kinderen rijden stiekem op onze paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: kinderen rijden stiekem op onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:33

de buurt waar mijn pony,s binnenkort heen verhuizen zijn ook een paar van dat soort meisjes actief...

dat is ook de reden dat er een stroomdraadje boven de poort word gespannen

Cinderella

Re: kinderen gaan op onze paarden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:39

Niine schreef:
Booh wat erg. Inderdaad iets lastigs haha. Misschien samen afspreken 1 x in de week ofzo. Maarja eigelijk mag het gewoon NIET;

Afspreken nog wel?
Daarmee bedoel je dus dat de kinderen er wel op mogen rijden?
Dat vind ik echt nergens op slaan en de TS (begrijp ik zo) ook niet.
Ik zou alles afsluiten, schrikdraad erboven en als die kinderen komen ze eens goed afschrikken.
Desnoods dat je ze vertelt dat je de politie belt als ze nog een keer komen, puur om ze weg te jagen.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:27

Ik vind dit gewoon erg onverantwoord gedrag, zelfs van kinderen!Je blijft toch gewoon met je fikken van andermans paarden (of eigendom) af!! Boos!
Persoonlijk zou ik ze gaan opwachten en dan samen met hun naar de ouders stappen en uitleggen als dit spelletje blifjt duren dat er politie wordt bijgehaald!
Ouders zijn toch slim genoeg... Denk ik Sigaar

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:35

Hebben z ehir ook eens beproebeerd ik ben erheen gerend en heb ze aan hun haren het weiland uitgetrokken en een verhaal opgehangen over meisjes die dat ook deden en die doormijn paard het weiland uitgeschopt werden.
Hij doet dit ook echt ik was net op tijd..
Ik heb nooit meer wat gehoord of gezien.

Gr Gemma

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:39

Heb het ook gehad, gister weer zoiets, had de vliegendeken om bij Jack, vandaag zat hij (helemaal verkeerd) om bij Bles!

Misschien een nep-camera ophangen, en vervolgens een bordje plaatsten met; LET OP videobewaking

Zoiets? Anders erachter zien te komen waar ze wonen en met de ouders gaan praten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:45

ik heb dit ook gehad; alleen was dat de dochter van de boerderij waar Yvke stond...

Toen ik er wat van zei, kreeg ik een grote bek terug en ging aan iedereen die ze kende, die ik ook kende... Leugens over mij vertellen Nagelbijten / Gniffelen

Nou kende ze Yvke dan nog wel een beetje en ze konden bij haar eigen zadel, iets dommers nog was dat ze andere pony's, die ze niet kende uit een weiland gingen halen, hun eigen zadels erop legde en ermee gingen springen Verward

Naja, voor ons zat er iig niets anders op dan gewoon naar een andere stalling gaan..
Maar verder is het echt te debiel voor woorden..

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:51

Politie inschakelen of de ouders. Dagje bivakkeren in de wei lijkt me niet zo handig hoor. Als ze je zien zitten lijkt het me niet dat ze dan komen .

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:55

Gelukkig is die van mij niet te rijden door vreemden (laat staan zonder tuig).

Wel heb ik net kamp gehad, stonden paarden vlakbij. Ik ging weleens voor de wei zitten kijken, hooguit aaien. Maar netjes buiten de wei blijven. Toen kwam er een klasgenootje (15!!) die vroeg doodleuk of ik mee de wei inging om even op ze te rijden. Ik heb even gezegd hoe onbeschoft ik dit vond Boos!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:07

Bloos Je kunt toch een briefje op hangen (A)

'wegens ongewenste bezoekers in het land Camara toezicht'

Die meiden weten toch niet dat er helemaal geen camara is Haha! Tong uitsteken

Wel balen man, ik zou ook flink pissig worden... Vroeger, en nu trouwens nog steeds, als ik langs een wei loop en de paarden lopen naar het hek toe, aai ik ze even over hun nek, en loop dan vervolgens weer weg...Neem toch aan dat dat niet zo erg is ??

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:17

Ik vind het echt te onbeschoft. Zelf ben ik 14, en ik loop niet eens naar een hek toe om paarden van iemand anders te aaien. En zoals ik in het topic lees, rijden er dus wel vaker onbekende mensen op hun paarden.

Waar halen mensen het lef vandaan?
Ikzie dat de TS al maatregelen genomen heeft, ik hoop dat het helpt Lachen

Jilly

Re: kinderen gaan op onze paarden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:47

Niine schreef:
Booh wat erg. Inderdaad iets lastigs haha. Misschien samen afspreken 1 x in de week ofzo. Maarja eigelijk mag het gewoon NIET;

Dat zou ik niet doen
Dan geraken ze nog eens zo vertrouwd met de paarden en als ze nu al zo brutaal zijn dan zullen ze dan vast nog verder gaan omdat ze die paarden dan toch beter kennen....

Ik krijg al het sch**t van die buurtkinderen die hier altijd rondhangen, maar die gaan gelukkig niet verder dan aaien aan de staldeur en kijken aan de draad. Mag er niet aan denken, er staan er genoeg die niet beleerd zijn.

Ik hoop dat bordje of iets helpt.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:43

Ik vind het niet kunnen!
Misschien als je ze nog eens ziet vragen waar ze wonen of telefoon nummer vragen zodat je het tegen de ouders kan zeggen. Misschien helpt dat.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 15:03

jeeh, wat een verschrikkelijke verhalen over wat er allemaal kan gebeuren!!
bedankt voor jullie reacties, we hebben dus vorige week de flyers rondgebracht, en hebben nu niets meer vernomen van de meisjes!! Haha!
maar heb deze week maar weinig tijd om naar de paarden te gaan (donderdag tentamen, en vrijdag wordt mijn verstandskies eruit gesneden Verdrietig ) daarom hebben we besloten om ze deze week maar even bij de boerderij te zetten, dit kan echter maar een weekje, want het weiland waar ze nu instaan is net bemest, en er staat amper gras op. dus volgende week moeten ze wel weer terug naar die andere wei, daar staat lekker veel gras wat ook niet bemest is en dus beter voor ze is. maar dan heb ik weer veel tijd om naar ze toe te gaan Lachen
maar ik denk dat ze wel geschrokken zijn van de brief, maar heb ze niet meer gezien dus ook niet meer kunnen achterhalen waar ze nou precies wonen..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:08

Het is in elk geval al een vooruitgang dat je ze niet meer gezien hebt. En wie weet, hebben de ouders in de gaten hoe het zit en de meisjes verboden nog langer naar jou paarden toe te gaan.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:11

_Moonwalker_ schreef:
Ik vind dit gewoon erg onverantwoord gedrag, zelfs van kinderen!Je blijft toch gewoon met je fikken van andermans paarden (of eigendom) af!! Boos!
Persoonlijk zou ik ze gaan opwachten en dan samen met hun naar de ouders stappen en uitleggen als dit spelletje blifjt duren dat er politie wordt bijgehaald!
Ouders zijn toch slim genoeg... Denk ik Sigaar

Ik ben zelf 14 dus dezelfde leeftijd als die meisjes, ik zou het sowiezo niet in mijn hoofd halen om bij vreemde paarden van vreemde mensen de wei in te gaan, laat staan erop te gaan rijden. Wat vreselijk, ik heb niet echt een nieuwe oplossing voor je, en hoop voor je dat dit gaat stoppen, want dit is echt niet normaal. Succes!

RiannevD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:21

Ongehoord!

Als je ze te pakken krijgt, dan zou ik ook de ouders een standje geven. Ik durf te wedden dat die meisjes het thuis wel over je paardjes hebben gehad! Stel dat er iets gebeurd..voor wie is het risico dan? Bordjes met 'verboden toegang' en 'camera toezicht' (ook al heb je er niet daadwerkelijk een camera hangen) moet wel iets helpen denk ik. Dan is het in ieder geval wel duidelijk dat jullie er iets aan hebben gedaan om duidelijk te maken dat niet zomaar iedereen daar mag komen! Letterlijk een bordje met 'niet op de paarden rijden' nodigt vaak alleen maar uit bij kinderen van deze leeftijd... wat is er nou spannender dan iets doen wat niet mag?! Misschien breng je daarmee ook juist andere kinderen op een idee...

Veel succes in ieder geval!!!

Ps...of je laat ze elke dag terugkomen om de stallen van top tot teen schoon te maken Duivel ... en dan ook echt élke dag elk kiertje, hoekje en gaatje schoonmaken! Totdat ze het helemaal zat zijn! Ze moeten toch leren dat bepaalde acties ook gevolgen hebben!?

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:24

zooo had nog nooit gehoord dat zoiets gebeurt.. vind het echt niet kunnen.. waar halen ze het lef vandaan! en dan nog niet eens luisteren als je ze duidelijk maakt dat dat niet de bedoeling is.. hoop voor je dat het nu afgelopen is Lachen
RieannevD: haha dat is wel een oplossing, dan doen ze het noooooooit meer Tong uitsteken

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:35

sjorsias schreef:
jeeh, wat een verschrikkelijke verhalen over wat er allemaal kan gebeuren!!
bedankt voor jullie reacties, we hebben dus vorige week de flyers rondgebracht, en hebben nu niets meer vernomen van de meisjes!! Haha!
maar heb deze week maar weinig tijd om naar de paarden te gaan (donderdag tentamen, en vrijdag wordt mijn verstandskies eruit gesneden Verdrietig ) daarom hebben we besloten om ze deze week maar even bij de boerderij te zetten, dit kan echter maar een weekje, want het weiland waar ze nu instaan is net bemest, en er staat amper gras op. dus volgende week moeten ze wel weer terug naar die andere wei, daar staat lekker veel gras wat ook niet bemest is en dus beter voor ze is. maar dan heb ik weer veel tijd om naar ze toe te gaan Lachen
maar ik denk dat ze wel geschrokken zijn van de brief, maar heb ze niet meer gezien dus ook niet meer kunnen achterhalen waar ze nou precies wonen..

Hopelijk blijven ze nu ook weg.

Het schijnt dat je van die verboden toegangs borden kunt halen bij de gemeente (?) en mochten ze weer langskomen dat ze dan strafbaar zijn. Maar dat heb ik zelf alleen van horen zeggen en zeker weten doe ik het niet.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:35

RiannevD schreef:
Ps...of je laat ze elke dag terugkomen om de stallen van top tot teen schoon te maken Duivel ... en dan ook echt élke dag elk kiertje, hoekje en gaatje schoonmaken! Totdat ze het helemaal zat zijn! Ze moeten toch leren dat bepaalde acties ook gevolgen hebben!?

wel met een tandeborstel dan hea Cool

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:51

Pfff wat een rotstreek zeg, hebben die kinderen tegenwoordig voor niets meer respect?
Je moet het maar durven, op de wei van iemand gaan rondhangen en dan nog eens de paarden berijden ook, zélfs nadat je ze meermaals gewaarschuwd hebt!
Als ik jou was, zou ik die kinderen hun adres proberen te achterhalen of mssn even rondvragen in de buurt, en klacht indienen bij de politie.
Praten met de ouders zou ik niet eens nog overwegen, als jij ze al verschillende keren hebt aangesproken en ze luisteren niet, zullen de ouders er ook niet veel invloed op hebben... Als het ze al iets kan schelen.
Moest dit alsnog doorgaan, zou ik niet twijfelen en m'n paarden verhuizen... Mssn niet altijd de gemakkelijkste oplossing maar wat moet je anders nog doen?

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:15

x_soofjuhxXx schreef:
13/14 jaar? dat is gewoon regelrechte onbeschoftheid, ik ben zelf 13, en ik zou er niet aan denken om alleen maar die wei in te gaan =|

Inderdaad!

Ik vind het echt heel erg onbeschoft wat die kinderen doen!
(zelf vind ik eigenlijk dat je ook niet in een wei moet komen van een ander waar een paard in staat...)

Mentbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:06

Gewoon zeggen dat ze op moeten donderen.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:09

Mentbart schreef:
Gewoon zeggen dat ze op moeten donderen.

Dat heeft ze al meermaals gedaan maar dat hielp blijkbaar niet...

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:26

Ja joh kinderen hebben dierenliefde , en wensen zichzelf een pony.
Wij hebben hetzelfde gehad met een meisje wat onze tinkers steeds bij liep te voeren . Het is nu een bijrijder van ons. We hebben haar uitgelegd dat ze niet verwaarloosd worden en dat als ze ze wilde poetsen welkom was.Vier jaar is het nu kind aan huis.( de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik vroeger ook op pony reed van een ander.Kinderlijke fantasie breide een verhaal dat de pony geen aandacht kreeg en verwaarloosd werd.
Als 10 jarige reed ik op bruno.Samen met een vriendinnetje, de eigenaar sprak ons aan , en was eigelijk verbaasd dat wij zo trouw waren om zijn pony te verzorgen.Hij vond het prima.(was toendertijd al van de opa leeftijd)
ik geloof niet in gebrek aan respect , maar meer in een kinderlijke wens van zelf een pony te willen.Onze ervaring is om kinderen hierbij te betrekken en het plezier te delen.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 21:10

ze staan nu niet meer in het weitje (zie mijn vorige post) maar mocht ik ooit de kinderen zien dan ga ik zeker naar de ouders! de paarden gaan toch ooit weer eens in dat weiland staan, gelukkig kunnen ze nu voorlopig even in een ander weiland Lachen

@ ceesje: toen ik de kinderen voor het eerst in de wei tegenkwam, heb ik tegen hun gezegd dat ik het wel goed vond dat ze ze af en toe eens kwamen poetsen enzo (ook ik weet hoe het is om graag een paard te willen hebben, zo zijn we bijna allemaal begonnen) als ze maar niet erop zouden gaan rijden en ze absoluut niet uit de wei zouden halen. ze zeiden dat ze dat echt niet zouden doen en wouden graag bij de paarden lopen en ze poetsen. dus ondanks ze zomaar in het weitje waren gegaan, vond ik het toch nog oke als ze de paarden gezelschap zouden geven (zowel leuk voor de paarden als voor de kinderen)
maar toen ik daarna hoorde van iemand dat ze kinderen op de paarden hadden zien rijden, en ik vervolgens daar aankwam en ze erop zagen rijden, ben ik heel boos geworden, heb ze gelijk weggestuurd en gezegd dat ze nooit meer in de wei mochten komen, en al helemaal van de paarden af moesten blijven. het was weer een wijze les voor me; geef ze 1 vinger en ze nemen je hele hand..
vandaar dat ik echt geen andere kinderen er meer bij wil betrekken. straks halen ze het nog in hun bol om ze de wei uit te halen.. heb hier ook echt een vreselijk verhaal over gelezen in dit topic.

en als ik het nog een keer zie, ga ik ook zeker hardere maatregelen treffen, dit is gewoon niet de bedoeling.