BM stables hele fijne ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: BM stables hele fijne ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:46

ladylandlust schreef:
Cayenne schreef:
Gebruik maar eens de zoekfunctie op BMstables.
Dan kom je van alles tegen. Rechtzaken, uitzendingen bij Radar over oplichting en nog een heleboel meer Lachen

zit me alweer te ergeren om dat BM weer eens door het slijk gehaalt word
[Cayenne] jij moet toch het goede voorbeeld geven op bokt [Lid Nieuwsredactie]
als dit geen aanzet is tot rellen nou dan weet ik het niet meer
als iemand zijn goede ervaring op bokt wil zetten word het gelijk de doof pot in gestopt
of je bericht word verwijderd
oke dit topic was eerst op slot en toen weer heropend
maar met welke bedoeling???????????????
ook wij hebben een pony van BM vandaan doet het goed in de dressuur
ben benieuwd hoe lang dit bericht blijf staan

Cayenne heeft nu eenmaal een heel negatieve ervaring met deze stal. Ook zulke opmerkingen moet je respecteren. Je verwijt haar het aanzetten tot rellen. Ik zou niet weten hoe. Je laatste zin doet mij mijn wenkbrauwen wél fronsen. Hoop echt voor TS dat deze ervaring goed blijft gaan maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het daarmee nu Nederlands top handelsstal geworden is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:49

en idd verhaal van die fjord en de " spaanse hengst" die wss ook nog eens beenproblemen heeft (gehad)
zijn maar 2 paardjes, in korte tijd weer waar iets mis mee is of wat niet klopt
een paard met zomerexzeem weet je gewoon, ook al heb je hem pas een week en is hij dan weer verkocht
daarbij is dat een verborgen gebrek en kan ze zo t geld terug eissen, of in elk geval is het paardje nu minder waard. net zoals die spaanse hengst wat nu uit frankrijk afkomstig blijkt te zijn met littekens die vooral in draverij voorkomen.
ja, dat noem ik oplichten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:49

ehm cayenne zegt gewoon puur de waarheid die iedereen zal ondervinden als ze de zoekfunctie gebruiken.
dus snap niet waarom je zo uithaalt tegen haar

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:52

Ik snap het ook niet, lijkt me juist goed voor bokt als info site voor mensen die eventueel naar een stal gaan Lachen
De negatieve verhalen zijn voor mij als particulier belangrijker, als het één is ok foutjes gebeuren, maar als het gaat over veertig tal zeg maar iets Lachen najah...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:55

de waarheid is ene uiterst subjectief iets mensen , laten we dat vooral niet vergeten ,
iedere handelstal bestaan nu eenmaal hele goed, gewoon goede en heel slechte verhalen over
de ts heft een heel leuke ervaring, gun haar dat pklezier , en laten we gewoon met zijn allen hopen dat dta plezier blijft
anderen hebben een slechte ervaring, die is al zo vaak zo lang en breed uitgemeten hier op bokt ... hou er over op ...

je slechte ervaringen , gebruik die om mensen te informeren als ze om info vragen over stallen, niet om een topic van een ander , die geenszins het topic is begonnen om te rellen of om te vervelen te vvergallen

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:38

Lynn_Nikita schreef:
en idd verhaal van die fjord en de " spaanse hengst" die wss ook nog eens beenproblemen heeft (gehad)
een paard met zomerexzeem weet je gewoon, ook al heb je hem pas een week en is hij dan weer verkocht
daarbij is dat een verborgen gebrek en kan ze zo t geld terug eissen, of in elk geval is het paardje nu minder waard. net zoals die spaanse hengst wat nu uit frankrijk afkomstig blijkt te zijn met littekens die vooral in draverij voorkomen.

Ik ken de hele BM stables niet, maarreh....om nou te beweren dat die "spaanse Hengst" waarschijnlijk ook nog eens beenproblemen heeft (gehad) dat is weer zo'n opmerking .....stemmingmakerij Boos! . Je weet helemaal niet of dat wel waar is, je suggereerd maar wat.

En wat betreft zomereczeem: een paard wat erge last heeft van zomereczeem, heeft zich in deze periode (einde van de zomer) helemaal kaal geschuurd (soms wel tot bloedens toe). Dat ZIE je ZELF als koper. Als je dat niet ziet , dan moet je je ogen eens laten nakijken. Als koper zijnde kun je hier ook vragen over stellen en navraag doen bij een DA. Of je neemt in ieder geval iemand mee die verstand heeft van paarden als je er voor kiest het dier niet door een DA te laten keuren. Ook schuren in mindere mate valt op. En als het je niet stoorde toen je naar het dier ging kijken, wat zou je er dan nu over beginnen te zeuren.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:40

yvonnepuntnl schreef:
Ik heb er 3 keer een pony vandaan en pas bij de derde werd ons precies verteld wat er mis mee was, maar daar kon je ook niet omheen, want die liet zich niet pakken in de stal en deed erg moeilijk met het hoofdstel aandoen.
Bij de eerste 2 klopten de leeftijden niet; 1 had een stalgebrek en de ander was echt heel heet met rijden en staatgevaarlijk langs de weg, maar wel als verkeersmak gekocht uiteraard.
Maar gelukkig hoor ik nu positieve geluiden en hoop ik dat er een nieuwe start gemaakt is met tevreden klanten!

Waarom ga je tot 3 keer toe terug als je al 2 keer een miskoop hebt gedaan? Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:51

Omdat je geen geld terug krijgt, maar alleen inruilgarantie hebt? Het enige wat je dus kunt doen is een ander paard nemen Lachen

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:06

Cayenne schreef:
Omdat je geen geld terug krijgt, maar alleen inruilgarantie hebt? Het enige wat je dus kunt doen is een ander paard nemen Lachen

Ow, op die manier. Ik dacht dat ze met tussenperiodes tot 3 keer toe daar was geweest om een paard te kopen en elke keer iets niet klopte.

JAJA Lijst dat stond in het contract he! Schijnheilig

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:09

Isabonny schreef:
yvonnepuntnl schreef:
Ik heb er 3 keer een pony vandaan en pas bij de derde werd ons precies verteld wat er mis mee was, maar daar kon je ook niet omheen, want die liet zich niet pakken in de stal en deed erg moeilijk met het hoofdstel aandoen.
Bij de eerste 2 klopten de leeftijden niet; 1 had een stalgebrek en de ander was echt heel heet met rijden en staatgevaarlijk langs de weg, maar wel als verkeersmak gekocht uiteraard.
Maar gelukkig hoor ik nu positieve geluiden en hoop ik dat er een nieuwe start gemaakt is met tevreden klanten!

Waarom ga je tot 3 keer toe terug als je al 2 keer een miskoop hebt gedaan? Clown

Mijn enige optie was inruilen; kon geen geld terugkrijgen. Daarom moest ik wel terug

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:13

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar vind het nogal vreemd dat je wel goede ervaringen over BMstables mag plaatsen op Bokt, en geen slechte..

En ja, ik ben er persoonlijk geweest Knipoog

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:41

Isabonny schreef:
yvonnepuntnl schreef:

Mijn enige optie was inruilen; kon geen geld terugkrijgen. Daarom moest ik wel terug

Ik kan me wel voorstellen dat je dan het vertrouwen in dat bedrijf wel kwijt bent.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:47

Cayenne schreef:

En dat is dus het gevaar dat kawa melde Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:49

Isabonny schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik ken de hele BM stables niet, maarreh....om nou te beweren dat die "spaanse Hengst" waarschijnlijk ook nog eens beenproblemen heeft (gehad) dat is weer zo'n opmerking .....stemmingmakerij Boos! . Je weet helemaal niet of dat wel waar is, je suggereerd maar wat.

En wat betreft zomereczeem: een paard wat erge last heeft van zomereczeem, heeft zich in deze periode (einde van de zomer) helemaal kaal geschuurd (soms wel tot bloedens toe). Dat ZIE je ZELF als koper. Als je dat niet ziet , dan moet je je ogen eens laten nakijken. Als koper zijnde kun je hier ook vragen over stellen en navraag doen bij een DA. Of je neemt in ieder geval iemand mee die verstand heeft van paarden als je er voor kiest het dier niet door een DA te laten keuren. Ook schuren in mindere mate valt op. En als het je niet stoorde toen je naar het dier ging kijken, wat zou je er dan nu over beginnen te zeuren.

over die spaanse hengst, als er in het topic door eigenaar gezegt word dat die zo`n patroon heeft, met witte littekens, en er word een verklaring voor gegeven, lijkt mij duidelijk dat iets niet klopt. net zoals er gezegd werd, zelfs in advertentie erbij stond dat het een SPAANSE hengst was, terwijl de chip uit frankrijk is.

die fjord, kunnen ze bewijzen hoelang bm de fjord al had
ka best dat ze hem exzeemdeken om hebben gedaan, of binnen hebben gehouden. En nee, zijn genoeg mensen met weinig paardenkennis, en die niet meteen zien of een paard wel of niet schuurt. Als verkoper hoor je dat erbij te vermelden!! of de koper nu een kenner is of niet

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:57

Lynn_Nikita, dat is gewoon echt een argument van niks. Over de hele wereld worden Spaanse paarden gefokt, en dan worden ze ook daar gechipt.
Alle KWPNers hebben toch ook geen Nederlandse chip Vork

Sorry als ik grof overkom, maar als je iets negatiefs gaat zeggen, kan het beter wel kloppen (ook al ben ik het met je eens over de stal).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 23:01

Furia schreef:
Lynn_Nikita, dat is gewoon echt een argument van niks. Over de hele wereld worden Spaanse paarden gefokt, en dan worden ze ook daar gechipt.
Alle KWPNers hebben toch ook geen Nederlandse chip Vork

Sorry als ik grof overkom, maar als je iets negatiefs gaat zeggen, kan het beter wel kloppen (ook al ben ik het met je eens over de stal).

heb je het topic gelezen? mensen vinden dat paard uitziet als draver, komt van stal af die bekent staat om dravertjes te verkopen als ander ras, heeft littekens die erg veel overeenkomen met littekens die ontstaan bij dravers met problemen, hebben geen papieren en een franse chip
eigenaar kan toch uitzoeken of paard daar ms gekoerst heeft?
geloof echt niet dat dat een echte anda of lusitano oid is, met die littekens en chip al helemaal niet meer

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 23:05

Ik ben vanaf het begin bij dat topic geweest, en zoals ik al zeg, ik heb zelf ook geen goede ervaring met deze stal.

Maar je kan gewoon niet gaan zeggen dat een Spaanse paard geen Spaans paard is vanwege zijn Franse chip.

De littekens die ze ontdekt hebben vind ik een beter argument.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:14

kijk eens bij de paarden die ze te koop aanbieden, er lijken er verdacht veel op dravers...
sja eigenlijk alleen maar slim, afgekeurde dravers koop je voor een appel en een ei ( of minder) , maak ze zadelmak en train ze een beetje en voila je verkoopt ze als rijpaard (of spaans paard )

dan ben je gewoon een slimme ondernemer, en als koper ben je een leek als je niet ziet dat het ras niet klopt.
en leken horen toch wel zo verstandig te zijn dat ze iemand met verstand van paarden meenemen

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:28

Een vriend van mij ging ook altijd naar BM stables, 5 van de 10 keer was het paard goed de andere keer niet.
Ik ken er ook een pony die er te koop heeft gestaan, en die was totaal niet in orde.
Die had van alles aan zn rug en benen waardoor hij niks meer wilde doen hij steigerde alleen maar, kinderen wilde er alleen maar op omdat ie zo steigerde en er met je vandoor ging.
Want dat was dan "leuk" nu de pony verkocht is gaat het véél beter hij heeft een nieuw zadel hij is lief. hij bijt niet meer.
Dat is dan veel beter voor zo'n paardje.
Nu heeft een vriend van mij weer een paard daar gekocht en die is gewoon 100% goed.
Er zitten dus goede en wat mindere tussen.
Niks aan te doen.
BM stables zullen heus nietde enige zijn die "slechte" paarden verkopen.
dat zijn meerdere handelaren.
En dit is niet bedoeld om ruzie of wat dan ook uit te lokken, ik zeg alleen uit mijn ervaring iets over handelaarsstallen.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:30

Furia schreef:
heb je het topic gelezen? mensen vinden dat paard uitziet als draver, komt van stal af die bekent staat om dravertjes te verkopen als ander ras, heeft littekens die erg veel overeenkomen met littekens die ontstaan bij dravers met problemen, hebben geen papieren en een franse chip
geloof echt niet dat dat een echte anda of lusitano oid is, met die littekens en chip al helemaal niet meer

Is dat echt zo? Verward
Dat is wel heel erg raar.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:38

Ik wil toch even het berichtje van Cayenne recht zetten, Tros radar heeft op de website een rectificatie gezet (helaas bekijken weinig mensen de website en hebben vele de uitzending gezien), pony Cadootje waar het allemaal om draaide is niet dood en was wél super braaf. Pony stond naar ik meen op een manege.

Degene die de hele 'heksenjacht' op touw hebben gezet zijn door de rechter al veroordeeld tot een boete en moet opnieuw voorkomen.

Cayenne jij bent nog nooit bij ons op stal geweest en roept in ieder topic weer het hardste....

Voor degene die zich nu afvragen wie ik ben, ik heb stage gelopen bij Melanie, daarna ben ik paarden voor haar gaan rijden en na een tussenstop sinds pas weer begonnen bij haar op stal.
Ik ben/was vaak eerder dan Melanie op stal en ging (toen) ook vaak als laatste weg, met andere woorden ik sta overal met mijn neus bovenop.

Er wordt niet gesjoemeld met keuringsrapporten, er worden geen paarden gedrogeerd (bovendien komen kopers soms bij een heel ander paard uit als waar ze voor kwamen) en het belangrijkste de paarden worden super verzorgd; ze staan in schone stallen, krijgen genoeg eten, komen buiten, worden gepoetst en gereden.

Verkeersmak wordt er enkel bijgezet als wij met het paard naar buiten zijn geweest, het probleem is meestal dat een nieuwe eigenaar het paard de eerste week gelijk vol aan de bak zet en ook meteen ermee gaat buitenrijden (vaak alleen), paard is net nieuw op een stal, kent zijn eigenaar nog niet, en moet dan naar buiten op vreemd terrein (vaak alleen).

Veel onervaren mensen willen ook niet het paard dat geadviseerd word, maar juist die mooie hengst/andalsiër/vul maar in, ik ken ook een geval waarin Melanie heeft gezegd 'maar die verkoop ik niet aan je' mensen natuurlijk boos.

Ik val helaas weer in de eeuwige discussie, natuurlijk zijn er altijd ontvreden klanten en dit kan aan beide partijen liggen. Als je het niet vertrouwd, neem gerust je eigen dierenarts mee. Alle paarden mogen bekeken worden, mensen mogen bij de paarden komen, het paard opgezadeld zien worden er zijn geen geheimen of louche zaakjes.

Degene die twijfelen om langs te komen door de negatieve publiciteit, kom gerust kijken dan kan je alles zelf zien.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:40

Pardon? Wij zijn wel degelijk bij jullie op stal geweest, tot tweemaal toe zelfs. Verder roep ik helemaal niet het hardst, maar geef ik gewoon mijn ervaringen uit de eerste hand, zoals toegestaan is op Bokt en wat ook gewoon de waarheid is Lachen Hoe weet jij uberhaupt wie ik ben? Cayenne is niet mijn echte naam, en in mijn profiel staat voor de rest ook weinig info over mijzelf, dus wat dat betreft kun jij uberhaupt al niet oordelen of ik op stal ben geweest of niet, wat we dus wel zijn geweest Lachen Met 2 andere personen nog zelfs.

Dat jij zegt dat wij dus niet op stal zijn geweest is een grote leugen, en dat vind ik ook helemaal niet netjes van je dat je zoiets zomaar durft te beweren Lachen

Dan kan het sommige mensen misschien wat minder aanstaan, maar de waarheid is het wel, en daar zijn ook getuigen van Lachen Bovendien heb ik het nooit over het voorval met Cadootje gehad, maar over hele andere dingen die gebeurd zijn, en gaf ik antwoord op de vraag van Panache Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:50

Jij had het over rechtzaken en Trosradar, daar reageerde ik op.

Mag ik vragen welke waarheid jij bedoeld waar getuigen van zijn?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 08:53

De waarheid dat wij wel degelijk bij BM geweest zijn, wat jij kwakkeloos beweerde niet waar te zijn. We zijn toen met meerdere personen geweest, dus waar komt in vredesnaam de beschuldiging naar mijn kant vandaan dat ik het maar uit mijn mouw schudt? Dat is verre van netjes en ook zeker niet waar.

Wanneer er goede ervaringen van ons met BM zouden zijn geweest, dan had ik dit ook beslist gemeldt, maar bij ons viel het helaas ook tegen. En dan ben ik nog vrij netjes geweest, want er is die dag nog wel meer gebeurd dat ik hier niet neerzet Lachen

Maar goed, ik snap wel dat je het voor haar wilt opnemen want je rijdt er, maar dat wil nog niet zeggen dat alles wat Melanie beweerd ook gelijk waar is. Dat zou ik ook zeggen als ik haar was Lachen maar dan mag je nu ook gelijk met feiten komen, en die zie ik niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:00

Anymousie schreef:
Furia schreef:

Is dat echt zo? Verward
Dat is wel heel erg raar.

je hebt de verkeerde gequot, dat zijn mijn woorden, niet die van furia,

en furia, als alleen om die chip ging.... maar er zijn meer dingen in dat verhaal die niet kloppen,, niet alleen die chip, tuurlijk snap ik , dat een fries die in duitsland gechipt word geen nl chip krijgt, net zoals een spaand ras ook uit frankrijk kan komen. maar zijn alle dingen samen, en dan ook net net van die stal afkomstig waar ze bekent staan voor dravertjes