Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:30

[***] schreef:
lotjj92 schreef:
je moet dan denk ik niet een paard willen met papieren of goede ouders, want daar betaal je al snel een behoorlijk bedrag voor. dus een vuilnisbakkenras die zijn igg een stuk goedkoper Knipoog

Ik heb voor 2000 euro een stermerrie van 17 gekocht die Z springen en Z dressuur heeft gelopen uit een hele goede merrielijn, mankeerd nooit wat, ze kan nog jaren mee, dit is haar 4 jaar(dus nu 21) en 3 veulens later:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn punt is: ik denk dat je voor 1000 euro eerder een miskoop hebt of een ongezond paard dan als je wat meer betaald.

maar dan heb ik het over een paard dat onder de 10 is. een paard van 21 is niks meer waard. en gaat ook niet zo lang meer mee Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:31

tita schreef:
er zijn zat paarden voor jou prijsklasse hoor, ik kan er zo stuk of 10 vinden.

Overigens heb ik hier wel onzin zien staan van onder de 5000 euro heb je geen sportpaard.

Wat is de defenitie van sportpaard ROFL ROFL

zou jij een paard kunnen vinden van onder de 5000 euro, die potentie heeft voor de sport?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:32

HMMM lotjj92 ben ik het niet mee eens er is vorig jaar geboden op mijn luchtzuiger van 24 door een Amerikanaan een bedrag waar je misselijk van wordt iig meer dan 5000 euro dus een oud paard hoeft niet altijd niks meer waard te zijn

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:33

lotjj92 schreef:
tita schreef:
er zijn zat paarden voor jou prijsklasse hoor, ik kan er zo stuk of 10 vinden.

Overigens heb ik hier wel onzin zien staan van onder de 5000 euro heb je geen sportpaard.

Wat is de defenitie van sportpaard ROFL ROFL

zou jij een paard kunnen vinden van onder de 5000 euro, die potentie heeft voor de sport?

JA dat kan

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:33

mijn pony was 800 euro.
super geluk gehad.
hier een fototootje:
Afbeelding

Afbeelding

en mijn paardje was 2000,-
hier een foto (foto's zijn van mabon hier op bokt)
Afbeelding

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:34

barbara1970 schreef:
ik wist niet of ik dat hier mcht vertellen dus heb even gecheckt maar ik heb nog een aantal leuke paardjes te koop staan. kijk maar even bij marktplaats en zoek dan hippisch centrum veluwe ik heb eeb leuke recratieruin staan van 170 en 11 jaar oud zijn fotoos staan ook op mijn site http://www.hippisch-centrum.tk.
Ik hoop niet dat ik te ver ben gegaan anders moeten jullie maar even temmen

Staan inderdaad leuke paardjes bij Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:39

[***] schreef:
Een goedkoop paard met bijvoorbeeld zomerexceem of die luchtzuigt kopen lijkt mij een geval van goedkoop is duurkoop.

Luchtzuigen maakt niks uit voor de gezondheid, is alleen een irritante gewoonte. Maakt het paard niet 'duurder' in onderhoud hoor Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:39

tita schreef:
HMMM lotjj92 ben ik het niet mee eens er is vorig jaar geboden op mijn luchtzuiger van 24 door een Amerikanaan een bedrag waar je misselijk van wordt iig meer dan 5000 euro dus een oud paard hoeft niet altijd niks meer waard te zijn

hmm, nouja over het algemeen zijn ze nog maar weinig waard. tenminste ik zou er nog maar heeel weinig voor geven omdat ze nooit meer waard kunnen worden

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:40

Urielle schreef:
[***] schreef:
Een goedkoop paard met bijvoorbeeld zomerexceem of die luchtzuigt kopen lijkt mij een geval van goedkoop is duurkoop.

Luchtzuigen maakt niks uit voor de gezondheid, is alleen een irritante gewoonte. Maakt het paard niet 'duurder' in onderhoud hoor Clown

prijs daald er wel mee, omdat het een stal gebrek is

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:42

Das weer zo'n vooroordeel....zodra een luchtzuiger Z loopt is dat hele luchtzuigen voor niemand meer belangrijk!

Paarden onder de 5000 zijn er zat te vinden en ook nog met behoorlijk wat aanleg voor de sport. Maar ga je op zoek naar het paard met superuitstraling, redelijke sportklassering, goede gangen, zeer braaf in de omgang, superverkeersmak en noem al de goede eigenschappen maar op, dan zou ik zeggen: Droom verder want die bestaan niet, niet onder de 5000 maar ook niet daarboven. Bij elk paard wat je koopt zul je soms consequenties moeten doen en iets wat je wel of niet wilt moeten accepteren.

Blijf rustig doorzoeken en koop pas iets als je er helemaal achter staat, niet omdat je persé nu een paard wilt hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:44

Ja de prijs KAN dalen een paard wat vreselijk goede beweging heeft en absoluut een topper is zakt echt niet van 50.000 euro naar 10.000 euro.

ik heb gemerkt met luchtzuigers die het goed doen in de sport, gewoon flink voor betaald wordt, behalve als ze echt te koop staan dan zijn ze iets minder in de prijs.

De gewone recreatie paarden die zuigen ja die zijn goedkoop.

Overigens zuigt de mijne iets van 12 jaar maar ik heb nog nooit een veearts erbij gehad

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:50

ik koop liever een paardje die niet luchtzuigt dan wel.
denk ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:51

ik koop een paard dat beweegt! Wat hij op stal doet zal me een zorg zijn, als hij op wedstrijd maar kan scoren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:51

Urielle schreef:
ik koop een paard dat beweegt! Wat hij op stal doet zal me een zorg zijn, als hij op wedstrijd maar kan scoren.

Haha! iid dat dacht ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:52

Urielle schreef:
[***] schreef:

Zeg dat maar tegen een goede kennis van me die haar paard vorig jaar verloren is aan koliek door het luchtzuigen. Aan veel luchtzuigers kun je ook zien dat ze het doen (nee niet allemaal, maar uitzonderingen bevestigen de regel), dus het maakt wel degelijk uit voor de gezondheid, als het alleen een irritante gewoonte was zou het ook niet uitmaken, maar niets is minder waar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:53

De mijne zuigt al jaren en heeft geen band om en nog nooit maar ook nooit koliek gehad.

Luchtzuigen KAN koliek veroorzaken maar het is een uitzondering hoor

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:56

Koliek komt niet door luchtzuigen maar door maagproblemen. Het luchtzuigen is een uiting van die maagproblemen. Zie het uitgebreide luchtzuigtopic maar op Bokt.

Mijn paard zuigt omdat het zo'n gigantische stresserd is, dus ook geen koliekprobleem.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:57

Koliek kan door zoveel dingen veroorzaakt worden en een paard wat overlijdt aan koliek hoeft die koliek niet gekregen te hebben van het luchtzuigen, dat kunnen ze dus ook gewoon niet bewijzen....maar voor een arts is het wel makkelijk om dat te zeggen, maar koliek kunnen ze van zoveel meer dingen krijgen!

Een paard wat leuk loopt en vriendelijk in de omgang is hoeft echt geen vermogen te kosten hoor, ik heb er twee op stal staan namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:59

Fijn dat je je geen zorgen maakt, maar een gezond paard staat voor mij niet gelijk aan een luchtzuiger. Paard waar ik over sprak had ook pas 1e koliekaanval en gelijk fataal, dier was geloof ik een jaar of 7 en er was niet aan af te zien dat hij het deed, op de band na dan.
Luchtzuigen geeft wel degelijk verhoogde kans op koliek.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:21

Dan had de eigenaar ipv die band om te doen zijn maag na moeten laten kijken.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:21

lotjj92 schreef:

Ja, ik heb er eentje te koop Lachen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:23

SpikyBlue schreef:
'Latruda' heeft al 2x gepost dat haar paardje te koop staat, lijkt mij een heel leuk, fit, veelzijdig paard (100% bomproof staat in haar advertentie) voor niet al te veel geld maar niemand hier reageert erop, leest iedereen nou over haar posts heen ofzo? Haha!
Is dat niks dan?

Dit vraag ik me ook af. Lijkt me een heel leuk paardje, maar niemand reageert?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:59

Hoe zit het met je ervaring? Misschien anders een idee om een wat jonger beestje te kopen met weinig ervaring.. Scheelt vaak ook enorm in prijs!
Ik heb voor mijn E-pony 1750 euro betaald, hij was toen 2,5 jaar oud en kon nog weinig.. Je moet maar net geluk hebben en gewoon geduldig zijn en niet een paard/pony kopen omdat hij goedkoop is, maar je moet echt verliefd zijn!
Hier ging ik bij hem kijken!
Afbeelding

En hier was hij iets van 2 maanden bij mij..
Afbeelding

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 21:12

Bedankt dat je meedenkt, maar ik wil een paard met het idee 'opstappen en wegrijden'. Ik heb mijn hoofd er niet na staan om een lastpak die niets kan te moeten beleren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:55

Ja maar daar betaal je dus wel voor! Dat bedoelde ik dus met dat je misschien op één van je eisen zal moeten toeleggen, dus precies wat Miesie zegt, superleuk dier voor niet teveel geld maar....je moet m wel nog t nodige leren. Of je koopt een doorgereden paard wat iets "mankeert" maar wel gewoon recreatief kan lopen. Maar je spreekt jezelf tegen als je zegt dat je alleen recreatief wilt rijden maar ook wel wedstrijd wilt gaan rijden. Mijn ervaring is dat mensen die nog voordat ze een paard hebben al weten dat ze wedstrijd willen gaan rijden, dus geen recreatiepaard willen want ze hebben eisen. En eisen stellen kost geld......