Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Banditto

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:02

Ja hoor ik klets er ook lekker op los tegen mn paardje! Gaat vanzelf...........praat ook tegen m'n katten, ben ik nu raar Ach gut

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:04

Ik klets altijd tegen mijn vriend, dan doet hij veel meer voor mij dan wanneer ik erop zit met mn kop dicht hahahaha, samen genieten van de buitenritjes enzo!
Ik klets ook tegen al mijn dieren en vind dat niet raar, het zijn mijn vrienden!!! Daar praat je toch mee?

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:06

ik praat ook altijd tegen mijn pony.
het gaat gewoon vanzelf. heel veel mensen doenhet volgens mij wel.Knipoog

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:46

Net nog bij De Bruin in de les zijn oren van zijn lijf afgekletst! Wij moesten splitsen op de AC-lijn (dus de één naar links en de ander naar rechts) wilde die dommerik het linkerpaard volgen terwijl ik naar RECHTS moest. Ik steeds gelijk van nee, dommerik we moeten naar rechts! Meneer bleef nog even tegenstribbelen maar hij ging toch netjes naar rechts.... het giong dus maar één keer mis!

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:48

Ik praat ook tegen mijn paard aangezien die heel vaak erg gespannen is & dat hem tch wel geruststeld dat het goed is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:50

Ik praat tegen alles, de paarden, de koeien, de kat, de honden, de schapen. Gezellig hoor.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:19

Ik klets wat af of ik er nu op zit of ernaast op de grond, kwebbel kwebbel kwebbel blabla dat ben ik met alle dieren overgens.
Meestal is het ook zinnig wat ik zeg Bloos , iets in de richting van " ho" kalm aan" goed zo" enz, maar vaak als mijn paardje en ik buiten rijden vertel ik van alles over de omgeving, " he kijk daar eens..." of als we langs een weide met paarden komen ga ik hem uitleggen wat voor paarden het zijn en van wie Verward .......ja verder gaat alles goed met me!
Slaat helemaal nergens op, ik weet het maar mijn paard stoort zich er niet aan geloof ik, sterker nog hij hoort me volgens mij graag kletsen naja hij is dan ook de enige die dat vind.

Nee grapje, hij is bijna blind dus het is voor hem erg fijn als hij mijn stem hoort, vooral langs de weg heeft hij daar veel steun aan Haha!

hantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:37

Ik praat wel tegen paarden..

zoals braaf enal

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:38

ik praat bij mijn pony,
huil bij hem uit en lucht even mijn hart .
En tijdens het rijden praat ik ook. Braaf, goed zo. Ben trots op je ventje. blablabla Lachen . Gaat gewoon vanzelf.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:39

Mjah, het zijn geen enorme, diepe gesprekken, maar ik praat wel met mijn paard. Meestal korte commandos zoals "niet doen" "niet aan je touw hangen muts, je hebt er al 4 gesloopt" "Ja, je bent wel braaf, je bent wel braaf".. Ik praat overal tegenaan Tong uitsteken

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 06:36

Banditto schreef:
Ja hoor ik klets er ook lekker op los tegen mn paardje! Gaat vanzelf...........praat ook tegen m'n katten, ben ik nu raar Ach gut

Haha nee hoor, ik praat ook tegen mijn paard en corrigeer mijn konijnen dat ze niet moeten ontsnappen of ik vertel ze dat ze dik zijn. Ach gut

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 07:39

Tijdens het poetsen enzo klets in de oren van zijn hoofd Haha! Hij vind het niet erg, en staat vredig te luisteren.
Dingen als wat er die dag gebeurd is (ja, ik snap ook niet wat hij ermee aan moet Haha! ) of dat hij gewoon van zijn touw af moet blijven, dat hij knap is, etc.

Tijdens het rijden beloon ik hem, prijs 'm de hemel in als hij goed doet wat ik vraag. Omdat hij dan nog harder zn best gaat doen en er plezier in houdt. Als ik erop zit, beloon ik alleen het goede, het 'slechte' negeer ik (qua stem dan he)

Als we buiten iets 'engs' tegenkomen negeer ik dat ook volkomen, ga niet tegen hem staan te praten van; ja braaaaf, niets aan de hand oid, want dan heb ik meer kans dat hij het eng vind. Gewoon wat extra been als ik voel dat hij het eng vind, en meestal gedraagd hij zich wel. Soms krijgt hij een klopje, omdat hij zich netjes heeft gedragen. Maar dat is alleen als hij van tevoren in paniek raakte en op het moment van het 'enge' toch rustig blijft.
Als hij gewoon rustig blijft krijgt hij niks, want dan bevestig ik toch dat het toch wel eng was.. Lachen

*@ lilian_ ik praat ook tegen mijn hond&kat, vertel de kat ook dat ze een zwabberbuik heeft Clown Dus jullie zijn niet alleen Knipoog

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:05

Ik vertel geen hele verhalen tegen mijn paard Tong uitsteken
Maar ik praat wel tegen haar hoor Lachen

Als ik buiten iets engs tegen kom moet ik haar echt negeren en er zelf ook niet naar gaan kijken oid.
Hierdoor maak je het bij haar erger en doet ze het de volgende keer nog meer.
Als ze ergens netjes langs gaat waarvan ik weet dat ze bang is, dan praat ik wel tegen haar, een complimentjes geven Lachen

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:11

Ik ga ook niet mijn hele dag bespreken, maar ook ik praat tegen mijn paarden, maar net zo goed praat ik ook tegen mijn honden.

naommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:24

jaaah Bloos

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:36

Eens, ik praat ook vaak tegen mijn paard. Ik vind het fijn en je kan echt alles aan je paard vertellen. Je kan hem ook met je stem belonen als je paard iets braafs heeft gedaan. Ik denk dat het voor je pony ook fijn is als de ruiter op zijn rug tegen hem praat, hij kan het dan wel niet verstaan maar toch... kan het eigenlijk niet echt uitleggen Clown

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:47

ik praat ook tegen ze en tegen de katten en vogels Tong uitsteken ben blij dat ik dus niet de enige ben haha
mijn pony staat voor de kar en als we weg zijn heb ik hele verhalen tegen hem gaat helemaal nergens over maar volgens mij vind hij het wel prettig hij heeft altijd een oortje op mij gericht.
laast deed ik dat ook maar had niet gezien dat er fietsers achter langs kwamen en die zaten me toch wel heel raar aan te kijken Bloos Bloos
als hij aan het touw zit of me tuig hangt voor zijn neus en hij zit er aan zeg ik meestal het hoeft niet kapot. of zoiets

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:40

Ik praat ook altijd tegen m'n paard,,
belonen enzo
ik heb nooit gehoord dat het slecht is..Tong uitsteken

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:42

Tuurlijk, ik vertrouw hem meer dan iemand anders...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:48

Ik krijg zelfs weleens antwoord terug van één van de paarden van de manege, Bianco. Als ik hallo tegen hem zeg, is het vaak uhhuuuuuhhhuh terug! Erg grappig!

Naakita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:20

Ik praat wel tegen mn paard, maar geen hele verhalen haha.
Meer als hij iets goed of juist fout doet of als hij heel lief is of als ik aan kom lopen ofzo

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:39

Ik praat wel tegen mijn pony, maar ga geen hele levensverhalen aan hem vertellen. Clown Gewoon zeggen dat hij braaf is als hij braaf is, waarschuwen als hij niet braaf is.. En lieve woordjes naar hem toe of zeggen dat het nu echt de laatste waarschuwing was (al snapt hij er geen drol van Tong uitsteken )

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:22

N_fotografie schreef:
Nouja, ik heb een abo op Ros en ik las laatst dat het "slecht" is om tijdens de omgang met je paard, te praten. Paarden koppelen geluid aan communiceren. Wij communiceren eigenlijk om de stomste dingen verbaal terwijl een paard alleen verbaal communiceert wanneer nodig (hinniken bij gevaar of bij herkenning).

Nou had ik toch al niet zo'n hoge pet op van dat blad. En deze bewering vind ik dan ook onzin, paarden en mensen zijn verschillende soorten, waarom zou je je gedragen als een paard? Juist de communicatie tussen paard en mens, die vooral gebaseerd is op gevoel en in mindere mate op (verbale) communicatie vind ik zo mooi aan het omgaan met paarden.

Dus ja, ik praat tegen paarden. Mijn bijrijdpaardje is daar erg gevoelig voor, als hij braaf is krijgt hij dat zeker te horen. Maar ook als ik hem bijvoorbeeld borstel blaat ik wat af in de trant van "zo knapperd, kom es hier met die manen" als ik die wil borstelen Clown Totaal onzinnig maar hij krijgt zo graag aandacht en dus geef ik hem die Ja Tegen de paarden waar ik les op krijg praat ik ook bij het borstelen en opzadelen, en iets minder bij het rijden omdat ik dan ook op andere ruiters en op de instructrice let. En ook tegen mijn katten praat ik heel wat af, vinden ze gezellig Lachen

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:53

Ik praat ook tegen mn paard. Om hem gerust te stellen of te prijzen of hem te straffen.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:54

Ik klets hele verhalen, heb nog nooit een klacht gehad van m'n paard Clown