Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

di_Segno

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:33

Ik denk dat er heus wel een paar zijn (zoals like_peres bijv.) die hun paard daarvoor niet weg zouden doen.
Aan ieder zijn keus, kun je elkaar niet over oordelen, de ene is heus niet slechter dan de andere of je het wel of niet zou doen.
Ik ben er ondertussen wel aan gewend dat paarden komen en gaan, maar je had mij vorig jaar niet moeten zeggen; goh volgend jaar heb jij je paard verkocht... dan zou ik hard gelachen hebben.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:35

MRmichiel schreef:
pharagirlke schreef:
Overigens vraag ik me het tegenovergestelde af, hoeveel mensen het idd zouden doen.
Als ze na een super proef waarna je het gevoel hebt dat je de hele wereld aan kan samen met je kameraadje plots door een vreemde die je van hot nog staart kent, meteen zouden zeggen 'pak maar mee.'

of je hebt net gereden in de regen, je paard liep voor geen meter, je hebt haast want je moet nog gauw douchen want je moet naar je werk en je bent hartstikke moe en een slecht humeur. en dan komt iemand met een miljoen aanzetten voor je paard Clown

Schijnheilig *LOL*

Zelfs dan...Hij is er toch maar weer doorheen gegaan voor jou pleziertje. Lachen Hij had je er net zo goed af kunnen bokken en ergens droog kunnen gaan staan vreten (of gewoon ergens gaan vreten) Ik betwijfel eigenlijk of veel mensen er wel bij stilstaan hoeveel een paard éigenlijk voor je doet.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:39

pharagirlke schreef:
Ik betwijfel eigenlijk of veel mensen er wel bij stilstaan hoeveel een paard éigenlijk voor je doet.

AMEN..!!!

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:41

pharagirlke schreef:
Ik betwijfel eigenlijk of veel mensen er wel bij stilstaan hoeveel een paard éigenlijk voor je doet.

miss wel, maar ik doe dan ook heel veel voor mijn paard.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:41

MRmichiel schreef:
pharagirlke schreef:

En je hebt er zelf voor gekozen een "vriend " te kopen

vlinderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:44

Ik zou hem niet weg doen.
wat al vele gezegt hebben.
het is een vriend.
maarja de meeste nemen paarden om hoog te presteren want ja je moet beroemd worden he.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:46

MRmichiel schreef:
pharagirlke schreef:

vind ik ook, 1 uur per dag vraag ik concentratie van hem en de rest van de dag wordt er voor hem gezorgd, 2 keer per dag naar buiten, weidegang, een luxe stal, goed voer, goede DA, tandarts en hoefsmid en ik ben er 3 a 4 uur per dag zelf zodat ie alle aandacht krijgt, en daar zit ik 40 uur per week voor op kantoor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:46

MRmichiel schreef:
pharagirlke schreef:

ja maar ben jij ook tegen je zin bij die knol gedumpt? Hopende dat hij wel goed voor je zou zorgen?
Dacht het niet Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:47

Rejoice zou nooit weggaan voor een miljoen, Glory voor dat bedrag wel.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:50

wauw, ik geloof niet dat ik mijn liefjes weg doe voor een miljoen...

phara, je hebt gelijk Ja

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:54

Ikzelf heb geen paard, ik heb wel verschillende verzorgpaardjes gehad die om een of andere reden verkocht werden. Dat was emotioneel heel erg moeilijk, echt een hel. Nu rij ik bij mensen die redelijk wat paarden hebben staan, doordat ze zoveel paarden hebben vind ik het niet erg dat er af en toe een paard verkocht wordt. Ik kan mij altijd op andere paarden richten. 1 v/d paarden is wel speciaal voor mij en die zou'k echt niet kwijt willen. Maar als ze ooit beslissen om hem weg tedoen dan is het zo. Wanneer ik dat paard moest bezitten en zo'n bod moest krijgen zou'k toch eerder nee zeggen. Hij is echt een vriend Lachen. Bij alle andere paarden zou'k het zeker wel doen!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:55

Cassidy schreef:
Rejoice zou nooit weggaan voor een miljoen, Glory voor dat bedrag wel.

Hoezo glory dan wel als ik vragen mag.

overgens ik heb geen eige paard het is me vzpaard.
maar ik neem aan als je een paard neemt, je ook genoeg geld ovoer heb voor de andere dingen anders moet je maar geen paard nemen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:55

Mijn beide paarden zijn niet te koop, voor geen enkel bedrag. Daar hoef ik geen seconde over na te denken Lachen.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:58

Ik denk dat ik het wel zou doen.
Met een miljoen kan je veel andere leuke dingen doen bijv. een rondreis
Dan kan je toch niet meer rijden.
En met het overige geld koop je een nieuw maatje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:00

een miljoen is sneller op dan je denkt Suus27.
En dan zit je daar na je rondreis zonder maatje Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:00

Gaat er niet om of je paard het waard is of niet, t gaat erom dat je je vriend en je maatje verkoopt omdat jij geld ruikt. Bah, als je hem hebt om ooit weer te verkopen is het anders, maar als je paard je maatje is en jij de miljoen belangrijker vind: Misselijk

Pff zit me hier ook behoorlijk op te vreten als ik dit lees.

Weet je wat ik letterlijk zou doen als er een vent met een koffer vol geld voor mn neus staat: Ik zal in de koffer kijken, ik zal aan het geld ruiken, en dan aan mn paard ruiken en denken: krijg de klere en rot op met je stinkgeld.

Kan veel opgeven voor een miljoen, maar mn floemie toch zeer zeker niet. Nooit, voor niks en niemand in de wereld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:02

inderdaad xtosarlight!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:03

Citaat:

jij niet al1..
hoe mensen het durven te doen.

je hond koop je toch ook voor je plezier, maar paarden ja daar moet je je geld mee verdienen, verdien je niks? weg ermee.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:04

Voor geen goud zou ik me Baxie weg doen.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:08

Like_peres schreef:
Citaat:

jij niet al1..
hoe mensen het durven te doen.

je hond koop je toch ook voor je plezier, maar paarden ja daar moet je je geld mee verdienen, verdien je niks? weg ermee.

Jep en hier nog een 3de.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:10

pharagirlke schreef:
een miljoen is sneller op dan je denkt Suus27.
En dan zit je daar na je rondreis zonder maatje Knipoog

Kan goed met geld omgaan, dus de miljoen is nog lang niet op als ik terug kom Knipoog

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:15

Ik heb geen paard maar ik beeldde me even in dat iemand een miljoen voor mijn hond zou bieden... En neen, ik zou haar zelfs niet kunnen wegdoen, laat dan staan een paard.

Als ik haar zie lopen zie ik geen hond, maar een levend wezen met een eigen karakter. En ze hoort gewoon bij mij.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:19

al bieden ze 10 miljoen
ik hou veels te veel van me paard..
en ze gaat dan ook zeker niet weg

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:21

Hier is laatst nog een topic geweest, maar dan over 6 miljoen. Ik zal even neerzetten wat daar ongeveer mijn menig was.

En daar heb ik ook nee gezegd. Ik doe mijn paard niet weg, er zijn voor mij belangrijker dingen in het leven dan een groot huis en een dure wagen.
Mensen die zeggen 'als het echt voor je neus staat piep je wel anders' hebben ongelijk. Misschien voor hun wel (mij best als mensen hun paard verkopen voor het geld, ieder zijn keus, de liefde van het paard gaat door de maag dus ergens anders kan die ook net zo gelukkig zijn.) maar voor mij geldt het echt niet.

Ik heb toen ook de wedervraag gesteld: Zou jij echt alles voor geld doen? Ook een rijke man trouwen die totaal je type niet is, alleen maar omdat hij zoveel geld heeft? Ik niet, en ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Had ik toen toegehapt en liep het nu nog goed dan was ik voor de rest van mijn leven binnen. Maar ik blijf liever de rest van mijn leven hard werken met alles en iedereen die ik graag heb.
Maar gezien sommige mensen beweren dat je zowat alles van zeer grote emotionele waarde zou verkopen voor het geld vraag ik me af als sommige daar anders over denken en wel alles voor het geld doen Lachen .

Ik wil wel nog de opmerking geven dat een duur thuis niet altijd een goed thuis is.
Op een dure stal kunnen paard ook 23 uur per dag op stal staan, met allerlei hulpteugels zwaar overvraagd worden tijdens het rijden en flink verkl**t worden.

marielle_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:21

Mijn paard krijgen ze met een strikje erom. Mijn hond ook, het blijft een levend wezen, maar je zal een keer afscheid van ze moeten nemen...