Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spekkiejnfu

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:10

nee, met mijn paard heb ik een té grote band om haar zomaar weg te doen. Ik denk dat als dat niet zo was, dat ik het dan wel zou doen.. maar nu niet meer

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:12

Toevallig is mijn pony van mijn ouders, maar ik ben het wel met ze eens. Áls er veel wordt geboden op mijn pony, is hij verkocht (hij moet toch een keer verkocht worden en als je hem houdt kan er ook nog van alles gebeuren, hij kan zelfs de volgende dag dood neervallen.)
Dus de mensen die interesse hebben... Nee, geintje!!
Ik wil hem echt niet kwijt, houd echt zielsveel van hem! Maar paarden zijn duur, en ik heb hem gekocht voor de verkoop (zadelmak maken, goed rijden en dan verkopen), dus voor een echt goed bod zou hij wel gaan.

En ik denk dat het er ook aan ligt hoe je bent. Ik houd echt veel van hem, maar aangezien ik hem heb gekocht met in mijn achterhoofd de verkoop, zou ik hem dan toch echt verkopen. En ja, ik voel me op dat moment echt enorm rot, maarja, ik kan er wel om verder leven.
Je leert het wel, wij hebben ook wel eens een nestje met puppy's, de eerste keer vind je het heel erg dat ze weggaan, maar je leert ermee omgaan. Je stelt je er van te voren op in. En het blijft moeilijk, maar ik kan het ook wel een beetje zakelijk bekijken.
En ja, denk maar dat ik niet van mijn pony houd, als je mij zou kennen, weet je dat ik echt enorm veel van hem houd.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:16

Gelukkig ben ik zelf eigenaar van alle paarden, dus kan ik zelf beslissen wat ik ermee doe.

Mijn merrie heb ik ooit voor een gigantisch bedrag kunnen verkopen, maar niet gedaan.
Een jaar later breekt ze haar been en moet afgemaakt worden.
Dan denk je wel eens, wat als.......

Maar nooit geen spijt van gehad. Ze heeft bij mij een echt super goed leven gehad en kan me niet bedenken dat een ander haar ook zo had kunnen laten genieten.

Joris, had ik 4 jaar geleden voor de handel gekocht, maar na het overlijden van Roos denkt er geen haar op mijn hoofd over om hem weg te doen, voor geen geld op de wereld, wat ze ook voor hem bieden.
Vrienden verkoop je toch niet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:19

NEEEEEE, mijn paard gaat nooit meer weg . Geld interesseert me niets. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik mijn maatje, dit zeer bijzondere paardje waar ik zo'n enorm sterke band mee heb, weg zou doen voor geld. Gaat niet gebeuren.
Zo simpel is het..... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:23

Sizzle schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar de mensen die zeggen: nog voor geen miljoen. Werken jullie full-time en kunnen iedere maand ook maar krap aan rondkomen waardoor je weet dat je nooit een hypotheek zal krijgen of een huis met minimaal een stukje tuin?
Mijn paard is mij veel waard en mijn grote vriendinnetje, maar een aanbieding van boven de ton betekend dat je daarna paardjes aan huis kunt hebben bijvoorbeeld waarmee je ook wel weer een goede band zal hebben. Een paard is uiteindelijk maar beperkt houdbaar en kan morgen dood zijn. Je hebt op dat moment wel jezelf een kans ontnomen om eindelijk je huurflatje in een buitenwijk van een vervuilde stad om te ruilen voor iets waar je de rest van je leven plezier aan hebt.

Als je een leuk inkomen hebt en je een huis en auto kan veroorloven. Tja dan zou ik er ook niet zo nodig rijker van hoeven worden en er inderdaad vanafzien. Het is dus ook afhankelijk van de 'nood'

Mijn paard gaat niet weg voor een leuk bod. En ja, ik werk fulltime, maar ik heb al een eigen huis en zou die niet willen ruilen voor een huis met een stukje tuin ergens in het buitengebied, of zelfs een huis met stallen etc. Het is voor mij allemaal haalbaar zonder mijn paard te verpatsen en daarom blijft dit paard gewoon bij mij Lachen. Trouwens, de kans dat ik een bod krijg van meer dan 5 ton (euro) acht ik gelijk aan nul en dus heeft het geen zin om te doen alsof Knipoog.

luvehessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:31

nope gaat echt niet weg! t is mijn ventje Tong uitsteken mijn friend Lachen en waar ik lekker elke dag nr toe kan en tjah gewoon mij mij laat zijn Lachen lekker poetsen en dat soort dingen Lachen en ik denk dat ik niet zo snel zoon band met een ander paard krijg, ik heb hem ook niet voor de sport ofzo:S hij is een Welsh A Lachen ik heb dus echt een band met hem anders zou ik wel een paard kopen waar ik op zou kunnen rijden Tong uitsteken NOPE NOPE dus!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:32

Vorig jaar heb ik een flink bod voor Silence gekregen.
Echter ben ik hier niet op in gegaan.
Ik koop dieren voor het leven en ze gaan alleen weg als het echt niet anders kan.
Ik koop ze zeker niet om geld op te verdienen. Een paard is een levend dier, dat ruil ik niet voor wat leveloze briefjes die toch binnen no-time weer op zijn. En van dat geld krijg je geen vriendschap en je krijgt er geen band mee. Zaken die ik 100x belangrijker vind dat wat extra geld.

Het enige waar ik dan veel geld voor zou kunnen gebruiken is voor het waarmaken van mijn droom (2 paards vrachtwagentje), maar als ik dan zonder paard zit heb ik er niks aan.

Nee, Silence gaat niet weg. Hoeveel geld er ook voor geboden wordt. Daarvoor hebben we teveel samen bereikt en meegemaakt.

Dig

Nee ik denk het niet dat ik het zou dan maar ja als je voor de keus staat op dat moment en je kan er echt veeeel geld voor krijgen ja dan zal het toch moeilijk zijn.

Balou_k

Nee, ik heb hem nog niet zo lang, maar bij hem kan ik mijn hart luchten, bij hem kan ik over koetjes en kalfjes praten, bij hem kan ik toch net dat beetje meer mezelf zijn.
Hij verteld mijn geheimen niet door, (niet aan het menselijk ras) hij lacht me niet uit, (merk ik dan toch niet) hij luisterd altijd, (al kijkt hij wel eens een andere kant op Clown ) hij is het altijd met me eens. (geen weerwoord)
Hij is mijn beste vriend, mijn broertje, mijn neefje, mijn alles.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:38

Op dit moment: absoluut niet. Ellie is bijna 1 jaar, ik heb de middelen om haar te houden en ik heb momenteel ook totaal geen ambitie om iets anders te willen. Ik heb "verzorg"paarden die ik kan rijden als ik daar zin in heb, ik rij momenteel bij studentenruiters wedstrijden mee, wat wil je nog meer? Een volgend paard wordt wsn weer een jonkie, dus wat dat betreft...

Tzt zal het wellicht anders liggen, maar dat is lastig te zeggen natuurlijk Lachen Op dit moment is mijn toekomstplan in elk geval een boerderijtje oid met wat grond en Ellie aan huis, met een Shetlander als gezelschap. Dus ook in het toekomstplaatje is plek genoeg voor Ellie Ja Dan moet er al echt iets gebeuren waardoor het niet meer mogelijk is om haar aan te houden, maar zolang dat geen probleem is zal ze niet weggaan. Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 00:00

Lovely schreef:
Sizzle schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar de mensen die zeggen: nog voor geen miljoen. Werken jullie full-time en kunnen iedere maand ook maar krap aan rondkomen waardoor je weet dat je nooit een hypotheek zal krijgen of een huis met minimaal een stukje tuin?
Mijn paard is mij veel waard en mijn grote vriendinnetje, maar een aanbieding van boven de ton betekend dat je daarna paardjes aan huis kunt hebben bijvoorbeeld waarmee je ook wel weer een goede band zal hebben. Een paard is uiteindelijk maar beperkt houdbaar en kan morgen dood zijn. Je hebt op dat moment wel jezelf een kans ontnomen om eindelijk je huurflatje in een buitenwijk van een vervuilde stad om te ruilen voor iets waar je de rest van je leven plezier aan hebt.

Als je een leuk inkomen hebt en je een huis en auto kan veroorloven. Tja dan zou ik er ook niet zo nodig rijker van hoeven worden en er inderdaad vanafzien. Het is dus ook afhankelijk van de 'nood'

Mijn paard gaat niet weg voor een leuk bod. En ja, ik werk fulltime, maar ik heb al een eigen huis en zou die niet willen ruilen voor een huis met een stukje tuin ergens in het buitengebied, of zelfs een huis met stallen etc. Het is voor mij allemaal haalbaar zonder mijn paard te verpatsen en daarom blijft dit paard gewoon bij mij Lachen. Trouwens, de kans dat ik een bod krijg van meer dan 5 ton (euro) acht ik gelijk aan nul en dus heeft het geen zin om te doen alsof Knipoog.

Hahaha, Lovely, hier nog een met eigen huis met voor- en achtertuin in een landelijk dorp en ik werk tegenwoordig zelfs helemaal niet, dus ik kan altijd nog aan de bak, als ik in geldnood zit;). Wij hebben wel eens overwogen om naar een andere provincie te gaan, waar we voor het geld wat we aan dit huis kwijt zijn daar groter zouden kunnen wonen. Maar we willen hier niet weg en we hebben een dochter, die graag speelt met de buur(t)kinderen. Wat moet je dan op je vrijstaande boerderij? Wij kiezen daar bewust niet voor (daarnaast zijn we economisch gebonden aan de TV/Media stad). Dus............
Ik heb overigens niet met ieder paard zo'n sterke binding als met het paard wat ik nu heb. De laatste waarmee ik zo'n binding had, heb ik in de jaren 80 gekend. Dus dit is tussen alle paarden die ik gekend heb, pas de tweede keer in mijn leven. Dat is iets wat je echt niet zomaar inruilt, als je dat eenmaal gevonden hebt.

En geen hond die voor mijn Sam 5 ton of meer geeft. 1 ton lijkt me al stug, whahaha..... Dus waar hebben we het over???? Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:00

ik richt me op het fokken van een bepaald ras wat nog niet heel bekend is in Nederland. Als er dan een goed bod wordt gedaan, prima Lachen Mijn hengstje gaat alleen niet weg voorlopig(eerst kijken of hij dekhengst kan worden zoja blijft hij ook).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:12

voor 4 x de waarde ... dat is dus 4 x de slacht + wat een gek er voor geeft

neh daar gaat die echt niet voor weg
onze shetter gaat nog niet voor een miljoen weg
dat is onze familie vriend ,
en mijn pony ? draakje 1e klas minstens net zo eigenwijs als ik
neh waarom zou ik die willen verkopen ?
als ik me slecht voel ga ik in de paddock zitten en komt die knuffen , kan mijn verhaal kwijt zonder iemand er mee te vervelen , hij doet net of die me begrijpt
en al denk ik dat we nog zeker 1,5 jaar nodig gaan hebben ]
we worden steeds meer een hecht team ..
nee die gaat echt niet zomaar weg

als het met mij nou heeel erg slecht zou gaan
en de vorige eigenaar wil m terug dan zou ik er heel heeeel miss over nadenken .. maar verder niet

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:14

Als er echt grof geld voor mijn paard geboden wordt, dan gaat hij weg. Natuurlijk is mijn paard mijn beste vriendje, mijn maatje en me knuffel, maar ik vind wel dat je reeël moet blijven. Hij gaat wel alleen weg, als hij een goed tehuis krijgt, met veel liefde en aandacht. Ik heb 1,5 jaar geleden een bod gehad van 15.000 euro, toen had ik hem een paar weken, maar daar ging hij niet voor weg.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:20

Buiten dat niemand een buitensporig bod zal doen op mijn paard met een afwijking Clown. Nee hij gaat niet weg, voor geen goud, al bieden ze een miljoen, hij is en blijft mijn maatje. En........hij is geen allemansvriend, ik zou hem eerder nog mee geven aan iemand die de klik met hem heeft

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:25

heb voor mijn paard 7jaar geleden een belachelijk bod gehad, maar heb het toen niet gedaan, dat terwijl het boven het bedrag lag waarvan ik dacht, 'als ik dat ervoor krijg is tie weg' en nee zit niet dik in de centen en zou het goed kunnen gebruiken, maar kon het niet

heb er overgens nooit spijt van gehad dat ik het niet gedaan heb, ben nog steeds heeel gelukkig met mijn grootste en liefste vriend Haha!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:34

Ik denk het wel, paard is niet van mij waar ik nu op rij. Maar de eigenaar zou haar zeker wel verkopen als hij er veel geld voor kan krijgen. Hij fokt ook, dus hij zit dan niet meteen zonder paarden ofzo.
Dus ja, ik schat zo in dat het paard wel verkocht wordt ja. Bij de eigenaar groeien de euro's ook niet op zijn rug.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:39

Deze twee niet, maar er zijn genoeg situaties waarin ik wel zou verkopen bij een goed bod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:43

Bij mij zou het ook wel per paard verschillen.
Ook al ben ik een muts die enorm hecht.
Maar met het ene paard heb je wel wat meer mee dan met het andere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:43

Nee, ik heb mijn merrie gekocht om gewoon heel veel plezier met haar te hebben. We hebben een goede band en ze is enorm opgeknapt. Ik zou haar niet verkopen voor een hoog bod, dat zou betekenen dat we samen geen plezier meer hebben.
Mijn ruin heb ik zelf gefokt uit mijn merrie. Daar kunnen ze tónnen voor bieden, hij is mijn grote vriend en blijft bij mij! Knipoog

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:47

Never!!
Nu bieden ze er toch niet veel voor want ze is al 30 ROFL ROFL

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:04

De haflinger die ik nu al bijna 5 jaar heb die gaat nooit meer weg, ook al bieden ze er heel veel geld voor.
Sinds 2 maanden heb ik er nog een haf bij, daar heb ik nog niet zo'n band mee. Die gaat echt wel weg als ze daar meer dan 10000 euro voor bieden. Clown

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:17

Ik heb een keer een mooi aanbod gehad, toen ik 14 jaar was kreeg ik van mijn vader mijn huidige pony een arabier/welch.
Toen ik 16 werd ging ikzelf de stalling betalen en was de pony van mij, zo had mijn vader ook altijd gezegd.
Maar goed ook want enkele maanden later bood een man op wedstrijd 7000 gulden voor haar wij hebben haar gekocht voor 3300 gulden.
Na weer wat maanden kwam die man terug en bood 12000 gulden, ik snap nog steeds niet waarom want ze natuurlijk wel mooi Haha! maar ze heeft geen papieren.
Daarbij er rennen zoveel paarden rond waarom perse deze.
Eerst dacht ik dat het een grap was, maar toen die na een tijd weer kwam met een hoger bod dacht ik he?
Ik weet zeker dat als ik 15000 had gezegd dat die dat ook had gedaan.
Maar ik heb het niet gedaan en mijn vader verklaarde me hartstikke voor gek.
Voor mij is deze pony emotioneel veel meer waard en het is niet mijn werk.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:13

Mijn paard gaat nooit weg zelfs niet voor een miljoen!!
Mijn paard is mijn alles dus zou er niet aan moeten denken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:32

Tja, lastige vraag, maar het 4dubbele?
Nee, dat denk ik niet, dat vind ik toch te weinig om mijn paard en pony voor weg te doen.
De 4dubbele waarde van mijn paard is geschat tussen de 10 en 15.000 euro, dus nee. Als ze ECHT VEEL zouden bieden, tja, dan zal het lang denken worden, maar het antwoord moet ik jullie schuldig blijven.
Ik zeg alleen niet dat ik het sowieso niet zou doen.
Kijk, ik ben erg gek met mijn paard en pony, maar ik weet dat ik ook net zo gek op andere paarden en pony's kan worden...