Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miss_Montana schreef:Leuk stukje en erg mooi geschreven. Maar ik vind dat iedereen eigen ideeen heeft over het paardenhouden en het omgaan met paarden. Dus waar trek je de lijn tussen paardenmens en mens met paard? Iemand die zijn paard liever niet in de blubber en regen buiten heeft staan kan net zo goed naar zijn paard geluisterd hebben als iemand wiens paard dat totaal niet erg vind. Paarden zijn namelijk ook allemaal anders.
areke schreef:Voor mij is dat instinctief, is er iets aan mn paard is het niet door mij op te lossen of met behulp van mn instructrice, dan komt er een DA bij of een fysio.
1x per jaar wordt alles nog een keer extra gecheckt.
Zit mn paard fout dan komt ze daar achter, zit ik fout geeft ze dat ook aan mij aan.
Maargoed, ieder zn eigen mening gelukkig.
runningkawa schreef:dat is een vraag die mij bezig houd, kun je van mens met paard naar paardenmens gaan?
Zelf denk ik eigenlijk van niet, je kan wel een beter mens met paard worden, maar paardenmens zijn is iets wat in je natuur zit, een aangeboren talent
Tenminste, zo kijk ik er tegen aan
areke schreef:Nee snap hem niet, dan hebben wij toch een ander idee van paardenmensen.
Maargoed zoals ik al zei ieder zn eigen mening.
runningkawa schreef:@areke
Je kunt 24 uur per dag je benen onder je kont uit lopen voor je paarden.
Maar als je dan nog niet snapt waarom een paard op dat moment doet, wat hij doet, ben je geen paardenmens
Dus hoeveel tijd, geld en liefde je erin stopt maakt imo niet iemand een mens met paard of paarden mens
suleilitha schreef:Tja Ninx, gaat ook niet op.
Die van mij wil met regen zowiezo al niet naar buiten. En geloof me, op dagen met slecht weer gaat hij er wel even uit, maar dan ook hooguit een tot twee uren, omdat hij anders toch wel uitbreekt.
KiWiKo schreef:kellyenmagic schreef:
dat vind ik een hele botte opmerking van jou kiwiko en wat ik ook al vroeg aan barmat, wie bepaalt dat jij dat mag bepalen.
Dat snap ik niet zo
hoezoosnap niet wat je bedoeld
kellyenmagic schreef:[
ik bedoel dat ik me afvraag waarom jij dat mag beoordelen en barmat ook. iedereen heeft tocn zn eigen inzicht en vindt het een goed en het ander niet.
runningkawa schreef:dat is een vraag die mij bezig houd, kun je van mens met paard naar paardenmens gaan?
Zelf denk ik eigenlijk van niet, je kan wel een beter mens met paard worden, maar paardenmens zijn is iets wat in je natuur zit, een aangeboren talent
runningkawa schreef:@areke
Maar als je dan nog niet snapt waarom een paard op dat moment doet, wat hij doet, ben je geen paardenmens
Dus hoeveel tijd, geld en liefde je erin stopt maakt imo niet iemand een mens met paard of paarden mens
Zammie schreef:runningkawa schreef:@areke
Hier ben ik het dus niet mee eens. Je kunt echt niet verwachten dat iemand alles goed doet. Bestaat gewoonweg niet. Ik heb in het verleden absoluut "verkeerde" dingen gedaan. Waarom? Omdat ik dat dagelijks als voorbeeld had. Eigenlijk kan ik zeggen dat sinds ik zelf paarden heb, echt ben gaan nadenken over waarom een paard reageert zoals het reageert en kan nu zeggen dat ik aardig mijn paarden ken. Weet hoe ze zijn, hoe ik ermee om hoor te gaan, maar toch zal ik af en toe er ook weleens naast zitten. Om paardenmens te zijn/worden ben je volgens mij dagelijks bezig met je inleven in het paard....
soort gelijk topic jaren terug schreef:Ik heb zelf geen echt antwoord op de vraag wat maakt iemand een paardenmens of mens met paard.
Ik heb nadat ik alles doorgelezen heb nagedacht over de mensen die ik ken(de) en ik kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk maar 1 paardenmens heb meegemaakt......
Ongelooflijk eigenlijk....ik ben bijna 36 en rij paard vanaf mijn 6 heb dus best wel wat mensen ontmoet in al die jaren.
Ik heb gedurende het lezen van dit topic weet ik hoeveel mensen voor de geest gehaald en iedere keer had ik zoiets van....mens met paard.
De reden dat het mensen met paarden waren ...ik kan er geen duidelijk antwoord op geven.
Het zijn stuk voor stuk mensen die echt wel wat met paarden hebben,voor sommigen heb ik zeker respect maar toch...mens met paard.
Het ene paardenmens wat ik meegemaakt heb had "het" en wat is "het" dat is zo moeilijk te omschrijven.......gevoel voor paarden,juiste omgang,respect voor paarden,paarden hadden ook respect voor het paardenmens enz.enz. ik weet het niet te omschrijven maar het was voor mij...een paardenmens.
Ik heb veel geleerd van dit paardenmens en mischien is het voor mij ook een paardenmens om dat ik er een pietepeuterig klein beetje minder mens met paard ben door geworden maar zeker nog geen paardenmens.....