Wanneer je een andere mening/visie hebt, heb je er geen verstand van, ben je een leek en moet je eerst zelf maar medailles halen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KiWiKo schreef:zit heel veel waarheid in, de leek snapt en begrijpt het niet............... absoluut
hiltje1973 schreef:[Als ze bij mij de vergelijking zouden maken met olympisch kunstschaatsen en holiday on ice versus dressuur en circus zou ik stranden in ' afwerking" en ' meer verzameling' .
e_horse schreef:Citaat:Een paard aangeleerde pasjes laten doen op muziek lijkt meer op een circusact dan op sport.
KiWiKo schreef:Joviban........... doe jezelf een plezier..............
JoviBan schreef:KiWiKo schreef:Joviban........... doe jezelf een plezier..............
Blijkbaar zou ik jou daar een groot plezier mee doe.
Ik blijf niet uit topics weg alleen omdat jij je niet kunt vinden in wat ik post.
Als het zo confronterend voor je is, sla mijn berichten dan gewoon over en hou je voortaan gewoon on topic.
kooslover schreef:Ik zal een van de weinigen zijn maar eigenlijk ben ik het er wel min of meer mee eens. En dat heeft niet zozeer te maken of paardrijden nu wel of geen sport is.
Ten eerste vind ik het totaal over de top wat dat paard voor kunsten moet uithalen, maar dat is dan weer mijn kijk op dressuur.
Ten tweede vind ik dressuur geen eerlijke sport. Jurysporten zouden wat mij betreft afgeschaft mogen worden op de olympische spelen. Dus ook alle turnonderdelen. Iets waar geen duidelijke richtlijnen voor zijn als (jij bent de snelste en hebt dus gewonnen) zouden wat mij betreft weg mogen
Blue_Eyes schreef:Wij richten het paard met onze teugels? Dan doe je toch iets fout
Redrumfox schreef:kooslover schreef:Ik zal een van de weinigen zijn maar eigenlijk ben ik het er wel min of meer mee eens. En dat heeft niet zozeer te maken of paardrijden nu wel of geen sport is.
Ten eerste vind ik het totaal over de top wat dat paard voor kunsten moet uithalen, maar dat is dan weer mijn kijk op dressuur.
Ten tweede vind ik dressuur geen eerlijke sport. Jurysporten zouden wat mij betreft afgeschaft mogen worden op de olympische spelen. Dus ook alle turnonderdelen. Iets waar geen duidelijke richtlijnen voor zijn als (jij bent de snelste en hebt dus gewonnen) zouden wat mij betreft weg mogen
Helemaal mee eens.Springen vind ik wel een sport, hetzelfde geldt voor eventing en paardenrennen, maar dressuur? Nee, is inderdaad meer een voorstelling dan een wedstrijd om de beste te meten.