boeflover schreef:'Ik eet geen paardenvlees want dat vind ik zielig, en de rest van het vlees eet ik wel.' Dat is echt de meest idiote uitspraak die ik wel is hoor!!!
Ik vind paardenvlees eten het mínst zielig.. Waarom? Die dieren hebben nog een fijn leven gehad!
Kippen: na ongeveer 8 weken worden ze al geslacht als 'kip'... Met 10.000en in een schuur en alleen maar eten, drinken en constant licht om maar zo snel mogelijk te groeien...
Varkens: in een hokje van 1x1 vetgemest worden en dan geslacht, ook nooit het daglicht gezien....
Koeien: Vind ik al wat minder zielig, hebben meestal wel in het land gelopen voor ze geslacht werden en zijn nog wat ouder geworden.
Schapen: idem als koe.
Paarden: idem als koe. (en hebben dan vaak nog het fijnste leven gehad van alle dieren die ik hierboven heb genoemd!!!)
Ik snap echt niet dat mensen dat zeggen iig, juist omdat paarden meestal nog goed worden verzorgt, paar jaar oud worden en lekker buiten hebben gelopen.
dit is nou precies wat ik wou zeggen, hier ben ik het dus helemaal mee eens.
de meeste paarden worden niet speciaal gefokt voor de slacht terwijl de meeste andere dieren juist voor die reden geboren worden.
en dan inderdaad nog maar niet te spreken over de manier waarop die dieren in hun korte leventje gehouden worden!
ik zou niet weten waarom geen paarden vlees en wel ander vlees,dan nog eerder andersom!