Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) van de kat. Ik heb nu even helemaal geen tijd om alles te beantwoorden maar vanavond probeer ik er eens netjes voor te gaan zitten. De meesten zaten er volledig naast, een paar zaten in ieder geval in de goede richting...
merel_gomez schreef:reacht boven in het tekst vak, staat normaal, als je klein aanklikt krijg je kleinere letters
ellepel schreef:had al een tijdje zitten kijken bij de foto's en toch komen een aantal gedachten steeds bij me terug..dus ik zet ze hier gewoon maar bij:
je weet maar nooit wat er van klopt toch?
foto1:
bij deze dame krijg ik het gevoel alsof ze iemand mist uit haar nest waarin ze is opgegroeid of ze heeft zelf een nest jongen gehad waarin er iets gebeurd is met een van haar kinderen?
ze komt me over alsof ze daardoor soms wat wantrouwend is tegenover mensen,ze denkt nog (te) vaak terug aan de tijd waarin ze omringd was door de anderen die er nu niet meer zijn..
foto3:
komt me voor alsof dit paard zichzelf niet goed genoeg vind,en daardoor nogal kinderachtig kan reageren.
een slim dier wat niet altijd tot uiting komt, waardoor je snel de neiging krijgt om te denken dat het niet wil...niks is minder waar,deze mist alleen een flinke dosis zelfvertrouwen.
foto 4:
enige wat bij deze hond steeds weer bij me opkomt is een ouder persoon?
of het een vrouw of man is weet ik niet,maar een ouder persoon waar dit dier erg aan gehecht is of was en die er nu niet meer is..
hond houd van een warm bed,van warmte...misschien wat last van artrose?

ellepel schreef:he?
ik krijg het niet voor elkaar om de letters klein te krijgen

Somebitch schreef:Foto nummer 2
Ik kon er niet veel aan aflezen maar heb toch iets.
Ben benieuwd of het klopt.
Pijn in de linker schouder.
Erg snel zenuwachtig
Ik zie iets met springen.. Is het een springpaard? Of oudt dit paard erg van springen?
Chubby schreef:Oké dan, ik heb Rock vanmorgen een pb gestuurd met mijn poging.. Alhoewel ik me helemaal niet zie als reader lijkt het me wel leuk om mijn eerste gevoel bij een foto hier neer te zetten. Als experiment![]()
2. Paard: drachtig of op andere wijze een vol opgeblazen gevoel. Verheugd zich op iets wat komen gaat..
3. Paard: heeft last van zijn rug met rijden, het protest komt wel uit die hoek maar wordt niet veroorzaakt door het zadel.
Ben benieuwd naar wat andere niet-readers, beginnende readers en 'echte' readers er van maken! En uiteraard of mijn intuitie sterker is dan ik me toedicht

K_im schreef:Ik wil het ook wel eens proberen.
2e foto
-eenkennig
-zorgzaam
-te vertrouwen
poes schreef:Scepticus meldt zich
Ik geloof niet zo in readen, heb mensen het ook al op eigen foto's laten doen en daar zat veel quatsch tussen.
Dus ik ga het proberen, ervan overtuigd zijnde dat het helemaal niet gaat kloppen
Foto 2
Onmiddellijk een beklemmend gevoel: angst? Niet zijn angst, maar angst of onzekerheid die hij oproept? Volgens mij is het een "groot" paard of een paard die zich erg groot voordoet, steigert hij wel eens? Of is de eigenaresse er een beetje bang van? Ik heb ook het gevoel dat het een ruin is en de eigenaar een jong meisje/jonge vrouw die eerder voorzichtig is ermee, maar mss bij het rijden soms wat streng? Wel worden er geen strenge middelen gebruikt bij hem, mss een spoortje maar meer niet. Geen hulpteugels of te gedwongen houding. Wel soms wat druk in de mond bij het rijden?
Het is een vriendelijk paard maar hij kan ook wel gevaarlijk/explosief doen? Opnieuw dat steigeren? Mss bij buitenritten? Dit is niet een paard dat bokt of wegrent, hij maakt zich groot, steigert, dreigt, zet zijn nek op, snuift. Ik zie dit vooral buiten. Binnen is hij eerder lui, ongeïnteresseerd. Of hij loopt braaf zijn rondjes maar geeft net niet dat beetje extra. Hij doet alsof hij meewerkt ahw.
Hij is vriendelijk en vertrouwend, maar geeft zich niet helemaal, eerder een type eenzaat, volgens mij staat ie alleen en meer op stal? Hij is soms afstandelijk, geen knuffelkont.
Werken vindt hij ok maar hij is niet super energiek, opnieuw geeft zich niet helemaal.
Paard is net een tijdje volwassen, een jaar of 8? Een heel cool paard in de kop, rustig, volwassen, serieus, geen speelvogel.
Hij vindt werken best en aandacht idem, maar hij kan er zonder. Springen is hij onzorgvuldig mee, ook in dressuur wat nonchalant, je moet hem echt even wakker krijgen, impuls opwekken is soms moeilijk, hij reageert graag traag op het been, laat zich lang, moeilijk te verzamelen. De galop is ruim en krachtig maar de draf eerder kort, de stap te lang en plat nog. Hij houdt hier erg aan vast en laat zich moeilijker bewerken. Hij kan zich afsluiten van de hulpen, zeker van been en bit, gaat hangen of heft zich op. Zijn interesse voor het werken/rijden is soms erg laag. Hij laat zich vangen in de wei, maar durft eerst wel eens enkele stapjes weg te gaan.
Het lijkt mij een erg sterk paard (dit gevoel overheerst: groot en sterk, niet dat hij zo is, maar zich zo voordoet of zo overkomt).
Hij gaat wel erg graag naar buiten, maar hij vindt het heftig, vandaar dat snuiven etc. Het is 1 van de weinige situaties waar je hem echt enthousiast ziet. Hij wordt heet, lastig dan?
Is hij lomp, onhandig, onvoorzichtig?
Kortom: een vriendelijk, vertrouwend paard die toch afstandelijk is, met een eigenaresse die hem er niet altijd helemaal door krijgt of zijn interesse weet op te wekken. Af en toe wordt hij moeilijk, niet uit onwil of boosheid, maar gewoon, ja, "gewoon" daarom
Voila. Ik heb geschreven zoals ik het voelde, volgens mij hebben mijn hersenen me net lekker beetgenomen en gaat dit er heel ver naast zitten
Steigeren kon hij inderdaad best vaak doen, vooral aan de hand.
Onder het rijden moest ik soms best streng tegen hem zijn om hem goed aan het lopen te krijgen, maar reed inderdaad zonder hulpmiddelen alleen een spoortje.
Ook was hij inderdaad vaak afgeleid onder het trainen. En hij deed altijd paar passen weg als ik hem kwam pakken in de wei

K_im schreef:Ok, ga foto 3 ook maar eens proberen:
Dromerig/zwevend/afwezig
werkwillig
krijg zelf een beetje een raar gevoel in mijn buik, maar of dat hier wat mee te maken heeft..
Ik geloof hier trouwens wel in, maar denk zelf dat ik er helemaal naast zit
En is enorm werkwillig.pubelia schreef:Ik meld me ook aan.
Ik doe zo wie zo de hond. en het eerste paard:
1e de paard:
vriendelijk in de omgang, bij het rijden kan in eens de bom barsten. Hengst? Drinkt vele kleine slokjes. Blaas probleem? De echte eigenaar is een man met grijs haar en bol gezicht, de berijdster is een lange meid. Iig lange benen. Paard heeft soms moeite met zn rug te ontspannen. paard leeft nog.
Ik heb inderdaad vrij lange benen en hij vond het enorm moeilijk zijn rug te ontspannen.NoGo schreef:Ik las al een tijdje mee in het andere topic en dacht ook laat ik het is proberen denk alleen dat ik er mega naast zit:en heb het na mijn reactie op de eerste foto niet meer geprobeert (ga er vanavond weer even voor zitten):
bij de foto van het eerste paard kreeg ik onwijze kippevel en een raar beangstigend gevoel door mijn hele lijf (heb het gelinkt aan angst voor iets???)
Michelle_x schreef:Dit lijkt me een ontzettend goedaardig paard,
zeker geen kwaad in de zin, maar wil met respect behandelt worden.
Heeft hij/zij ooit iets mee gemaakt als achterover klappen tijdens het steigeren,
of tijdens een weigering in een springparcour/hindernis?
Het dier komt op mij over als een eerlijk, en betrouwbaar dier,
maar kijkt met vreemden graag even de kat uit de boom?
Volgens mij is hij/zij ook niet zo makkelijk te rijden, rijd de eigenaar
met sporen? Zo ja, ben je hier erg voorzichtig mee, volgens mij
is dit dier aardig op het been, en zijn zweep en sporen overbodig?
En als hier misbruik van gemaakt word, laat hij ook duidelijk merken het
daar niet mee eens te zijn?
Dit was het 2e paard, met de witte vlek onder het halster (leren halster met zwart touw + gouden 'klipje')
Zou de eigenaar misschien via Rock oid willen laten weten of het klopt?
Hij is inderdaad redelijk goed aan het been, maar soms even nét iets meer nodig. Zweep rijd ik niet mee, héél af en toe maar.Pluizebolpum schreef:Hehe..zal ik ze er ook maar opgooien. Moet zeggen dat ik het wel eng vind om het zo 'in het openbaar' te doen, maar de nieuwsgierigheid is groter dan de engte.
Ik heb van alle foto's, behalve nr. 2 die ken ik geloof ik, wel wat meegekregen, voornamelijk op karakter. Ben heel erg benieuwd of er uberhaupt iets van klopt of dat ik heerlijk heb zitten dromen achter de komp!
Here goes:
3. Een wat onzeker paard, dat snel onder de indruk raakt en dan het liefst héél hard wegrent. Misschien wat moeite met nieuwe oefeningen, dat het dier dan wat stug of bozig reageert. Niet dat het dan koppig is maar het paard snapt het dan niet en heeft daar moeite mee, graag wil het alles goed doen. Verder gaat het paardje, denk ik, niet graag van z'n vertrouwde omgeving weg. Buiten is het grote onbekende en dat is best eng...
Mloei schreef:Ik heb foto twee geprobeerd. Ik weet echt niet of het goed is, maar zou iemand mij dat kunnen pben?
Ik krijg bij deze foto als eerst een warm gevoel. Dan zie ik een beeld waarbij hij/zij heel vrolijk door de wei loopt. ik krijg een lichte tinteling in mijn linker been (weet niet of het er iets mee te maken heeft) en ik krijg het gevoel dat het een ruin is.
Klara16 schreef:Hier mijn poging: Foto 3
Dit is een nerveus dier, kan druk zijn met momenten, het lijkt me ook om een jong paard te gaan. Of het een merrie of ruin is durf ik niet te zeggen, ik denk ruin. Lijkt me snel en loperig onder het zadel.
Het is een ruin en hij kan vrij snel en loperig zijn, maar dit eigk niet altijd.Cerize schreef:Leuk topic.... ff proberen.
foto 2 het paard
Een paard met veel zelfvertrouwen. Heeft een rustig karakter en wil graag presteren en winnen. Het is sterk en gezond. Kan wat flegmatiek zijn, moet af en toe wel enthousiasd gemaakt worden, maar wil wel. Soms is een oefening te makkelijk of niet goed gecommuniceerd en dan voert dit paard het gevraagde gewoon niet uit. Het voelt zich dan boven de eigenaar staan en probeert op die manier duidelijk te maken dat er iets niet goed gaat en dat het baasje iets beter moet presteren/zijn best moet doen. Kan vreemde gewoontes ontwikkelen (geen gevaarlijke of gemene dingen), die ontwikkeld dit paard voor de brood nodige lol en afwisseling in het werk. Denk dat het een merrie is maar weet dit niet 100% zeker, aangezien ze een mannelijk voorkomen en uitstraling heeft. Als het een merrie is, zal ze ook niet echt merriestreken vertonen, ook de hengstigheid toont ze niet snel. Ze heeft een rustige invloed op andere paarden, ze speelt niet de leider, maar is dit en hoeft daar niet haar best voor te doen.
Ga nog even verder met de andere foto's. Wel leuk om te doen en ben benieuwd naar de uitkomst
Maar voor de rest vind ik het erg goed kloppen.Eleandra schreef:Ik heb een poging gedaan bij foto 3.
Bij foto 3 kreeg ik iig een heel sterk gevoel van verlangen, maar tegelijk iets van terughoudendheid voor dat verlangen. Ze (?) kan of wil er niet aan toegeven. Niet te overhaast dingen doen, maar eerst erover nadenken. Ik voel wel een hele sterke levensvreugde, en weer een drang naar iets. Ik krijg een beetje een bedrukt gevoel op de borst, waarschijnlijk weer doordat ze er niet aan kan/wil toegeven.
Meer kan ik er niet uithalen, ik weet niet waar dat vandaan kwam en of het ergens op slaat, maar het was wel leuk om een keer te doen.
Juut schreef:Ok, laat ik bij voorbaat zeggen dat ik niet bepaald een 'reading-ster' ben, dit is wat ik bij foto 2 kreeg; (bruin paard met kolletje)
Het eerste wat ik doorkreeg was dat paardje een oudere ruin is en in een luxe stal staat, maar graag meer naar buiten wilt. Over de eigenaresse is paardje tevreden, hij weet dat ze haar best voor hem doet. Daarbij krijg ik een beeld van een jonge vrouw in een geruite paardrijbroek met gepoetste leren rijlaarsen. Of er iets is wat het paard zn eigenaresse wilt laten weten; het zadel knelt bij de schouders. Daardoor gaan sommige oefeningen moeizaam, het is pijnlijk. Naam van het paardje (spreek uit als) Meddock
Ben benieuwd
Chiqa schreef:[/quote]Zo heb mij ook even uitgeleefd.
Foto 2.(Paard)
Temperamentvol dier, volgens mij is het een ruin.Het is volgens mij een dier wat hard wil werken voor zijn berijder, alleen wil hij wel eerlijk behandeld worden. Dier is erg rustig,
Snuft veel en is erg gericht op zijn verzorger. Blijft stilstaan bij het opstappen. Volgens mij ook weinig problemen met het rijden an sich. Hij is wel snel afgeleid en vidn het allemaal
Erg gezellig.
Foto 3;(Paard)
Dit lijkt me een pittige man. Allert en ziet nog wel eens spoken en kan zich dan heel sterk maken en dr vandoor schieten. Maar gemeen is hij zeker niet. Het lijkt me een onderzoekend
Dier wat erg kan steunen op zijn berijder. Volgens mij heeft hij iets met zijn hals.
Is op de foto geweest en zag er perfect uit. Ook is die er niet pijnlijk aan?
. Ze is heel erg open en vraagt graag aandacht, terugtrekken doet ze zich eigenlijk nooit.
. Ze is alleen nog nooit buiten geweest
. Ze zoekt het niet om naar buiten te gaan en ondertussen willen wij het ook niet meer want we wonen langs een hele drukke weg waar heeeeeel erg hard gereden word en er worden hier zo'n 3 katten per maand doodgereden
. Dat ze zich zorgen maakt kan ik me niet voorstellen want zoals gezegd, ze is zeer relaxt. Jagen kan ze wel want ze heeft pas nog een muis gevangen die hier door de kamer rende...
. Sam 'praat' trouwens ook terug als je iets tegen haar zegt. En ook echt bedoeld als antwoord. Je merkt aan de manier waarop ze mauwt of ze het ergens mee eens is, of dat ze protesteerd of gewoon lui is
.
)
) is ze wel.
.
. Ze is inderdaad heel belangrijk voor ons, maar niet alleen voor mij. Sam is voor ons een gezinslid. Ze krijgt kuipjes vlees van de Aldi en Gourmet brokjes...en Whiskas kattesnoepjes en als het feest is lust ze graag een stukje vis (maar dan wel zalm of paling
) Uithalen doet ze alleen ze je heel lief vind, maar dan niet met de nagels maar meer bijten. En donker eiken meubels hebben we niet. Wel oud, antiek noten en kersenhout, maar we hebben zwartleren banken (modern)
.
. Ik vond het erg leuk om te lezen wat iedereen voor gevoel bij Sam kreeg. Ik weet in ieder geval zeker dat niemand iets op kon zoeken op internet want er staat niets over haar op het net. Het is gewoon een hele lieve, nieuwsgierige, speelse en relaxte kat. Zelfs mijn man, die een hekel aan de meeste huisdieren heeft, mag haar graag. En voor mijn jongste zoon van 11 is ze echt een vriendje, hij verzorgt haar ook het meeste. Ze is ietsje te dik
, houd veel van eten, komt nooit buiten, is gemakkelijk in de omgang. Als wij als een ooit weggaan dan logeert ze bij mijn moeder en dat gaat ook prima. Ze kan ook goed mee in de auto, geeft ze niks om. En ze is natuurlijk erg mooi (trotse moeder
), er zijn al meerdere mensen hier geweest die haar wilden hebben maar jammer dan, Sam hoort bij ons.