Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconuts

Re: Het Reading Experiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:06

Ben erg benieuwd wat er uit gaat komen. Ik blijf dit nog even volgen.
Heb vele discussies meegelezen. Geloof zelf wel dat er iets is, maar wat weet ik niet.
Ben erg nieuwschierig naar wat de eigenaren zullen zeggen!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:33

laat de eigenaren zich maar bekent maken! Knipoog

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:53

Ik ben benieuwd Ja

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:33

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:58

Merel is het misschien handig om te qouten van iedereen die je pony gedaan hebben met uitleg enzo erbij, ik ben wel heel erg nieuwsgierig Knipoog

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:49

Oke, ik zal me ook maar bekend maken dan. Ik ben de eigenaar (oeps, sorry, personeel Haha! ) van de kat. Ik heb nu even helemaal geen tijd om alles te beantwoorden maar vanavond probeer ik er eens netjes voor te gaan zitten. De meesten zaten er volledig naast, een paar zaten in ieder geval in de goede richting... Haha!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:37

Kan ik nog meedoen?
Naja, hier mijn stukje over de Shetlander. Klopt vast niet, maar proberen kan altijd toch haha.
Ik geloof trouwens wel in readen, mijn pony is een keer gedaan door Danae.

Een beetje eenzaam gevoel, verveelt zich een beetje.
Ook nog een vrij jong beestje?
Ook krijg ik het idee dat het een bijzettertje is, grasmaaier effect.
Zou opzich best graag willen werken, leergierig.
Staat hij 's nachts op stal? En op de wei met grotere paarden.
Zou graag wat meer in handen willen zijn, meer tutten, aan het werk, wandelen etc.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:29

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:30

ik weet niet hoe je die kleine letters doet Bloos
wie wil me dat uitleggen?
ik wil namelijk ook graag mijn "reading" hier neerzetten

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:32

.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:33

merel_gomez schreef:
reacht boven in het tekst vak, staat normaal, als je klein aanklikt krijg je kleinere letters Lachen

fijn!! dank je..zal zo mijn bevindingen hier neerzetten Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:45

nou laat maar,ik krijg de letters niet klein dus heb het hele bericht verwijderd Knipoog
Laatst bijgewerkt door ellepel op 01-06-08 19:54, in het totaal 7 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:46

he?
ik krijg het niet voor elkaar om de letters klein te krijgen Verdrietig

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:50

ellepel schreef:
had al een tijdje zitten kijken bij de foto's en toch komen een aantal gedachten steeds bij me terug..dus ik zet ze hier gewoon maar bij:
je weet maar nooit wat er van klopt toch?

foto1:
bij deze dame krijg ik het gevoel alsof ze iemand mist uit haar nest waarin ze is opgegroeid of ze heeft zelf een nest jongen gehad waarin er iets gebeurd is met een van haar kinderen?
ze komt me over alsof ze daardoor soms wat wantrouwend is tegenover mensen,ze denkt nog (te) vaak terug aan de tijd waarin ze omringd was door de anderen die er nu niet meer zijn..

foto3:
komt me voor alsof dit paard zichzelf niet goed genoeg vind,en daardoor nogal kinderachtig kan reageren.
een slim dier wat niet altijd tot uiting komt, waardoor je snel de neiging krijgt om te denken dat het niet wil...niks is minder waar,deze mist alleen een flinke dosis zelfvertrouwen.

foto 4:
enige wat bij deze hond steeds weer bij me opkomt is een ouder persoon?
of het een vrouw of man is weet ik niet,maar een ouder persoon waar dit dier erg aan gehecht is of was en die er nu niet meer is..
hond houd van een warm bed,van warmte...misschien wat last van artrose?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:50

Als je nu je eigen even wijzigd, dan staat hij nu goed Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:52

?
ik klikte aan extra klein,maar ik zie geen verschil....of wil dat niet.
raar topic hoor Clown

heb em al verwijderd...laat maar verder

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:09

Ik wil bij een volgend topic graag proberen wat ik ervan kan maken. Dat readen blijft mij intrigeren...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:34

ellepel schreef:
he?
ik krijg het niet voor elkaar om de letters klein te krijgen Verdrietig

Dat doe je zo: [siz e=4] [/size] En dan de tekst ertussen.
Het cijfer 4 dat je invuld bij size kun je natuurlijk aanpassen, hoe groot of klein je zelf wilt. Cijfertje 4 is klein genoeg voor dit topic.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:36

Wanneer komen alle uitslagen ... heel de lol en het enthausiastme is er nu wel vanaf vind ik persoonlijk ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:00

De eigenaren mogen zich bekendmaken, en zeggen in hoeverre de readings klopten met het beeld dat zij van hun dier hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:22

Eigenaarresse van paard 2 en 3 meld zich Knipoog

Somebitch schreef:
Foto nummer 2

Ik kon er niet veel aan aflezen maar heb toch iets.
Ben benieuwd of het klopt. Nagelbijten / Gniffelen

Pijn in de linker schouder.
Erg snel zenuwachtig
Ik zie iets met springen.. Is het een springpaard? Of oudt dit paard erg van springen?

Pijn in de linkerschouder kan ik wel plaatsen, hij zat op het laatst erg vast daar. Snel zenuwachtig klopte ook wel. Springen vond hij erg leuk, maar dat hebben we maar een half jaartje kunnen doen..

Chubby schreef:
Oké dan, ik heb Rock vanmorgen een pb gestuurd met mijn poging.. Alhoewel ik me helemaal niet zie als reader lijkt het me wel leuk om mijn eerste gevoel bij een foto hier neer te zetten. Als experiment Haha!

2. Paard: drachtig of op andere wijze een vol opgeblazen gevoel. Verheugd zich op iets wat komen gaat..
3. Paard: heeft last van zijn rug met rijden, het protest komt wel uit die hoek maar wordt niet veroorzaakt door het zadel.

Ben benieuwd naar wat andere niet-readers, beginnende readers en 'echte' readers er van maken! En uiteraard of mijn intuitie sterker is dan ik me toedicht Knipoog

Paard 2: Hij had altijd wel een hele opgeblazen buik, sommige dagen werd het erger, sommige dagen minder. Heeft paar keer maagzweren gehad. Hij is in april ingeslapen, dus dat verheugen kan ik niet plaatsen Knipoog
Paard 3: Hij kan zijn rug heel strak houden, maar dat duurt maar paar minuten, dan laat hij helemaal los. Echt protest geeft hij eigenlijk nooit.

K_im schreef:
Ik wil het ook wel eens proberen.

2e foto
-eenkennig
-zorgzaam
-te vertrouwen

Hij was erg eenkennig ja. Naar mij toe was hij enorm lief en alles, maar andere mensen bleven beetje raar. Ik kon altijd voor de volle 100% op hem rekenen, heeft me nooit laten zitten.

poes schreef:
Scepticus meldt zich Haha!
Ik geloof niet zo in readen, heb mensen het ook al op eigen foto's laten doen en daar zat veel quatsch tussen.

Dus ik ga het proberen, ervan overtuigd zijnde dat het helemaal niet gaat kloppen Ja

Foto 2
Onmiddellijk een beklemmend gevoel: angst? Niet zijn angst, maar angst of onzekerheid die hij oproept? Volgens mij is het een "groot" paard of een paard die zich erg groot voordoet, steigert hij wel eens? Of is de eigenaresse er een beetje bang van? Ik heb ook het gevoel dat het een ruin is en de eigenaar een jong meisje/jonge vrouw die eerder voorzichtig is ermee, maar mss bij het rijden soms wat streng? Wel worden er geen strenge middelen gebruikt bij hem, mss een spoortje maar meer niet. Geen hulpteugels of te gedwongen houding. Wel soms wat druk in de mond bij het rijden?

Het is een vriendelijk paard maar hij kan ook wel gevaarlijk/explosief doen? Opnieuw dat steigeren? Mss bij buitenritten? Dit is niet een paard dat bokt of wegrent, hij maakt zich groot, steigert, dreigt, zet zijn nek op, snuift. Ik zie dit vooral buiten. Binnen is hij eerder lui, ongeïnteresseerd. Of hij loopt braaf zijn rondjes maar geeft net niet dat beetje extra. Hij doet alsof hij meewerkt ahw.

Hij is vriendelijk en vertrouwend, maar geeft zich niet helemaal, eerder een type eenzaat, volgens mij staat ie alleen en meer op stal? Hij is soms afstandelijk, geen knuffelkont.

Werken vindt hij ok maar hij is niet super energiek, opnieuw geeft zich niet helemaal.

Paard is net een tijdje volwassen, een jaar of 8? Een heel cool paard in de kop, rustig, volwassen, serieus, geen speelvogel.

Hij vindt werken best en aandacht idem, maar hij kan er zonder. Springen is hij onzorgvuldig mee, ook in dressuur wat nonchalant, je moet hem echt even wakker krijgen, impuls opwekken is soms moeilijk, hij reageert graag traag op het been, laat zich lang, moeilijk te verzamelen. De galop is ruim en krachtig maar de draf eerder kort, de stap te lang en plat nog. Hij houdt hier erg aan vast en laat zich moeilijker bewerken. Hij kan zich afsluiten van de hulpen, zeker van been en bit, gaat hangen of heft zich op. Zijn interesse voor het werken/rijden is soms erg laag. Hij laat zich vangen in de wei, maar durft eerst wel eens enkele stapjes weg te gaan.

Het lijkt mij een erg sterk paard (dit gevoel overheerst: groot en sterk, niet dat hij zo is, maar zich zo voordoet of zo overkomt).

Hij gaat wel erg graag naar buiten, maar hij vindt het heftig, vandaar dat snuiven etc. Het is 1 van de weinige situaties waar je hem echt enthousiast ziet. Hij wordt heet, lastig dan?

Is hij lomp, onhandig, onvoorzichtig?

Kortom: een vriendelijk, vertrouwend paard die toch afstandelijk is, met een eigenaresse die hem er niet altijd helemaal door krijgt of zijn interesse weet op te wekken. Af en toe wordt hij moeilijk, niet uit onwil of boosheid, maar gewoon, ja, "gewoon" daarom Knipoog

Voila. Ik heb geschreven zoals ik het voelde, volgens mij hebben mijn hersenen me net lekker beetgenomen en gaat dit er heel ver naast zitten Haha!

De laatste paar maanden dat hij bij ons was heb ik me enorm onzeker gevoeld en ook angst. Maar niet voor hem, maar voor wat komen ging.. Hij vond inderdaad dat hij reusachtig was Knipoog Steigeren kon hij inderdaad best vaak doen, vooral aan de hand.
Het was inderdaad een ruin en ik was er enorm voorzichtig mee, ik ben 19 jaar dus jong ben ik wel Knipoog Onder het rijden moest ik soms best streng tegen hem zijn om hem goed aan het lopen te krijgen, maar reed inderdaad zonder hulpmiddelen alleen een spoortje.

Hij was verschrikkelijk vriendelijk, kon alleen af en toe ontploffen, in de bak was dat door middel van enorm hard gaan rennen en buiten kwam hij omhoog en groeide 30 centimeter de hele tijd. Hij was niet lui binnen maar met wedstrijden gaf hij wél dat beetje extra wat hij tijdens trainen bijna nooit gaf.

In het land stond hij altijd alleen, ging de andere paarden uit de weg. Kon wel knuffelen met andere paarden, maar dat was alleen aan de hand en niet los. Ook met mensen was het geen knuffelkont, alleen ik kon een klein beetje knuffelen met hem. Het was wel een verschrikkelijk vriendelijk beestje.

Werken vond hij juist echt super, wedstrijden helemaal. Met trainen ontbrak dat beetje extra wel eens, maar met wedstrijd nooit.

Hij was 15 jaar toen hij ingeslapen werd. Hij was inderdaad redelijk koel in zijn kop, maar kon af en toe verschrikkelijk in de stress schieten.

Hij kon totaal niet zonder werken, daar werd hij echt sago van. En owee als ik hem 1 dag niet zelf had gedaan, dan kon ik beter niet komen. Springen was hij ook erg onvoorzichtig mee ja. Voor de rest klopt alles over het rijden wel Knipoog Ook was hij inderdaad vaak afgeleid onder het trainen. En hij deed altijd paar passen weg als ik hem kwam pakken in de wei Knipoog

Hij was niet sterk, maar zo voelde hij zich wel ja.

Ik had altijd de indruk dat hij het niet leuk vond, omdat hij vaak daarna niet meer richting de weg wilde. Eenmaal onderweg was hij enorm heet en druk. En eigenlijk best lastig ja.

Hij was erg lomp, onhandig en onvoorzichtig Knipoog

Het was idd een verschrikkelijk vriendelijk en vertrouwend paard, maar liever niet knuffelen en zeker niet met vreemde of andere mensen. Door zijn blessures heb ik hem het laatste jaar best wel ontzien, dus expres en niet helemaal doorheen gereden, dus in feite klopt het wel. Hij kon af en toe uit het niets moeilijk gaan doen om vervolgens weer de sterren van de hemel te lopen, ik dacht zelf ook altjd dat die dat ‘gewoon’ deed Knipoog

K_im schreef:
Ok, ga foto 3 ook maar eens proberen:

Dromerig/zwevend/afwezig
werkwillig
krijg zelf een beetje een raar gevoel in mijn buik, maar of dat hier wat mee te maken heeft..

Ik geloof hier trouwens wel in, maar denk zelf dat ik er helemaal naast zit Knipoog

Hij komt inderdaad beetje dromerig en afwezig over, net alsof hij er niet helemaal bij is op stal Knipoog En is enorm werkwillig.

pubelia schreef:
Ik meld me ook aan.

Ik doe zo wie zo de hond. en het eerste paard:

1e de paard:
vriendelijk in de omgang, bij het rijden kan in eens de bom barsten. Hengst? Drinkt vele kleine slokjes. Blaas probleem? De echte eigenaar is een man met grijs haar en bol gezicht, de berijdster is een lange meid. Iig lange benen. Paard heeft soms moeite met zn rug te ontspannen. paard leeft nog.

Ten 1e, paard leeft niet meer, maar dat is net anderhalve maand geleden, dus weet niet of dat uitmaakt? Hij was enorm vriendelijk, maar kon inderdaad ineens de bom laten barsten. Hij dronk ook veel kleine slokjes ja, heef last gehad van zijn lever, maag en darmen. Mijn vader was zijn eigenaar, maar die is niet grijs, nouja voor een gedeelte ja Knipoog Ik heb inderdaad vrij lange benen en hij vond het enorm moeilijk zijn rug te ontspannen.

NoGo schreef:
Ik las al een tijdje mee in het andere topic en dacht ook laat ik het is proberen denk alleen dat ik er mega naast zit Bloos :en heb het na mijn reactie op de eerste foto niet meer geprobeert (ga er vanavond weer even voor zitten):

bij de foto van het eerste paard kreeg ik onwijze kippevel en een raar beangstigend gevoel door mijn hele lijf (heb het gelinkt aan angst voor iets???)

Hij is in april ingeslapen en ik ben maanden daarvoor enorm bang geweest voor alles wat ging komen en heb altijd eht gevoel gehad dat hij die angst overnam

Michelle_x schreef:
Dit lijkt me een ontzettend goedaardig paard,
zeker geen kwaad in de zin, maar wil met respect behandelt worden.
Heeft hij/zij ooit iets mee gemaakt als achterover klappen tijdens het steigeren,
of tijdens een weigering in een springparcour/hindernis?

Het dier komt op mij over als een eerlijk, en betrouwbaar dier,
maar kijkt met vreemden graag even de kat uit de boom?
Volgens mij is hij/zij ook niet zo makkelijk te rijden, rijd de eigenaar
met sporen? Zo ja, ben je hier erg voorzichtig mee, volgens mij
is dit dier aardig op het been, en zijn zweep en sporen overbodig?
En als hier misbruik van gemaakt word, laat hij ook duidelijk merken het
daar niet mee eens te zijn?

Dit was het 2e paard, met de witte vlek onder het halster (leren halster met zwart touw + gouden 'klipje')

Zou de eigenaar misschien via Rock oid willen laten weten of het klopt?

Het is inderdaad een evrschrikkelijke goedzak, echt helemaal geen kwaad in de zin. Maar kan er inderdaad niet tegen om onterecht gestraft te worden. Hij heeft voor zoevr ik weet nog nooit gesprongen, maar hij is wel vreselijk lastig geweest met zadelmak maken, dat vond hij doodeng.

Hij wacht ook liever af met vreemden. Hij is vrij makkelijk te rijden vind ik, maar reageert wel erg goed op alles, dus je moet hele kleine hulpen geven. Ik rijd inderdaad met een spoortje, maar die hangen zo laag dat ik eerst been op moet trekken om ze te gebruiken Knipoog Hij is inderdaad redelijk goed aan het been, maar soms even nét iets meer nodig. Zweep rijd ik niet mee, héél af en toe maar.

Pluizebolpum schreef:
Hehe..zal ik ze er ook maar opgooien. Moet zeggen dat ik het wel eng vind om het zo 'in het openbaar' te doen, maar de nieuwsgierigheid is groter dan de engte Knipoog .
Ik heb van alle foto's, behalve nr. 2 die ken ik geloof ik, wel wat meegekregen, voornamelijk op karakter. Ben heel erg benieuwd of er uberhaupt iets van klopt of dat ik heerlijk heb zitten dromen achter de komp!
Here goes:
3. Een wat onzeker paard, dat snel onder de indruk raakt en dan het liefst héél hard wegrent. Misschien wat moeite met nieuwe oefeningen, dat het dier dan wat stug of bozig reageert. Niet dat het dan koppig is maar het paard snapt het dan niet en heeft daar moeite mee, graag wil het alles goed doen. Verder gaat het paardje, denk ik, niet graag van z'n vertrouwde omgeving weg. Buiten is het grote onbekende en dat is best eng...

Hij vindt nieuwe oefeningen inderdaad niet helemaal je van het, eerste paar keer kan die er best boos op reageren ja. Hij houdt er inderdaad niet zo van om uit zijn vertrouwde omgeving weg te gaan. Dat vindt hij doodeng

Mloei schreef:
Ik heb foto twee geprobeerd. Ik weet echt niet of het goed is, maar zou iemand mij dat kunnen pben?
Ik krijg bij deze foto als eerst een warm gevoel. Dan zie ik een beeld waarbij hij/zij heel vrolijk door de wei loopt. ik krijg een lichte tinteling in mijn linker been (weet niet of het er iets mee te maken heeft Knipoog) en ik krijg het gevoel dat het een ruin is.

Hij is in april ingeslapen, heb toen tegen hem verteld dat die nu voor altijd in de wei zal lopen en ik hoop natuurlijk dat die dat nu doet. Het is inderdaad een ruin. Zijn linkerbeen was hij oa kreupel aan.

Klara16 schreef:
Hier mijn poging: Foto 3
Dit is een nerveus dier, kan druk zijn met momenten, het lijkt me ook om een jong paard te gaan. Of het een merrie of ruin is durf ik niet te zeggen, ik denk ruin. Lijkt me snel en loperig onder het zadel.

Hij is best nerveus af en toe ja, is nog maar 4 jaar dus idd jong Knipoog Het is een ruin en hij kan vrij snel en loperig zijn, maar dit eigk niet altijd.

Cerize schreef:
Leuk topic.... ff proberen.

foto 2 het paard
Een paard met veel zelfvertrouwen. Heeft een rustig karakter en wil graag presteren en winnen. Het is sterk en gezond. Kan wat flegmatiek zijn, moet af en toe wel enthousiasd gemaakt worden, maar wil wel. Soms is een oefening te makkelijk of niet goed gecommuniceerd en dan voert dit paard het gevraagde gewoon niet uit. Het voelt zich dan boven de eigenaar staan en probeert op die manier duidelijk te maken dat er iets niet goed gaat en dat het baasje iets beter moet presteren/zijn best moet doen. Kan vreemde gewoontes ontwikkelen (geen gevaarlijke of gemene dingen), die ontwikkeld dit paard voor de brood nodige lol en afwisseling in het werk. Denk dat het een merrie is maar weet dit niet 100% zeker, aangezien ze een mannelijk voorkomen en uitstraling heeft. Als het een merrie is, zal ze ook niet echt merriestreken vertonen, ook de hengstigheid toont ze niet snel. Ze heeft een rustige invloed op andere paarden, ze speelt niet de leider, maar is dit en hoeft daar niet haar best voor te doen.

Ga nog even verder met de andere foto's. Wel leuk om te doen en ben benieuwd naar de uitkomst

Het is een ruin Knipoog Maar voor de rest vind ik het erg goed kloppen.

Eleandra schreef:
Ik heb een poging gedaan bij foto 3.

Bij foto 3 kreeg ik iig een heel sterk gevoel van verlangen, maar tegelijk iets van terughoudendheid voor dat verlangen. Ze (?) kan of wil er niet aan toegeven. Niet te overhaast dingen doen, maar eerst erover nadenken. Ik voel wel een hele sterke levensvreugde, en weer een drang naar iets. Ik krijg een beetje een bedrukt gevoel op de borst, waarschijnlijk weer doordat ze er niet aan kan/wil toegeven.
Meer kan ik er niet uithalen, ik weet niet waar dat vandaan kwam en of het ergens op slaat, maar het was wel leuk om een keer te doen.

Ik heb eigk geen idee?

Juut schreef:
Ok, laat ik bij voorbaat zeggen dat ik niet bepaald een 'reading-ster' ben, dit is wat ik bij foto 2 kreeg; (bruin paard met kolletje)

Het eerste wat ik doorkreeg was dat paardje een oudere ruin is en in een luxe stal staat, maar graag meer naar buiten wilt. Over de eigenaresse is paardje tevreden, hij weet dat ze haar best voor hem doet. Daarbij krijg ik een beeld van een jonge vrouw in een geruite paardrijbroek met gepoetste leren rijlaarsen. Of er iets is wat het paard zn eigenaresse wilt laten weten; het zadel knelt bij de schouders. Daardoor gaan sommige oefeningen moeizaam, het is pijnlijk. Naam van het paardje (spreek uit als) Meddock
Ben benieuwd Tong uitsteken

Hij was 15 jaar en idd een ruin. Hij wilde op het laatst idd meer naar buiten, aangezien hij maar 2 keer per dag zijn box uit mocht officieel door kreupelheid. Hij heette Max. Zadel heeft idd gekneld daar.

Chiqa schreef:
Zo heb mij ook even uitgeleefd.

Foto 2.(Paard)
Temperamentvol dier, volgens mij is het een ruin.Het is volgens mij een dier wat hard wil werken voor zijn berijder, alleen wil hij wel eerlijk behandeld worden. Dier is erg rustig,
Snuft veel en is erg gericht op zijn verzorger. Blijft stilstaan bij het opstappen. Volgens mij ook weinig problemen met het rijden an sich. Hij is wel snel afgeleid en vidn het allemaal
Erg gezellig.

Foto 3;(Paard)

Dit lijkt me een pittige man. Allert en ziet nog wel eens spoken en kan zich dan heel sterk maken en dr vandoor schieten. Maar gemeen is hij zeker niet. Het lijkt me een onderzoekend
Dier wat erg kan steunen op zijn berijder. Volgens mij heeft hij iets met zijn hals.
[/quote]

Paard 2:
Klopt eigenlijk wel goed, vind ik.

Paard 3:
Klopt ook allemaal wel, weet alleen niet wat hij met zijn hals zou moeten hebben Knipoog Is op de foto geweest en zag er perfect uit. Ook is die er niet pijnlijk aan?

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:36

Ik ga eens even kijken hoe ik de reacties een beetje logisch op kan schrijven... Ik had er erg veel vond ik dus gun me even de tijd...
(ik ben de huishoudster van Sam (Samantha), de poes.)

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:54

Chubby:
1. Kat: weggelopen/ vermist? Voelt of voelde geen stress of pijn.
Ze is ooit ergens weggelopen, maar niet vrijwillig. Ze is door haar vorig eigenaar op straat gezet omdat ze zwanger was. Ze was toen pas 10 maanden oud. Een dag nadat ze door de politie naar het asiel werd gebracht heb ik haar daar opgehaald. Dit is inmiddels bijna 8 jaar geleden.

K_im:
Ik wil het ook wel eens proberen. Ik ga de 1e foto maar eens doen...

Ik zou absoluut niet weten of het goed is hoor, maar ''door krijg'' oid. is:
-iets met geboorte
-en ik heb geen flauw idee of dat er wat mee te maken had, maar ik kreeg last van mijn rechter elleboog
Sam heeft ooit (8 jaar geleden dus) jongen gehad waarvan er maar eentje in leven is gebleven, een rood katertje. Die elleboog kan ik niet plaatsen want ze is zo ongeveer de gezondste kat die je je maar voor kunt stellen Haha!

KimH:
Ik kreeg een donkere ruimte met een raam voor me
een wiegend gevoel
en een beetje koud
iets met water
Geen idee, ons huis is erg licht en warm en er is ook geen water in de buurt. Sam houd overigens wel van water.

Marittt:
Hij lijkt me een beetje zenuwachtig, maar wel makkelijk in de omgang. Als er iets is wat hem niet bevalt, trekt hij zich snel terug. Verder krijg ik niet meer door, misschien later.
Als Sam iets niet is, dan is het wel zenuwachtig. Het is de meest relaxte poes die ik ooit gezien heb, haar bijnaam is dan ook 'vloerkleed' Haha! . Ze is heel erg open en vraagt graag aandacht, terugtrekken doet ze zich eigenlijk nooit.

Esther91:
Nou ik heb foto 1 ook geprobeerd, kom nog niet zo heel ver, wss ook omdat ik een zeer hectische week heb en dus toch stiekem niet alle rust kan vinden. Maar 1 ding kwam heel sterk door:
Ik kreeg echt een hele stijve nek, echt krampen. En hele sterke druk op mijn rechter oor.
Sam is nog nooit ziek geweest. We hebben haar nu 8 jaar (vanaf dat ze 10 maanden is) en het enige dat haar ooit gemankeerd heeft is dat bij de sterilisatie ze nadien van de kast gesprongen is waardoor haar hechtingen lossprongen. Verder de gezondste kat die ik ooit heb gehad Knipoog

Pluizebolpum:
1. Een pittige tante die overal bovenop zit en alles ziet.. Is er iets aan de hand dan is ze er als de kippen bij om de stand bij te houden of even mee te meppen, als dat nodig is. Waarschijnlijk heeft ze een pesthekel aan alle 'buitenstaanders' die dan netjes uit de tuin verwijdert worden. Misschien wat druk of speels en anders een echte jageres. Ik kreeg er ook wel een zwaar gevoel bij op een gegeven moment, maar wat dat verder precies was werd niet meer duidelijk. Alsof ze ergens mee zit, zich ergens zorgen over maakt.
Klopt, is een pittige tante, de baas in huis Haha! . Ze is alleen nog nooit buiten geweest Tong uitsteken . Ze zoekt het niet om naar buiten te gaan en ondertussen willen wij het ook niet meer want we wonen langs een hele drukke weg waar heeeeeel erg hard gereden word en er worden hier zo'n 3 katten per maand doodgereden Huilen . Dat ze zich zorgen maakt kan ik me niet voorstellen want zoals gezegd, ze is zeer relaxt. Jagen kan ze wel want ze heeft pas nog een muis gevangen die hier door de kamer rende...

Dit was de eerste ronde, eerst even pauze, ga zo verder...

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:14

Jenna:
Foto1:
Dit dier is passioneel van karakter. Ook wel eens wisselend. Van heel vrolijk en druk tot heel rustig en teruggetrokken. Als ze het ergens niet mee eens is zal ze dat zeker laten weten.
Ze is niet bang om voor zichzelf op te komen als ze dat nodig vind.
Ze is wel heel gevoelig.. ziet, merkt en voelt alles. Niets ontgaat haar.
Ik zie haar rondje om iemands been lopen, mauwen en trillen met de bovenkant van haar staart. Het lijkt erop dat ze zo aandacht wil trekken als ze wil eten of als je met haar eten bezig bent.
Mensen die bulderend praten en druk zijn daar houdt ze niet zo van. Het is niet dat ze daar bang voor is maar houdt er niet van en trekt zich liever terug.
Het is een poes die 1 persoon uitkiest waar ze zich meer aan wil geven. De andere personen zullen haar alleen oppervlakkig kennen.
Deze poes is erg precies in haar eigen territorium. Dat is van haar dus een vreemde kat hoeft echt niet in de buurt te komen want die wordt onherroepelijk weggejaagd.
Ik weet niet of ze gesteriliseerd is of dat ze ooit een nest heeft gehad? Ze is in elk gevoel een erg goed moedertype.
Nu is het natuurlijk logisch dat katten erg hygiënisch zijn en zich vaak wassen maar zij maakt duidelijk dat ze het wel erg belangrijk vind en het niet op prijs stelt weer geaaid te worden nadat ze zich heeft gewassen.
In het kort..een echte tut die zich kan gedragen als een bitch maar zichzelf trouw is.
Ze is mijn kat en ook erg aan mij gehecht maar ze is ook erg gek met mijn jongste zoon en komt ook rustig bij mijn man of de visite op schoot zitten hoor. Dat van die vreemde kat weet ik niet want we hebben maar 1 kat en ze komt dus niet buiten. Ze heeft dus inderdaad ooit een zoon gehad maar is nu gesteriliseerd. Het maakt haar echt niks uit dat ze geaaid word nadat ze zich gewassen heeft, ze vind het zelfs wel leuk en gaat dan gewoon verder met wassen van je vingers. Rondjes om je been lopen en mauwen doet ze inderdaad als ze wil eten, maar dat doet iedere kat volgens mij Haha! . Sam 'praat' trouwens ook terug als je iets tegen haar zegt. En ook echt bedoeld als antwoord. Je merkt aan de manier waarop ze mauwt of ze het ergens mee eens is, of dat ze protesteerd of gewoon lui is Cool .

_bloempje01_:
een bazige kater, leeft niet meer? en beschermt zijn eigen terrein!
Het is toch echt een poes en zojuist was ze nog springlevend (gelukkig).

Nerwen:
Lief dier. Tevreden. Houdt wel van knuffelen en aandacht, maar is niet zo'n typische schootkat.
Kan soms een beetje nuffig reageren.
Haha, ik zie steeds zo'n erg tevreden poezebeest voor me Haha!
Denk trouwens dat het een zij is en van gemiddelde leeftijd.
Ik denk dat jij er nog het beste in de buurt zit. Het is inderdaad een in en intevreden, relaxt lui poezebeest met een heel eigen karakter. En het is een zij en ze word dit jaar 9.

sigrid1182:
krijg alleen maar heel rustig gevoel door...
of kat is dood, of iig ergens waar ze zich goed voelt.
Dat laatste zal het zijn want ze ligt meestal lekker in de zon in de serre

Niseyra:
Ik krijg een raar gevoel in mn nek, beetje stijfig, verder een nerveus gevoel/snellere hartslag.
Kan ik niet plaatsen. Ze is erg gezond zoals gezegd en zeker niet nerveus

Bbreedveld:
Het lijkt me een heel ondernemende tante. Ze kan fel zijn, maar houdt wel van gezelligheid. Geen idee of dit mijn 'eigen' geest was die zich er tegenaan bemoeide, maar ik zag haar over een schutting klauteren (nogal snel) in een mandje liggen (lekker warm, want dat vind ze heerlijk, ook op schoot liggen) en uit het raam kijken (alsof ze wat zocht- haar baasje?)
Ondernemend is ze zeker en ze kan ook wel fel zijn en ze houd zeker van gezelligheid, is altijd bij mensen in de buurt. Over een schutting klauteren kan dus niet want ze komt niet buiten (en een schutting hebben we ook niet...). In een mandje ligt ze ook nooit. Ze heeft er wel een gehad maar vond er niks aan. Ze ligt meestal ergens op een kast, de vensterbank, op de grond in de serre of op schoot. Ze kijkt wel veel uit het raam maar dat kan hier ook bijna niet anders want ons huis bestaat voor een groot deel uit ramen (die mijn man nu aan het schilderen is ROFL )

Cerize:
Een onafhankelijk dier, een leider. Niet erg aanhankelijk, verder niet vals of schuw, maar ze is niet steeds op zoek naar bevestiging, dus aandacht van haar baasje. Ze heeft een behoorlijk oerinstinct en zou ook kunnen overleven zonder blikvoer, want ze is een goede jager. Ze is slim en heeft alles snel door en in de gaten, ze is niet bang voor mensen of andere dieren, maar ze weet heel goed bij wie ze wel of niet in de buurt wil zijn, wie er wel of niet gevaarlijk voor haar zouden kunnen zijn. Ze is gezond en sterk.
Ze is wel slim en zeker niet bang maar zoekt juist wel graag aandacht. Ze gaat juist altijd toe naar mensen van die niet van katten houden... Ze is trouwens wel bang voor onze ene hond, maar dat is meer een boos/bang gevoel. Gezond en sterk (en dik Haha! ) is ze wel.

Slimmerik:
Is ongeveer 4 jaar oud. Heeft last van haar achterpoten (aanrijding?) Is erg nieuwsgierig maar kijkt de kat uit de boom. Kan verwaand overkomen en zoekt vaak de mensen uit die niet van katten houden. Brengt van allerlei prooien mee naar binnen. Zou heel graag een keer een nestje willen hebben. En houdt meer van blikvoer dan brokjes Knipoog
Ze is 8 jaar oud. Heeft nooit ergens last van (dus ook niet haar achterpoten). Brengt gelukkig ook geen prooien mee, die muis in mijn woonkamer vond ik al erg genoeg laatst. Ze houd van alle soorten voer evenveel, als het maar veel is Clown .

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:31

Tessyke:
Ik voelde een beklemmend, angstig gevoel, eigenlijk voelde ik me even niet ze erg goed toen ik deze foto zag. Het gevoel alsog er iets erg met het katje is gebeurd of dat er iets erg gaat gebeuren.
Ik hoop echt van harte dat dit niet zo het geval is want ik voelde ontzettend veel verdriet.
Er is gelukkig nog niks met haar gebeurd en ik hoop dat dat ook niet gaat gebeuren, maar ja, daar kan ik nu geen antwoord op geven natuurlijk

Arabesk:
De kat, foto 1, omdat de kat mij erg aanspreekt en net als tessyke had ik ook alleen bij díe foto een gevoel.
kat houdt van kopjes geven en of heeft met zijn hoofd of neus een keer klem gezeten. Ik krijg zin om hem onder z'n kin te kriebelen.
Ze houd wel van kopjes geven maar heeft nooit ergens klem gezeten. Onder haar kin kriebelen houd ze helemaal niet van, dan bijt ze je.

Chiqa:
Foto1(poes) Ik heb het idee dat dit een poes is van een wat oudere dame.
Ze wordt heel erg goed verzorgt en is echt heel erg belangrijk voor deze vrouw.
Volgens mij eet ze gewoon whiskas en brokjes van hetzelfde merk.
Poesje heeft volgens mij een liefdevol karakter en staat graag in de belangstelling, echter kan ze ook zomaar uit het niets uithalen.
Ik zie allemaal oude meubels, geel suede met donker eiken.
Dank je, ik ben net 44 geworden Haha! . Ze is inderdaad heel belangrijk voor ons, maar niet alleen voor mij. Sam is voor ons een gezinslid. Ze krijgt kuipjes vlees van de Aldi en Gourmet brokjes...en Whiskas kattesnoepjes en als het feest is lust ze graag een stukje vis (maar dan wel zalm of paling Clown ) Uithalen doet ze alleen ze je heel lief vind, maar dan niet met de nagels maar meer bijten. En donker eiken meubels hebben we niet. Wel oud, antiek noten en kersenhout, maar we hebben zwartleren banken (modern)

Ellepel:
foto1:
bij deze dame krijg ik het gevoel alsof ze iemand mist uit haar nest waarin ze is opgegroeid of ze heeft zelf een nest jongen gehad waarin er iets gebeurd is met een van haar kinderen?
ze komt me over alsof ze daardoor soms wat wantrouwend is tegenover mensen,ze denkt nog (te) vaak terug aan de tijd waarin ze omringd was door de anderen die er nu niet meer zijn..
Er kan goed iets met een van haar jongen gebeurd zijn acht jaar geleden. Toen ze gevonden is door de politie was er nog maar een jong bij, die wel goed gezond was overigens, maar er kunnen er natuurlijk nog wel meer zijn geweest die dood zijn geboren of gegaan. Dat weten we dus niet. Wantrouwens is ze zeker niet, wel heel beslisd over of ze je mag of niet. Maar meestal valt dat in je voordeel uit Haha! .

Zo, dat was een hele bevalling Tong uitsteken . Ik vond het erg leuk om te lezen wat iedereen voor gevoel bij Sam kreeg. Ik weet in ieder geval zeker dat niemand iets op kon zoeken op internet want er staat niets over haar op het net. Het is gewoon een hele lieve, nieuwsgierige, speelse en relaxte kat. Zelfs mijn man, die een hekel aan de meeste huisdieren heeft, mag haar graag. En voor mijn jongste zoon van 11 is ze echt een vriendje, hij verzorgt haar ook het meeste. Ze is ietsje te dik Clown , houd veel van eten, komt nooit buiten, is gemakkelijk in de omgang. Als wij als een ooit weggaan dan logeert ze bij mijn moeder en dat gaat ook prima. Ze kan ook goed mee in de auto, geeft ze niks om. En ze is natuurlijk erg mooi (trotse moeder Haha! ), er zijn al meerdere mensen hier geweest die haar wilden hebben maar jammer dan, Sam hoort bij ons.
Het uitzoeken in het asiel was trouwens wel een verhaal apart. Ik ging in augustus naar het asiel, dat dan natuurlijk bomvol zit. Ik had ondertussen al 150 miauwende en kopjes gevende katten gezien en Sam was de laatste... Toen we haar hokje open deden ging ze niet meteen bij mij slijmen maar bekeek ze me echt van top tot teen, beet in mijn vinger om mijn reactie te bekijken en toen ik niet boos werd besloot ze (ja echt, besloot ze!) om mij lief te vinden en als huishoudster aan te nemen... En ik viel natuurlijk meteen als een blok voor haar.