'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Re: 'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:56

krak schreef:
Citaat:
offtopic zijn we al heeeel lang. het ging over paardenvlees en zielig. we hebben het over koeien/pelsdieren en stremsels in kaas(wat bij mijn weten niet van een paard komt)

sorry, ik denk dat ik als eerste offtopic ben gegaan Bloos
tis een onderwerp waar ik uren over kan bezig blijven Bloos dus bij deze, shame on me Bloos

Foei krak! Schaam je!

ik heb hetzelfde probleem hoor

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:00

Och ik zou de hele zware jongens ook van alles willen toewensen maar dan krijgen we Aminsty achter onze vodden aan haha. Proeven op gedetineerden is gewoon onmogelijk. Maar je kunt je altijd inzetten tegen dierenproeven e.d.. Ben lid van de Dierenbescherming want al eet ik wel vlees, ik vind dat het consumeren ervan wel humaan moet gebeuren. Net als Brooks hospital, je kunt de dieren wel afpakken maar het is beter de mensen te leren hoe voor hun broodwinning te zorgen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:03

Over dierproeven en het gebruik van gedetineerden in de proeven, ik kwam nog een topic tegen:

[BB] kijk eens wat leuk

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:04

boeflover schreef:
'Ik eet geen paardenvlees want dat vind ik zielig, en de rest van het vlees eet ik wel.' Dat is echt de meest idiote uitspraak die ik wel is hoor!!!

Ik vind paardenvlees eten het mínst zielig.. Waarom? Die dieren hebben nog een fijn leven gehad!

Kippen: na ongeveer 8 weken worden ze al geslacht als 'kip'... Met 10.000en in een schuur en alleen maar eten, drinken en constant licht om maar zo snel mogelijk te groeien...
Varkens: in een hokje van 1x1 vetgemest worden en dan geslacht, ook nooit het daglicht gezien....
Koeien: Vind ik al wat minder zielig, hebben meestal wel in het land gelopen voor ze geslacht werden en zijn nog wat ouder geworden.
Schapen: idem als koe.
Paarden: idem als koe. (en hebben dan vaak nog het fijnste leven gehad van alle dieren die ik hierboven heb genoemd!!!)

Ik snap echt niet dat mensen dat zeggen iig, juist omdat paarden meestal nog goed worden verzorgt, paar jaar oud worden en lekker buiten hebben gelopen.

dit is nou precies wat ik wou zeggen, hier ben ik het dus helemaal mee eens.
de meeste paarden worden niet speciaal gefokt voor de slacht terwijl de meeste andere dieren juist voor die reden geboren worden.
en dan inderdaad nog maar niet te spreken over de manier waarop die dieren in hun korte leventje gehouden worden!
ik zou niet weten waarom geen paarden vlees en wel ander vlees,dan nog eerder andersom!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:06

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:08

gedetineerden die levenslang krijgen, zitten alsnog maar max 1/3 van hun straf uit hoor....
om op hun proeven te gaan doen... hmm kweet niet of die mannen echt gaan willen meewerken en of die resultaten dan echt zo betrouwbaar zijn...
dan ben ik wel voor het systeem waar je je zelf kan opgeven als medisch proefkonijn, daar krijg je nog geld voor ook Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:12

Dat systeem bestaat al, ik zou zeggen, schrijf je in...

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:14

dat systeem bestaat idd al jaren, maar de plaatsen zijn zéér beperkt en er binnengeraken is quasi onmogelijk Knipoog

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:21

Koe Koe Ik lees dat er toch wel wat mensen helemaal geen vlees eten omdat ze het zielig vinden , dragen zij dan ook allemaal plastic schoenen ??? Want voor leren schoenen en paardenzadels e.d zijn ook dieren afgemaakt.
Eerlijk gezegd eet ik ook geen paarden , schapen, lams , en kalfsvlees, konijn en ander wild. Ik eet wel wat vlees heb dan toch ook het idee dat deze dieren niet voor niets zijn geslacht. de dierentransporten zouden inderdaad verboden moeten worden ik denk dat dat een hoop dierenleed voorkomt. Maar ja het draait hier in deze maatschappij alleen maar om de centen. Boos! Boos! . helaas.
Ik vind ook wel dat hier in nederland de paarden , en bv schapen nog de enige echte scharreldieren zij ( om het zo maar te noemen)

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:23

Ik eet ook geen paardenvlees, maar is eigenlijk gewoon een soort iets van toen ik net op paardrijden zat. Ik vond het toen zooo zielig en daarom at ik het niet. Is altijd zo gebleven, wil trouwens niet zeggen dat ik het voor kippen, etc niet zielig vind maar het zit gewoon een beetje 'ingeburgerd' dat ik geen paardenvlees eet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:24

@ Krak: er werden in het verleden weleens advertenties geplaatst voor candidaten voor testen van geneesmiddelen in de laatste fase, kranten in de gaten houden.

En verder kun je contact opnemen met grote pharmaceutische bedrijven die medicijnen produceren of je daar niet op de lijst mag. Als je de mensheid al wilt helpen, doe het dan zelf en uit vrije wil, ipv het van een ander te verwachten. Gevangenen tot proefkonijn voor medische testen en experimenten te bombarderen werd in de Tweede Wereldoorlog in de concentratiekampen al gedaan, een van de artsen heette Josef Mengele. Als je niet weet wie dat is geweest, ga even zoeken, dan kom je vast wel een heleboel over deze man en zijn manier van werken te weten.

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 17:35

krak schreef:
hier in België kan je alvast laten vastleggen of je paard dient voor de slacht of niet. simpel als je wil voorkomen dat hij ooit op transport gaat voor de slacht, laat vastleggen dat hij dus nooit geslacht mag worden...

waarom zou je je paard op transport zetten voor de slacht als hij niet geslacht mag worden??

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:37

Toevallig woon ik op een boerderij, ik zie dus alle kalfjes en lammetjes geboren worden en ik zie ook op transport gaan naar de markt. Toch eet ik wel vlees van koeien en schapen, omdat deze dieren hierop worden gefokt. Terwijl paarden tegenwoordig toch meer worden gezien als huisdier en ik ga ook geen hondenvlees eten Knipoog Bovendien vind ik het idee niet erg prettig.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:45

krak schreef:
hier in België kan je alvast laten vastleggen of je paard dient voor de slacht of niet. simpel als je wil voorkomen dat hij ooit op transport gaat voor de slacht, laat vastleggen dat hij dus nooit geslacht mag worden...

Mijn pony heeft geloof ik ook in haar paspoort staan dat ze niet gebruikt mag worden voor de slacht, haar afstamming is onbekend dus ze heeft geen KWPN (oid) op de voorkant van het paspoort. Maar er staat wel: Vee, vlees en eieren op (dit is wel een beetje offtopic, maar zou iemand mij kunnen vertellen wat dit precies inhoud.. heb het namelijk nog nooit gevraagd terwijl ik er best wel nieuwschierig ben, desnoods even per PM Knipoog)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:30

krak schreef:
ik kan alleen maar voor mezelf spreken he AaronYve, maar als mensen mijn vegetarische levenswijze respecteren, heb ik evenveel respect voor hun als het hun keuze is om nog vlees te eten.
wel hoop ik dat ze dan actief willen meehelpen om het voor de dieren zo stress en pijnvrij mogelijk te maken, wat soms wil zeggen dat ze een euro'tje meer gaan moeten geven voor hun vleesjes Knipoog
(en nee, vegetarisch vlees is absoluut niet goedkoper, integendeel zelfs)

Dat zeker, vind ik ook heel fijn. Ik eet idd zoals ze dat willen noemen biologisch vlees. Vind het een raar woord want eigenlijk is het niet meer dan normaal dat die dieren op een goeie manier geslacht worden.

4ever4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:34

ik ook Het zijn EDELE dieren Lachen

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:40

Ik was 2 jaar vega. ik kon het niet weerhouden en begon weer vlees te eten:
* kip [ eet ik weinig, en dan biologisch ]
* varken [ alleen biologisch ]
* Koe [ Biologisch
* Paard [ nooit van mijn leven ! ]
* Lam [ ook niet, had eerst een lammetje die ik met de fles opvoedde, ze ging dood..
nooit meer lam eten Clown ]
Eigelijk wel egoïstisch, want meestal hebben paarden een beter leven gehad dan de andere beesten..
Iedereen thuis eet paardenvlees, behalve ik Scheve mond

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:11

Ik heb frikandellen gegeten, dan wel frikandellen zonder paardenvlees. Maar ik ben nu inmiddels al 2 jaar vegetarier.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:29

in bijna alle snacks bij snackbarren zit paardenvlees. Alleen producten zoals kipcorn en kignuggets weet je dat het van 1 dier komt. Denk dus ook dat heel veel mensen toch echt paard eten hoor ^^ zonder dat ze het door hebben

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:33

nadat mijn paard naar de slager moest wou ik het eerst niet eten. geen frikandellen enz. Lijkt me logisch toch? En om even te reageren op beginpost van TS: ik had het kunnen wezen.. dus.. je kan niet in een ander zijn kop kijken. Ik eet nu ook geen ''echt'' paardenvlees, en wel een frikandel. Hypocriet? Nee daar voel ik me fijn bij. Net zo hypocriet als dat een vegatarier leren schoenen draagt..Lachen

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:37

pinuts schreef:
nadat mijn paard naar de slager moest wou ik het eerst niet eten. geen frikandellen enz. Lijkt me logisch toch? En om even te reageren op beginpost van TS: ik had het kunnen wezen.. dus.. je kan niet in een ander zijn kop kijken. Ik eet nu ook geen ''echt'' paardenvlees, en wel een frikandel. Hypocriet? Nee daar voel ik me fijn bij. Net zo hypocriet als dat een vegatarier leren schoenen draagt..Lachen

idd Knipoog

ik eet ook gewoon paardenvlees en ik denk dat die paardjes die je op je bord krijgt een beter leven hebben gehad dan die kippenpootjes die met 100 op 10 vierkante meter leven Bloos

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:39

als je je daar goed bij voelt, moet je dat doen. Ik heb zowiso nooit ''echt'' paardenvlees gegeten, doen we hier thuis niet.. net als lam en kalf, en wild. Dus ik ken het ook niet, en daarom zeg ik gemakkelijker: ik hoef het niet

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:40

pinuts schreef:
als je je daar goed bij voelt, moet je dat doen. Ik heb zowiso nooit ''echt'' paardenvlees gegeten, doen we hier thuis niet.. net als lam en kalf, en wild. Dus ik ken het ook niet, en daarom zeg ik gemakkelijker: ik hoef het niet

.....en daarom: ieder z'n eigen Knipoog

laat dus lekker iedereen in z'n waarde met de betrekking op eten van vlees

Sportstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:45

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij eet of niet! En uit welke principe hij dit wel of niet doet, alleen daar zit het soms nog wel eens een beetje krom! Het principe!

Ik werk zelf in de food sector! Maar wisten jullie dat paarden de enigste dieren zijn die niet in de bio industrie gefokt of gehouden worden voor de productie van vlees! In tegenstelling tot kippen koeien varkens etc! dus bedenk goed wat je princiepen is! Als je tegen de bio industrie bent, top maar eet dan helemaal niks meer! Paarden komen pas in het voedsel terecht als ze een prachtig leven hebben gehad en oud en versleten of op zijn! een mooie weg om te gaan dus!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:48

dat weten we, en toch eet ik liever geen paard.. Omdat dat niet goed voelt. Net als wild. Terwijl een wild konijn of hert een prachtig leven heeft gehad, alle ruimte. Krom he.. tsjah, en ik voel me er goed bij