Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Re: Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:08

Check je PM maar want ga niet verder met deze offtopic discussies want DAT voegt geen enkele waarde toe aan dit hele topic...

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:10

das ook veel beter

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:10

Henk zal wel blij zijn dat jullie zijn naam te grabbel gooien op bokt...Knipoog idd heeft TS geen namen genoemd...

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:14

meart schreef:
Henk zal wel blij zijn dat jullie zijn naam te grabbel gooien op bokt...Knipoog idd heeft TS geen namen genoemd...

Geloof niet dat wij dat doen, dat wij die alleen maar verdedigen.
en daarkomt bij er zijn zo veel henken.
Maar mag ik vragen wie jij bent, want jij weet dan kennelijk over welke henk het gaat,.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:16

Beste TS, ik wens je veel sterkte met de scheiding van je ouders en het verlies van je paard. Ik kan me voorstellen dat je het daar heel erg moelijk mee hebt.
Als ik jou was zou ik me niets aantrekken van die paar meiden in dit topic, jij hebt niks verkeerd gedaan, en je mag altijd je verhaal doen op bokt.nl, zeker als je zoveel nare dingen in 1 keer meemaakt.
Heel veel succes de komende tijd.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:16

LadyElmira schreef:
Quardian zou je me willen uitleggen met hetgeen je bedoeld bij : en dit is nu ook geen situatie die zij kan controleren?

hiermee bedoel ik dat een kind van 12 of 13 in deze situatie helemaal geen controle heeft over wat er gebeurd. Een kind heeft geen controle over haar ouders dat die gaan scheiden en netzomin heeft zij controle over het feit dat haar pa failliet is gegaan. Zij staat compleet machteloos in deze situatie en kan er niks aan veranderen, ook al zou ze het nog zo graag willen.

Dat bedoelde ik er mee. zo duidelijker? Misschien had ik het wat scheef opgeschreven, ben ik nogal een ster in Haha!

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:53

maverick schreef:
meart schreef:

Geloof niet dat wij dat doen, dat wij die alleen maar verdedigen.
en daarkomt bij er zijn zo veel henken.
Maar mag ik vragen wie jij bent, want jij weet dan kennelijk over welke henk het gaat,.

jullie hebben de naam henk vernoemd, ondertussen is er gezegd dat u een hele afdeling huurt en dat je meer info in je links vind, alles bij elkaar staat dus het adres bij je links met een wegbeschrijving naar je 'stal' wat ik dus veronderstel dat dit over het desbetreffende stal gaat, de ts heeft geen namen vernoemd dus dan mag er ook niet gezegd worden dat ze de staleigenaar zwart maakt. dus dan vraag ik me af wie de namen hier bekend heeft gemaakt...?

ik heb het topic al eventjes gevolgd, vind het echt erg voor haar, het feit dat ze 12 is zal ze wel niet alles weten, het feit dat er meerdere malen werd gezegd dat het paard pijn had, is ze nog te jong voor om het volledig te beseffen wat er met het paard aan de hand was en wat ze er tegen kon doen, aan de andere kant begrijp ik de staleigenaar dat hij haar nu na 3 maand in beslag heeft genomen want het dier blijft maar geld kosten...
wat er wel of niet over beslist is met de ouders dat zullen we niet weten, maar er zal wss wel meer beslist zijn dan dat de ts zelf weet, hoe zou je zelf zijn als ouder, dan vertel je ook niet dat het paard naar de slacht gaat, maar vertel je een mooier verhaaltje om ze minder triest te maken.
ook zal de situatie ook aan haar maar verteld geweest zijn op het laatste moment, je wilt altijd hebben dat je eigen kinderen alles mooier zien om hen het leed te besparen... dus er mag niet uitgehaald worden naar haar, maar dan moesten de ouders sneller een beslissing hebben gemaakt, want iedere maand komt er stalgeld bovenop...dus was het mss handiger om het paard heel goedkoop te verkopen.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 00:58

ik zou als ouder zijnde het als mijn verplichting zien om eerlijk te zijn tegen mijn kind van 12. Is het nou een dreumes van een jaar of 7 dan ja had ik het wat opgemooid, maar ik vind dat een kind van 12 bijna 13 het wel verdiend om eerlijkheid te krijgen van haar ouders,, dan weet ze tenminste zeker wat er met het beestje gebeurd is en kan ze zich daarbij neerleggen ipv zichzelf steeds maar af te vragen wat er nou eigenlijk daadwerkelijk gebeurd is....

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 01:01

Guardian schreef:
ik zou als ouder zijnde het als mijn verplichting zien om eerlijk te zijn tegen mijn kind van 12. Is het nou een dreumes van een jaar of 7 dan ja had ik het wat opgemooid, maar ik vind dat een kind van 12 bijna 13 het wel verdiend om eerlijkheid te krijgen van haar ouders,, dan weet ze tenminste zeker wat er met het beestje gebeurd is en kan ze zich daarbij neerleggen ipv zichzelf steeds maar af te vragen wat er nou eigenlijk daadwerkelijk gebeurd is....

het is idd wel beter om eerlijk te zijn tegen je kinderen, maar er blijven veel ouders die dit niet doen, die hun kinderen een 'beter' leven willen geven door te zwijgen met de gevolgen van dien
als dit hier het geval was zullen we niet weten dus wil ik ook niet echt uithalen naar de ouders, die zullen wel weten hoe ze hebben gehandeld, er kan in principe hier maar enkel op geoordeeld worden als de ts de situatie mooi uitlegd, haar ouders ook en de staleigenaar ook, dan heb je het verhaal van alle kanten

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 01:19

ulestro schreef:
Guardian schreef:

het is idd wel beter om eerlijk te zijn tegen je kinderen, maar er blijven veel ouders die dit niet doen, die hun kinderen een 'beter' leven willen geven door te zwijgen met de gevolgen van dien
als dit hier het geval was zullen we niet weten dus wil ik ook niet echt uithalen naar de ouders, die zullen wel weten hoe ze hebben gehandeld, er kan in principe hier maar enkel op geoordeeld worden als de ts de situatie mooi uitlegd, haar ouders ook en de staleigenaar ook, dan heb je het verhaal van alle kanten

heb je helemaal gelijk in. op het moment hebben we alleen maar haar kant van het verhaal en zullen er wss ook nooit achterkomen wat er nou helemaal precies gebeurd is. zoiets kan je alleen maar uitwerken met alle kanten van het verhaal.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:16

HouVanUtopia schreef:
Jennifer, Ik snap hoe moeilijk en rot hetvoor jou is! Want jij kunt gewoon niets doen! Maar ik vind niet dat je hier Henk zo belachelijk kunt maken! Jullie hebben in goede orde met hem besproken wanneer hij NIET zou worden verkocht zondag, dat Henk als BORG van de niet betaling de pony zou krijgen. Dus de pony was vanaf zondag van henk. Dit betekend dat Henk ermee mag doen wat hij wil. Ik weet verder niet waar hij naar toe is, maar wat ik hoorde is het dan naar Zweden.

Hier kunnen jullie achteraangaan maar jullie zullen hier niets mee bereiken. De pony was nu eenmaal van Henk. En hij mocht er dus mee doen wat hij wou......

Ik snap dat jij je pony vreselijk mist, en hoe moeilijk jij het hebt.

En celest had zoveel pijn zoveel....dit is beter het is moeilijk als hij echt naar de slacht is...maar een pony met pijn rond laten lopen is nog veel zieliger...

Ik zat dit topic te lezen en dacht echt
En dan deze reactie !
Die HENK mag niet belachelijk gemaakt worden ?
Sorry maar ik vind deze actie erg belachelijk !

Hoelang had dit meisje dit paard ??

Mijn mening [ sorry hoor maar vind dit echt zo triest ]

Op zijn minst vind ik dat die henk haar wel afscheid had kunnen laten nemen .
Ik bedoel ... Heb je al zoveel verdriet ,
Ouders gescheiden , wetende dat je paard misschien wegmoet omdat je achterstand hebt ---} In dit geval haar ouders ..
En dan haalt hij ook nog ff dat beest weg met de woorden :
Lekker puh , als je betaald kom je het pas te weten [ hoe oud ben je Hamer ]
Waardoor het meisje vast nog meer van streek is geraakt .
Vervolgens word hij naar de slacht gebracht ?????
Waar haalt hij het lef vandaan ?
Hij had haar van het erf kunnen sturen , of dat paard gewoon kunnen verkopen ...

Ik weet de achtergrond van het paard niet maar als het zo vreselijk beter voor hem was [ de slacht]
had haar dan afscheid laten nemen !!

!! Niet normaal !!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:27

Niemand weet of hij naar de slacht is gebracht!!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:34

HouVanUtopia schreef:
Niemand weet of hij naar de slacht is gebracht!!

Er is IEMAND die het wel weet !
En ik vind dat zij er recht op heeft dat te weten !
Had je ook zo'n grote mond als het jou paard was ??
[ Natuurlijk had je het dan niet zover laten komen ...]
Maar dan in haar situatie ?
12 jaar , paard gehad van je ouders die hem eigenlijk niet konden betalen
En dan dit ...

Nee , Er komen ineens rare ideeen bij me op ?
Heb trouwens foto's gezien en best een mooie stal daar , toch ...
Blijkbaar genoeg geld , en nog een paard naar een plek brengen a la minute zonder dat iemand weet waar hij is .
De slachtprijs was nog niet genoeg wat schulden betreft [ zag ik al ergens Frusty ]

Hoe kan je iemand zoveel verdriet doen ?
Walgelijk dit ....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:10

Inderdaad nog even nadrukkelijk vermelden dat het meiske dat dit topic is gestart, niet degene is geweest die naam en toenaam van de stalhouder bekend heeft gemaakt.
Dat is te danken aan die moraalridders die aangevlogen kwamen om de stal te verdedigen.
Nagelbijten / Gniffelen
Wat dus helemaal niet nodig was, aangezien het meiske enkel haar hart wilde luchten en wat medeleven vroeg.
Mag toch?

Zij is haar paard kwijt, haar veilige gezin kwijt, alles wat ze had staat ondersteboven en is veranderd op een pijnlijke manier.
Vind dat jullie wel heel makkelijk oordelen over zo'n jong kind.
Zet die grote mond liever op tegen haar ouders, die zijn hiervoor verantwoordelijk.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:15

jacimatho schreef:
Inderdaad nog even nadrukkelijk vermelden dat het meiske dat dit topic is gestart, niet degene is geweest die naam en toenaam van de stalhouder bekend heeft gemaakt.
Dat is te danken aan die moraalridders die aangevlogen kwamen om de stal te verdedigen.
Nagelbijten / Gniffelen
Wat dus helemaal niet nodig was, aangezien het meiske enkel haar hart wilde luchten en wat medeleven vroeg.
Mag toch?

Zij is haar paard kwijt, haar veilige gezin kwijt, alles wat ze had staat ondersteboven en is veranderd op een pijnlijke manier.
Vind dat jullie wel heel makkelijk oordelen over zo'n jong kind.
Zet die grote mond liever op tegen haar ouders, die zijn hiervoor verantwoordelijk.

Ook dat ja , meisje heeft geen namen genoemd !
Ik kreeg een pm , En begrijp de staleigenaar wel ...
Alleen vind ik wel dat ze hem een laatste knuffel had mogen geven ....
Ze heeft er recht op te weten waar hij is !!

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:18

Zelf vind ik het een beetje 'apart' dat de TS niet meer aan het woord komt.
Als ik in haar plaats was zou ik dit toch wel proberen uit te zoeken : waar is hij echt naartoe? Zou hij nog leven?

Verder kan ik zo'n beetje met iedereen meegaan hier :
* Nightlover : ik vind dat je gelijk hebt : hij had ,ook al was de pony van hem ed, haar nog even afscheid kunnen laten nemen. Hij heeft dit misschien niet gedaan omdat ie dacht dat het voor de TS té moeilijk zou worden? Maar hier gaat ze later nog veel spijt van krijgen..

* Houvanutopia/maverick/..: jullie kan ik ook begrijpen. Ik heb ook de beste staleigenaar van de wereld!! Hij zorgt perfect voor mijn dier en daarbuiten is hij vriendelijk, grappig,.. ik zou het zelf ook jammer vinden moest hij slecht worden afgeschilderd en zou dan ook hem echt verdedigen.
Maar idd jullie hebben hier zijn naam vernoemd ed, en nu weten we allemaal wel over wie het gaat ( door internetsites)..
Jullie hebben gezien hoe het paard eraan toe was en als er geen oren naar waren is dat best jammer...maar hoe was je zelf als 12 jarige? Toen wist je toch ook alles beter niet? Ik vond het geweldig als n pony bokte of er vandoor schoot..ik dacht er toen niet aan of ie pijn had of niet hoor?
Ik wil jullie niet bekritiseren of zo hoor! ik begrijp jullie net echt volkomen

* Ladyelmira/.. : Ik kan er een beetje inkomen dat je dat zegt van dat verwend enzo : ze zit te denken aan volgende pony, ponykampen, wedstrijden,..en het lijkt me allemaal in de nabije toekomst te zijn..Dat begrijp ik niet! mijn wereld zou vergaan...

Het lijkt me wel dat jullie een superfijne stal hebben en iedereen daar goed met elkaar opschiet en voor elkaar opkomt! Is leuk!!
Maar wat is dan wel het échte verhaal?? Zoals hier reeds beschreven werd??
Wat is het ontbrekende puzzelstukje?? Want ik krijg de indruk dat er meer aan de hand is...

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:34

nightlover even voorde goede orde.ze heeft zondag afscheid genomen.Want toen haar moeder haar op kwam halen,vroeg deze nog wil je afscheid nemen.Waarop ze zelf heft gezegt nee, dat heb ik al gedaan.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:37

Volgens mij heeft ze gewoon de kans gehad om afscheid te nemen... Het is niet zo dat hij zomaar opeens weg is gegaan, de vader wist overal van. En ik neem Jennifer ook helemaal niks kwalijk, zij kan er niets aan doen en het is voor haar verschrikkelijk.
Maar vind het vervelend dat zij denkt dat de pensionhouder verkeerd zit terwijl er waarschijnlijk gewoon dingen voor haar worden achtergehouden.
Daardoor snap ik wel dat zij hem dingen kwalijk neemt, maar mag ik dan proberen uit te leggen hoe het wel zit?

En iedereen die het zo schandalig vind dat de pony (waarschijnlijk) geslacht is, wat had hij anders met de pony aangemoeten? Die is echt niet zomaar te verkopen...
Dus wat zou hij dan moeten doen?

Enne, Jacimatho noem me geen moraalridder, ben ik niet van gediend!

Jennifer: mss dat het allemaal wat banketstaaf overkwam maar ik vind het verschrikkelijk voor je en heb het idee dat je niet alles weet, wilde je dat alleen vertellen.
In ieder geval sterkte en ik hoop dat het snel allemaal wat beter gaat lopen thuis!
Laatst bijgewerkt door _June op 04-07-07 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:37

[
* Houvanutopia/maverick/..: jullie kan ik ook begrijpen. Ik heb ook de beste staleigenaar van de wereld!! Hij zorgt perfect voor mijn dier en daarbuiten is hij vriendelijk, grappig,.. ik zou het zelf ook jammer vinden moest hij slecht worden afgeschilderd en zou dan ook hem echt verdedigen.
Maar idd jullie hebben hier zijn naam vernoemd ed, en nu weten we allemaal wel over wie het gaat ( door internetsites)..
Jullie hebben gezien hoe het paard eraan toe was en als er geen oren naar waren is dat best jammer...maar hoe was je zelf als 12 jarige? Toen wist je toch ook alles beter niet? Ik vond het geweldig als n pony bokte of er vandoor schoot..ik dacht er toen niet aan of ie pijn had of niet hoor?
Ik wil jullie niet bekritiseren of zo hoor! ik begrijp jullie net echt volkomen

Het lijkt me wel dat jullie een superfijne stal hebben en iedereen daar goed met elkaar opschiet en voor elkaar opkomt! Is leuk!!
Maar wat is dan wel het échte verhaal?? Zoals hier reeds beschreven werd??
Wat is het ontbrekende puzzelstukje?? Want ik krijg de indruk dat er meer aan de hand is...[/quote]

Thanxx
Dat hebben we ook zeker.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:41

Moderatoropmerking:
Het zou fijn zijn als de TS haar topic niet zou uitdraaien op één grote discussie waarin er op de man gespeeld wordt. Iedereen is vrij om zijn/haar mening te geven, respecteer dat ook. Specifieke situaties over andere bokkers zijn hier offtopic en moeten hier niet besproken worden. De TS heeft een topic geopend met haar verhaal, laten we het dan ook daarover hebben Lachen

En even nog in het algemeen: msn-taal en oneliners (zoals "amen") zijn niet toegestaan. Dus graag onderbouwde reacties plaatsen en normaal Standaardnederlands gebruiken, dus ook inclusief leestekens en hoofdletters.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:42

maverick schreef:
nightlover even voorde goede orde.ze heeft zondag afscheid genomen.Want toen haar moeder haar op kwam halen,vroeg deze nog wil je afscheid nemen.Waarop ze zelf heft gezegt nee, dat heb ik al gedaan.

Als dat waar is : Perfect !!!
Heeft ze dat toch "kunnen " doen , willen is een andere zaak .
Nu nog weten " waar " hij is ...
Slacht of ander onderkomen ??
Tja , En dan zeg ik op mijn beurt , hoe rot ook ...
Een beste staleigenaar die heeft gedaan wat hij kon .
Een paard hebben terwijl het niet kan is ook niet de bedoeling . Ach gut
Hij moet wel eten krijgen [ ook moet je zelf dan nog kunnen eten Knipoog ]
D.A als het nodig is etc !!
Maar ik vind het zo rot klinken dat hij naar de slacht is [ waarschijnlijk ]
Had er geen andere oplossing geweest voor dit beestje .

Ik bedoel :
Het is toch ook erg als je een paard hebt die je niet kan betalen en daardoor bij de slacht beland ?
En :
Het is toch ook erg [ als staleigenaar ]
Om een paardje door deze redenen daarheen te doen ??

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:45

Maar als ik me niet vergis liep dit paard ontzettend kreupel?
Had het heel wat pijn en was dit alsnog de meest diervriendelijke oplossing?

Maar die ouders : zij moeten hun kind toch naar stal brengen? Zij moeten de staleigenaar toch spreken?? Hadden zij hun dochter hier dan niet beter op kunnen voorbereiden??

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:46

_June schreef:
Enne, Jacimatho noem me geen moraalridder, ben ik niet van gediend!

Jennifer: mss dat het allemaal wat banketstaaf overkwam maar ik vind het verschrikkelijk voor je en heb het idee dat je niet alles weet, wilde je dat alleen vertellen.
In ieder geval sterkte en ik hoop dat het snel allemaal wat beter gaat lopen thuis!

Mijn nederige excuses... Afgod

Het laatste getypte stukje tekst komt al heel anders over, goed dat je het rechtzet.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:47

Kijk als het gewoon een leuke,lieve, pijnloze pony was geweest.zou slacht ook helemaal niet aan de oorde zijn.Maar je moet wel aan het welzijn van het beestje blijven deken.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:48

Fijn dat je voor me buigt haha Knipoog

Maarre, ik kom uit Den Bosch en dan komen dingen standaard banketstaaf over Tong uitsteken