Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:31

Daarom zien we jou ook altijd in de top van de subtop wedstrijden genoteerd staan Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:50

arno8 schreef:
Niet te geloven dat mensen zelfs dit nog goedpraten en suggereren dat het hier om een momentopname gaat en dat het dus niet erg is.

Als ik met een zware moker het hoofd van mijn paard aan diggelen sla, dan is dat ook een momentopname, maar evengoed kan dat ook niet!

Nagelbijten / Gniffelen
Maar gelijk heb je zeker. Of het een momentopname gaat of niet, dit kán gewoon niet. En aangezien dit niet de enige foto's zijn van Anky die d'r paarden op een supergezellige manier haar paarden happy athletes maakt, ís dit niet eens een momentopname.

Vind de opmerking een paar reacties terug ook echt slaan op niks. "Salinero wordt ook zo losgereden." Mag toch aannemen dat ik niet de enige ben die denkt: "Ehhhhhhhhhhh....... DÚS?"

Kan het echt niet hebben dat sommige mensen nog steeds als jonge hondjes achter Anky aanhobbelen 'want ze rijd wel in de top mee hoor, en jullie nieeeeet'. Mensen die daar hoog bovenin rijden schijnen alles maar te kunnen maken, omdat ze al bewezen hebben dat ze één van die geweldige personen zijn die hun paard zo mooi in een dansje kunnen trekken.
En ook als er dan dit soort foto's verschijnen (waarop de Anky-fans élke amateur zouden afbranden, maar Anky zelf? Neeeee want díé is heilig), waarvan iedereen kan zien dat dit nooit, op geen enkele manier goed kan zijn voor het welzijn van het paard (Wel voor die van de ruiter.), er nog stééds wordt geroepen dat het maar momentopnames zijn, en dat menig amateurruiter kan leren van Anky.

Zal ik je wat 'ns vertellen, zelfs als ik geld toegestopt zou krijgen zou ik niet willen leren van mevrouw v. Grunsven.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:57

Myukii dat is exact wat ik ook denk. Een aantal mensen roept dat al jaren op bokt, maar het wordt afgedaan dat we jaloers zijn Rolleyes Ik zou niet willen ruilen, absoluut niet. Ik hou van paarden en zou zo niet kunnen omgaan met mijn paarden.

En de smoes momentopname komt me ook werkelijk de strot uit Misselijk Alle foto's zijn momentopname's, maar vertegenwoordigen wel wat er op dat moment aan het gebeuren is.

Het probleem binnen de KNHS is imo dat mensen elkaar daar teveel nodig hebben en een handje boven het hoofd proberen te houden.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:58

Myukii schreef:
arno8 schreef:
Niet te geloven dat mensen zelfs dit nog goedpraten en suggereren dat het hier om een momentopname gaat en dat het dus niet erg is.

Als ik met een zware moker het hoofd van mijn paard aan diggelen sla, dan is dat ook een momentopname, maar evengoed kan dat ook niet!

Nagelbijten / Gniffelen
Maar gelijk heb je zeker. Of het een momentopname gaat of niet, dit kán gewoon niet. En aangezien dit niet de enige foto's zijn van Anky die d'r paarden op een supergezellige manier haar paarden happy athletes maakt, ís dit niet eens een momentopname.

Vind de opmerking een paar reacties terug ook echt slaan op niks. "Salinero wordt ook zo losgereden." Mag toch aannemen dat ik niet de enige ben die denkt: "Ehhhhhhhhhhh....... DÚS?"

Kan het echt niet hebben dat sommige mensen nog steeds als jonge hondjes achter Anky aanhobbelen 'want ze rijd wel in de top mee hoor, en jullie nieeeeet'. Mensen die daar hoog bovenin rijden schijnen alles maar te kunnen maken, omdat ze al bewezen hebben dat ze één van die geweldige personen zijn die hun paard zo mooi in een dansje kunnen trekken.
En ook als er dan dit soort foto's verschijnen (waarop de Anky-fans élke amateur zouden afbranden, maar Anky zelf? Neeeee want díé is heilig), waarvan iedereen kan zien dat dit nooit, op geen enkele manier goed kan zijn voor het welzijn van het paard (Wel voor die van de ruiter.), er nog stééds wordt geroepen dat het maar momentopnames zijn, en dat menig amateurruiter kan leren van Anky.

Zal ik je wat 'ns vertellen, zelfs als ik geld toegestopt zou krijgen zou ik niet willen leren van mevrouw v. Grunsven.

ik ben het met je eens Knipoog dit is gewoon niet normaal meer
ik had toch juist geleerd dat als jij het goed doet dat je paard voor je WIL werken
dit geeft toch een heel ander beeld Boos!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:32

hmm inderdaad... als ik zulke foto's op HAW zou plaatsen met mijn paard is het oorlog, en hier 'zal het wel goed zijn want deze mensen draaien al járen mee in de topsport'.

nee ik vind dit geen manier van doen, en ik zie ook niet hoe dit het paard kan verbéteren. afdwingen zal er ongetwijfeld mee lukken, het zou mooi zijn als er ook puntjes gegeven gaan worden voor 'plezier bij het paard' bijvoorbeeld. de KNHS en FEI hebben nog weleens andere meningen over wat plezier en ontspanning bij het paard is dan vele anderen....

overigens nog even over het 'dressuren in de wei', wij hebben een veulen gehad die voor haar lol práchtige passages uitvoerde in de wei, als ze de gekke vijf minuten had. en een shetmerrie die andere paarden wegjoeg mbv een capriool, nou daar stond ik wel echt even van te kijken. niet gewoon trappen, nee voorhand oprichten, afzetten en beide benen uitslaan... en dat gewoon in de groep.
mits juist aangeleerd en gebruikt zie ik in de oefeningen op zich geen probleem, de manier om ertoe te komen zal altijd een discussiepunt blijven, niet alleen omdat er meerdere juiste maniere zijn, maar vooral omdat er ook een hele hoop 'onjuiste' manieren zijn.

PrisSyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:06

duidelijk een momentopname,eerst in rl zien dan geloven(van een foto kan je weinig zeggen) !!

Gabbiejjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:09

@PrisSyl idd een MOMENTOPNAME gaan jullie maar is proberen een half uur lang je rechterhand in je zij te houden ik vind deze foto's niet terecht!! als jou paard wat vaster zit rechts of links wil je jezelf niet eens zien rijden !! dat van power and paint was veel erger !!! die zat helemaal vast jou handen en armen zijn nog een beetje flexibel!! Clown ze vroeg gwn een beetje door
Laatst bijgewerkt door Berdien op 01-10-07 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in normaal lettertype gezet

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:14

lees het topic eerst eens door, momentopname of niet, zo ga je niet met je paard om. zoek maar eens rond, dit zijn niet de enige foto's en er zijn ook filmpjes van. zoals al eerder gezegd: een klap op het paardenhoofd geven met een moker is ook een momentopname...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:18

PrisSyl schreef:
duidelijk een momentopname,eerst in rl zien dan geloven(van een foto kan je weinig zeggen) !!

momentopname Misselijk

ik zie hier nooit iemand op bokt die eenzelfde soort momentopname heeft bij HAW ofzo. Ga toch weg, het is toch gewoon duidelijk? Of zie je echt niet dat de keizer in z'n nakie staat?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:19

hmm ik moet er trouwens ook niet aan denken als ik een dergelijke 'momentopname' van mij en m'n paardje hier op bokt zou zetten... dan kan ik wel dekking zoeken denk ik.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:39

Arabesk schreef:
momentopname Misselijk

ik zie hier nooit iemand op bokt die eenzelfde soort momentopname heeft bij HAW ofzo. Ga toch weg, het is toch gewoon duidelijk? Of zie je echt niet dat de keizer in z'n nakie staat?

HAHA. Bij HAW zie je soms nog veel erger Nagelbijten / Gniffelen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:40

Momentopnamen... op youtube kun je ook heel wat 'momentopnamen' van anky vinden, zoek maar eens op 'anky training' of hyperflexion.

Allemaal toevallige momentopnamen...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:41

VValar schreef:
HAHA. Bij HAW zie je soms nog veel erger Nagelbijten / Gniffelen

En moeten we het daarom maar ok vinden? Hou toch op...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:44

Mijn post is een reactie op gequote tekst. Ik geef geen enkele mening in mijn post over het wel/niet goed vinden van deze trainingmethode. Dus jouw reactie is volgens mij niet zo heel relevant m.b.t mijn post Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:01

PrisSyl schreef:

Natuurlijk is het een momentopname, daarom staat hij op de foto aan de ene kant van de ring en op de andere foto aan de andere kant, in PRECIES dezelfde houding. Knap terwijl je intussen ook nog van hand bent veranderd...

Ik hoop dat jouw onderschrift op Anky van toepassing gaat zijn....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:04

Gabbiejjjj schreef:
@PrisSyl idd een MOMENTOPNAME gaan jullie maar is proberen een half uur lang je rechterhand in je zij te houden ik vind deze foto's niet terecht!! als jou paard wat vaster zit rechts of links wil je jezelf niet eens zien rijden !! dat van power and paint was veel erger !!! die zat helemaal vast jou handen en armen zijn nog een beetje flexibel!! Clown ze vroeg gwn een beetje door

yeah right... Ik ken trouwens genoeg mensen die een half uur lang hun rechterhand in de zij kunnen houden, de meesten daarvan gelukkig zonder paard.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 01-10-07 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote in normaal lettertype gezet

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:08

In mijn ogen is dressuur nog steeds 'dansen met je paard', kan in ademloze bewondering kijken naar een combinatie, van B tot GP, die meegenomen wordt door een paard, dat op eigen benen het beste van zichzelf laat zien. En dan heb ik ik het dus niet over die tegenwoordig mateloos populaire voorbeen-actie tot in de neusgaten en het slepende achterbeen. Maar over harmonie; paard en ruiter in balans Pling

Natuurlijk is niets voor niets en moet er thuis stevig geoefend worden, maar of dat nu moet op de manier zoals op die foto's afgebeeld. Soms zou ik willen dat ik mezelf kon reduceren tot muisformaat en zo bij alle bekende ruiters een training kon bijwonen. Weet namelijk niet of je ze allemaal over een kam kunt scheren.

Vindt de aandacht hiervoor heel goed, natuurlijk blijft 'verbeter de wereld begin bij jezelf', maar ook al opereer jezelf niet, je mag er toch best een chirurg op aanspreken als er door zijn fouten mensen sterven. Dus vind ik dat je best een mening mag hebben over 'de besten van de wereld'.

Ik was dan ook geschokt toen ik recent in Het Sportpaard las dat Nicole Werner alle camera's op het losrijterrein wil verbieden, dat is pure censuur en daar is de sport echt niet mee gediend.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:10

Wat een foto's. In ieder geval lijken er nu wel een stuk meer mensen te zijn dan een paar jaar geleden, die hier kritiek op uiten ondanks dat het om Anky gaat.

Zijn er camera's op het losrijterrein? Dus dit gebeurt al jaren onder het oog van camera's en er wordt niets aan gedaan?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:15

Leonora schreef:
Ik was dan ook geschokt toen ik recent in Het Sportpaard las dat Nicole Werner alle camera's op het losrijterrein wil verbieden, dat is pure censuur en daar is de sport echt niet mee gediend.

Daar kan ik me wel een beetje in vinden eerlijk gezegd, alhoewel ik het persoonlijk erg jammer zou vinden. Maar zoals weer eens blijkt, is internet een gevaarlijk medium. Foto's die gemaakt worden tijdens het losrijden circuleren over heel internet. Iedereen denkt er het zijne over, maar mede dankzij ontwetendheid (en mensen, probeer niet gelijk met z'n allen op de tenen getrapt te zijn) wordt er een ware inquisitie ontketend. Imo onterecht. Een gehele reputatie van iemand wordt zomaar eventjes door het slijk gehaald op basis van een paar foto's. Dit is toch verschrikkelijk sneu dat zoiets uberhaupt mogelijk is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:21

VValar schreef:
Leonora schreef:

Daar kan ik me wel een beetje in vinden eerlijk gezegd, alhoewel ik het persoonlijk erg jammer zou vinden. Maar zoals weer eens blijkt, is internet een gevaarlijk medium. Foto's die gemaakt worden tijdens het losrijden circuleren over heel internet. Iedereen denkt er het zijne over, maar mede dankzij ontwetendheid (en mensen, probeer niet gelijk met z'n allen op de tenen getrapt te zijn) wordt er een ware inquisitie ontketend. Imo onterecht. Een gehele reputatie van iemand wordt zomaar eventjes door het slijk gehaald op basis van een paar foto's. Dit is toch verschrikkelijk sneu dat zoiets uberhaupt mogelijk is.

Een inquisitie op touw zetten is idd overdreven. Maar ik hoop wel dat je het met me eens bent dat er wel erg veel van dit soort materiaal te vinden is van Anky.

Het is jammer dat Coby nu de druppel moet zijn terwijl Anky hier al veel vaker op "betrapt" is, maar ik vind het wel goed dat ze er naar gaan kijken. En ik hoop dat het niet alleen bij onderzoeken blijft, maar dat er ook werkelijk iets gedaan wordt....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:29

Sommige manieren van trainen bestaan blijkbaar uit fracties van moment opname.

Ik mag hopen als je op zulk niveau rijdt, dat je het anders kan oplossen.
Dat geldt ook voor de pupil van van Balen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:39

bromfiets schreef:
Een inquisitie op touw zetten is idd overdreven. Maar ik hoop wel dat je het met me eens bent dat er wel erg veel van dit soort materiaal te vinden is van Anky.

Het is jammer dat Coby nu de druppel moet zijn terwijl Anky hier al veel vaker op "betrapt" is, maar ik vind het wel goed dat ze er naar gaan kijken. En ik hoop dat het niet alleen bij onderzoeken blijft, maar dat er ook werkelijk iets gedaan wordt....

Ik vind het persoonlijk wel steeds meer de vorm aannemen van een heuse inquisitie. Arme Coby die het nu moet ontgelden, ik vind dit echt heel erg sneu. En zoals ik al eerder had aangegeven, haast ondenkbaar dat het zo ver kan komen.

Dierenmishandeling... waar trek je de grens? Ik denk dat je je daar misschien nog wel in kan vergissen. Wat te denken van al die manege paarden die in een kleine stand met hun hoofd tegen de muur geparkeerd, hun kont niet kunnen draaien. Ondertussen wel uitgebuit worden door 3 à 4 uur per dag rond te moeten lopen met een stuiterende, trekkende manegeganger op zijn rug. Moet je alle maneges dan ook maar gaan sluiten?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:40

Tja, P&P werd in ieder geval niet met een stang nog eens in zijn mond getrokken terwijl die al tegen zijn borst zat.
Aan de andere kant vindt ik van het bekende filmpje van Anky en Idool in Sydney dat Anky niet haar handen vastzet en naar mijn idee wel meebeweegt met haar paard. En dat kan een bijzet tijdens het longeren niet. Als je er niet bij bent geweest zul je gewoon nooit weten wat er precies gebeurt is en hoe erg het daadwerkelijk is. Ik ken ook verhalen van een GP-amazone waar eens slof door de stang werd gehaald en waar geregeld paarden met een krom getrokken stang aan de groom werd overgedragen na de training. Zo nieuw zijn de verhalen over misstanden niet, en ik geloof ook echt dat ze er op ieder niveau veel zijn.
Ik vind het een beetje hypocriet van de KNHS dat er nu wel ineens onderzoek gedaan wordt na de foto's van P&P, terwijl dat longeren blijkbaar wel onder toezicht van een FEI-steward heeft plaatsgevonden. Net als het losrijden van Anky, Edward etc. Waar de paarden net zo diep lopen en dit ook geen 1 á 2 minuten duurt. Dat longeren was in principe openbaar toegankelijk voor iedereen, of iig FEI-stewards. Wat er allemaal thuis gebeurt bij ruiters niet en dan wordt juist naar dit voorval onderzoek naar gedaan.
Er kan beter onderzoek gedaan worden naar wat er thuis gebeurt. Al kan ik me voorstellen dat als de KNHS trainen met bv schoenen gaat verbieden en hier ook op toe gaat zien, dat de concurrentiepositie van NL t.o.v. het buitenland sterk verslechtert.

edit: typfout

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:46

VValar schreef:
bromfiets schreef:

Ik vind het persoonlijk wel steeds meer de vorm aannemen van een heuse inquisitie. Arme Coby die het nu moet ontgelden, ik vind dit echt heel erg sneu. En zoals ik al eerder had aangegeven, haast ondenkbaar dat het zo ver kan komen.

Dierenmishandeling... waar trek je de grens? Ik denk dat je je daar misschien nog wel in kan vergissen. Wat te denken van al die manege paarden die in een kleine stand met hun hoofd tegen de muur geparkeerd, hun kont niet kunnen draaien. Ondertussen wel uitgebuit worden door 3 à 4 uur per dag rond te moeten lopen met een stuiterende, trekkende manegeganger op zijn rug. Moet je alle maneges dan ook maar gaan sluiten?

Dat van Coby, daar geef ik je gelijk in. Ze moeten het horizontaal aan gaan pakken en niet punts- of persoonsgewijs.

Maar de vergelijking met maneges vind ik ook niet helemaal terecht. De maneges zoals jij ze opsomt zijn al aan het uitsterven. Stands worden binnenkort ook verboden. En er zijn ook al maneges waar de echte beginners bitloos rijden totdat ze met een bit overweg kunnen.

Maar de topruiters moeten dat al weten. Ik vind dat er steeds meer "topruiters" misbruik maken van de hulpmiddelen. Zo zie je maar heel weinig LDR-ruiters met een trens rijden, omdat ze die houding dan simpelweg niet af kunnen dwingen... En dat moet, naar mijn mening, een halt toegeroepen worden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:53

Ga even een reactie geven op de topictitel: helemaal niks.... Zolang Anky blijft scoren wordt er niks gedaan.

Grrrrrrrrrr. Kan mij er echt kwaad over maken, Sinds een paar weken schik ik echt wat er over mijn beeldscherm voorbijkomt.

Nu heb ik nog niet zolang internet en leer ik steeds wat bij, maar deze methodes van Anky en CVB gaan mijn `muts`te boven.

Ik hoop dat ik over een aantal jaar het goede voorbeeld kan geven. Haha!

Maar ik ben ook sinds kort pas een andere weg ingeslaan qua rijden. Mijn doel is om met je zit en mbv twee vingers een paard rond te sturen.
We zijn een klein stukje op weg en ik merk dat zowel ik als mijn paard aan deze manier van rijden veel meer plezier beleven.

Op de club krijg ik zelfs complimenten dat wij als combinatie erg vooruit zijn gegaan.
Dan denk ik bij mezelf: het is nog maar het begin.
Je kijkt je ogen straks echt uit.
haha.

edit, ik was laatst bij een manege en daar gebeuren nog steeds vreemde dingen. De stallen zijn hier oké, daar heb ik niks op aan te merken. Maar met de paarden heb ik medelijden......
Zo zag ik in een gevorderden les 3 van de 4 paarden onregelmatig dan wel kreupel lopen, en er werd niks aan gedaan. Ik wil niet zeggen dat het op elke manege gebeurd, maar er zijn genoeg dingen die niet door de beugel kunnen.