paard dan toch maar verkopen? :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

Re: paard dan toch maar verkopen? :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:04

Little_Gift schreef:
Nee ik wil juist dat ze hem verkoopt, omdat hij beter af zal zijn maar ik vind het helemaal verkeerd dat ze dit niet bedacht heeft vooraf, je gaat mij niet wijsmaken dat dit niet bedacht kon worden voor de aankoop, ze heeft hem ocharme god nog maar twee weken! Kom zeg, van wispelturigheid gesproken en het paard is er wel de dupe van, moest hij kunnen kiezen hebben zou hij gekozen hebben om bij zijn vorige eigenaar te blijven in plaats van te moeten verhuizen, wennen aan een nieuwe persoon en dan weer weg te moeten!

Maar ja, het dier heeft nooit geen keuze hé, het is de mens die persé koste wat koste het beestje wou hebben en als ze hem dan hebben tja dan is ie er teveel aan

Triest vind ik dat!
Beetje jammer dat je er hier zomaar van uit gaat dat dit een mogelijkheid was als je niets van de situatie af weet. Hij moest namelijk sowieso weg bij de vorige eigenaar en wat jij niet weet is als ik hem niet gekocht had hij naar een manege zou gaan.
Nee dáár zou hij blij van geworden zijn.
Hou dus maar op met wat beter geweest zou zijn.
Hij is nu namelijk véél beter af dan wanneer hij de rest van zijn leven als manege paard had moeten figureren. En ik zal er voor zorgen dat hij een lief nieuw baasje krijgt die hem wel alles kan geven wat hij nodig heeft.
Als je dus niet normaal kan reageren op mijn vraag en alleen maar rotopmerkingen kan maken, reageer dan niet.
Ik voel me al poedersuiker genoeg dat ik hem weer moet verkopen dus aan jou reactie heb ik toch niets.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:05

denice schreef:
en toch zou ik wat laten horen. Wat een ander doet hoef jij niet terug te doen.

ga het hem ook wel vertellen, maar hij kan hem sowieso niet terug kopen want hij moest al zijn paarden verkopen ivbm verhuizing.
Daarbij krijgt hij nu zeker net zo'n goed nieuw huis als hij bij mij zou krijgen dus is er niets ergs aan de hand.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:05

Waarom persé aan de oude eigenaar laten weten? Verkocht is verkocht toch. Je hoeft toch geen verantwoording af te leggen? En al zeker niet als het zo moeizaam gaat.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:06

Dankje voor je reactie Maanling, ben blij dat het in dit topic niet iedereen tegen TS is Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:09

Ah joh komt allemaal goed toch.
Laat je ons weten hoe het verder met de verkoop gaat? Daar ben ik dan ook weer benieuwd naar.

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:09

^ Er is hier echt helemaal niemand tegen je hoor, alleen is t gewoon niet slim hoe je gehandeld hebt. Ik hoop dat je ervan geleerd hebt, en dat je niet over een half jaar denkt dat je een paard kan kopen en hetzelfde doet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:10

je voelt je duidelijk niet helemaal happy op deze manier!
een paard kost een hele hoop tijd en geld helaas Ach gut
ik heb niet alles doorgelezen, maar je hebt je besluit al genomen volgens mij...
en ik vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen omdat je em al zo snel verkoopt... voor een paard is het ook beter om een baasje te hebben die alle tijd heeft Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:10

Dit had je van tevoren kunnen bedenken. Je weet zelf toch ook dat er best veel tijd in een paard gaat zitten en dat je daar ook wat andere leuke dingen voor opzij moet zetten?

Daarnaast heb je niet alleen de stallingskosten, maar ook hoefsmid, verzekering, DA en zowieso een potje voor nieuwe spullen en overwachte uitgaven als een fysio, tandarts etc?

Als je echt je paard wil houden zal ik op zoek gaan naar een bijrijder voor 3 a 4 dagen in de week, zodat je ook wat tijd voor jezelf hebt. Iemand die ook een bijdrage levert in de stallingskosten?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:13

nee ik koop over een half jaar geen paard om te kijken of het dan wel werkt. Ik koop pas weer een paard wanneer ik weet dat ik de verantwoordelijkheid aan kan. Dat zal dus niet eerder zijn dan wanneer ik mijn hbo afgerond heb en een vaste baan en vast inkomen heb. Dus dat duurt nog een aantal jaren, helaas, want het is wel écht mijn droom om een eigen paard te hebben. Alleen kies ik nu echt voor mijn toekomst.

Vanavond weet ik meer over de verkoop; mijn instructrice heeft namelijk '1ste keus' en zij komt vanavond weer voor mijn privé les. Dus kan het haar dan voorleggen. De kans is wel heel klein dat zij hem wilt omdat zij een paard wil waar alle knoppen opzitten en niet eentje die álles nog moet leren.

Daarnaast heb ik al een geintresseerde die als mijn instructrice hem niet koopt dinsdag avond komt kijken. Zij heeft mij nav dit topic benaderd.

Ik laat nog weten hoe het allemaal verloopt ed.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:14

patsur schreef:
Dit had je van tevoren kunnen bedenken. Je weet zelf toch ook dat er best veel tijd in een paard gaat zitten en dat je daar ook wat andere leuke dingen voor opzij moet zetten?

Daarnaast heb je niet alleen de stallingskosten, maar ook hoefsmid, verzekering, DA en zowieso een potje voor nieuwe spullen en overwachte uitgaven als een fysio, tandarts etc?

Als je echt je paard wil houden zal ik op zoek gaan naar een bijrijder voor 3 a 4 dagen in de week, zodat je ook wat tijd voor jezelf hebt. Iemand die ook een bijdrage levert in de stallingskosten?
beetje jammer dat je zo een topic 'binnenvalt'. Ik heb na 7 pagina's echt al wel meer van dit soort reacties gehad en zit er dus niet echt meer op te wachten..
Maar bedankt voor je reactie ik heb alleen allang mn besluit genomen dus ja.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:18

ik vind het een slim besluit!
een eigen paard kan idd altijd nog en studeren is echt belangrijk!

ferro2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:29

tja sorry dat ik zo kom binnen vallen maar ik snap jou helemaal! ik heb alles gelezen en ik vind dat sommige mensen echt overdrijven! je kunt toch iemand niet zeggen wat ie moet doen?
en iedereen moet er toch zelf achter komen!
en dat er dan wordt gezecht het paard kan geen keuze maken nee natuurlijk niet het is een dier! en jij zorgt toch goed voor hem?ik denk dat ie allang blij was dat ie van dat weitje af was en lekker in een stalletje stond! en dat heb jij hem dan toch gegeven! en als hij straks een niew baasje heeft en een half jaartje verder is dan is dit slechts voor hem een vage herindering denk ik!

ik heb een jaar geleden ook een paard gekocht en in het begin is het ook zeker moeilijk! en kan het zeker tegen vallen vooral als je ziet wat het allemaal kost!! en tja als je een paarden liefhebber bent is het zeker een droom om je eigen paard te hebben en als je dan ook maar een blinkje krijt van ik kan mijn droom waarmaken dan doe je dat ook! want zeg nou zelf!? als je ergens etousiast over bent doe je soms dingen zonder na te denken! dat doet bijna iedereen!

dus ik snap je helemaal! en ik vind het zeker een goede beslissing die je hebt genomen! want je moet nog wel een leven hebben voor jezelf!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:48

ferro2;
geeft niet, ben blij dat je het snapt. Vind het ook belangrijker nu eerst op mijzelf te richten en als dat allemaal in orde is over een paar jaar en ik wil nog een keer een eigen paar denk ik ook nog wel 10x eerst na.

Love_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:57

heY

ik lease een paardje en dat bedrag is Nog Hoger dan dat van jou,
ik werk 24 uur pw, en doe de BBl opleiding in een verpleeghuis, (ik ben 17 bijna 18)
1. het is leuk
2. het verdient goed.
ik ben gelukkig met dat beestje en ik wordt gwn blij als ik hem zie.
ik koop minder voor mezlef maar ben tevreden met wat ik heb!
ik ben nu heel anders over geld gaan denken.
ik hou echt wel wat over in de maand. maar wel veel minder als eerst.
je bent nog jong.. als ik dalijk klaar ben om op mezlef te gaan wonen,, zal ik egt wel wat geld opzij moeten leggen. maar dat komt dan wel.!
wat ik eigelijk wil zeggen is, geniet van je paardje ook al hou je weinig over. je Kan nu een eigen paard betalen, misschien wat moeilijk. dalijk heb je er mischien geen tijd voor, man./huis, enz.. ik ben het wel eens met die andere, dat je mischien eerst beter een leasepaardje had kunnen nemen maar ik weet natuurlijk je achtergond niet. wees blij met wat je hebt! en dat is toch je maatje.. jou paardje. Pling
Sucses! Bloos

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:07

Meid, ik ben allang blij dat je tenminste zo snel toegeeft dat het je niet lukt. Paard kan met wat geluk snel weer verkocht zijn, die paar weekjes bij jou op stal zullen hem uiteraard niet getraumatiseerd hebben Knipoog Beter zo dan dat je hem een half jaar laat verkommeren.

Ik vind je klachten wel zeer gek, zeker na 2 weken... Ga je toch even langs de dokter? En als het echt van de stress is, dan weet ik niet direct of jij ooit wél de verantwoordelijkheid van een paard naast een fulltime baan en huishouden zult aankunnen. Ik ken mensen die veel meer werken en een paard kunnen onderhouden, het is mogelijk, maar het moet in de eerste plaats leuk blijven uiteraard.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 18:13

@poes;
ben al naar de dokter geweest. Mn bloeddruk en alles was gewoon goed. Ik heb me gewoon te druk gemaakt en het gaat nu ook gewoon weer goed.

Ik kan nu inderdaad niet die verantwoordelijkheid aan, gek he voor iemand van 17 met geen vast inkomen.

Het is dus gewoon niet slim geweest en het is niet raar dat ik naar werd van dat verantwoordelijkheidsgevoel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:24

het is helemaal niet raar! heel veel mensen zouden dat niet aankunnen hoor... stress doet hele rare dingen met je Ach gut
maak gewoon voor jou de beste keuze meid! en kiezen mede voor je gezondheid is heel slim!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 10:06

@Rianneke;
dankjewel Lachen doe ik ook.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:42

Ik begrijp dat je eruit bent. Jammer vor je dat het zo gelopen is! want jij had dit ook niet gewild, maar goed dat je toch een besluit hebt genomen. Het is niet gegaan zoals je wilde maar ik vind het goed dat je zo snel besloten hebt! Dan is er ook duidelijkheid voor jou en je paard. Succes ermee! Knipoog

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:04

Toen ik na 24 jaar dan eindelijk een eigen paard kreeg, veranderde er ook in mijn leven heel veel. Ik heb een fulltime baan, en werk 2 avonden in de week bij om mijn paardenhobbie te kunnen bekostigen. Daarnaast volg ik een opleiding en ben ik getrouwd, en heb ik een hond en 2 katten die ook aandacht nodig hebben en geld kosten.
Ik wilde vreselijk graag eem paard en heb er, toen ik ontdekte wat het allemaal aan rijd en geld kost, gewoon andere dingen voor opzij gezet. Geen dure kleren meer, een oud autootje, van mijn vrienden heb ik alleen nog die ene over die snapt dat mijn paard tijd kost en dat dit voor gaat, uitgaan en vakanties doen we ook niet aan, want te duur. Maar met mijn paard heb ik elke dag vakantie, als ik na een lange dag hard werken bij haar ben, om vervolgens naar huis te racen, met de hond te lopen en met mijn studieboeken en avondeten op de bank te ploffen om half negen 's avonds.

Inmiddels heb ik zelfs een tweede paardje erbij, een zelfgefokt veulentje, die ik ook hou.

Ik vertel dit, omdat ik denk dat TS alles bij het oude wil houden, plus het paard erbij. Dat kan niet. Er verandert gewoon iets als je een paard krijgt. Net zoals wanneer je een hond, een kind of een baan krijgt. Dat heeft gevolgen, en je zult dus een een nieuw levensritme en nieuwe prioriteiten moeten vaststellen. Dat zal misschien betekenen dat je bepaalde dingen minder kunt doen (uitgaan)of minder kunt kopen (kleding, make-up etc). Of dat je eerder op moet staan om tijd te maken voor studie of werk. En wellicht je sociale leven beperken tot mensen die jou en je paardenhobbie begrijpen. Als je dat niet wilt, kun je beter je paardje verkopen, want ook met eemn goedkopere stalling blijft een paard een hele verantwoordelijkheid, en ook met een bijrijder heb je die zorgen (wat als de bijrijder stopt? of het paardje loopt mank en moet 2 keer per dag de benen gespoten hebben?). Als je wel bereid bent je huidige leven en prioriteiten aan de nieuwe situatie aan te passen, heb je een geweldige hobbie, en een heerlijk paardenleven.
Ik wens je veel wijsheid toe.

edit: ik zie dat je al een beslissing genomen hebt, nou ja, misschien dat een ander met een soortgelijk probleem nog wat aan mijn reactie heeft Lachen

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:08

Een opleiding is eigenlijk wel heel belangrijk, je komt er echt een stuk verder mee.
Ik zou je paard niet verkopen, maar gewoon een bijrijdster nemen en daar wat geld voor vragen Ja.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:14

Ik zou m'n paard zelf ook niet verkopen. Heb precies t omgekeerde gedaan (gestopt met school, en gaan werken)
Hou ook niet veel over maar ik kan er wel tegen, wordt er niet gestrest van ofzo.

Ik vindt ook dat je een goede beslissing hebt genomen. Je bent er nu nog niet zo erg aan gehecht. Als je straks een goeie baan hebt (en dus meer geld Vork ) is het vast een stuk makkelijker om een paard te kopen, en om er voor te zorgen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:17

Je had beter moeten weten voordat je het dier aanschafte....
Ik denk dat je hier wel van geleerd hebt en uit je andere berichten ga ik er van uit dat het paard verkocht word?
Is een goede keuze! Verder,.... eerst goed er over nadenken en dan pas doen Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:55

Deniece, je hebt je verstand gebruikt bij je besluit en daar heb je ballen voor nodig. Sterkte met het verwerken als je dier weg is!
En onthoud: De beste stuurlui staan aan wal.

Gewoon lekker van je af laten glijden.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:22

Hey Denice,
Ik vind het knap van je dat je die beslissing durft te nemen. Als een paard houden je nog niet lukt is het beter om het dier te verkopen. Je bent nu een ervaring rijker en als je de volgende keer denkt: 'nu ben ik klaar voor een paard te houden' dan zal het dubbel zo goed lukken Lachen.