Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LisaD

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:40

Dinsdag word Johannes a.k.a Amigo gekeurd, als ie goedgekeurd word, dan meteen ook gecastreerd :D!
Ik ben echt zo zenuwachtig...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:12

Joycebunny schreef:
Ik ben weer een beetje actief aan het zoeken. Vandaag op twee zoekertjes gereageerd : een vierjarige schimmel van 1m70 en een 6jarige haflinger van 1m53. Hoop snel op antwoord :)

Wat een verschil! Maar wel heel spannend!
Ik baal dat de prijs zo hoog is ik had het zelf ook veel lager ingeschat! Ik laat het nu eerste een weekje bezinken en doe dan een bod. (wel veel lager, dus ik ben bang dat hij niet akkoord gaat)

ilovetrusha schreef:
Dinsdag word Johannes a.k.a Amigo gekeurd, als ie goedgekeurd word, dan meteen ook gecastreerd :D!
Ik ben echt zo zenuwachtig...

Succes gewenst!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:50

Duimen dat hij goedgekeurd wordt ilovetrusha :))
idd goede keuze alice13. Gewoon een leuk bod, dan kan er nog steeds onderhandeld worden. Blijft de prijs te hoog dan haak je af :)

Net weer twee mailtjes gestuurd voor haflingers, ben helemaal into haflingers denk ik :=

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:59

Hahaha, ik vind haflingers heel gaaf! oud klasgenootje van mij had een haflinger! Echt wat een mega lief beest en heel slim. Nu heeft ze een hengst erbij! Echt zo'n mooi dier, met echte WAUW factor! :D Zij doet er ook veel vrijheidsdressuur mee en ik vind dat ze dat super goed en snel oppikken!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:04

Ja inderdaad, vind het zo'n leuke paardjes :D toen ik een jaar geleden naar een pony op zoek ging had ik een hafje gevonden, helaas hadden we gebeld, maar ze had geen tijd dus moesten we de dag erna even terugbellen. Netjes gedaan maar na een stuk of 5 keer geen antwoord.. Best jammer anders had ik mss mijn pony nu niet gehad en ineens een leuk paardje waar het wel mee klikt :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:50

Heyyyy wat leuk al die mensen met nieuwe aanwinsten, gefeliciteerd zeg!!!

Ik ben dit weekend bij modena ( [EA-TK-PP] Recreatiepaard met power te koop ) wezen kijken.
Het is inderdaad een paard met power hahaha. Hoewel ze er als ze zomaar staat gewoon rustig en trekpaardachtig uit ziet, is het om mee bezig te zijn toch een vrij sensibel paard zeg. :oo
Ik ben zaterdag aangekomen, stukje in de bak en buiten gereden, daar nog gezellig gegeten en overnacht (super aardige mensen :D ) en de dag erop zijn we met de trailer naar het bos geweest. Stukje voorop rijden, stukje wegrijden van de groep, wat manouvreren, heb echt een goed beeld kunnen krijgen.
Ik hoop volgend weekend weer ergens een paard te kunnen gaan proberen, zodat ik wat kan vergelijken.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:56

Wat een leuke vorderingen bij iedereen! :D
Thx voor de leuke reacties op April. Ik ga binnenkort een ITP topic openen..
Heb er nu nog niet genoeg foto's voor :P Of ehm.. ik kan niet kiezen!!! hahha

Alice denk er goed over!! vind haar erg leuk voor je en ehm Dineke wilde wel mee als ze kon!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:44

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:17

Gypsy Jij hebt goed kunnen uitproberen hoorde ik! Dat klinkt als een lekker weekendje weg!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:18

Wat leuk Gypsy, en aardig dat je zomaar mocht blijven slapen enzo. :) ben je er al uit of je haar gaat kopen?
leuk topic Niene87 :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:20

Haha heel weekend weg geweest, Gypsy! :P

Idd hoge prijs voor die bonte merrie. Hoop voor je dat ie toch nog gaat zakken!

Succes ilovetrusha!

Leuk topic van King ook nog! Had ff snel gekeken maar niet gereageerd :o

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:33

Ja het was idd gewoon echt een heel weekend weg! :') En ik heb haar heel goed uit kunnen proberen ja, superfijn want ik kon echt heel haar karakter inschatten. Het lijkt een groot stoer paard maar ze heeft maar een klein hartje zegmaar. Zo sterk als ze is verstopt ze zich bij een wapperend lintje achter haar maatje. :+
Ik ben er nog niet uit, eerst maar eens vergelijken volgend weekend. Ik vind dat zo moeilijk he, het soort paarden dat ik echt leuk vind, zijn de paarden waar ik eerst drie maanden een hartgrondige hekel aan heb, en die je dan langzaamaan gaat begrijpen. En als je ze dan begrijpt, ga je allebei voor elkaar door 't vuur...

Maar dan moest mijn advertentie er zo uit zien:

Gezocht: Lelijke zure pismerrie.

Waarschijnlijk lelijk, grote kans op een vos, met witte benen. Boze uitstraling.
Merrie, iedere maand afschuwelijk hengstig, is dan een week lang nog gevaarlijker dan normaal. Mept voor haar plezier andere paarden in elkaar. Zeker als het om eten gaat.
Staat altijd buiten, omdat het niet mogelijk is haar te vangen.
Liefst jong onervaren en blanco qua rijden. Geeft niet als jullie het inrijden wel geprobeert hebben maar niet doorgezet hebben, ik snap best dat jullie je leven nog niet beu zijn.

Prijs: Ik hoef geen geld toe hoor, ben zelfs bereid nog een aardigheidje te geven ervoor. :)

Iemand mijn droompaard gezien?

(Tja en dan denk ik weer aan flame, weliswaar behoorlijk mildere versie ervan maar toch. Een zweetvos met hoge witte benen, voernijd en een dosis dominantie waar je u tegen zegt. De eigenaar reageerde op facebook op mijn bericht dat ik een paard ga kopen. Dat ik toch beter flame kon komen verzorgen want die kon wel wat aandacht gebruiken kennelijk. Meeen zat meteen weer te janken, ik snap soms niet eens waarom maar ik kan dat beest zo missen he. Ze mogen voor haar ieder bedrag noemen, ik betaal het, zolang ik maar weer iedere dag van mijn sprookje kan genieten.... Maar goed, ik weet dat ze haar nooit weg doen... )

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:43

Ik had er nog wel een geweten! Maar die is ook verkocht, ook zo'n pisbeest!
Maar ik snap eigenlijk wel wat je zoekt! Een paard met een probleem (waardoor ze zich zo gedraagt) wat jij dan op kan lossen, door te luisteren! (beestje goed verwoord?)
Als je Flame zo mooi vindt/zo gek met haar bent. Zal ik toch eens goed overleggen met die mensen. Juist als ze jou kennen is het veel makkelijker een paard aan iemand te verkopen dan aan een vreemde. Aan je verhaaltje merk ik dat ze namelijk wat aandacht en tijd te kort komt!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:46

Zooooo Gypsy, wat jij zoekt is echt exact het tegenovergestelde van wat ik zoek :')

Ik heb vandaag volgens mij voor 6 paarden een mailtje gestuurd, waarvan 4 haflingers en 1 kruising haf x fries. Ik ben verslaafd denk ik :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:49

Hahaha jammer! Ja het is zo stom, maar dat heb ik altijd al gehad. Juist de paarden die niemand moet hebben, die zich niet zo snel blootgeven, dat zijn de gouden he. Stiekem hebben zure vosmerrie's namelijk een heel klein hartje. :+:

Ik weet het niet... Heb ze net een smsje gedaan. Het zal wel niet, en het blijft moeilijk. Is een half jaar geleden dat ik gestopt ben met haar te verzorgen, maar het lijkt wel een eeuwigheid.
Zo stom he, je wilt altijd dat wat je niet hebben kan.

Maar wie weet.... Modena bleek dit weekend ook een stoer paard met maar een klein hartje. Laat ik me daar maar op concentreren.

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:17

Joycebunny schreef:
Ik heb vandaag volgens mij voor 6 paarden een mailtje gestuurd, waarvan 4 haflingers en 1 kruising haf x fries. Ik ben verslaafd denk ik :+

ik ben erg nieuwsgierig: waar stond die kruising haf x fries?? (waar mijn paardjes staan fokken ze nl ook die kruisingen, en ik vind het geweldig die allemaal te vergelijken :D )

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:19

Alice13 schreef:
Maar ik snap eigenlijk wel wat je zoekt! Een paard met een probleem (waardoor ze zich zo gedraagt) wat jij dan op kan lossen, door te luisteren! (beestje goed verwoord?)
Als je Flame zo mooi vindt/zo gek met haar bent. Zal ik toch eens goed overleggen met die mensen. Juist als ze jou kennen is het veel makkelijker een paard aan iemand te verkopen dan aan een vreemde. Aan je verhaaltje merk ik dat ze namelijk wat aandacht en tijd te kort komt!

Je bedoelt toch zeker niet Ninke hè? :o

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:26

@ joykel : ergens op MP *heeft geen zin om de link te zoeken*. Vond 'm wel wat overbouwd maar heb al contact gehad via mail en ze gaat normaal foto's doorsturen :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:25

kunamosity schreef:
Alice13 schreef:

Je bedoelt toch zeker niet Ninke hè? :o

Nee niet persee! Maar Ninke was misschien ook wel wat voor d'r geweest! Ik weet alleen niet of ze een fries zoekt?

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 01:33

Wat onzettend leuk om alle vorderingen te lezen van iedereen; gefeliciteerd allemaal! *\o/*
Ik heb maar weer eens bijgelezen, kwam er net achter dat het topic opeens weer heel actief was, haha :')

Gypsy: Haha, ik wens je veel succes met zoeken :D Straks krijg je allemaal mensen met een vosmerrie die zeggen dat ze ontzettend gemeen is maar stiekem is het gewoon juist omgekeerd :') pfft, ingewikkeld allemaal hoowr :P

Alice13: Wat een hoge prijs inderdaad, goed dat je de tijd neemt om over een goed bod na te denken, maar wees niet al te enthousiast meer want dat werkt inderdaad vaak juist averechts :+ Succes alvast! +:)+

Joycebunny: Hihi, hafjes zijn inderdaad ontzettend leuk ja! Veel succes met je zoektocht! :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 07:41

haha ja inderdaad, heb ik dat weer. :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:16

zure pismerries met een enorm ego zijn juist leuk :P.

geef mij maar geen ruin, ben niet zo goed met mannen :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:34

pfff, soms zou ik willen dat mijn merrie een hengst/ruin was... jeetje mina. Ik kan soms helemaal gestoord worden van haar pismerrie gedrag.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:09

Daarom neem ik geen merrie(haha), ik ben super blij met mijn nieuwe aanwinst.Ik ga 5 dagen weg dus alles geregeld voor de paarden,ga ik vanmorgen voeren loopt er een stok kreupel paard.Ppffffffffffffff gelukkig niet die nieuwe pony maar toch.Zeeer waarschijnlijk bevangen, dus dan zetten we een zandpad af in de wei waar hij mag lopen.Nou das lekker weg gaan.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:44

Het is echt niet handig om paarden op marktplaats te gaan bekijken als je nog niet van plan bent er nu al 1 te kopen.
Nu zit ie in mijn hoofd!
Heb zelfs de eigenaar al gemailed om te vragen wat de vraagprijs is. :o
En mijn man vondt het ook een erg leuk paardje

Ik ben echt erg als het op geduld aankomt *zucht*