Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pubelia schreef:En als je te licht ben kan je ook een paard in de kreukels rijden. allerlei hulpteugels eraan hangen, verkeerd zadel, tegen het paard zn gang in zitten, op zn rug bonken. Ow ja wel als je te licht bent kan je ook je paard de kreukels in rijden.

hardstikke leuk ! slimmerik schreef:Vooral blijven herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herh herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen alen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen herhalen.......![]()
![]()
edit: whaha het topic wat pubelia gister geopend heeft, heeft genoeg medestanders....al 43 pagina's ...You Go Girls![]()
![]()
Chevano schreef:En ja ook ik heb aan de chirug ik Utrecht gevraagd hoe het zat met de zwaarte en ik kan het hier wel allemaal uitleggen maar als die smalletjes dat niet weten en niet willen weten heeft het ook geen zin om uit te leggen.
Chevano schreef:PS; de ridders wogen met harnas 150 kilo als het nog niet zwaarder was en de paarden toen de tijd waren echt niet hoger dan 1,50. Trekpaarden werden er niet voor gebruikt waren niet snel genoeg de strijd. En hadden nl eerder rugproblemen, het zegt het als zijn trekpaarden rug is vaak niet genoeg ontwikkeld als rijpaard.Succes verder en heel leuk haffje.
eilleen333 schreef:Chevano schreef:PS; de ridders wogen met harnas 150 kilo als het nog niet zwaarder was en de paarden toen de tijd waren echt niet hoger dan 1,50. Trekpaarden werden er niet voor gebruikt waren niet snel genoeg de strijd. En hadden nl eerder rugproblemen, het zegt het als zijn trekpaarden rug is vaak niet genoeg ontwikkeld als rijpaard.Succes verder en heel leuk haffje.
Dit vind ik dan weer een raar argument. Omdat iets een paar 100 jaar geleden mocht, mag het nu ook? Kinderarbeid in NL dan maar weer invoeren? De doodstraf ook? Vrouwen hun stemrecht afnemen? Jullie zeggen dat het zo lang geleden gerechtvaardigd werd om paarden te zwaar te belasten. Maar dat geeft je toch niet het recht om het nu weer te doen?
Je moet je eigen keuzes maken. Dat je dat baseerd op het advies van je DA, dat kan ik me voorstellen. Maar toch niet op de ridders uit de Middeleeuwen?!
. 

Jullie zijn echt een leuk duo
!
slimmerik schreef:Ja hoor Leonieke. Ze laat haar paard vaker nakijken dan de gemiddelde ruiter. Ze rijdt haar paard zoals meerderen het zouden moeten doen: met respect en liefde.
.
slimmerik schreef:Nee hoor, je begrijpt me volkomen.
. Saskiaatje schreef:Hmpf, ik had dan eigenlijk een klein vraagje. In het begin van dit topic werd gesproken over de 20%-regel, dat dat op elke pony/elk paard van toepassing is. Maar mijn paard weegt 800 kg, mag ik er dan iemand van 160 kg opzetten, ik dacht het toch niet? Hij heeft met zijn lange rug nog net geen moeite met mijn 80 kg.
Wie heeft die 20%-regel verzonnen dan?
Diablo schreef:Saskiaatje schreef:Hmpf, ik had dan eigenlijk een klein vraagje. In het begin van dit topic werd gesproken over de 20%-regel, dat dat op elke pony/elk paard van toepassing is. Maar mijn paard weegt 800 kg, mag ik er dan iemand van 160 kg opzetten, ik dacht het toch niet? Hij heeft met zijn lange rug nog net geen moeite met mijn 80 kg.
Wie heeft die 20%-regel verzonnen dan?
Dit is volgens mij ook niet zo. De 20% geldt voor Shetten, Fjorden, Tinkers etc. Voor de 'gewone' paarden geldt 15%.
Weegt jouw paard 800kg? Wat voor paard heb jij dan, ik vind dat echt veel!
). De kwpn-er weegt zo'n 400-500, 800 kilo lijkt me echt teveel, dan heb je bijna een Shire. slimmerik schreef: