Drama: pony meegenomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Drama: pony meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:09

TS is de penny leeftijd voorbij, maar de lezers van dit forum zijn dat niet. Nou ja, niet allemaal. Haha!

Ik hoop trouwens voor TS, dat de pony niet ziek wordt in de tijd dat hij bij haar staat, ze kon dan weleens aansprakelijk worden gesteld.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:23

Nee, ik ben 40 en heb heel bewust gehandeld en volledig naar eer en geweten.

De inspecteur is geweest. Er is een onderzoek ingesteld en in het kader daarvan kan en mag ik niets zeggen.

Het enige wat ik zeggen wil is dat de DB wat later in actie kwam omdat de inspectuer uit mijn melding had gelezen dat de pony nu bij ons stond en uit ervaring weet dat het diertje goed is opgevangen. Er waren andere gevallen die eerst haar aandacht meer nodig hadden.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:28

Lynn_Nikita schreef:
wat jij gedaan hebt is gewoon diefstal en kan je voor opgepakt worden!!
ben benieuwd wanneer de inspectie komt
heb je al foto`s gemaakt om te bewijzen hoe je hem aangetroffen hebt?

Nouja het lijkt mij geen diefstal ze wil de paardje hulp bieden.
En ze mocht het van de politie mee nemen!
Lijkt me dan geen diefstal lijkt me & als de politie zegt dat je altijd een verwaardeloost dier mag mee nemen zullen dat wel de wetten zijn!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:30

Lynn_Nikita schreef:

wat een onzin. ze heeft het toch in overleg met politie gedaan?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:32

Ga er vanuit dat je het wel verteld van het hoe of wat als je wat meer mag vertellen... (beetje rare zin, maar goed, je begrijpt het denk ik wel) Het zijn vaak dezelfde mensen die echt actie ondernemen Knipoog Ben wel heel benieuwd hoe alles gaat aflopen, maar ga ervanuit dan jij de pony nog hebt en heb lekker vertroeteld en lekker eten geeft...

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:35

Jeetje wat een verhaal. Logisch dat je op dit moment er even niet meer over kan zeggen. Ik hoop in ieder geval dat het allemaal goed gaat komen en dat het paardje niet meer terug hoeft!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:36

Ik vind je een held hoor. Je redt een ponytje uit een benarde positie. En hebt gelijk contact opgenomen met de politie en DB. Dat is geen diefstal maar een verwaarloosd dier helpen en dat terwijl de eigenaar niks doet.
Echt super van je.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:23

hmm.. ik weet zelf niet helemaal wat ik er van moet vinden..
aan de ene kant sta ik achter je.. je hebt een pony uit een benarde positie gehaald.. niet eens alleen omdat ie zichzelf vast gelopen had, maar ook uit de omstandig heden waar hij zich al tijden in bevond..

aan de andere kant ben ik het ook wel eens met de mensen die het niet met je actie eens zijn! uit eigen ervaring wéét ik dat een shet écht niet dik word van alleen lucht! mijn shet zit op het moment tegen het dunne aan.. oke, in zijn wei staat (zo goed als) geen gras meer, maar hij krijgt wel dagelijks brok en hooi.
en een pony die geen water krijgt houd het echt niet veel langer dan een paar dagen vol!
en een halster kun je vervangen.. een vriendin van mij heeft ooit bij een paard bij ons in de buurt een halster om gedaan die ze zelf nog thuis had liggen. dit paard liep rond met een stel toutjes om haar hoofd waar ze wondjes van kreeg. hierna heeft ze wel contact opgenomen met de eigenaar van het paard.

ben benieuwd wat eruit komt!
hoop dat het voor de pony iig goed komt, daar heb je deze actie tenslotte voor ondernomen!

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:27

Ik sta qua wat ik gelezen heb helemaal achter je . Ja
Ik heb het idee, dat je goed weet waar je mee bezig ben.
Tips ed heb ik niet, geen ervaring met een dergelijke situatie.
Maar veel succes de komende dagen. Ja

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:48

Uit wat ik uit je berichten gelezen heb, kan ik niet meer zeggen dan : GOED GEDAAN OK dan! .

Als die man pas na 2 dagen merkt dat de pony er niet meer staat, dan is het toch OVERDUIDELIJK dat er niet goed voor gezorgd wordt.

Ik zou er niet zo'n probleem mee hebben als het een pony betreft die los in een wei staat en voldoende eten en drinken tot zijn beschikking heeft. Dat vindt ik niet ideaal, maar zou voor bijv. een weekendje weg moeten kunnen. Al zou ik dan zelf toch nog iemand vragen om eens langs te gaan om te kijken.
Maar om een pony aan een touw een paar dagen zonder toezicht te laten rondlopen dat vind ik dus ONTOELAATBAAR. Zo'n dier kan altijd verstrikt raken in het touw en in dit geval zat hij dus ook helemaal vast met zijn hoofd. Als je een pony zo meent te moeten houden, dan moet je er ook zeker een paar keer per dag naar gaan kijken, om je ervan te vergewissen dat hij er nog goed bijstaat.

Ik ben benieuwd wat de DB er van zegt.
Mag de pony nu bij jouw blijven staan of wordt ze door de DB meegenomen en elders geplaatst?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:51

Cayenne schreef:
Ik snap je wel, maar wat jij doet is diefstal.
Het dier is nou eenmaal niet van jou, en daar zal je vanaf moeten blijven. Je maakt het nu alleen maar moeilijker.
Nogmaals, ik vind het echt bewonderingswaardig wat je hebt gedaan hoor! Echt heel knap van je.
Maar je bent nu zelf ook fout geweest. Dat zal niet helpen om het recht te laten zegevieren.

wat zou jij dan doen, een arm diertje gewoon laten staan, laten verhongeren aan een paaltje?
nou ik niet dus..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:03

@ Slimmerik: Jouw reacties snap ik niet helemaal. Het lijkt haast of je het goed vindt wat die buurman zijn pony aandoet?

Oké, er is misschien niet wettelijk gehandeld, maar ik snap wel dat de TSer op dat moment misschien geen andere mogelijkheid had. Soms heb je alles al geprobeerd en heb je geen uitweg meer!

IK hoop dat in Nederland de DB wat beter gaat worden, want deze situatie had voorkomen kunnen worden.
Veel succes!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 22:59

Pensionnetje schreef:
Naar ik heb begrepen reageerden de betreffende instanties NIET.
Ook niet na herhaaldelijke verzoeken.

Het dierenbeschermingssysteem in Nederland kent zeer grote hiaten om over laksheid nog maar niet te spreken.

Of de TS goed of fout zit is aan de rechter. Ik blijf het bewonderingswaardig vinden dat ze heeft ingegrepen. Ondanks alle evt gevolgen van dien.

Ik moet zeggen dat ik het gesprek met de inspecteur van de dierenbescherming als plezierig heb ervaren.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:05

Ik zeg BRAVO
Ik heb ook een keer zoiets gedaan. Het dier kreeg geen aandacht en werd ook pas na een paar dagen vermist.
Helaas moesten ze het beesje na ruim een maand inlaten slapen. Hij verging namelijk van de buikpijn, bleek dat die daar een tumor had zitten. Ik vond dit echt verschrikkelijk, dat die maar zo kort van zijn nieuwe leven heeft mogen genieten maar als ik dit niet had gedaan had die een erg pijnlijke dood tegemoet gezien.
Zoiets kan natuurlijk ook met zo'n pony gebeuren als daar ook niet elke dag een paar keer iemand naar kijkt.
ik hoop dat het voor jouw en de pony positief afloopt

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:14

Ja hoor, nood breekt wetten! Dat spreekwoord is er niet voor niets!

Goed gedaan van je, ik sta achter je. Mocht je toch nog hulp nodig hebben, ik ben er! Van dieren moeten ze afblijven!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:50

ikenindi schreef:
Lynn_Nikita schreef:

wat een onzin. ze heeft het toch in overleg met politie gedaan?

`

wat onzin?
ze heeft erna de politie pas gebeld hoor
beestjes opvangen, prima, ben voorstander van en alles wat ik in en om huis heb lopen is opgevangen.
maar kan ook op andere manieren, niet zo

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:52

AnnemiekvM schreef:
@ Slimmerik: Jouw reacties snap ik niet helemaal. Het lijkt haast of je het goed vindt wat die buurman zijn pony aandoet?

Oké, er is misschien niet wettelijk gehandeld, maar ik snap wel dat de TSer op dat moment misschien geen andere mogelijkheid had. Soms heb je alles al geprobeerd en heb je geen uitweg meer!

IK hoop dat in Nederland de DB wat beter gaat worden, want deze situatie had voorkomen kunnen worden.
Veel succes!

waarom is er geen andere mogelijkheid?
naar media stappen, foto´s maken en naar politie gaan, bij db aankloppen en foto´s onder de neus hangen

maar omdat slimmerik niet eens is met de manier van handelen, betekend het meteen dat ze goed vind wat de buurman doet??

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:59

Maar jij bent geen inspecteur Lynn Nikita. Soms liggen de dingen niet zo voor de hand als jij ze schetst.

Ik heb gedaan wat ik moest doen en dat voelt voor mij goed. Ik heb heel beuwst en weloverwogen gehandeld in het belang van het welzijn van de pony.

Dit topic ging er ook niet om of het goed of fout was wat ik gedaan heb......het gaat mij erom dat ik zo moet vechten voor het welzijn van een dier van een ander!

Iedereen die een dier neemt hoort zijn verantwoordelijkheden te kennen. Als je die verantwoordelijkheid niet meer kan of wil dragen (om welke reden ook) zoek dan naar een andere oplossing. Dat valt in mijn ogen ook nog steeds onder die verantwoordelijkheid.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:03

@TS: ik moet zeggen dat ik je erg moedig vindt! Ik vind het heel knap dat je zo voor die pony vecht.

Ik hoop dat de inspectie en iedereen jou in je gelijk stelt, maar aan de andere kant is het wel diefstal, wees daar wel alert op.

Heel veel succes nog en ben benieuwd hoe het afloopt!

En het is inderdaad te belachelijk dat jij dit allemaal moet doen, door de stomme kop van de eigenaar!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:05

ik ben idd gee inspecteur, alhoewel ik al op menig oproep van bokkers ben afgegaan, en er altijd achter kwam dat flink overdreven was

wat ik vreemd vind is dat je er al 2 jaar naar kijken en aan ergerd en dan ineens een resolute oplossing bedenkt

weet je inmiddels als meer? en die buurman, die doet nu niks?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 13:06

Dank je maar ik zie het niet als moedig hoor. Ik heb gedaan wat ik moest doen in het belang van het welzijn van de pony, eigenlijk niets meer en niets minder. En misschien is het gewaagd maar op dat moment telde voor mij alleen het welzijn van de pony.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 29-02-08 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 13:07

Ik heb er niet 2 jaar naar gekeken en niets gedaan, dan heb je het niet goed begrepen.
En wat ik al zei: ik weet echt wel wat ik doe en waarom.

Het onderzoek loopt. Meer kan ik nu in het belang van het onderzoek en dus de pony niet zeggen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:22

Ik wil je toch ook nog even een pluim geven. Naar wat ik lees heb je weloverwogen gehandeld. Zouden meer mensen moeten doen. Nee, geen penny acties, maar wel ingrijpen als het nodig is. Soms beter een keer te vaak dan een keer te weinig...

Een dier kan zijn eigen situatie nu eenmaal niet veranderen!

Veel mensen hebben dat lef niet. Dan hoor je opmerkingen als: "Ieder doet het op zijn eigen manier." en aanverwante goedpraat dingen. ALs iemand slecht is voor zijn dier, en dat was in deze situatie duidelijk zo, dan ingrijpen!

Goed zo Carole!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:28

Ik heb ook eens zoiets gedaan, alleen niet met een paard/pony, maar met een kat. Heb het beestje naar het asiel gebracht nadat hij door zijn eigenaren de straat op was geschopt en soms (meestal niet) wat eten kreeg.

Ik was/ben nog steeds heilig overtuigd dat ik het beste heb gedaan voor het beestje, maar je had sommige bokkers moeten horen! Hoe ik het in mijn hoofd haalde om de kat van iemand anders zomaar weg te brengen! Heel apart.

En het was nog aparter dat het weken (!) duurde voor de "eigenaren" eens doorkregen dat poeslief niet meer in de buurt rondhing, hopend op wat eten.

Kortom Carole: super dat je hebt ingegrepen. Als ik de beginpost goed lees dan zou het diertje dus 2,5 dag klem gezeten hebben als jij hem niet had meegenomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:29

@ maanling
ze had m toch ook los kunnen maken?