Ik hoop trouwens voor TS, dat de pony niet ziek wordt in de tijd dat hij bij haar staat, ze kon dan weleens aansprakelijk worden gesteld.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lynn_Nikita schreef:wat jij gedaan hebt is gewoon diefstal en kan je voor opgepakt worden!!
ben benieuwd wanneer de inspectie komt
heb je al foto`s gemaakt om te bewijzen hoe je hem aangetroffen hebt?

Lynn_Nikita schreef:wat jij gedaan hebt is gewoon diefstal en kan je voor opgepakt worden!!
Ben wel heel benieuwd hoe alles gaat aflopen, maar ga ervanuit dan jij de pony nog hebt en heb lekker vertroeteld en lekker eten geeft... 
Cayenne schreef:Ik snap je wel, maar wat jij doet is diefstal.
Het dier is nou eenmaal niet van jou, en daar zal je vanaf moeten blijven. Je maakt het nu alleen maar moeilijker.
Nogmaals, ik vind het echt bewonderingswaardig wat je hebt gedaan hoor! Echt heel knap van je.
Maar je bent nu zelf ook fout geweest. Dat zal niet helpen om het recht te laten zegevieren.
Pensionnetje schreef:Naar ik heb begrepen reageerden de betreffende instanties NIET.
Ook niet na herhaaldelijke verzoeken.
Het dierenbeschermingssysteem in Nederland kent zeer grote hiaten om over laksheid nog maar niet te spreken.
Of de TS goed of fout zit is aan de rechter. Ik blijf het bewonderingswaardig vinden dat ze heeft ingegrepen. Ondanks alle evt gevolgen van dien.
ikenindi schreef:Lynn_Nikita schreef:wat jij gedaan hebt is gewoon diefstal en kan je voor opgepakt worden!!
wat een onzin. ze heeft het toch in overleg met politie gedaan?
AnnemiekvM schreef:@ Slimmerik: Jouw reacties snap ik niet helemaal. Het lijkt haast of je het goed vindt wat die buurman zijn pony aandoet?
Oké, er is misschien niet wettelijk gehandeld, maar ik snap wel dat de TSer op dat moment misschien geen andere mogelijkheid had. Soms heb je alles al geprobeerd en heb je geen uitweg meer!
IK hoop dat in Nederland de DB wat beter gaat worden, want deze situatie had voorkomen kunnen worden.
Veel succes!