25.000€ op m'n meisje geboden, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie16

Re: 25.000€ op m'n meisje geboden, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:48

Kaitlin schreef:
__elise__ schreef:
Wat is je beslissing nou geworden eigenlijk?

Of heb ik daar overheen gelezen Bloos

Zie het allereerste bericht! Tong uitsteken

Bedankt voor reactie's, maar weet nu genoeg!

Veel succes met dr verder, maar zal vast goed komen Haha!
Hoe heb je het vandaag gedaan?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 21:56

nathalie16 schreef:

Vandaag was ik erg tevreden! 2x 2e plaats met 2 winstpuntjes en fijn commentaar van de jury!(stond bekend als een strenge, dus was benieuwd! Tong uitsteken )
Had eigenlijk besloten om haar niet meer mee te nemen op concour, omdat we als een speer gaan,
en we voor mijn gevoel nog niet klaar zijn voor het Z. Maar heb toch besloten om wel door te rijden, maar dan daarna
een maand echt thuis te gaan trainen om de puntjes op de i te zetten voor het Z.
Ze heeft er de leeftijd en de conditie voor, dus we gaan als de puntjes binnen zijn, gewoon thuis er lekker aan de slag! Haha!

(jij gaat trouwens ook als een bezetene door de klasse's heen he!?! Tong uitsteken )

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:59

Kaitlin schreef:
nathalie16 schreef:

Vandaag was ik erg tevreden! 2x 2e plaats met 2 winstpuntjes en fijn commentaar van de jury!(stond bekend als een strenge, dus was benieuwd! Tong uitsteken )
Had eigenlijk besloten om haar niet meer mee te nemen op concour, omdat we als een speer gaan,
en we voor mijn gevoel nog niet klaar zijn voor het Z. Maar heb toch besloten om wel door te rijden, maar dan daarna
een maand echt thuis te gaan trainen om de puntjes op de i te zetten voor het Z.
Ze heeft er de leeftijd en de conditie voor, dus we gaan als de puntjes binnen zijn, gewoon thuis er lekker aan de slag! Haha!

(jij gaat trouwens ook als een bezetene door de klasse's heen he!?! Tong uitsteken )

oke, hardstikke goed gefeliciteerd!! Nu toch maar houden haha!
Ja das balen he, dat probleem heb ik ook indd, gaat echt beetje hard Bloos Ik rijd nog 1 wedstrijd en dan stop ik ook ff en kijk ik of ik in januari de overstap maak ofniet. Maar dat gaat bij jou vast wel lukken Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 22:12

Ja gaat wel lukken hoor, alles voor het Z zit erop, op de wissels na. Maar merk aan mezelf dat het te hard gaat. Het vervelende is, ik haar bizar veel punten, maar laat veel liggen op de oefeningen (keertwendingen en travers) , terwijl iemand met een technisch goede proef, maar een minder 'bijzonder' paard, vaak onder mij eindigd. Dus krijg ook niet echt hoogte van ons niveau. Maarja, In de dressuur wilt het oog ook wat! Knipoog

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:13

gefeliciteerd, en heel veel succes in het z Lachen

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:15

Kaitlin schreef:
Ja gaat wel lukken hoor, alles voor het Z zit erop, op de wissels na. Maar merk aan mezelf dat het te hard gaat. Het vervelende is, ik haar bizar veel punten, maar laat veel liggen op de oefeningen (keertwendingen en travers) , terwijl iemand met een technisch goede proef, maar een minder 'bijzonder' paard, vaak onder mij eindigd. Dus krijg ook niet echt hoogte van ons niveau. Maarja, In de dressuur wilt het oog ook wat! Knipoog

Ja daar kan ik over meepraten. Reed het weekend absoluut geen sterke proef, maar word wel 2x 1ste met 4 winstpunten. Mn stap gedeeltes gaan slecht en met aangalopperen schiet ze echt weg. Maar doordat ik veel 8ten en 7es krijg krijg je toch nog dikke punten, heel vreemd Verward Deze klasse vind ik zo best leuk Nagelbijten / Gniffelen

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 22:21

whaha ja he!! en iedereen maar zeggen dat het zo'n moeilijke klasse is, en dan óók nog zeggen dat het Z1 daarna een eitje is..
Ben benieuwd hoe verbaasd we dan weer gaan staan! Tong uitsteken

Ben naar bed! moet morgen met het paard naar school, oefenen voor de ORUN! Vork

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:22

Geniet van haar zolang je haar hebt! Het is, op de foto's te zien, een heel fijn dier.
Je merkt het vanzelf als voor jullie het punt is bereikt om toch te verkopen.
Ook ik heb het geluk om zo'n 'wonderpaard' op stal te hebben, welke we maar bij toeval voor een prikkie hebben gekocht (toen we Wim kochten was het echt een '13 in een dozijn-vos, hahaha'). Ook hij heeft zich gigantisch ontwikkeld en neemt ook alle prijzen mee naar huis, terwijl mijn andere paard rijtechnisch beter loopt en minder meeneemt... raar maar waar...
Dus geniet, geniet, geniet en rijdt elke proef met een grote glimlach Haha! en succes in het Z1 (en anders kun je nog altijd HC starten in het M2 Knipoog )

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:24

Kaitlin schreef:
whaha ja he!! en iedereen maar zeggen dat het zo'n moeilijke klasse is, en dan óók nog zeggen dat het Z1 daarna een eitje is..
Ben benieuwd hoe verbaasd we dan weer gaan staan! Tong uitsteken

Ben naar bed! moet morgen met het paard naar school, oefenen voor de ORUN! Vork

Haha indd, ik kijk wel hoe bij jou de overstap gaat. Je ziet maar weer dat de ferro's fijn zijn Haha!
Ik ben ook naar bed, morgen een stempel regelen voor in mn paspoort, anders uitsluiting op de nederlandse Bloos
Doei!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:39

Doen! Of toch nog proberen het bod te verhogen door te zeggen dat je haar niet onder de € ? 35.000/40.000 wilt verkopen? Ik heb in je profiel gekeken. Een schitterend paard, met ook een heeeel mooie vader!

Mijn nicht heeft een ook een keer zo'n hoog bod op haar merrie geboden gekregen. Het was haar 1e paard waar ze zo'n geweldige klik mee had en goed dressuur mee kon rijden dat ze het niet heeft gedaan. Ca. 1/2 jaar later kreeg First Lady iets aan haar hoeven (hoornlaag liet los of zoiets? was in ieder geval blijvend). Ze mocht niet meer bereden geworden. Ze is als fokmerrie voor een schijntje verkocht in vergelijking met het bedrag dat een paar maanden eerder geboden was.

Je moet niet denken: Tegen zo'n paard loop ik nooit meer aan. Mijn nicht heeft later nog enkele leuke paarden gehad, waarvan ze een 2,5 jarige oningereden hengst ergens in Holland bij een boer heeft gekocht voor € 1.000,00. Diezelfde hengst heeft ze later kunnen verkopen voor bijna € 30.000,00!!!!

Ik persoonlijk weet niet of ik zo 123 afstand zou kunnen doen van mijn paard, maar mijn situatie is ook anders. Ik heb haar puur voor de hobbie, recreatief rijden, knuffelen, poetsen, haar bewonderen (want voor mij is ze gewoon de mooiste Haha! ). Ze heeft ook geen papieren, dus op zo'n bod hoef ik al nooit te hopen. € 25.000,00....... dan moet iemand haar wel heeeel mooi en apart vinden met haar blauwe ogen. Kwalitatief is ze dat nl. niet waard. Ze is geen dressuur- of springster. Ik denk persoonlijk dat ik het emotioneel moeilijk mee zou hebben, maar toch zou doen. Voor dat geld kan ik 20 nieuwe Isabelletjes kopen. En iemand die er zo veel voor zou geven, daar ga ik van uit dat die ook goed voor haar zou zijn.

Maar ja, in jouw geval....je hebt natuurlijk ook al € 7000 voor je paard gegeven. Als ze echt zo goed is, dan is ze misschien toch wel wat meer waard. Je kunt niet meer als proberen de prijs hoger te krijgen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:41

Ik heb hetzelfde probleem, een handelaar beweerd een ton te kunnen krijgen voor mijn paard.
Zelfs al zou het 25.000 of 50.000 worden.... Ik vind het toch echt een serieuze overweging waard!
Ik heb niet alle 7 pagina's doorgelezen maar heb je al een besluit genomen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:23

Wat wil je eigenlijk na je opleiding gaan doen?
Wil je echt de paarden in, misschien als stalruiter?
Dan zou dit paardje je goed op weg kunnen helpen in ieder geval!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:25

In mijn geval word het besluit wel iets geholpen door het feit dat ik zwanger ben, dit lag niet in de plannning en ik heb mijn paard dan ook gekocht om mee op concours te gaan, ik denk nu eerlijk gezsegd dat daar niet veel tijd voor zal zijn naast het fulltime werken in mijn eigen zaak, het huishouden het kleintje, mijn vriend, mijn andere huisdieren en mijn andere paardje.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 16:33

bedankt voor jullie reactie's.

Maar heb eerder op deze pagina gezegd dat ik nu genoeg weet over iedereen zijn mening. Lachen

In mijn eerste bericht staat al dat ik haar niet verkoop, maar dat ik gewoon wou weten hoe jullie er over dachten, vandaar!!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 03:54

Moeilijke keus want 25.000 euro is een hoop geld. Geen idee wat ik je zou adviseren, in jou situatie zou ik er zeker een paar nachten wakker van liggen en goed alle voor`s en na`s afwegen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:21

Ik zou mijn paard/pony niet weg doen voor zo'n bedrag, ze is mijn vriendinnetje Haha! Daar is geld niets bij

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 15:22

Bedankt voor de reactie's, maar weet genoeg en er hoeft niet meer gepost te worden!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:59

Slotje is misschien op zn plaats? Succes verder met je knappe paard!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 16:28

MissVicky schreef:
Slotje is misschien op zn plaats? Succes verder met je knappe paard!

dankjewel! Haha!

Hoe zet je er een slotje op??? (of vraag ik nu iets heel doms Bloos )

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:31

Dat vraag je aan een mod, maar word meestal gedaan wanneer het echt een reden heeft. Lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:31

als je op het rode ! drukt rechts in beeld tem je. Dan ga je een moderator bereiken. Typ dat er een slotje op kan en het word geregeld Knipoog