Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:55

als ik een pony zou hebben zou die never nooit weg gaan al kreeg ik er 200 miljard euro voor

emilyslaluna

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:57

Daar denk je nu over. Maar voor mensen met paarden, ze weten wat de kosten zijn. En bijna geen enkel paard is voor jou 1 mil waard. Met hoeveel pijn dan ook, ouders gaan graag voor die 1 mil. Mijn ouders zeiden: Als dat zou gebeuren, krijg je wel 2 super sport paarden voor terug!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:58

irisjhuuu schreef:
als ik een pony zou hebben zou die never nooit weg gaan al kreeg ik er 200 miljard euro voor

Sla dit bericht op en kijk over 10 jaar hier weer naar terug :D
Ben heel erg benieuwd!

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:59

vuurneon schreef:
irisjhuuu schreef:

Sla dit bericht op en kijk over 10 jaar hier weer naar terug :D

als je een pony hebt krijg je er toch een band mee? dan geef je echt niet om je paard als hij weg gaat voor 1 miljoen

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:02

Ik zou m'n pony echt niet weg kunnen doen..
Zoals hier eerder stond, een vriend(in) verkoop je niet..

vuurneon

Voor dat miljoen kan ik uit huis, een leven met mijn vriend starten, trouwen en beginnen aan kinderen. Die toekomst is een droom voor mij :) Tja, ik ben nu gewoon werkloos en dat miljoen zou en grote stap vooruit zijn :j
Maakt voor mijn pony geen bal uit hoor, als hij lekker buiten komt met vriendjes en eten zou het hem een zorg zijn wie zijn rekeningen betaald :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-02-13 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

emilyslaluna

Ja een band kan wel wezen. Maar op het moment van, dat je 1 miljoen aangeboden wordt, dan zeg je het wel anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:04

emilyslaluna schreef:
Ja een band kan wel wezen. Maar op het moment van, dat je 1 miljoen aangeboden wordt, dan zeg je het wel anders.

Daar kan ik zelfs een nieuwe pony voor kopen! En die bij mijn nieuwe huis stallen *D
Ik kan zo weer een band met een andere pony op bouwen, net zoals mijn pony zo ergens anders net zo happy kan worden.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:04

Tuurlijk geef je dan wel om het dier, zou hij het daar ook niet goed krijgen dan?
Als er zoveel voor een dier betaald wordt krijgt hij het vast en zeker ook heeeeeeel goed hoor.
Je gaat niet zoveel betalen om vervolgens niet naar om te kijken, ik durf zelfs wel te zeggen dat het dier het beter krijgt dan bij mij.

Zoals mijn voorgangers al schreven...ik ben benieuwd hoe jij hier over een paar jaar over denkt als je zelf je centjes moet verdienen. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:06

Ik denk ook dat weinig volwassenen zeggen; ik houd mijn pony als er zoveel wordt geboden en het vooral heel veel kinderen zijn die zeggen; mijn pony blijft! Maar ja, als kind heb je sowieso weinig verantwoordelijkheden en daarbij horende kosten.

Overigens zou ik er wel anders tegenaan kijken als ik nu al voldoende geld had om mijn droom te leven :) dus mocht de leuke baan voorbijkomen en dat verdient goed? Dan denk ik er nog een keer over na voordat ik het paard wegdoe (alhoewel ik dan wel gelijk denk aan de toekomst van de eventuele kinderen; die kunnen dan sowieso gaan studeren en ik heb genoeg reserve als ik wel werkloos word)

(Let op, er staat 'weinig' dus daarmee zeg ik niet dat elke volwassene dat denkt)

linnxkit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:02

Ik heb geen eigen paard, maar als ik die zou hebben verkoop ik mijn paard zeker wel voor een miljoen. Voor een ton ook nog wel.. Ook al ben ik altijd erg gehecht aan dieren, vooral paarden, maar het is erg veel geld, je kunt er in principe de rest van je leven van leven..

Je paard blijft misschien nog 20 jaar, maar daarna zal je ook ooit zonder moeten.. Dus het niet zonder een paard kunnen gaat al niet op.. Misschien dat de tijden die je nog mee kan maken dat waard is voor iemand, maar dit kan je ook met andere paarden en het paard wordt daar vast ook wel gelukkig.

Om dan nog maar te bedenken dat je paard binnen korte tijd na het afslaan van dit aanbod overlijdt.. Dan heb je niks.. behalve misschien een goede gedachte dat je alles eraan hebt gedaan om je paard bij je te houden..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:07

Bij mijn eerste pony zou ik gezegd hebben van, weet je voor dat geld breng ik haar wel!
Dat was een onwijs lieve pony, maar ik wilde in de bak en af en toe een wedstrijdje en zij buiten en absoluut niet in de bak. Die mag iemand voor een miljoen echt wel dan hoor.
Maar mijn laatste, helaas aan koliek overleden paard, zou ik nooit weg gedaan hebben, daar had ik zo'n klik mee, het rijden ging super ik kon echt alles met haar van zonder zadel rijden tot springen tot buiten rijden.
die zou ik echt nooit verkocht hebben en die zou ik gewoon zo lang mogelijk gehouden dan. het liefst iets van 20 jaar. helaas mocht het niet zo zijn en is het maar 2 jaar geworden ;(
Dus, ik denk dat het verschilt per paard, sommige zijn wel te koop en andere niet

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:14

No way. Ik ben toevallig een volwassen werkende vrouw.
Maar ik zal mijn maatje echt niet weg doen voor een miljoen.
Moet er wel bij zeggen dat we allebei een goed betaalde baan hebben en met veel plezier werken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:12

Als iemand een miljoen zou bieden, weet ik bijna zeker dat ze ook een goed tehuis zou krijgen.. dan zou ik een boerderij kunnen kopen en wat lieve senioren hondjes kunnen onderbrengen en een nieuw paard(en)..

Ja hoor, voor een miljoen wel.. Maar ach, dat gebeurd toch nooit en voor een bedrag met 4 nullen zzou ik het nooit doen.. dus mijn maatje blijft lekker bij me <3

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:24

Voor 1 miljoen kom ik r ook wel brengen! :=

(meteen kijken waar ze heen gaat hehe)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:29

Ik denk dat ik mijn Dakota ook weg zou doen voor een miljoen.... Klink eigenlijk heel erg haha. Ik zou dan een boerderijtje kopen en een ander paard.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:30

voor een miljoen! JA, voor een half miljoen, ja! voor een kwartmiljoen! ja!

de markt ik zo slecht! en als ik het niet doe, doet mijn vader het wel :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:32

Voor 100.000 gaat die van mij ook wel weg.. :j

En inderdaad noorhermans1, als ik het niet doe, doen mijn ouders het wel!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:34

zal ik het beter zeggen, vanaf 20.000 is ze voor jou! sorry, maar de markt is zo slecht! je kunt echt leuke pony;s aan komen voor echt weinig geld!

pas een aanbod gekregen op een EK pony, vroegen ze 1800 voor! echt niet normaal!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:39

1,5 jaar geleden €10.000 kunnen krijgen voor mijn toendertijd 1,5 jarige. Niet gedaan en geen spijt van..
Maar voor een miljoen, JA! Ook voor een half of een kwart en voor € 100.000 ook... Voor € 50.000 ook.
Dan koop ik daar weer een leuk paard voor terug.. Mensen die zeggen van niet, dat geloof ik niet.. Er zijn maar weinig paarden die dat geld waard zijn.

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:22

dus mensen hebben liever rijkdom dan een vriend je begrijpt, een vriend voor het leven?
Ik zou mijn verzorg shetlander nooit verlaten!!!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:27

Ja, sorrt het klinkt misschien heel lomp maar er zijn zo weinig paarden dat waard hoor! tuurlijk, iedereen heeft er moeite mee. Ik zou janken als een gek. Maar komop! Een miljoen!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:39

LauraFlexx schreef:
dus mensen hebben liever rijkdom dan een vriend je begrijpt, een vriend voor het leven?
Ik zou mijn verzorg shetlander nooit verlaten!!!

Ik mijn verzorgshetlander ook niet, maar deze verzorg ik al zo lang dat ik echt niet meer zonder hem kan!
Mijn verzorg new forest x arabier zou ik wel voor een miljoen wegdoen (maar ze is helaas al verkocht) :o

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:42

mijn paarden gaan ook voor niks weg! wij hadden 3 paarden, en ik was voor de nederlandse kampioenschappen geselecteerd, maar onze haf had dus geen goeie papieren. dus mocht niet mee doen. papa wou dus voor mij een nieuwe kopen, en dan eentje weg doen, en mama en ik zeiden allebij: dan maar geen nieuwe er gaat er geen uit!! nu hebben we er 4!!! (en nee ik ben niet verwend, ik moet er zelf veel voor bij leggen) xD

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:48

Ik denk niet dat er iemand is die een miljoen zou bieden voor mijn paard, maar mocht dat toch gebeuren... Dan zullen ze echt op zoek moeten gaan naar een ander. Het verdriet wat ik zou hebben van het missen van mijn paard is met geen miljoen goed te maken.