Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Re: Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:22

Hahahaha! LOL! ROFL

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:23

Yess eindelijk een hokje voor mij , me altijd proberen ergens in te passen wat nooit lukte Lachen
eindelijk gevonden wat ik ben Lachen Logical Lachen

whothoo

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:24

Hahhaa meld zich!
Mijn pony zou no way 24/24 op stal staan maar ook niet 24/24 op wei zonder schuilstal.
En ze krijgt wat ze nodig heeft Ja
yes we rock logical
hahaaa Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:27

kjoetie schreef:
vanitymay schreef:
Als tegenwerping op arno8:

Mijn paarden vinden het fijn om buiten te staan, zo fijn dat ik maar heb besloten de stallen weg te breken. Ze rollen namelijk graag in de modder dus dacht ik: wat maakt mij het uit, ik zet ze er maar meteen de hele dag in. Dat ze nou de hele dag een beetje sip in de blubber staan met een chagrijnig hoofd, tsja, dat is niet mijn probleem, dat doen ze op de steppe vast ook (hoewel ik dat niet zeker weet want ik ben nooit echt wilde kuddes op de prairie gaan bekijken).

Ijzers heb ik gelukkig niet nodig, ik rijd gelukkig toch nooit op mijn paarden, want dat zou maar zielig zijn. Ik knip af en toe zelf gewoon een stukje van de hoef af als het nodig is. Beetje jammer dat hij nu wel scheef op zijn poten staat, maar ja wat wil je dan ook, in de natuur staan ze er ook allemaal scheef op. Dekens zijn te zielig dus ook die heb ik niet om mijn dier te beschermen tegen het altijd lekkere weer in nederland. in de natuur staan ze toch ook zonder dekens. Het feit dat mijn paard is gefokt uit luxe paarden en als zodanig nog geen dag zou overleven in de natuur maakt niet uit, een paard is een paard.

Mijn paard was vroeger altijd erg lastig, maar sinds ik hem alleen nog hooi voer en hem 2 keer per week rondjes door de longeerbak jaag (heb ik uit een boekje geleerd van een ECHTE cowboy, heus waar- ik kon vroeger niet zo goed met paarden omgaan,maar dat gebrek aan gevoel voor het paard heb ik opgelost door alles na te kauwen wat ik op bepaalde websites vind Ja ) is hij een stuk rustiger geworden. Ook wat magerder en doffer, maarja, dat is de natuur he!

en, dit is mijn naturalkat:
Afbeelding

Natuurlijk bitloos, want een bit is sielugh *al is het maar omdat ik mijn handen niet stil kan houden tijdens het rijden* . Ziet hij er niet uit als een gezonde, wilde en natuurlijke kat? Mensen die hem niet blij vinden kijken weten niks van katten, want ja, die houden hun kat snachts in een kratje. Wel vreemd dat die katten vrolijker kijken en beter in hun vacht zitten dan die van mij.

Ze krijgen lekker gras, want dat eten ze in de natuur ook, en ontwormen is niet nodig want ook dat is er in de natuur niet. Als mijn paard nat is, laat ik hem lekker nat, ook al staat hij te bibberen, een virusje is natuurlijk en vijzeld zijn weerbaarheid weer op. Natuurlijk staat mijn paard niet alleen, ze staan met zijn 8en in dezelfde modderpoel en vechten om hun gras. Laatst ging ik weer eens kijken naar mijn paard, want dat doe ik ongeveer 1 keer in de maand, terwijl ik de kat uitlaat en ontdekte dat mijn paard alweer dood is. Dit is alweer de 2e in 3 jaar die het loodje heeft gelegd..naja, geld zat, koop wel weer een nieuwe. In de natuur worden ze ook maar gemiddeld 3 dus eigenlijk wel heel normaal...

Hahah geweldig! *LOL*
Mag ik 'm gebruiken voor mijn profiel? Lachen

Ik heb nog één en ander bijgevuld, mag ik hem ook hebben? Huilen van het lachen
Ohja, ik wil echt niet alle NH-ers over 1 kam scheren hoor, maar vind het wel lollig, dit stukje Haha![/quote]

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:31

vanitymay schreef:
Als tegenwerping op arno8:

Mijn paarden vinden het fijn om buiten te staan, zo fijn dat ik maar heb besloten de stallen weg te breken. Ze rollen namelijk graag in de modder dus dacht ik: wat maakt mij het uit, ik zet ze er maar meteen de hele dag in. Ijzers heb ik gelukkig niet nodig, ik rijd gelukkig toch nooit op mijn paarden, want dat zou maar zielig zijn. Ik knip af en toe zelf gewoon een stukje van de hoef af als het nodig is. Beetje jammer dat hij nu wel scheef op zijn poten staat, maar ja wat wil je dan ook, in de natuur staan ze er ook allemaal scheef op. Dekens zijn te zielig dus ook die heb ik niet om mijn dier te beschermen tegen het altijd lekkere weer in nederland. in de natuur staan ze toch ook zonder dekens. Het feit dat mijn paard is gefokt uit luxe paarden en als zodanig nog geen dag zou overleven in de natuur maakt niet uit, een paard is een paard..

Zoek de vier verschillen tussen deze kwpn-er en deze prezwalski: Koe Pling

Ze krijgen lekker gras, want dat eten ze in de natuur ook, en ontwormen is niet nodig want ook dat is er in de natuur niet. Als mijn paard nat is, laat ik hem lekker nat, ook al staat hij te bibberen, een virusje is natuurlijk en vijzeld zijn weerbaarheid weer op. Natuurlijk staat mijn paard niet alleen, ze staan met zijn 8en in dezelfde modderpoel en vechten om hun gras. Laatst ging ik weer eens kijken naar mijn paard, want dat doe ik ongeveer 1 keer in de maand, terwijl ik de kat uitlaat en ontdekte dat mijn paard alweer dood is. Dit is alweer de 2e in 3 jaar die het loodje heeft gelegd..naja, geld zat, koop wel weer een nieuwe. In de natuur worden ze ook maar gemiddeld 3 dus eigenlijk wel heel normaal...

Geweldig dit, ik kom niet meer bij !
ROFL ROFL

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:31

Barmat schreef:
- Iemand die zijn paard lekker op het land zet, maar ook wel inziet dat 6 meter blubber te veel van het goede is en zijn paard dan binnen houd;

Of gewoon buiten houden en een droog stukje creeëren?

Citaat:
- Hetzelfde geldt voor een bevroren plak met levensgevaarlijke toestanden - frisse lucht okee, maar niet tegen elke prijs;

Plak? Plek? Bak?

Citaat:
- Iemand die zijn sportpaard scheert omdat het gezonder, beter of mooier is, maar een weidepaardje dat het niet per definitie nodig heeft, gewoon in zijn eigen vachtje laat;

Mooier?? Mijn weidepaardje heeft gister in het zonnetje met zijn wintervachtje 18 km gelopen, scheren is niet echt nodig.

Citaat:
- Iemand die zijn sportpaard van ijzers voorziet maar zijn binnen in de bak hobbel knolletje dat alleen op het zand komt, gewoon lekker blootvoets laat lopen als er geen ijzers nodig zijn (scheelt weer geld);

Mijn 'sportpaard' loopt zeker niet alleen op het zand. Die 18km van gister waren bijvoorbeeld allemaal over de weg.
'Scheelt weer geld' .... de bekapcursus kost ook geld hoor Lachen en ik laat regelmatig iemand controleren wat ik doe en dan moet ik gewoon betalen. En vergeet de hoefschoenen niet (die overigens ongebruikt in de kast staan voor het geval dat).

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:36

Mijn gevoel voor humor zal wel met vakantie zijn maar hier (het stuk hierboven van kjoetie) kan ik dus niet zoveel mee. Zeker niet als dit direct als tegenhanger is op het profiel van Arno8. De bewering in zijn profiel kan hij (volgens mij) onderbouwen, wat ik hierboven lees is naar mijn mening niet geschreven met het idee dat deze stellingen te onderbouwen zijn?

Ik kreeg de indruk dat dit topic is gestart met de gedachte meer tolerantie onder bokkers te creeeren en het oordelen / veroordelen achterwege te laten. Jammer dat dit nu toch zo gebeurd. Als je al vindt dat een ander oordeelt/veroordeelt is dat geen reden om het zelf ook te gaan doen.

Maar goed, wellicht mis ik de grap even. Lachen

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:37

Ach, als je de humor er niet van in kan zien, is dat erg jammer!
Ik vind het wel lol! ROFL

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:40

je bent geweldig Bar... eindelijk weet ik wat ik ben Haha!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:41

Ir111 schreef:
Mijn gevoel voor humor zal wel met vakantie zijn maar hier (het stuk hierboven van kjoetie) kan ik dus niet zoveel mee. Zeker niet als dit direct als tegenhanger is op het profiel van Arno8. De bewering in zijn profiel kan hij (volgens mij) onderbouwen, wat ik hierboven lees is naar mijn mening niet geschreven met het idee dat deze stellingen te onderbouwen zijn?

Ik kreeg de indruk dat dit topic is gestart met de gedachte meer tolerantie onder bokkers te creeeren en het oordelen / veroordelen achterwege te laten. Jammer dat dit nu toch zo gebeurd. Als je al vindt dat een ander oordeelt/veroordeelt is dat geen reden om het zelf ook te gaan doen.

Maar goed, wellicht mis ik de grap even. Lachen

Misschien is het gewoon op een grappige manier het ijs proberen te breken met misschien nog een verkapte boodschap dat we onszelf niet zo serieus moeten nemen? Met andere woorden;lighten up!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:41

ja, het is echt niet gemeen bedoeld hoor, maar gewoon een geintje Knipoog als de traditionals daar tegen moeten kunnen, dan de naturals ook Haha! en de logicals ook Huilen van het lachen Laten we onszelf nou eens niet te serieus nemen, wordt de sfeer meestal alleen maar beter op.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:44

Precies! OK dan!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:45

Ik vind het allemaal prachtig en prima, hoor, maar wat als je paard nou eenmaal het hele jaar door buiten staat (dus niets geen stal, ook niet als het nat weer is)? En wat als je nou een wintervacht heel erg mooi vindt (want wie bepaalt dat nou wat echt mooi is? IK vind mijn paard's wintervacht prachtig toevallig en wat de rest van de wereld vindt zal mij een zorg wezen Haha! ) en als ik nou zeg dat het inhuren van een natuurlijk bekapper of holistische arts heel wat prijziger is dan de reguliere hoefsmid of DA???? Waar hoor je dan bij???? Clown

Ir111

OK, die boodschap haalde ik er niet uit, vandaar mijn post. Die bedoeld was om de sfeer een beetje prettig houden. Zelfde doel dus. Lachen

Kymalin

@Nadya; Jezelf?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:47

Kymalin, tuurlijk hoor ik bij mezelf. Knipoog
Dat sowieso...... Ben dus niet echt in een hokje te duwen ofzo? Haha....

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:48

hey,

meld me ook aan. niet om in hokje te passen, gewoon omdat ik niet normal en niet Natural denk. het logische verstand dat spreekt Haha!

mss moet dat maar de slogan hier worden: Er zijn verschillende wegen naar Rome.

op de vraag wat het verschil is met normal, is het niet zo dat mensen hier wel open staan en nadenken over wat ze van NH, Parelli, Voest kunnen toepassen (niet omdat het van NH is) om hun doel te bereiken? (om zo maar te zeggen dat je niet absoluut een lead rope nodig hebt, maar dat een halstertouw ook voldoet Haha!)

groetjes, Rhinoooow

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:48

Nadya: zoals ik jou ken uit je posts als iemand die heel goed naar haar eigen vierbenige individu kijkt Knipoog

En verder: zoek maar een hokje uit, het worden er steeds meer Huilen van het lachen

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:49

Nadya schreef:

Volgens mij laat jij je niet in een hokje duwen Knipoog

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:52

Je kunt beter een ander jou in een hokje laten plaatsen, dan jezelf erin klem zetten, want dan hou je helemaal geen ruimte meer over!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:56

Tjonge Miska!!! Heb je je spreukenboek erbij gepakt? Clown Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:57

kjoetie schreef:
Nadya: zoals ik jou ken uit je posts als iemand die heel goed naar haar eigen vierbenige individu kijkt Knipoog

En verder: zoek maar een hokje uit, het worden er steeds meer Huilen van het lachen

Dank je wel, dat is lief!!! Bloos
Ik geloof dat ik me toch het meeste thuis voel bij de natural insteek, hoor. Knipoog
Met hier en daar een klein aanpassinkje misschien.

Logical is het ook niet helemaal voor mij persoonlijk, vrees ik, hahahaaaa......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:58

Kymalin schreef:
Nadya schreef:

Volgens mij laat jij je niet in een hokje duwen Knipoog

Nou, is al gebeurd toen ik met bokt begon. Dus nu zitten ze met de gebakken peren. Haha!

Miska

ROFL
Nee, dat popt zo ineens in mijn hoofd op! Haha!
Sorry kan er niks aan doen! Clown

Lara_Silver

@TS: Ik snap je uitleg helemaal, maar je creeert wel weer een hokje! Tong uitsteken

Ik ga gewoon OM met mijn paard, ik rijd zoals ik voel dat hij dit het fijnste vind, ik behandel hem zoals hij dit het fijnste vind. Ik haat het als mensen zeggen "ja ik doe aan ... horsmansh*t, "ja ik doe aan ... horsemansh*t", dan komt de vraag: "wat doe jij"? Ik doe het gewoon zonder er bij na te denken, ik ga geen spellenpaket bij parelli aankopen, noch dat ik mijn paard ooit zou laten corrigeren door een cowboy uit het hh gedeelte..

Je gaat toch niet nadenken bij de omgang met je paard? Verward "hoe zou parelli dit nu doen, of hoe zou monty dit doen, of anky, of... Omgang met je paard gebeurd toch vanzelf?
Ik zie overal dingetjes, kleine elementjes die ik samenvoeg tot het grote geheel wat het dagelijks leven van mij en mijn paard heet! En daar is onmogelijk een naam op te plakken... En ik denk dat dat geldt voor het grootste deel mensen hier.