Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:52

Pipo schreef:
Hij heeft jaren bij Klimke gezeten, dus idioot zal hij wel niet wezen, het is een man van de oude garde, de oude duitse garde. En daarbij nog eens een enorme vakidioot, daardoor zijn fanatieke gedrag, en hij wil graag overtuigen. Dat komt omdat hij een vakidioot is. Ik vind hem veel weg hebben van een Cor Loeffen. Alleen hij zegt dat hij hko geneest, en daar hem ik mijn twijfels over, maar dat de paarden weer beter lopen, dat geloof ik direct. Aangezien het nivo van de ruiters erg laag ligt. Dus veel slechter kan het niet gaan.

Sorry, maar ik kan het toch niet laten om hier even op te reageren. Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat hij daar idd. heeft gezeten. Daar is dan ook alles mee gezegt! Wat ik niet bergijp van de man is, dat als je zo zeker van je zaak bent dat het dan nodig is om te 'smijten' met namen van andere.

Zelf heb AdB ook al meerdere keren "les" zien geven en kan er net zo als velen niet echt enthousiast over zijn, integendeel!

Overigens vind ik hem heel erg duur. Voor dat geld kan je bij heel veel mensen terecht. 50,- euro vind ik niet echt een laagdremelig bedrag.

Eleonoor;
Ik heb dat al vaker gehoord, dat hij zo wisselend kan zijn.

Zep; ik deel je mening wat betreft de charisma van de beste man. Mijn nekharen gingen recht over eind staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:18

Qua charisma ga ik ook mee, zo charismatisch vind ik hem niet. Maar verder...............hij helpt vele mensen. Lekker laten gaan toch?

Tja, en dat hij alleen maar daar gezeten heeft, ook dat vind ik niet zo interessant. Er worden paarden en ruiters beter van, dus ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt.

Jillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:28

Ben ik het helemaal mee eens. Wie zijn wij om daar wat van te zeggen?Prachtig toch, dat hij zoveel mensen helpt. Moeten ze vooral doen. Iedereen blij.

Ik heb het idee dat dit nog wel een tijdje zo door kan gaan met al die voor en tegens die iedereen heeft. Maar of dat echt opschiet Verward
Maar laten we alsjeblieft niet persoonlijk worden, is het allemaal niet waard...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:40

[quote="Jos"]toen "onze lieve heer" de oren uitdeelde, had hij er een gebruiksaanwijzijng bij moeten geven. Haha![/quote]

Haha! wat een prachtige uitspraak. ER zijn inderdaad bitter weinig mensen die dat kunnen, luisteren! En de kinderen tegenwoordig leren het helemaal niet meer van hun papa's en mama's, alleen maar hoe ze ZELF het woord voeren.

maar dit is off topic maar ik MOEST gewoon even reageren.

[quote="Rocco"]
Ik heb hem dat niet horen zeggen (kan aan mij liggen hoor), ik hem wel horemn zeggen dat aan de holle kant de spieren stijver zijn omdat die korter zijn. [quote]
Klopt, zo heb ik het ook van hem begrepen en dat lijkt me logisch. De holle kant heeft sterke, dikke spieren, dus niet zo lang en rekbaar. De bolle kant is met de lange en soepele spieren.

Overigens, een paard dat kreupel loopt en aanzienlijk verbetert tijdens de les is toch al voldoende? waarom verwacht iedereen dat zo'n paard volledig rad gaat lopen in 1 les? De verbetering op zich vormt toch al genoeg bewijs? Als er al zo snel namelijk verbetering optreedt, zal deze nog wel meer ontwikkelen als de training zo wordt voortgezet. maar verwacht geen wonderen van AdB. HIj is ook maar een mens.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:52

Die Passade liet me toch niet los en op het Internet kwam ik de volgende uitleg (van Pluvinel) tegen:
Citaat:
Im Anschluß ließ Pluvinel die schönsten, erhabensten Passaden (4) machen, die einem Pferd nur gelingen mögen und das im Beisein des völlig erstaunten Konstabels, der doch zuvor so schlecht über den Bonniten geurteilt hatte.

(4)=Als Passade bezeichnet man eine Bahnfigur, die in verschiedenen Tempi des Galopp geritten wird. Es handelt sich um eine Art langgezogene Acht an der Bande entlang und wird von den Meistern so geritten: Im Terre à Terre beginnt am Anfang der langen Seite die Passade, das Pferd springt sodann in der Carriere (harter Ansprung zum starken Galopp) an, um am Ende der Bahn wieder ins Terre-à-Terre aufgefangen und in drei bis sechs Sprüngen einer halben Pirouette in Courbetten gewendet zu werden. Aus dem Zweitaktgalopp der Courbette springt das Pferd dann wieder in die Carriere, wobei es die Hand gewechselt hat. Am Ende der Bahn folgen Terre-à-Terre, halbe Pirouette in Courbetten und Carriere und so fort.

Sjuimpje, ik neem aan dat dit nog steeds niet is wat je hebt gereden, maar de Passade bestaat in ieder geval wel, ben ik achter .

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 12:58

het is ook wel een logisch gevolg dat als adb jouw paard helpt op te knappen dat je daar helemaal blij van bent, sommige mensen denken zelfs dat het een heel bijzondere man daarom moet zijn omdat het paard van het ene op het andere moment beter gaat lopen.

Tim VDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:59

Even off topic :
Volgens Alois Podhasky over passade:
Citaat:
As a rule, at the Spanish Riding School the renvers is begun after a passade to make things easier for the horse. A passade is a very small turn in a half volte, the hindquarters describing a smaller circle than the forehand. Executed in the walk or the canter it would be a preparation for the half pirouette"
(uit The Complete Training of Horse & Rider)
Laatst bijgewerkt door Tim VDH op 27-01-03 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:00

Tim, ik ben ook wel benieuwd naar een ontopic reactie van jou.

Anoniem

Abby klopt, we hebben geen courbette gezien van Ozep gedurende zijn dressuurcarriere Haha!. Zonder gekheid nu, dit is volgens mij niet een beschrijving van wat ik Ozep heb zien doen. Wat meneer de bodt nu daadwerkelijk bedoelde weten we nog steeds niet.
Heeft iemand trouwens enig idee wat hij bedoelde met de draf- en galopstelling??? VOlgens mij ging dat over de beenzetting, maar daar ben ik nog niet zeker over, wie helpt?

Tim VDH

Sorry Lielle, heb morgen examen en heb hier dus echt geen tijd voor.... Misschien later.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:01

Ik heb helemaal niet gegaloppeerd

Maar het is dus duidelijke een Duits begrip en geen Nederlands die algemeen bekend zou zijn..
Bedankt voor de verheldering iig!

Wat betreft het aanhalen van Klimke, dat is mij niet zo opgevallen.
Eerder de resultaten die bij hem lessende combinaties de afgelopen maanden behaald zouden hebben.
Eerst waren het van de 20 starts in het Z 16 1e plaatsen, daarna was het in het M en Z en daarna had hij het over Z en ZZ?
Vond ik wel een beetje vreemd en vraag me dan af waar de waarheid ligt? Alhoewel het me eigenlijk niet kan boeien wat voor resultaten ander combinaties boeken, helemaal niet als dat in België gebeurt omdat die naar mijn idee niet kunnen tippen aan het niveau in Nederland, ook al beweerde dhr. De Bodt anders.

Tim VDH

Drafstelling : buitenbenen op één lijn.
Galopstelling : binnenbenen op één lijn.

Lielle

Jammer Tim. Na je examen?

Tim VDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:02

Ok afgesproken Lielle

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:03

SuperPepeijn schreef:
het is ook wel een logisch gevolg dat als adb jouw paard helpt op te knappen dat je daar helemaal blij van bent, sommige mensen denken zelfs dat het een heel bijzondere man daarom moet zijn omdat het paard van het ene op het andere moment beter gaat lopen.

Toevallig had ik gisteren les van een Lichte Tour amazone die mijn paard in een uur tijd enorme verbetering liet boeken. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik haar meteen op een voetstuk plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:03

Wat ik wel apart vind..................de belgen komen naar Nederland om goed les te krijgen.
Maar dat een belg in Nederland les gaat geven, omdat de nederlanders geen goede instructeur kunnen krijgen?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:04

Tim VDH schreef:
Drafstelling : buitenbenen op één lijn.
Galopstelling : binnenbenen op één lijn.

Dank je wel Tim, ik wist niet dat het zo genoemd werd (in België)Drafstelling proberen we meestal te voorkomen omdat het betekent dat het paard met de buitenschouder wat naar buiten hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:05

Fitzroy schreef:

Toevallig had ik gisteren les van een Lichte Tour amazone die mijn paard in een uur tijd enorme verbetering liet boeken. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik haar meteen op een voetstuk plaats.

Daar heb je gelijk in, maar kijk naar bijv. Pim Fortuijn, die werd ook op een voetstuk geplaatst. Zo zijn mensen nou eenmaal...............helaas!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 13:05

fitzroy, misschien als je je verplaatst in de situatie van de gemiddelde adb-ganger dat het duidelijker wordt.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 13:07

precies pipo, de mate van fanatieke aanhang is rechtevenredig met de mate van probleem dat (schijnbaar) wordt opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:09

Pipo schreef:
Wat ik wel apart vind..................de belgen komen naar Nederland om goed les te krijgen.
Maar dat een belg in Nederland les gaat geven, omdat de nederlanders geen goede instructeur kunnen krijgen?????

Volgens mij wordt dat verklaard door te vertellen dat er op de hogere niveau's wel goede instructeurs zijn, maar dat het vooral in de basis fout gaat, daar waar de meeste ruiters actief zijn. Er zouden in NL te weinig instructeurs zijn die in staat zijn om de basis goed bij te brengen.

Een instructeur die er niet voor zorgt dat de combinatie beter gaat aan het einde van een les dan aan het begin, of dat er tenminste een verandering is geweest, zoiemand is de titel instructeur al niet eens waard.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:10

Sjuimpje schreef:
Wat betreft het aanhalen van Klimke, dat is mij niet zo opgevallen.
Eerder de resultaten die bij hem lessende combinaties de afgelopen maanden behaald zouden hebben.
Eerst waren het van de 20 starts in het Z 16 1e plaatsen, daarna was het in het M en Z en daarna had hij het over Z en ZZ?
Vond ik wel een beetje vreemd en vraag me dan af waar de waarheid ligt? Alhoewel het me eigenlijk niet kan boeien wat voor resultaten ander combinaties boeken, helemaal niet als dat in België gebeurt omdat die naar mijn idee niet kunnen tippen aan het niveau in Nederland, ook al beweerde dhr. De Bodt anders.

Misschien niet op de bewuste dag, maar het viel mij op omdat ik hem wel al meerdere malen Klimke heb horen aanhalen. Maar goed, zo als al gezegt werd het voegt niets toe, dus zeg ik er niets meer over.

Ik heb gevraagt naar namen van al die ruiters die goed presteren, puur uit interesse.....geen reactie. Overigens denk ik dat dit ook niets toevoegt Haha!

Doegie

Katja

Tijdens een clinic is het heel gemakklijk om een paard te laten verbeteren in de ogen van het publiek. Je kunt duidlijke zwakke punten voor een korte periode opknappen en daar komen later nieuwe problemen voor in plaats maar dat ziet niemand meer. Daarom denk ik dat je aan de hand van een clinic überhaupt nooit een goed beeld van iemand kunt krijgen.
Dus slecht nieuws voor de mensen die nar mijn clinic komen. Haha!

Desiree

astridh schreef:
Impuls (of 'drang' zoals A het noemde) vond hij 1 van de belangrijkste voorwaarden om een paard goed te kunnen rijden.

Het voorbeeld van het paard dat over het hek graast gaf naar mijn beleving aan dat als het paard de hals naar voren strekt dat wel degelijk kan met een ondergeschoven achterhand, dat het paard juist de achterhand onderschuift om het evenwicht te kunnen bewaren en niet op zijn snufferd dondert. Naar mijn mening was dat 'voorbeeld' niet aangehaald als het toppunt van verzameling maar juist om de link te leggen met de hals op lengte en de achterhand eronder.

AdB heeft in Spijkerboor gezegd dat hij veel bewondering had voor de rijwijze van Anky maar dat dat systeem naar zijn mening niet voor ieder paard en iedere ruiter is weggelegd en dat het risico om het paard de vernieling in te rijden met het proberen na te rijden van dat 'systeem' erg groot is. Feit blijft dat hij over het algemeen niet de beste ruiters (met alle respect, het feit dat ze serieus bezig zijn zichzelf te verbeteren is natuurlijk wel geweldig) in de les krijgt, die niet gebaat zouden zijn bij het trachten het LDR systeem in hun rijden in te voeren (mijn interpretatie).
?

alinea 1: klopt, iones is mist van nature die voorwaartse drang, i.t.t. paddy. Bij paddy had hij het er ook niet over maar bij iones was dat het eerste waar hij aan begon te werken.

alinea 2; de foto geplaatst door Wouter illustreert inderdaad dat de achterhand erbij kan zijn als het paard zo diep is ingesteld. Helaas, ik kan een paard zo niet rijden.

alenea 3: hij vindt Anky heel talentvol en geeft hoog op over haar rijstijl maar waarschuwt inderdaad dat weinig mensen zo kunnen rijden en het toch proberen met gevolg dat ze hun paard de vernieling in rijden. Verder ben ik een ruiter van niks, dus erg gebaat bij zijn instructies Haha!

Pipo, ik heb begrepen in dit verslag dat je naar hem toe bent gegaan om werkelijk meer over hem te weten te komen. Je komt erg objectief en open over t.o.v. AdB en hebt hem echt een kans gegeven om zich te bewijzen. Je stijgt in aanzien bij mij, hoewel ik niet weet of je daar wel waarde aan hecht.... Scheve mond

Kayla

Citaat:
Executed in the walk or the canter it would be a preparation for the half pirouette
(uit The Complete Training of Horse & Rider)

misschien bedoelde hij dit, Sjuimpje.