Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cremellogek schreef:Ik heb nergens, maar dan ook nergens gezegd dat mensen die geen dure spullen kopen slecht voor hun paard zorgen. Ik heb wel gezegd dat ik mensen ken die niet alleen op spullen bezuiningen (daar kan ik niet wakker van liggen), maar ook op de verzorging en onderhoud van hun paard. Ik denk dat je het verkeerd gelezen/begrepen hebt..
cremellogek schreef:Die paarden die nu 24 uur per dag tot hun knieen in de blub staan en niet kunnen schuilen voor de erge regen en wind op het moment en nergens kunnen gaan liggen hebben het niet goed. Die paardjes mankeren ook constant wat..
als ze dat zo erg vonden deden ze dat toch niet?
kan je een hoop geld schelen en het maakt niks uit alleen de prijs
Selket schreef:zullen we er maar gewoon vanuit gaan dat iedereen het beste wilt voor zijn/haar paard en dat er niet één goede manier is? Vraag eens bij die mensen in je omgeving waarom ze hun paarden zo houden? Weet bijna zeker dat ze er een goede verklaring voor hebben. En dan heb ik het niet over: het is goedkoop..
._angela_ schreef:En net als dat mensen zich misschien irriteren als ik zeg dat paarden het beste af zijn met een loopstal waarin ze zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten staan, kan ik me irriteren aan mensen die zeggen dat hun paard het prima vind om 23/7 op stal te staan...
_angela_ schreef:En net als dat mensen zich misschien irriteren als ik zeg dat paarden het beste af zijn met een loopstal waarin ze zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten staan, kan ik me irriteren aan mensen die zeggen dat hun paard het prima vind om 23/7 op stal te staan...
Nadya schreef:_angela_ schreef:En net als dat mensen zich misschien irriteren als ik zeg dat paarden het beste af zijn met een loopstal waarin ze zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten staan, kan ik me irriteren aan mensen die zeggen dat hun paard het prima vind om 23/7 op stal te staan...
Zet de deur van een gemiddelde box maar open en daar zie je het antwoord of je paard het echt zo geweldig vindt om opgesloten te staan.
Paard kreeg er niet eens eten
cremellogek schreef:Tja, maar wat doen ze als je de wei open zou zetten? Precies hetzelfde gok ik
Sim0ne schreef:cremellogek schreef:Tja, maar wat doen ze als je de wei open zou zetten? Precies hetzelfde gok ik
Ook, maar dat duurt wel veel langer
[/quote]
[/quote]
Sim0ne schreef:Vaak wordt gezegd dat een paard zo graag de stal inloopt. Ja, natuurlijk, daar krijgt het eten. Maar inderdaad, Nadya, na het eten lopen de paarden de stal meestal weer uit, om lekker rond te snuffelen. En dit is nu juist de essentie. Een paard moet lekker rond kunnen scharrelen, en af en toe lekker kunnen kroelen met soortgenoten. Daarom is het zo belangrijk om het paard zelf de keuze te geven of hij binnen of buiten wil staan (of 10 keer naar binnen en weer 10 keer naar buiten wil lopen natuurlijk, dat doen die van mij ook vaak zat)
whitje schreef:Ik vind een loopstal ook helemaal geweldig maar als dat hier in de buurt niet is ben ik snel klaar. Er moet dus ook een mogelijkheid zijn voor de loopstal.
En ik vind hte kort door de bocht om dat te zeggen van dan moet je geen paard nemen want jij kan hem niet in een loopstal zetten.
SOms moet je roeien met de riemen die je hebt.
cremellogek schreef:Nadya schreef:Zet de deur van een gemiddelde box maar open en daar zie je het antwoord of je paard het echt zo geweldig vindt om opgesloten te staan.
Tja, maar wat doen ze als je de wei open zou zetten? Precies hetzelfde gok ik
) waarin mijn paard staat is nogal een wereld van verschil.
Nadya schreef:_angela_ schreef:En net als dat mensen zich misschien irriteren als ik zeg dat paarden het beste af zijn met een loopstal waarin ze zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten staan, kan ik me irriteren aan mensen die zeggen dat hun paard het prima vind om 23/7 op stal te staan...
Zet de deur van een gemiddelde box maar open en daar zie je het antwoord of je paard het echt zo geweldig vindt om opgesloten te staan.
En ik weet dat mijn paarden met slecht weer graag binnen staan, maar dat ze de minuut dat het droog is weer naar buiten rennen... en het soms ook niet erg vinden om nat te regenen...
) loopstal waar overvloedig hooi/kuil te vinden is, of buiten, waar hij zijn buik met gras kan voleten..whitje schreef:Komt erdan ook op neer dat er hier in de randstad geen paarden gehouden kunnen worden, omdat er hier weinig loopstallen zijn.
want het is behoorlijk offtopic en ik doe het op mijn manier waarvan ik denk dat het het beste is, met wat ik hem hier te bieden heb, en jullie op jullie manier die ik ook
vind! Sim0ne schreef:whitje schreef:Komt erdan ook op neer dat er hier in de randstad geen paarden gehouden kunnen worden, omdat er hier weinig loopstallen zijn.
Maar dat is dus niet waar. Want mijn verzorgpaard staat op 10 minuten van Rotterdam en die staat het hele jaar op paddock en weiland, en niet tot zijn knieën in de blubber... En ook daar is regelmatig een stal vrij. Het kan wel, je moet alleen wat harder zoeken... En de pensionstallen die er zijn in Rotterdam, zouden wel meer moeite kunnen doen om paddocks te maken, die hoeven echt niet zoveel ruimte in te nemen...