ze zijn niet van suiker en ze hebben een goede deken om.
ik heb sowieso het idee dat wij er meer problemen mee hebben dan de paarden.
die staan te chillen in de regen , en eten daarna gewoon weer door

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kendra schreef:Ineke2 schreef:
Toen bestond Bokt nog niet zolang en was het niet zo’n mega forum als het huidige bokt. Iedereen “ kende” mekaar ook en leefde met elkaar mee. Je kon nog elk topic bij lezen iedere dag, dat gaat nu niet meer
En als ik dat nu teruglees (ook als Bokker van de eerste jaren): toen was er meer begrip voor elkaar en waren er minder opgeheven vingertjes. Meningsverschillen waren er toen ook al, maar die mochten er zijn....
SusanH schreef:Meer mensen die het herkennen dus. Die van ons was gewoon een beetje chagrijnig er van. Had hem nog nooit zo meegemaakt.
Rytir schreef:Leuk om te zien dat paarden houden tegenwoordig zoveel verbeterd is! Praktijk in de randstad (amsterdam/utrecht) betekent nog steeds dat ze 30 min tot 2 uur in een mini paddock komen bij proffesionele stallen... Mensen die hun paarden hier aan huis stallen is iets anders maar verder
Nouvel schreef:Ik denk dat het zeker voor bepaalde paarden wel rust geeft inderdaad.
Mijn merrie ging echt alleen op stal liggen, die lag zelden of nooit buiten omdat ze teveel op haar hoede was.
Dan is een rustige stal waar je even alleen en veilig bent wel fijn.
Tieneke schreef:Hier staan ze normaal ook 24/7 buiten.
Door omstandigheden (operatie been) moet eentje nu bijna 10 weken in totaal op boxrust (mag binnenkort wel een paar minuten per dag stappen, maar dat reken ik niet onder 'buiten mogen'). Ik heb het altijd belangrijk gevonden dat mijn paarden het kennen om op stal te staan. En ben blij dat mijn paard nu dat dus ook kent. En zelfs ondanks dat is het af en toe lastig voor hem, ik leid hem af met zo veel mogelijk voerbeurten en het is een buitenstal, dus hij kan naar buiten kijken.
Dus voor mijn gevoel moet een paard zo veel mogelijk naar buiten, maar een stal mag imo niet aanvoelen alsof het dier op een andere planeet is beland.