Anky doet geen sport maar een circusact.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anky doet geen sport maar een circusact.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:41

Goh, tis weer eens het oude liedje.
Wanneer je een andere mening/visie hebt, heb je er geen verstand van, ben je een leek en moet je eerst zelf maar medailles halen.
Slapen

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:42

TS:Ja ik kan hier ook boos om worden.
Paardrijden is wel degelijk een sport Lachen
Als je dan ook kijk wat voor moeite ik iedere keer moet doen met rijden,meestal ben ik nog moeier als me paard Tong uitsteken maar goed dat heb ik er wel voor over Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:43

Joviban........... doe jezelf een plezier.............. en reageer niet meer in topics waar je geen kaas van gegeten hebt Haha! Haha!

want buiten het feit dat je nul comma nul begrijpt of verstand hebt van welke sport dan ook met een paard........... en of dat nou van fokken tot GP gaat!!... heb je in mijn simpele begrijpenis nog niet eens begrepen waar het wezen paard om draait.......... dus of nog heeeeeul veeeeeul boeken lezen OF wakker worden in de wondere wereld van de paarden
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 31-08-08 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:45

KiWiKo schreef:
zit heel veel waarheid in, de leek snapt en begrijpt het niet............... absoluut

Exact.... en om op te biechten........ ik zie het ook niet altijd echt.....

En ik ben weliswaar een manegeruiter met twee verzorgpaarden in het verleden en ben max. een gemiddeld B proefje waard. Maar heb wel veel meer gezien dan de leek en ook meer interesse...

En ik zou in een discussie met een leek moeite hebben om dressuur uit te leggen.....

Als ze bij mij de vergelijking zouden maken met olympisch kunstschaatsen en holiday on ice versus dressuur en circus zou ik stranden in ' afwerking" en ' meer verzameling' .

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:46

voor een circus act moet je ook keihard trainen anders

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:47

Even een vraagje tussendoor what about bobsleeen? Daar zit je toch ook alleen maar? En rodelen? Zeilen? Ga je dan wel tot het uiterste bij die sporten.
JoviBan ik kan me voorstellen waarom je die mening hebt. Anky's rijstijl is ook niet altijd mijn eerste keus. Maar je kan niet zeggen dat ze geen sport beoefend. Dat ze verkeerd traint (in jou ogen, tenminste zo vat ik jou op) maakt haar niet meteen geen sportvrouw.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:51

hiltje1973 schreef:
[Als ze bij mij de vergelijking zouden maken met olympisch kunstschaatsen en holiday on ice versus dressuur en circus zou ik stranden in ' afwerking" en ' meer verzameling' .

een meer dan goede vergelijking!!!

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:54

[quote="fury"]Even een vraagje tussendoor what about bobsleeen? Daar zit je toch ook alleen maar? En rodelen? Zeilen? Ga je dan wel tot het uiterste bij die sporten.

Ja daarmee heb je een punt....

Dat zijn ook 'technische sporten' naar mijn mening.... net als dressuur...

En volgens mij daarom ook minder gewaardeerd bij de meerderheid...

Hoewel Anky volgens mij ook bij leken een nationale trots is..... Als we goud winnen is iedereen fan. En dat moet ik haar echt nageven... dat ze dressuur breder op de kaart heeft gezet....

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:29

paardrijden geen sport?................ Koe

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:07

e_horse schreef:
Citaat:
Een paard aangeleerde pasjes laten doen op muziek lijkt meer op een circusact dan op sport.

Niks aangeleerd . Elk paard kan dit vanaf geboorte Ja . Ga maar eens wat tijd spenderen bij een willekeurige wei met paarden.

Wie denkt dat je deze perfectie zomaar even aanleert moet inderdaad maar in het circus gaan kijken Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:59

KiWiKo schreef:
Joviban........... doe jezelf een plezier..............

Blijkbaar zou ik jou daar een groot plezier mee doe.
Ik blijf niet uit topics weg alleen omdat jij je niet kunt vinden in wat ik post.
Als het zo confronterend voor je is, sla mijn berichten dan gewoon over en hou je voortaan gewoon on topic. Pling

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:20

VAn mij mag je blijven hoor Jovi, ik vind het niet erg als je jezelf voor schut zet Knipoog
Jammer dat bitloos, boomloos, ijzerloos en hersenloos paardrijden geen Olympische sport is, volgens mij zouden er een hoop bokkers zich zonder moeite kwalificeren Haha!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:35

Definitie van sport:
Een sport kan omschreven worden als een fysiek (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld kan worden. Sport kan ook op een recreatieve wijze beoefend worden. Het woord sport is afgeleid van het Franse desportes: des: weg en port: dragen: dus ontspanning.
[bewerk] Kenmerken
Hoewel iedereen 'weet' wat met sport bedoeld wordt, is het lastig om hiervan een eensluidende definitie te geven. De term evolueert continu om nieuwe activiteiten die men als sport ervaart onder deze noemer te brengen. Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen. Hieronder volgt een aantal kenmerken:
• Een sport heeft een vastgelegde regelset die aan alle spelers bekend is. Deze kunnen over de tijd en de plaats variëren. Toernooien kunnen hun eigen aanvullende regels stellen, maar er is een vaste basisset van overeengekomen en geaccepteerde regels.
• Een sport heeft een competitieaspect. Dit kan zijn in een directe confrontatie met andere spelers, of in de zin van het vestigen van een score.
• Een sport wordt beoefend voor het plezier van de deelnemers of van de toeschouwers.
• Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijv. voetbal), of om een doel te bereiken (bijv. bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijv. zwemmen).
• Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artistieke of financiële redenen

Hier voldoet dressuur dus ook aan.
En aangezien het dus een sport is en tijdens de Olympische spelen wordt beoefend, voldoet het ook aan het volgende criteria:
Een olympische sport is een sport die voorkomt bij, of ooit onderdeel heeft uitgemaakt van de Olympische Spelen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen Olympische zomersporten, die onderdeel uitmaken van de Olympische Zomerspelen, en Olympische wintersporten, die onderdeel uitmaken van de Olympische Winterspelen.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:18

tsjaa er zit dus maar een ding op: de krant een brief sturen of er iemand met niet te veel conditie een uurtje wil komen paardrijden ( conditie is niet nodig aangezien het geen sport is )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:03

JoviBan schreef:
KiWiKo schreef:
Joviban........... doe jezelf een plezier..............

Blijkbaar zou ik jou daar een groot plezier mee doe.
Ik blijf niet uit topics weg alleen omdat jij je niet kunt vinden in wat ik post.
Als het zo confronterend voor je is, sla mijn berichten dan gewoon over en hou je voortaan gewoon on topic. Pling

IK heb alleen maar lol Haha! Van mij mag je zo doorgaan hoor Haha! absoluut geen probleem Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:36

Ik zal een van de weinigen zijn maar eigenlijk ben ik het er wel min of meer mee eens. En dat heeft niet zozeer te maken of paardrijden nu wel of geen sport is.

Ten eerste vind ik het totaal over de top wat dat paard voor kunsten moet uithalen, maar dat is dan weer mijn kijk op dressuur.

Ten tweede vind ik dressuur geen eerlijke sport. Jurysporten zouden wat mij betreft afgeschaft mogen worden op de olympische spelen. Dus ook alle turnonderdelen. Iets waar geen duidelijke richtlijnen voor zijn als (jij bent de snelste en hebt dus gewonnen) zouden wat mij betreft weg mogen Ja

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:03

kooslover schreef:
Ik zal een van de weinigen zijn maar eigenlijk ben ik het er wel min of meer mee eens. En dat heeft niet zozeer te maken of paardrijden nu wel of geen sport is.

Ten eerste vind ik het totaal over de top wat dat paard voor kunsten moet uithalen, maar dat is dan weer mijn kijk op dressuur.

Ten tweede vind ik dressuur geen eerlijke sport. Jurysporten zouden wat mij betreft afgeschaft mogen worden op de olympische spelen. Dus ook alle turnonderdelen. Iets waar geen duidelijke richtlijnen voor zijn als (jij bent de snelste en hebt dus gewonnen) zouden wat mij betreft weg mogen Ja

Helemaal mee eens. Ja Springen vind ik wel een sport, hetzelfde geldt voor eventing en paardenrennen, maar dressuur? Nee, is inderdaad meer een voorstelling dan een wedstrijd om de beste te meten.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:22

vind circus eigenlijk ook topsport Haha! ...kijk maar eens naar cirque du soleil bijvoorbeeld

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:48

Ja je kunt je maar overal druk om maken Nagelbijten / Gniffelen
Persoonlijk erger ik me ook vreselijk aan dit soort berichten, maar ik probeer
dan maar: ene oor in, andere oor uit!

(en het springen en de cross overgens? Sinds wanneer rijden we alleen dressuur?)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:54

okay hier een keiharde argument.

Laten we het eens over voetbal hebben.

Wat is voetbal nou voor sport? Balletje heen en weer schoppen over het veld.

Het enigste wat de spelers voor trainen is de conditie om de 90 minuten lang vol te kunnen houden en balletjes afpakken van de vijandjes.

Wij rijden op paarden en ja paard doet grotendeel van het werk omdat wij dat zelf niet aankunnen maar voor ons is om hem/haar sturen terwijl wij zelf goed moeten blijven zitten/staan.

Overig

Voetballers rennen achter de bal aan en schietten naar een ander. En dan is het wachten tot de bal er weer aan komt.
Het bal doet het grote werk na de moment je heb geschopt.

Overig met voetbal richt je met je voetten en wij richten de paard via onze teugels.

Voetballers rennen achter de bal aan en de bal richten als ze weg willen laten schietten, wij moeten contineu goed balanceren en sturen tijdens het rijden om de punten te kunnen behalen.

Alle 2 is een sport dus
Hierbij sluit ik het af Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:56

Wij richten het paard met onze teugels? Dan doe je toch iets fout Knipoog

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:59

Blue_Eyes schreef:
Wij richten het paard met onze teugels? Dan doe je toch iets fout Knipoog

Ik bedoel hiermee eigelijk het sturen van onze paard via onze teugels. niet richten foutje Knipoog

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:00

@ kensha:Haha ik vind dat wel een goede Tong uitsteken Paardrijden is veel intensiever dan voetballen als je het zo bekijkt!

Ik baal wel van het krantenbericht alleen ik krijg een beetje het idee dat deze persoon juist wil dat mensen gaan schreeuwen dat ze het een stom bericht vinden. Daar doet ie het gewoon om denk ik Lachen Dus ik negeer dat soort dingen. Ze willen toch niet luisteren als je het uit gaat leggen dus dan houd het op!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:09

kensha: ik vind dat geen sterke argumenten, ver van zelfs. Voetbal en paardrijden zijn absoluut niet vergelijkbaar.. Spreekt voor zich waarom: kan iedere gek bedenken lijkt mij. Beetje vergezocht om zo'n vergelijking te maken. Ik vind paardrijden - dressuur- een heel ander verhaal: je studeert van te voren een stukje in en probeert je paard dat figuur zo mooi mogelijk op allerlei verschillende loopjes te laten lopen. Bij voetbal heb je een directe tegenstander die veel voor het spel bepaalt. Bij dressuur ben je maar in je uppie in de ring en zelf hoef je je fysiek niet extreem in te zetten zoals bij voetbal. Daarbij komt dat je voor dressuur niet bijzonder veel aanleg hoeft te hebben, de juiste training en inzet doet al heel veel. Voor dingen als bvb voetbal moet je talent hebben, bij paardrijden is dat al veel minder.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:28

Redrumfox schreef:
kooslover schreef:

Helemaal mee eens. Ja Springen vind ik wel een sport, hetzelfde geldt voor eventing en paardenrennen, maar dressuur? Nee, is inderdaad meer een voorstelling dan een wedstrijd om de beste te meten.

net zoals schoonspringen, turnen, schoonzwemmen, kunstschaatsen ?????????