heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:53

Ik overweeg wel eens te stoppen maar tot nu toe doe ik het toch nog steeds niet.

Ik vind paardrijden een vreselijk dure hobby die in mijn geval aardig concurreert met allerlei andere dingen, die ik nu heel bewust niet kan doen omdat ik daar geen tijd of geen geld voor heb.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:16

Nee, niet echt.. Ik kan niet zonder Clown

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:45

Ja, ik overweeg om na het verkopen van mijn pony aan het einde van dit jaar even een paar jaar me volledig op mijn opleiding en andere dingen te richten.
Al zal ik wel blijven rijden, maar een eigen paardje komt er dan voorlopig nog eventjes niet.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:29

Gisteren nog.
Mijn pony liep zo vreselijk te etteren.. Boos!
De hele tijd op links in de rechtergalop gaan, en dat voor een pony die de oefeningen tm de M1 beheerst..
Ik was op een gegeven moment zó kwaad, ben afgestapt, mep verkocht (waar ik achteraf spijt van heb Ach gut ) en mee naar buiten genomen en gaan lopen.
Dat lucht wel op.. Bloos
Ga straks maar eens longeren om te kijken of er meer aan de hand is dan etterij (alhoewel zo goed als iedereen die het zag het als etterij verklaarde, we zullen zien..).

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:34

Ik weet wel dat zonder paard het heel wat makkelijker zou worden, maar stoppen, nee hoor daar denk ik in nog geen 100 jaar aan !

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:38

Heb van mijn 6jaar tot ik 11 was, elke week gaan rijden, 1 keer paardenkamp, en ontelbare keren het paard van mijn nicht uit de box gaan halen, om toch maar buiten te geraken zonder betrapt te worden.. Want tjah, was mijn paard niet, en daar had de staleigenaar nogal een probleem mee. Ach ja, mocht van m'n nicht, dus die "aap" had er niets over te zeggen.. Clown En toen moeten stoppen wegens rugproblemen, m'n knie, polsen, nek die vaak geblokkeerd was enzovoort. Ben nu een half jaar geleden terug begonnen, heb nog steeds problemen met mijn knie, maar die gaan nooit meer weg, dus dat gaat me ook niet tegenhouden. Nu ben ik weer 2 maandjes on-actief, door ziekte. Ik mis het paardrijden enorm, maar kan waarschijnlijk binnen 2 weken starten met een nieuwe verzorgpony. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:39

Ik wel, ik ben zelfs een tijdje gestopt.
Mijn eerste rijlessen waren op een manegepony. Ik heb niet zo'n goede coordinatie dus ik leer wat moeilijker rijden dan de gemiddelde beginner. Toen ik voor het eerst ging galopperen ging de pony waar ik op zat ervandoor. Ik stuiterde alle kanten op en had geen idee wat ik moest doen. En mijn toenmalige instructrise....die stond alleen maar te lachen....Ik heb daarna nog 2x geprobeerd maar vond de galop zo eng dat ik helemaal gestopt ben met rijden.
Een jaar later begon het weer te kriebelen en ben ik weer begonnen. Heel rustig met les van m'n moeder en aan de longeerlijn weer vertrouwen opbouwen. En sindsdien vind ik het fantastisch! Ik ben nog steeds niet de grootste durfal (springen is best leuk, maar niet hoger dan 70 cm en ook niet op elk paard;) ) maar ik rij met veel plezier en heb ook al best wat bereikt in de dressuur Lachen Grote pluim voor mijn mams die me met veel geduld weer heeft leren rijden Lachen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:25

Ooit, wel eens gehad,
Alleen, ben heel even gestop. Ben toen weer verder gegaan.
Vond het gewoon te leuk!
En stoppen?
Nee! Nu vind ik het echt gewoon te leuk, ik kan het niet missen, voor geen goud!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:29

Ik heb het eigenlijk nog nooit overwogen. Rolleyes

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:30

Ik was helemaal gestopt toen me pony werd verkocht. Toen zag ik het allemaal niet meer zitten.
Maar nu begint het toch weer te kriebelen, en ga ik deze maand weer een pony kopen Lachen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:14

Eigenlijk nooit. Alleen toen ik manege(s) helemaal zat was en geen echt leuke verzorgpony had, zou ik bijna wel stoppen.
Maar toen kwam dr toch een advertentie langs met verzorgster gevraagt voor Fjord...dat was wel echt een leuke verzorgpony en heb hem zo ongeveer gekocht nu...dus ik overweeg echt niet om te stoppen Haha!

Wel denk ik als Timmie er niet was, ik nu niet meer zou rijden maar me volledig zal richten op mijn studie.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:21

Better yet, ik ben ooit eens gestopt Knipoog Zon spijt van gehad, had een 4 jarige Concorde merrie en een 7 jarige Calvados merrie. De Concorde was na 2 weken al verkocht en de Calvados werd gereden door een vriendinnetje die er praktisch iedere week prijs mee had. Na 2 maanden had ik het niet meer en ben ik weer begonnen.

Ik was gestopt omdat ik dacht dat ik al mn paarden verziekte en ik trainde zo hard en het ging nooit betr dus ik had het idee dat ik het toch nooit ging leren. Na die stop was ik weer helemaal gemotiveerd en nu is het gewoon het belangrijkste in mijn leven, er is niets leukers en beters dan paardrijden:)

Je valt ook echt in een enorm gat omdat je er zoveel tijd aan kwijt bent dagelijks en wat moet je dan opeens gaan doen??

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:45

Ik zit er nu weer heel erg hard over te denken.
Ik ben het gezeur spuug en spuug zat namelijk!
Eigenlijk heb ik een paar opties:
ik kap helemaal (in het begin met het excuus: ik mag de komende 2 maanden toch nog niet rijden, daarna zie ik wel weer verder. En dan beslissen te kappen met het paard)
optie 2: ik zeg dat ik nog maar 1 dag per week wil, max. Kost teveel energie, banketstaaf tegenoverpaard (hij krijgt toch geen beweging bij mij omdat ik a) niet mag rijden en b) niet met hem kan wandelen oid omdat ik niet veel mag lopen)
optie 3: gewoon doorgaan zoals het nu gaat, al het gezeur maar slikken en hopen dat ik over 2 maanden weer te paard kan/mag.

maar dan ben ik alsnog niet van het gezeur af.
Ik heb wel 1 ding heel goed geleerd, NOOIT EEN PAARD DELEN MET JE ZUSSEN!

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:22

Jazeker, toen ik een tijdje niet kon rijden wegens omstandigheden, heb ik overwegen om te stoppen. Maar toen ik eenmaal weer op stal kwam, en ook weer op een paardenrug zat, besefte ik, dit wil ik nog (even) niet missen!

Nu ben ik weer actief bezig, en maak ik voornaamlijk paarden zadelmak.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:31

ik ben een tijdje gestopt toen ik zwanger was van mijn zoontje.
Dat is in het totaal 2 jaar geweest dat ik niks met paarden heb gedaan.
Maar het begon toch weer te kriebelen en toen hebben we vorig jaar een shetlander gekocht
en dit jaar een friese jaarling.
En nu wil ik niet anders meer en wil er niet aan denken dat ik zou stoppen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:10

Ik ben na 5 jaar manege gestopt met paardrijden.. Dat heb ik misschien een half jaar volgehouden, toen had ik er een bijrijdpaardje bij.. Noodgedwongen moeten stoppen, en toen ben ik echt een tijd uit de running geweest.. Vond het ook wel best, had gewoon geen tijd om te rijden.. Alleen op vakantie elk jaar... Heeft zo'n 2 á 3 jaar geduurd, en toen kwam ik via via in contact met iemand die 'voor zo af en toe' iemand nodig had voor d'r pony, en toen is alles weer gaan kriebelen, heb een bijrijdpaardje gezocht en gevonden en nu zit ik alweer ruim anderhalf jaar 'tussen de paarden'... Lachen

Helemaal stoppen lukt toch nooit denk ik.. t zit in de genen Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:12

Toen ik een jaar of 8 was en twee keer in korte tijd van een manegepony ben afgevallen en niet fijn was terechtgekomen, ben ik een jaar gestopt. Maarja, dan blijft het toch kriebelen en ik ben toch weer begonnen, en dat was de beste beslissing uit mijn leven, anders had ik mijn lieve meisje nu niet gehad Lovers

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:18

Jep, op dit moment ben ik ook gestopt.
Al meer dan een jaar niet écht meer gereden, eens gehobbeld, but that's it.
Maar dat kwam door gezondheid en drukte van school.
Pony in training bij een ander gezet, en na paar maandjes verkocht.
Ze is nu 3 maanden weg.

Gezondheid gaat nu wel weer veel beter,
en ben al een paar x op een andere pony gekropen.
Flink veel spierpijn gehad, maar het was wel weer leuk.
Alleen, ik weet niet hoe het in de 3de van het Middelbaar zal gaan,
en die ene paar keer rijden zeggen niets..
En ik moet weer beginnen met Gymen op school (jaar niet gedaan),
dus dat wordt ook weer helemaal opbouwen en conditie training.

Dus voor mij zit het er voorlopig niet in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:25

Nooit echt overwogen, wel een tijd bang geweest en gedacht dat het gevoel nooit meer terug zou komen doordat ik m'n arm had gebroken na een val. Maar wilde toch graag blijven rijden. Nu nog steeds, alleen begin ik manegelessen steeds minder leuk te vinden en wil ik gewoon op m'n eigen manier rijden. Helaas heb ik geen eigen pony en met Sheila rijd ik niet meer, dus nu maar even de manegelessen voorlopig nog. Lachen

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:31

Ja, overwogen en zelfs een tijdje gestopt.
Na een zware val op mn 17e (met een enkeloperatie als gevolg) mocht ik gewoonweg 6 maanden niet rijden. Daarna ben ik gewoon gestopt...
Ongeveer 4 jaar later ben ik weer begonnen, en genoot er echt van. En vorig jaar, met het overlijden van mn merrie, ben ik weer gestopt met rijden.
Ik denk eraan om af en toe een privéles te rijden, maar ik betrap mezelf erop om altijd wel een of andere uitvlucht klaar te hebben.
Stoppen met rijden, betekent voor mij echter niet dat ik zal stoppen met de paarden. De dochter van mn overleden merrie, nu een jaarling, is er binnen 2-3 jaar wel aan toe. Ik kijk er enorm naar uit om haar te beleren, vooral het zadelmak (niet ruitermak) en het grondwerk ed...

Dus momenteel ligt het ook weer even stil, en ik vind het niet eens erg. Ik zal wel zien waar het eindigt, ik maak me er geen zorgen over Lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:34

Ik had het overwogen en heb het uiteindelijk ook gedaan. Mijn paard heb ik verkocht omdat ik bijna niet meer kon rijden
door een rugblessure die maar bleef aanslepen. Verder heb ik alles verkocht, enkel m'n rijbroeken enzo heb ik nog.

Sinds ik gestopt ben met paardrijden ben ik serieus aangekomen.. Mijn rug is nu veel beter. Ik heb me voorgenomen
om flink op dieet te gaan, en dan start ik terug met paardrijden. Hier op de stallen is vast wel eentje die ik mag rijden.
Ergens kan ik het toch ook niet missen, ik denk er best vaak aan. Vreemd, maar toch, het is en blijft een microbe waar je
niet vanaf raakt, die paarden!

rox14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:37

Ik heb er nog nooit over in gezeten. Ik vind het geweldig om bij mijn pony te zijn. En weet ook dat hij nooit meer weg hoeft. Ik vind het geweldig om te horen hoe blij hij is als ik aankom!:) Stoppen dus echt niet!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:38

ik was een half jaar gestopt toen ik mn pols had gebroken met een val toen ging ik weer rijden op een manege.
toen kreeg ik een verzorgpony die ik iedere dag mocht doen (Desperado) toen ben ik gestopt met de manege lessen.
toen werd Des verkocht en heb ik even niks met paarden gedaan en toen kwam ik toevallig Tommie tegen op bokt!
nu rij ik maandag en woensdag op mijn verzorgpony Tommie Haha!

love_heidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:53

Nee, ik zou niet kunnen stoppen, hoewel ik bij mijn eerste pony wel steeds als ik erop moest dacht: "ik wil niet meer op haar". Maar dat is ook een verhaal met bokken, er vandoor gaan, plotseling omdraaien, en uitproberen, maar ik ben wel blij dat ik met haar ben doorgegaan, want het ging steeds beter, tot we een echt team waren, en nu kan ik ook goed, aanpakken, wat ik eerst niet durfdeXD

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:27

Ik heb ook wel eens overwogen om te stoppen met rijden, een jaar geleden ongeveer. Ik had in die periode pfeiffer, maar dat wist ik niet. Ik was gewoon ontzettend moe, op school ging het niet goed en met mn verzorgpaard ging het ook niet geweldig. En dat kwam niet door het paard natuurlijk maar de bak is op die stal gewoon ook erg slecht waardoor er zeker in de winter gewoon niet in te rijden valt. Al met al begon ik mijn motivatie te verliezen en zonder motivatie kan je het schudden in de paarden.
Gelukkig heb ik deze dip van +-4/5 maanden overleefd en nu gaat het beter dan ooit en ik ben gemotiveerder dan voorheen! Ik heb inmiddels een eigen paard, ik sta op een redelijke pensionstal (in ieder geval met goede bak Knipoog) en ik voel me goed! Haha!