Schamen voor je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Re: paard "te koop" voor 1 dag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:40

ellepel schreef:
ik heb een superstoere welsh ruin Haha!
en als hij zo superstoer met zijn superstoere nekje er op bij de andere paarden gaat staan snuffelen dan trekt hij zijn voorbeen op ...
slaat er een keer mee en.....en gaat ordinair staan piepen als een merrie Clown

daar gaat mijn stoere welsh hengst droom Tong uitsteken

Bij mijn ruin precies hetzelfde. En soms gaat hij ook weleens (bij paarden die hem ooit wat geflikt heeft) ineens zichzelf heel stoer verdedigen waarna hij naar mij toe komt met zo'n hoofdje van ik ben lief! Het is ook zo'n schatje!(L) Mensen vinden hem ook een homo hinnikje hebben:(. ik niet ik vind het geweldig!(L) En het ergste van alles is dat hij soms zo merrieachtig doet dat andere ruinen erop springen waarna hij begint te piepen en te slaanxD. Blijf dan ook niet staan!:) mara ondanks alles hou ik van hem en gaat hij echt nooit meer weg!(L)

JoCo

Re: Schamen voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 18:34

Ik schaam me ook niet voor mijn paard hoor, de titel van dit topic was eigenlijk 'paard te koop voor 1 dag', al lachend bedoelt, maar dat hebben ze veranderd in 'schamen voor je paard'. Niet erg hoor, maar het is dus grappig bedoeld ...

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:15

Paard waar mijn moeder weleens op rijd is net een motor.
Als ie dan in draf is gaat ie weleens heel apart zoemen. Zoies van: nhuhhhhhhh maar dan niet zo heel hard.
en hij briest ook weleens op de maat van draf:

Brs, Brs, Brs, Brs

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 19:59

Vandaag heb ik de kinderen een springles op de manége gegeven ...hindernisje stond op 1m ... meisje rijdt aan, en ik heb de gewoonte 'hup' tegen de paarden te zeggen zodat ze mooi op tijd afzetten ... maar nu liet het desbetreffende manégepaard (te vroeg) voor de sprong een keiharde scheet, waardoor hij al meteen afzette ... en met een megasprong erover ging!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:01

Mijn paard gaat altijd, ja hoe noem je dat, kumen?:P
Dan loopt ze heel lang zo van huuhhuuuhuuuu en dan naar 5 rondjes brrrrrrrrr:P

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 20:09

Charlottte schreef:
Mijn paard gaat altijd, ja hoe noem je dat, kumen?:P
Dan loopt ze heel lang zo van huuhhuuuhuuuu en dan naar 5 rondjes brrrrrrrrr:P

Haha! hihi ik denk dat je KUIMEN bedoelt Haha!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:19

Whahaha geweldig topic ROFL . Ik heb ook z'on paar schamende momentjes.
Spirit was lekker aan het showen in de piste, stalgenootje komt erbij staan "Wauw wat kan die showen" ik zeg nog "Ja hé net een arabier met die staart in de lucht". 2 seconden later vliegt hij door de bocht en geeft enkele ferme bokken met zijn 4 benen in de lucht, vergeet hij zijn benen weer op de grond te zetten...Daar stond ik met mijn rode kop hij is soms nogal lomp Clown .

Nog zo ene, hij had een paar dagen niet naar buiten geweest vanwege het slechte weer, ik steek hem in de piste en hij begint te spelen met zijn maatje Snuffel (de stalhond) maakt enkele capriolen en een geweldige slindingstop.... BAF recht tegen het hek, staat hij daar zo te kijken van "Wie heeft daar een hek gezet" Koe .

Ook weer in de piste ik had hem afgespoten en hij had gerold. Begint weer te showen zonder lomp te doen, laat enkele mooie slidings en bokken zien. Ineens staat hij stil, kijkt naar mij en begint te trippelen... Ik heb niet door wat er aan de hand is en laat hem gewoon in de piste staan. Na 5 minuten heen een weer te trippelen stond hij weer stil en begon te plassen Koe . De eerste en enigste keer dat hij in de piste plaste! Moest wel heel dringend geweest zijn, normaal plast hij alleen in de stal of in de wei.

Ook laat hij altijd scheten als je aan zijn achterbenen/kont zit. De vorige keer bij de hoefsmid ook. Spirit was super braaf en de hoefsmid is juist bezig met zijn achterhoef, hij komt weer recht en op het moment dat zijn gezicht aan zijn kont is laat Spirit een scheet Clown ... Probeer je dan maar eens serieus te houden Haha! , gelukkig kon ie der wel om lachen maar hij houdt Spirit nu toch wel in het oog Haha! .

Of een tijdje geleden met de les, er was nogal wat wind en naast de piste staan er enkele balo's hooi in plastiek. We paseren er in draf, meneer verschiet maakt een scherpe bocht gaf daar enkele gemene bokken bij met als conclusie dat ik half in zijn nek lig met allebei mijn benen aan de rechterkant. Staat hij ineens stil en staat echt te denken van hier klopt iets niet, hij doet zijn hoofd naar links en ziet mijn been niet, hij draait zijn hoofd naar rechts en je ziet hem echt kijken van 'huh 2 benen'. Daarna kijkt hij recht in mijn gezicht van 'O baasje daar ben je!' ROFL . Toch lief hé, mij er bijna van bokken om dan stil te staan om te zien waar ik ben gebleven Ach gut .

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:33

Mijn hafje had vroeger ook érg veel moeite met hinnikken Bloos .
Maarrr toen zat ze in de puberteit dus ze kon er niks aan doen dat haar 'stem' zo raar klonk Haha! .
Nu kan ze wel redelijk normaal hinnikken, hoewel ze er soms nog wel even in stikt Clown .

Ik schaam me overigens nog steeds dood voor haar als ze in een overvolle rijbak een scheet laat Bloos . Dit doet ze vooral als ik haar een hardere prik met m'n spoor geef Huilen van het lachen .

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:38

Bij Farouche heb ik eigenlijk niks. Bloos
Komt altijd vrolijk aandraven/galoperen, doet alle dingen met plezier, altijd vrolijk, altijd knuffelen, altijd gezellig. Nee, heb eigenlijk niet iets waar ik me voor schaam.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:51

Faro hinnikt heel appart ( Wel schattig! Lovers )

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:56

ahah gister bij mijn wedstrijd, nu ik eraan begin te denken kan het ook wel raar gezicht hebben gehad,,
Vork kom binnen om in te rijden voor de wedstrijd sta even stil om aan te singelen ofzo.. gaat die meteen plassen Haha! maar mijne gaat zooo wijdt staan,,ahha..dat iedereen steeds verstelt ervan staat, en hij moest ook nodig, dus een meisje zij ook zo van,, zoo das een grote Bloos en toen ging ik even de dressuurbak in omdat het stil stond, en even vragen welk nummer er nu was,, wil ik weg rijden gaat die precies voor het jury hokje poepen Duivel Clown

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:26

Leuk topic, heb me rot gelachen om sommige dingen Huilen van het lachen

Ik heb ook is wat grappigs mee gemaakt met een meisje waarmee ik een buitenrit maakte, door de wijk.
We stonden al ff voor een stoplicht te wachten, de haf van dat andere meisje was ongeduldig, stoplicht gaat op groen en de pony gaat precies midden op de weg stilstaan, dus ik dacht al huh Kató en stilstaan? ze ging serieus 5 minuten lang piesen.
Die auto's konden er dus ook niet langs hahaha

Viel zowat van me paard ik lag helemaal in een deuk Huilen van het lachen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:43

ik heb 2 hele perfecte welsh merrie,s

de oudste is echt geweldig....mankeert niks

de jongste ziet eruit als een echt schatje....een knuffelpony...maar niks is minder waar hoor!!

zodra het paard in de buurt komt(op het moment echt een lomp drachtig bakbeest) dan doet ze heel gemeen....ze bijt,ze bokt,ze trapt naar het paard...

soms wil ik echt dat het paard met haar loche lompe grote lijf tegen de pony duwt....even laten weten dat ze het niet pikt....helaas is ze een te grote goedzak

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:09

Mijn paard trakteerde mijn medeweggebruikers eens op een knalhard schetenconcert tijdens een buitenrit Bloos

Toen steeg het schaamrood wel even naar mijn kaken - ook al viel dat niet zo op omdat ik zó hard moest lachen dat ik bijna van mijn paad viel Haha! Clown

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:16

mijn stoere ruin kan zo schreeuwen weet niet hoe je het moet noemen
hij doet het als hij sochtends voor het eerst weer ze stal uitkomt en dan de pedock in dan gaat hij soms al een gek heen en weer crossen en bokken en dan piept hij zo Tong uitsteken dan noem ik hm altijd een merrie:P

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:18

Ik schaam me niet voor hem.. maar hij heeft wel heel herkenbare trekjes.
Hij fleemt erg vaak. Na het rijden, na een boterham, lopen, gek doen, etc. Echt niet meer normaal. Clown
Verder gooit hij altijd zijn eten uit zijn voerbak en dan gaat hij er de hele nacht naar lopen graven Huilen van het lachen
Zijn hinnik is wel onwijs lief!

Ook voor de koets reageert hij niet altijd even snel. Zo reden we op een fietspad, bijna thuis. Er kwam een tegenliggende fietser aan dus wij moesten met de koets wat meer aan de kant, wat niet direct lukte, paard dreunde wel gewoon rechtuit door. De eigenaresse van mijn verzorgpaard dus: 'Hé ga eens aan de kant dikke!'
Was dus tegen het paard bedoeld, maar de man die op de fiets ons passeerde keek ons heel vuil aan.. die dacht dat we het tegen hem hadden Bloos

[edit] Ik moet mensen die meegaan wel altijd waarschuwen goed op hun shawls en capuchons+jassen te letten tijdens het in de buurt komen van paardenbeest Clown
Handschoen en shawl van kennissen zijn al gesneuveld.. Ach gut

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:49

Ik had een keer een 'paardendag' met mijn shetlander. Er was een soort feest, en allerlei onderdelen met paarden. Eerst een shetlanderrace, waar shetlanders over hindernisjes moesten springen en over een kleedje enzo. Later een rassendefilé ofzo, en ik deed de prijsuitreiking met mijn shetlander voor het karretje. Dus ik moest langs al die pony's en paaren die opgesteld stonden in een rij, van klein naar groot, langs rijden om een lintje te geven. Toen dat gebeurd was moest ik voorop, en liepen al die paarden van groot naar klein achter mij en me shet aan. Nou me shetlander wist niet waar die het zoeken moest, en begon helemaal gek te doen, en werd helemaal hengstig, ging ze stilstaan en lopen plassen en helemaal showen. Al die mensen in het publiek lachen, zo'n kleine dikke shet helemaal showen en plassen enzo Tong uitsteken !

Ook een keer tijdens het mennen, reden we buiten, en ze was hengstig, en tijdens het rijden begint ze dus ook te plassen, maar me hele sulky plaste ze onder, me hele sulky was wit, dus ook me schoenen enzo Bloos

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:58

Duncan laat echt een overdosis aan scheten.

Vooral op buitenritten, als er net een paard achter hem loopt of als we mensen passeren. *Buuurp*.
Bloos

Maar daarvoor heeft hij wel een super sexy hinnik. Hij klinkt echt als een super grote, stoere hengst. Zo gaat hij er dan ook bij staan. Ja prachtig gewoon!

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:01

Mijn dochter en haar jonge paint merrie deden voor de eerste keer en als enige deelnemer mee aan een halter proef. Na de beoordeling door de jury stond mijn dochter even te praten met de jury toen ze het halstertouw van Splash voelde zakken en ...... ze midden in de piste lag te rollen onder de bulderende lachsalvo's van de, gelukkig niet zo talrijke, toeschouwers. Bij het verlaten van de piste zag mijn dochter zo rood als een tomaat en liep Splash met een air van : "Hebben jullie dat gezien, goed gedaan he!!!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:08

Lach me dood om dit topic ROFL

Hmm, heb me nog nooit echt geschaamt voor mijn paard.

Maar vorige week was wel grappig Haha!
De zadelmaker zou komen om half 5. Dus wij waren daar om 4 uur om mijn zadel even schoon te maken en mn paard uit de wei te halen en schoon te maken enzo.
Nou, toen werd het half 5, belt hij, hij komt om 5 uur.
oké prima.
Mijn paard liep inmiddels schoonblinkend over het erf te grazen.

5 voor 5. En natúurlijk gaat mijn elegante knol PRECIES om 5 voor 3 liggen rollen in de blub in de tuin!!!!! Oh FIJN!!
Ik dus rennen naar de borstels toe, om dr snel weer schoon te maken. En wie komt er net aan rijden? Juist, mn zadelmaker Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:37

Dit is een oud topic, slotje. Lachen