Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Die #@!$! wielrenners ook altijd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 14:11

casperrr schreef:
Wat is je doel nu eigenlijk HC? Wat wil je nu bereiken met jouw posts?

Als je toch al onzin aan het kletsen bent.... neem dan ook nog mijn vraag mee....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:13

JoT schreef:
HC, kom op zeg, dit is klinkklare onzin en dat weet je zelf ook wel.

Vluchten is gedrág. Een mogelijke gedrag op basis van een risicoafweging. Geen reflex.

Het spijt me het wéér te moeten schrijven doch wederom blijkt hieruit gebrek aan kennis. Het begrip ´vluchtdier´ is gelukkig alleen maar een ruiterij(on)begrip dat niet door biologen, ethologen en gedragsdeskundigen gebruikt wordt.

hc

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:14

Jeetje HC, jij kan er echt niet tegen als je tegengas krijgt hè...

Nee, met een ongeleid projectiel die normaal gezien naar niks en niemand luistert moet je inderdaad de weg niet opgaan. Absoluut onverantwoord. Er is echter wel een verschil tussen overal van schrikken en opgefokt worden door andere weggebruikers. Ik blijf bij mijn punt, iedere weggebruiker heeft het fatsoen op te brengen om met andere weggebruikers rekening te houden. Een kudde wielrenners heeft absoluut niet het recht om op 1 cm afstand langs me heen te razen, terwijl er ruimte is om afstand te houden. Net zoals ik niet het recht heb om een oudere dame met scootmobiel van de weg af te jagen omdat mijn knol loopt te flippen bij het aanzicht van zo'n ding.

Iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid en niemand hoeft een ondergeschikte positie in te nemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:15

Huertecilla schreef:
JoT schreef:
Ach kom op zeg, da's wel heel erg cru gezegd! Paarden zijn en blijven vluchtdieren.

´vluchtdieren´ bestaan niet, alleen in de ruiterij Haha!

hc

Nee een vluchtdier bestaat niet. Prooidieren ook niet neem ik aan?

Kom op zeg, je een beetje normaal opstellen tegenover de anderen hier kan ook wel. Verruit de meeste mensen hier hebben hun paard goed in de hand, maar zijn zich bewust van de gevaren die een 'dier' met zich mee brengt. Net zo goed als dat de meeste honden keurig onder apél staan, en toch compleet door het lint kunnen gaan en een paard aan kunnen vliegen als ze die tegenkomen, puur vanuit de natuur (en ook dit heb ik aan de lijve ondervonden).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:15

Sanp je dat écht niet Casperr? of wil je dat niet?

Het is erg simpel: de ruiterij dient de EIGEN vernatwoordelijkheid op zich te nemen en niet altijd maar naar anderen te wijzen en de eigen onvaardigheid achter het begrip ´vluchtdier´ te verstoppen.

hc

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:17

Huertecilla schreef:

Het is erg simpel: de ruiterij dient de EIGEN vernatwoordelijkheid op zich te nemen en niet altijd maar naar anderen te wijzen en de eigen onvaardigheid achter het begrip ´vluchtdier´ te verstoppen.

hc

Ik neem mijn verantwoordelijkheid door mijn zweep uit te steken. Hierdoor zorg ik namelijk dat mijn paard niet geraakt kan worden door passerende wielrenners en daardoor minder snel zal schrikken. Mocht ze wel schrikken, dan is er plaats om opzij te springen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:18

Vjestagirl schreef:

Nee, niet in absolute zin nee, allen relatief in de zin van een prooi van een ander dier. Kijk naar de voeldselketen van grote vis eet via tig andere formaten vissen uiteindelijk knleinste vis. Wat is nu de ´prooivis´?

hc

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:19

sorry HC, maar als iemand met paard over de weg gaat die nergens van schrikt (normaliter) en iemand staat met een stuk hout tegen je paard aan, of snijd je af waardoor je komt te vallen met paard en al en paard geeft uit reactie de schrik....is dit dan ook je eigen schuld of hadden die andere weggebruikers beter moeten opletten en rekening moeten houden met het andere verkeer???

edit; evengoed had het voorbeeld een wandelaar of fietser,etc. kunnen zijn
Laatst bijgewerkt door klomp op 24-10-07 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:20

HC, ruiters dienen inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. Maar ze dienen niet in een verdomhoekje te gaan zitten en zich ten allen tijden ondergeschikt op te stellen naar andere weggebruikers. Rekening mee houden is één ding, je continue in alle bochten wringen om uit de weg te gaan en jezelf daarmee wellicht in een gevaarlijke positie zetten is weer een ander uiterste. Wij hebben ook recht op de weg, net als iedere andere weggebruiker.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 14:22

Huertecilla schreef:

hc

Blijkkbaar heb je de gehele situatie niet gelezen. Vind jij het soms normaal dat wij worden uitgescholden voor k*twijven met r*tknollen, dat ze iemand een klap verkopen? Dat ze op eigen erf komen?
Wélke vinger moet ik naar mijn eigen uitsteken? Het feit dat we niet op buitenrit moeten gaan?
Dan kan ik ook zeggen dat álle wielrenners van de straat af moeten blijven, en ze maar lekker op een eigen race baan gaan fietsen, en níet op openbare wegen om die in zijn geheel in beslag te nemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:23

Huertecilla schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee, niet in absolute zin nee, allen relatief in de zin van een prooi van een ander dier. Kijk naar de voeldselketen van grote vis eet via tig andere formaten vissen uiteindelijk knleinste vis. Wat is nu de ´prooivis´?

hc

Zíjn prooivis is de vis die hij eet. Dat hij indirect andere vissen eet is geen keuze, hij had de vis ook gegeten als hij die vissen niet op had (afgezien van het feit of de vis dan wel groot en vet genoeg zou zijn geworden, maar dat is een andere discussie).

Helaas kun je als paard nooit zeker weten of iets je op gaat eten. Wij weten dat die prullenbak/dat bankje/die vrachtwagen die zo leuk sist/ die groep wielrenners/ die koe/ die poedel (en weet ik het wat nog meer waarvan paarden ineens kunnen vinden dat het eng is) ongevaarlijk is. Vanuit een paard zijn standpunt is het verstandiger om éérst weg te rennen en daarna eventueel eens te gaan kijken of het gevaarlijk was, ipv eerst gaan kijken en daarna misschien wel helemaal nooit meer te kunnen rennen....

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:30

Citaat:

Autobestuurders hebben ook de EIGEN verantwoordelijkheid om het verkeer zo veilig mogelijk te laten verlopen. Maar kan jij er iets aan doen als dronken Sjaako in z'n Hummer jou in je flank rijdt? Ik kan van mezelf zeggen dat ik behoorlijk verkeersmak ben, maar ik schrik me ook de pleuris als iemand ineens voorbij komt razen. Alleen ren ik er niet in angst vandoor omdat ik wéét wat daar voorbij kwam. Externe factor heet zoiets.

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:30

ik iritere me echt rot aan die wielrenners.
Zowel op de weg als met je paard.
vorige keer ging ik met me paard naar buiten, en ik stap gewoon rustig, begint er een wielrenner tege me te schelden dat ik dara niet mocht rijden, terwijlk ik er nooit iets over gehoord heb.
Me paard was een K.K knol en nog veel meer dingen.

Ik vind se zo irri

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:53

HC, je maakt er nu toch wel een béétje een potje van hoor! Knipoog Foei, jij leeft ZO samen met de natuur... jij weet dondersgoed hoe het zit met de voedselketen. En ook het wezen paard met zijn instincten zal jou toch niet vreemd zijn!

'Vluchtdier' bestaat niet... okee, noemen we het toch ''prooidier''.
Paarden zijn dieren die door roofdieren gegeten worden. Instinctief willen ze vluchten voor gevaar. Dit gedrag is inderdaad gevaarlijk in het verkeer, en de discussie of paarden uberhaupt op de openbare weg thuishoren laat ik dus maar even in het midden... Ikzelf heb al jaren niet meer op een paardenrug gezeten.

Uiteraard dient de ruiterij zijn verantwoordelijkheden te nemen, daarover zijn we het volledig eens. Dat had je vast al gelezen. Maar je moet wel beseffen wat voor wezen een paard is. Geen paard kan 100% betrouwbaar zijn; het is een DIER. Dieren hebben een eigen wil, kunnen schrikken... en paarden zijn ingesteld om bij angst te willen vluchten. Dat instinct zit te diep geworteld om het te kunnen negeren.

Maar ik verbaas me dus ook over jou berichtjes hier; jij weet best hoe een paard in elkaar zit, toch?

Op zich is geen enkel dier ''veilig'' in het verkeer. Katten, honden, paarden, wilde dieren... alles is, in combinatie met verkeer, potentieel gevaarlijk. Maar dat zijn wij mensen zelf toch ook??? Wij maken ook verkeersfouten, brengen ook elkaar in gevaar.

Citaat:
Die slaat ook nergens op.
Kinderen zijn minderjarige, niet geheel toerekeningsvatbare, ´verkeers´deelnemers.
Paarden zijn voertuigen met een bestuurder.
De positie in de wet is volledig anders en ook die in het verkeer.

Het is in mijn ogen wederom een illustratie van de ronduit schandalig gebrekkige kennis, vaardigheid en mentaliteit van veel ruiters.

hc

Grapjurk. Tuurlijk, voor de wet zijn het twee verschillende dingen. De overeenkomst tussen het paard en het kind is de eigen wil, het feit dat ze dingen kunnen doen die niet op tijd voorkomen kunnen worden door ouder of ruiter! Dat begrijp je toch. De onvoorspelbaarheid ervan, dat is hun overeenkomst. Geld opnieuw dus ook voor alle andere dieren hoor.

Maar ik heb ook niet het idee dat je het niet BEGRIJPT... ik heb eerder het idee dat je niet tevreden bent over de houding van ruiters in het verkeer in het algemeen. Kan dat?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:07

tja wielrenners... praat me er niet van! hier racen ze je ook op 10 cm afstand voorbij...
soms (ja héél soms) wenste ik dat ik een paard had dat snel sloeg... dan leren ze het eindelijk af om zo dicht op je paard te gaan rijden...

ik heb dus ook menig scheldwoord naar me hoofd gekregen, gelukkig hebben ze nog nooit fysiek geweld geprobeerd, want reken maar dat ik dan weet hoe je een zweep moet gebruiken...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:37

Laat HC maar fijn zijn zijn droomwereldje hangen, ik ben blij dat deze meneer niet in Nederland woont.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:39

Huertecilla schreef:
Vjestagirl schreef:

hc

Je praat anders wel fijn over jager en prooi in je profiel. Volgens mij weet jezelf niet eens meer wat je zegt.

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:41

casperrr schreef:
Huertecilla schreef:

hc

Blijkkbaar heb je de gehele situatie niet gelezen. Vind jij het soms normaal dat wij worden uitgescholden voor k*twijven met r*tknollen, dat ze iemand een klap verkopen? Dat ze op eigen erf komen?
Wélke vinger moet ik naar mijn eigen uitsteken? Het feit dat we niet op buitenrit moeten gaan?
Dan kan ik ook zeggen dat álle wielrenners van de straat af moeten blijven, en ze maar lekker op een eigen race baan gaan fietsen, en níet op openbare wegen om die in zijn geheel in beslag te nemen.

Ik keur het echt niet goed wat die wielrenners hebben gedaan, maar als jullie niet zo stom waren die fiets midden op de weg te zetten en de zaak te blokeren was er misschien wel niets gebeurd. Heb je zelf eigenlijk wel in de gaten hoe gevaarlijk het is voor een grote groep fietsers die in 1 keer moeten stoppen. Ik zou ook boos zijn.

Jullie hebben het over rekening houden met medeweggebruikers, nou je houd zelf lekker veel rekening. Als die fietsers bij elk paard wat ze tegenkomen stapvoets moeten fietsen gaat de lol er snel vanaf. Je moet elkaar respecteren. Als je weet dat je paard er niet tegen kan of het misschien eng gaat vinden. Ga dan even in de berm of een inhammetje staan. Desnoods neem je iemand mee die je paard even vast kan houden (om hem verkeersmak te maken)

Ik wil wel zeggen dat ik het niet sociaal en verantwoord vind van wielrenners om op 10cm afstand van een paard voorbij te scheuren.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 15:43

blizzard2000 schreef:
Ik keur het echt niet goed wat die wielrenners hebben gedaan, maar als jullie niet zo stom waren die fiets midden op de weg te zetten en de zaak te blokeren was er misschien wel niets gebeurd. Heb je zelf eigenlijk wel in de gaten hoe gevaarlijk het is voor een grote groep fietsers die in 1 keer moeten stoppen. Ik zou ook boos zijn.

Jullie hebben het over rekening houden met medeweggebruikers, nou je houd zelf lekker veel rekening. Als die fietsers bij elk paard wat ze tegenkomen stapvoets moeten fietes gaat de lol er snel vanaf. Je moet elkaar respecteren. Als je weet dat je paard er niet tegen kan of het misschien eng gaat vinden. Ga dan even in de berm of een inhammetje staan. Desnoods neem je iemand mee die je paard even vast kan houden (om hem verkeersmak te maken)

Ik wil wel zeggen dat ik het niet sociaal en verantwoord vind van wielrenners om op 10cm afstand van een paard voorbij te scheuren.

Dus wij moesten ons maar in de bosjes proppen? Die wielrenners gewoon keihard door laten scheuren, allemaal naast elkaar.
Lekker die paarden over de zeik, zo de bosjes in.

Voor de zoveelste keer (lees het a.u.b. is een keer.....) wij hadden daar géén bermen, alleen maar struiken en bomen langs de kant van de weg
Hóe kan je dan aan de kant gaan????

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:47

DAN MOET JE JE PAARD ONDER CONTROLE KUNNEN HOUDEN.
Ga den ergens anders je paard verkeersmak maken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 15:49

JE LEEST NIET! Ik zei (voor de zoveelste keer, allemachtig zeg) dat wij NIET AAN DE KANT KONDEN GAAN OMDAT DIE WIELRENNERS HEEL DE STRAAT IN BESLAG NAMEN. En aangezien wij daar GEEN BERMEN hadden, hóe hadden wij er dan langs gekunt???????????????????

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:51

Ja ik denk dat ze over je heen waren gereden.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:53

blizzard2000 schreef:
Ja ik denk dat ze over je heen waren gereden.

ze zijn er anders gek genoeg voor!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 15:54

Weet je ik ga aan jouw geen woorden meer vuil maken, als je toch te lui bent om alles is een keer goed door te lezen en mij vals beschuldigt kan ik ook niks aan doen.
Is niet mijn pakkie-an.
Doei, doei

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:58

Het blijft lastig oordelen, aangezien we er allemaal niet bij zijn geweest en Casperr denk ik toch lichtelijk bevooroordeeld haar verhaal vertelt.

Maar als je ze geen kans geeft om te passeren, weet je ook niet hoe ze je gepasseerd zouden hebben.

Eerlijk gezegd verwacht ik eigenlijk ook niet dat de wielrenners tegen jullie paarden op wilden rijden. Ze zullen waarschijnlijk wat later dan jullie hadden gewild de groep smaller maken, maar dat is lastig zeggen achteraf..

Overigens vraga ik me wel af Casperrr, of je zelf nu vindt dat jij/ jullie correct hebben gehandeld..