merrie krijg ik iid voor 5000 euro minder maar ja dan hebben het het ook over een paard wat ver boven de 10000 euro ligt dat is dan wel weer anders.

Omdat je toch zoveel mogelijk geld voor je paard wil krijgen? Als je iemand vind die een klik heeft met het paard en zo voor het paard valt, dan zal diegene dat wellicht ook betalen.
Ik zou ook overpriced een paard aanbieden als die helemaal goed is, of je het er voor krijgt is een tweede.