Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:52

Ik ben vanuit een ongecontroleerde, harde galop tegen de bakrand geknald. Paard ging plots naar links en ik was al mn beugels kwijt en knalde dus tegen de bakrand. Paar tellen buiten bewustzijn geweest, resultaat: gebroken arm en ruim 3 maanden geen sport. Op de dag dat ik in het ziekenhuis was geweest en de arts had gezegd dat ik LANGZAAMAAN weer wat mocht gaan doen, ben ik dezelfde dag nog naar de manege gegaan en gaan rijden Nagelbijten / Gniffelen

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 17:51

Helma_Amber schreef:
Ik val gelukkig niet vaak, maar de ergste was toen ik 12 was. Toen ben ik met een manegepony in galop over de kop gevlogen. Ik weet niet, hij struikelde of gleed uit. Uiteindelijk lagen we op de grond en hij lag met zijn achterhand op mijn hoofd. Ik had toen een hersenschudding en een gescheurd jukbeen.
Mijn hoofd was helemaal opgezet.

Dat eeft zeer gedaan Boos!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 17:51

Muisbal schreef:
Ik ben vanuit een ongecontroleerde, harde galop tegen de bakrand geknald. Paard ging plots naar links en ik was al mn beugels kwijt en knalde dus tegen de bakrand. Paar tellen buiten bewustzijn geweest, resultaat: gebroken arm en ruim 3 maanden geen sport. Op de dag dat ik in het ziekenhuis was geweest en de arts had gezegd dat ik LANGZAAMAAN weer wat mocht gaan doen, ben ik dezelfde dag nog naar de manege gegaan en gaan rijden Nagelbijten / Gniffelen

WWAT ERG Verdrietig

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:20

xannemijn: kun je misschien ophouden met deze onzinnige berichten die imo alleen bedoeld zijn je berichtenaantal op te krikken? Iedereen die hard gevallen is heeft pijn, reacties zijn dus nogal zinloos Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:03

@_sas_ ik meld het steeds dus

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:34

mijn val was in januari.

Een paard (ex renpaard) had een wond en kon geen zadel op.Dus ik zonder zadel op een soort kleinde renbaan. Er stond een vuurkorf aan en waarschijnlijk doordat het paard dat rook raakte hij in paniek.Daar ging ik 2 rondjes in rengalop. Daarna stuurde ik hem de baan af richting de stallen. Maar meneer stopte nog steeds niet. Het paard had een nogal hoge schoft dus ik probeerde anders te zitten...... En toen werd ik 1 minuut van het ziekenhuis in een ambulance wakker.
In het ziekenhuis hebben ze hechtingen in me achterhoofd gedaan,kiezelsteentjes uit wonden op me rug gehaald,dikke knie,grote teen bijna gebroken en een zware hersenschudding.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:38

Paad van bijna 1.80 sprong een meter de lucht in, en gooide mij nog een meter omhoog.. En toen ging ik in één keer naar beneden.. Er waren weinig plekken níet gekneusd... Bloos
De pony die in rengalop z'n voorbenen leek te kruisen en toen een koprol maakte was ook niet heel erg leuk... Vooral niet omdat hij toen we samen op de grond lagen naar me keek, opsprong en achter de rest aan crosste... Stout! Pony had niets, ik bleek achteraf hersenschudding te hebben opgelopen.. Clown

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:48

mijn ergste val was niet pijnlijk, voor schut ging ik wel Haha!
ik ging een pony leren te galloperen en dat domme ding stopte ineens, dus een koprol voor m'n pony uit, stond gewoon weer op m'n benen, met het hoofdstel in m'n handen, klaar om op te tuigen Clown
het ergste dat ik heb meegemaakt is dat ik niet viel, dus met paard en al de sloot in, heb nog steeds een fobie voor sloten Nagelbijten / Gniffelen

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:52

Mijn ergste val was toen mijn paard onder het appuyeren probeerde uit te komen, door de 80 meter lange bak door te racen recht op de muur af! toen ben ik er maar af gedoken anders was ik zo door de kantineruit heen gevlogen,,, en toen was ik een kwartier bewusteloos Ach gut
Maaar dat kwam allemaal weer goed,, maar van mijn fries die ik nu 2 maand heb en hardstikke druk en bokkerig is, ben ik nog niet 1x afgevallen,, gelukkig... Tong uitsteken

NaSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:54

Mijn genanste staat er al op op pagina 5,
maar eigenlijk was mijn ergste toen ik samen met mij pony viel!
we gingen te hard door de bocht waardoor hij viel..
toen viel ik ook maar het was zo erg om me pony naast me te zien liggen.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:57

Gebeurde in december 2005 op Grava.
Ze weigerde zomaar en ik viel op de hindernis.
Hield er een gekneusd rechter onderbeen en zwaar gekneusde ribben aan over Sigaar
Die volgende springwedstrijd waren we wel foutloos en behaalden de vijfde plek =)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:06

Toevallig woensdag. Ik ben er vaak afgevallen, maar dat was het hefstigst tot nu toe. In rengallop, wel gecontroleerd, paard schrok o.i.d en nam een enorme sprong/bok naar de zijkant het fietspad op. Ik vloog er letterlijk af en toen denderde het paard over me heen. Mijn hand lag op m'n buik en pony is onder andere daar op gaan staan.
Heb enorm veel mazzel gehad. Ik was wel heel misselijk/hoofdpijn van de pijn en mijn hand was stuk (mijn oksel ook), maar uiteindelijk is er weinig aan de hand en ik heb nu alleen twee vingers in m'n rechterhand die ik nauwlijks kan bewegen en wat schaafwonden.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 21:28

_Sas_ schreef:
xannemijn: kun je misschien ophouden met deze onzinnige berichten die imo alleen bedoeld zijn je berichtenaantal op te krikken? Iedereen die hard gevallen is heeft pijn, reacties zijn dus nogal zinloos Lachen

Jaa maar zo bedoel ik het niet Knipoog

daily_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:38

Toen ik 8 jaar geleden eerste les had ging het gelijk mis.. Er kwam een tweede paard bij, en die twee mochten elkaar totaal niet. Die van mij begon helemaal door te draaien. Na een paar minuten stopte die ineens en trok zn hoofd helmaal omlaag waardoor ik er van af viel over zn hoofd heen. Had mn longen dichtgeklapt en een gekneusde rib.. moest toen gelijk stoppen , maar heb nu dinsdag weer mn eerste les Haha! mag weer van mams ze was toen erg geschrokken..

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:53

Umm ik een poosje geleden nog.. ik reed op een haflinger en toen waren we aan het galopperen in het bos toen viel ze op dr knieen en ik met mn snuit in de modder..! Deed niet errug zeer.. maakte me meer zorgen om de pony..Haha!.. gelukkig had ze nix..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:59

Twee jaar geleden inmiddels, maar soms nog flinke last van...

Twee jaar geleden had ik een proefles op een manege. Ik wilde daar graag rijden, leuke verhalen over gehoord, dus huppakee een proefles. Ik mocht op een mooie grote merrie rijden en deed het zadel op. Ik zag gelijk al dat het amper paste, arm beest. Ook witte plekken op haar rug van het zadel.

Naar de eigenaar gegaan van ik heb niet het goede zadel denk ik, maar ik kreeg te horen dat het zadel wel goed paste, nouja Nagelbijten / Gniffelen

Ik erop en alles ging goed totdat we in galop mochten. Mijn merrie begon te flippen, keihard te rennen en rende in paniek een hoek in waar hindernisstaanders stonden.

Ik ben midden in de staanders geknald. Heb een lepel in mijn rug gekregen, met als gevolg 3 weken knock-out ivm hele erge rugpijn.

mijn rug was flink beschadigd, helemaal open en spieren waren aangetast. Nu heb ik vaak nog last van mijn onderrug als ik op het paard zit, wat door de huisarts komt door die nare val die ik gemaakt heb.

De manege heeft zijn lesje wel geleerd en heeft een nieuw zadel gekocht. Bovendien werden de huisarts kosten vergoed en kreeg ik mijn les terugbetaald....

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:39

roest schreef:
ik ging een pony leren te galloperen en dat domme ding stopte ineens, dus een koprol voor m'n pony uit, stond gewoon weer op m'n benen, met het hoofdstel in m'n handen, klaar om op te tuigen Clown
het ergste dat ik heb meegemaakt is dat ik niet viel, dus met paard en al de sloot in, heb nog steeds een fobie voor sloten Nagelbijten / Gniffelen

Go jij! Go jij! Wil je in mijn circusteam komen?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:17

een hele deuzige. zadel denk ik niet goed aangesingeld en marc was aant kloten en ik ging galoperen en schoof m'n zadel opeens onder z'n buik Bloos viel niet hard maar heb toch mooi m'n vinger gebroken!

maar de ergste vond ik in het bos dat hij opeens ging rennen. het vertrouwen in het bos is er nog steeds niet helemaal.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:36

xXLiekeXx schreef:
roest schreef:

Go jij! Go jij! Wil je in mijn circusteam komen?

om het nog een keertje over te doen? niet wijs Tong uitsteken

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:07

ik was 2 maanden geleden gevallen met springles.
die pony was heel druk, bokken, steigeren telkens.
we gingen toen in galop, nou dat lukte dus al niet, zat ik galop moesten we net stoppen.
toen gingen we balkjes lopen, we zouden er bijna overheen lopen; begint die pony te bokken en ik hield hem niet meer. hij bokte heel hoog en ik vloog eraf.
Keihard met mn hoofd op de grond, en mn rug.
Ik dr weer op(dat moest wilde ik zelf ook), helemaal hoofdpijn, rugpijn, pijn in mn ribben.
Cap helemaal kraken.
Ik volgende dag naar de dokter, Hersenschudding en gekneuste ribben.
maand niet gereden, en nu rij ik weer.Lachen

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:08

toen ik klein was reed k op een beest dat iedereen er altijd afgooide.
Maar ik was er helemaal verliefd op ,
ookal viel ik er ook regelematig af.
Ik ben er zo hard afgedonderd, dat hij weg is gegaan.
Ik kon toen geen adem meer halen , viel plat op me rug:)
Nouja , de pony was klein ,
maar hard kon hij er vandoor gaan , niet normaal.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:12

Bij ons op de manege is er een paard wat je er zo af gooit dat je plat op je onderrug valt.. Dat doet dus erg pijn..

Ben ook een keer hard van een ander paard gevallen.. Heel de lange zijde, bokken steigeren bokken steigeren bokken steigeren en dan ook echt gemeen.. Op een gegeven moment vloog ik er voorover af toen die bokte.. Viel voor dat paard.. Was bang dat ie over mij heen zou lopen maar toen sprong die over mij heen.. Ik helemaal opgelucht.. Nou te vroeg dus, want hij schopte nog naar achter.. Op mn kont.. Achteraf kan ik er wel om lachen, maar ik heb toch een tijdje rondgelopen met een blauwe/paarse/zwarte hoefafdruk op mn kont.. Tong uitsteken

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:14

Laatst nog me paard had lang niet gelopen.
Hij gallopeerde aan naar zijn ''enge'' hoek. ik haalde hem terug want ik dacht : Dan ga je zeker flippen en val ik eraf. Clown Vork
Dus volgende hoek probeerde ik het en hij bokte en stijgerde erna.Het enigste dat ik herinner was dat ik boven zijn rug vloog en daarna op de grond lag.
Ik moest van anderen horen dat ik eerst tegen de muur/bakrand was geslingerd met mijn rug en toen op de grond ben gevallen op mn nek.En blijkbaar ben ik toen voor zijn voeten gevallen maar hij maakte lief een bochtje om me heen. Clown Weken last gehad was gelijk mn eerste val van mijn paard en mijn eerste val in 3 jaar.

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:23

ik een jaar geleden (en nogal erg..\
ik reed toen een jong paard en die was altijd moeilijk met opstappen en die keer stijgerde die toen ik er al half opzat dus ik viel er af opzich niet zo erg maar het paard verloor z'n evenwicht en viel boven op mij. ik heb toen 3 weken in een spalk gelegen en kon echt niets. daarna heb ik bijna een jaar therapie gehad en ik kan nu nog steeds niet op m'n knieen zitten.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:25

ik denk ook 2 jaar geleden, ik reed op een heel braaf manege paard mijn laatste manege wedstrijd. in de ene bak was dressuur (wat ik dus reed) en in de andere grote hal mennen.

Bij het losrijden gooide hij me er al 1 x vanaf omdat aan de andere kant heel hard, NEW RECORD werd gegild, moest toen nog lachen omdat ik als een schildpad om me rug lag maar toen de proef begon

Ik begon mijn proef met allemaal goede cijfers en moest van hand veranderen in middendraf en aan de andere kant wordt wat gegild en het paard begin als een rodeo stier door de bak te gaan, resultaat ik eraf paard bijna steigerend op me gehad (lang leven de pijn waardoor ik ben gaan rollen)

wat had ik :
- gekneusde heup
- gekneusde bekken
- hersenschudding