jaaah een paaaaaaaaaaaaaaaaaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: jaaah een paaaaaaaaaaaaaaaaaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:29

de stamboeknaam word gewoon gebruikt hoor, niet de 'roepnaam'. en de roepnaam kun je veranderen, maar de stamboeknaam niet

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:29

Namen genoeg toch ?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:31

elianna13 schreef:
roest schreef:
Gelukig heerst die cultuur hier niet, vooral niet bij de kinderen, die vinden het vet stoer als ze hun handen stil kunnen houden Vork

Sorry, dit vind ik een beetje overdreven.. Iedereen is toch kind geweest? Iedereen heeft daar toch moeite mee gehad? Tenminste ik neem aan van wel.
Dit is zeker niet aanvallend bedoeld hoor!

@ areke ; Ik rijd op een fries en die wil ik ook niet gelijk aan de teugel hebben hoor. Vandaag heb ik juist geoefend met overgangen en het luisteren naar het been. Nou rijd ik deze fries ook nog maar 2 maanden, maar ik heb zeker het geduld om alles gewoon rustig op te bouwen Knipoog.

hoe bedoel je dit want ik denk dat ik dit nu verkeerd ga begrijpen.[/quote]

Ik ook geloof ik, als je het in het geheel leest, dan schrijf ik dat ik blij ben dat de kinderen het hier belangrijker vinden om hun handen stil te houden dan een pony aan de teugel te trekken, hoezo overdreven?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:32

Leuk dat je een paard mag !!

Ik wou wel eerst naar een paard opzoek gaan, omdat ik vind dat een naam bij het paard moet passen, persoonlijkheid ect.

Ik heb trouwens een 5 jarige fjorden merrie gekocht... ze heten Wendie, en heet nu Ysha

Echt een groot verschil, maar ze luisterd er wel naar Knipoog Dus dat een paard er niet meer naar zal luisteren is onzin ( deels is het toch de stem/klanken waar ze naar luisteren, in plaats van de naam )

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:34

Ik ook geloof ik, als je het in het geheel leest, dan schrijf ik dat ik blij ben dat de kinderen het hier belangrijker vinden om hun handen stil te houden dan een pony aan de teugel te trekken, hoezo overdreven?[/quote]

Sorry, ik had jou verkeerd begrepen.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:35

areke schreef:
areke schreef:
ik wil ook hogerop maar mijn paard liep ook niet vanaf dag 1 aan de teugel.
Als ik les heb rijden we vooral voorwaarts neerwaart lekker los.
Pas een week voor de wedstrijd pakken we dr wat meer op en oefenen we de proef nog een x in de les.
Als ik zelf rij zijn we eerst een half uur lekker aan het losrijden daarna pak ik ze nog heel even op om dat ook bevestigd te hebben.
Een hulpteugel heb ik alleen met longeren maar ook weer om dr laag ontspannen te hebben een paard gaat lekker laag en ontspannen lopen als de achterhand er ook lekker onder komt.

nee maar er zijn genoeg mensen in de wereld .. en ik woon in een paardenrijk gebiedje .. en ken een hoop jonge paardjes.. ga er maar van uit .. dat er mensen zijn die kwaad zijn als hun paardje niet aan de teugel loopt na 2 x het zadel erop te hebben gehad! en dan paard ik zeker neit over mensen die slecht rijden! in tegendeel .. een paar ervan zijn Z2 startrechtig .. maar daarom moet hun andere paard het nou juist ook kunnen!

elianna13 schreef:
Omdat je dit zo schreef. Ik wil ook niet in één keer mijn paardje aan de teugel rijden. Ik heb liever dat het paard eerst goed naar je been luisterd en de overgangen goed doet, i.p.v gelijk aan de teugel ''getrokken'' te worden.

het 2e gedeelte is niet van mij.
Maar als je alles goed leest dan kan je eruit opmaken dat we alletwee willen dat een paardje eerst lekker leert om op zn eigen benen te lopen.
Dat is wat ik de mijne eerst heb geleerd.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:37

toen ik mijn paard kocht had hij al een mooie naam. hij heette chester. een jaar daarvoor (toen hij nog van de eidenaren was voor de eigenaar waar ik hem van kocht) heette hij teddy, dit hebben ze toen veranderd, het paste niet bij hem en een echt leuke naam is het ook niet.
ik heb hem gewoon zn naam laten houden, heb er alleen wel playboy's chester van gemaakt, zit er toch nog iets van mijzelf in.
als hij geen leuke naam had, had ik hem wel veranderd hoor.

btw heel erg gefeliciteerd met dat je een paard mag!

misschien kan je een paar namen in je hoofd houden en dan als je een paard hebt kijken welke bij hem/haar past.

sorry weet geen namen, ben echt een kluns in namen verzinnen

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:40

areke schreef:
nee maar er zijn genoeg mensen in de wereld .. en ik woon in een paardenrijk gebiedje .. en ken een hoop jonge paardjes.. ga er maar van uit .. dat er mensen zijn die kwaad zijn als hun paardje niet aan de teugel loopt na 2 x het zadel erop te hebben gehad! en dan paard ik zeker neit over mensen die slecht rijden! in tegendeel .. een paar ervan zijn Z2 startrechtig .. maar daarom moet hun andere paard het nou juist ook kunnen!

elianna13 schreef:
Omdat je dit zo schreef. Ik wil ook niet in één keer mijn paardje aan de teugel rijden. Ik heb liever dat het paard eerst goed naar je been luisterd en de overgangen goed doet, i.p.v gelijk aan de teugel ''getrokken'' te worden.

Maar als je alles goed leest dan kan je eruit opmaken dat we alletwee willen dat een paardje eerst lekker leert om op zn eigen benen te lopen.
Dat is wat ik de mijne eerst heb geleerd.[/quote]

Idd, het paardje moet eerst maar eens goed op vier benen kunnen lopen. Daarna kan je wel bezig met dingen zoals ''aan de teugel'' rijden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:41

elianna13 schreef:
areke schreef:

elianna13 schreef:

Dat is wat ik de mijne eerst heb geleerd.

Idd, het paardje moet eerst maar eens goed op vier benen kunnen lopen. Daarna kan je wel bezig met dingen zoals ''aan de teugel'' rijden.[/quote]

ik wil niet veel zeggen, maar dit heeft niet zoveel meer met paardennamen met de Z te maken, waar dit topic voor geopend is

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:42

Marloes3003 schreef:
Wow, veel reacties ineens zeg Clown . veel verschillende meningen, maar ik wilde even zeggen dat jullie je geen zorgen hoeven te maken. mijn ouders komen allebei uit een paardenfamilie en die zullen me dus ook zeker helpen. ik moest ook eerst verzorgponys hebben om te bewijzen dat ik me in zou zetten enzo. dus ik heb er echtwel over nagedacht en ik krijg ook genoeg hulp en les en je moet toch ergens beginnen. iedereen heeft een keer voor de eerste keer een paard zadelmak gemaakt dus. En over die naam, ik wil gewoon graag een mooie naam voor op wedstrijden. als mijn toekomstige paard en niet naar wil luisteren dan heet ie alleen op zn startkaart zo en noem ik hem thuis wel na zn echt naam. ik wil gewoon een speciaal paard met een speciale naam omdat het mijn eerste word die ik me altijd zal herinneren. Lovers

ohja en sorry voor wat jullie msn taal noemen ik probeer er wel op te letten maar op school zeggen ze er nooit wat van.... Scheve mond

Ps en bedankt voor de mooie namen en tips van mensen die me wel serieus nemen!!

Het gaat niet alleen om je msn taal, het gaat om de combinatie van je eerste tekst!
Het komt namelijk nogal kinds over, tuurlijk is het fantastisch als je altijd verzorgpony's hebt gehad en nu eindelijk de kans krijgt om iets helemaal voor jezelf te hebben.
Maar een paard inrijden is niet makkelijk, misschien is het beter om een paard van een jaar of 5/6 te kopen, die de kneepjes van 't vak al kent.Van zo'n paard kun je een heleboel leren, en je kunt 'm altijd nog meer leren en naar jouw hand zetten.
Geloof mij ik heb heel wat paarden(voor handelsstal) ingereden en geen enkel paard is het zelfde, ik ben nu zelf al een tijdje bezig om mijn eigen paard in te rijden(al bijna 1 1/2 jaar) en dit verloopt moeizaam, in de bak luisterd ze keurig maar buiten heb ik niks te zeggen.Voor zulke dingen heb je veel geduld nodig, veel lef, verstand van zaken en goede begeleiding. Omdat ik heel wat paarden heb gereden heb ik ook behoorlijk wat geduld, maar af en toe is mijn geduld op en dat zijn momenten dat je je paard verkeerde dingen kunt aanleren. Als je dus wel een jonkie koopt zorg dan echt voor hele goede begeleiding, slechte dingen leren ze sneller dan goede, en het is ook verdomd moeilijk om een slechte gewoonte er weer uit te krijgen.

Persoonlijk vind ik dat van die "naam" een beetje onzin, je koopt geen paard om 'm een stoere naam te geven, en je koopt ook geen jong paard omdat 't stoer is om 'm zelf in te rijden!
Er zijn vast ook super paardjes met een andere leuke naam, ik snap niet helemaal waarom met een Z.
Ik vertel er wel bij (ik ben eerlijk) dat ik de naam van mijn jongste paard ook veranderd heb, zij was wel pas 1 jaar oud, mishandeld en heeft nooit veel mensen gezien(alleen de man die haar sloeg en voerde).
Zij heet officieel Ursela, en dit vond ik dus echt een vreselijke naam die niet bij haar past.
Ze heet nu Foxtroth, dat past bij haar omdat ze heel lichtvoetig beweegt en het lijkt alsof ze danst tijdens het bewegen.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:46

Goh dit topic loopt wel goed zo Clown

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:47

ja wat wil je als je een topic opend en daar in zet dat je een 3 jarige wilt omdat je het stoer vind die zelf in te rijden Tong uitsteken

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:51

zilver wishiky
zilver moon
zalaetus
zininir
zeposia
zippo
zippo mania
zokina
zenie
zenste
ik sta maar wat et fratsen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:51

ow ja terug koment op het van naam veranderen : mijn vp was 8 toen we haar kregen (over 2 dagen 9).. genaamt polly .. dat is veranderd in pebbels.. als je nu pebbels zegt weet ze donders goed over wie je het heb hoor!
Laatst bijgewerkt door smurffie op 03-03-07 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:52

zielig Tong uitsteken als naam Tong uitsteken

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:56

? pebbels ? .. nee polly van de molenweg is lekker? ( wat is trouwens mis met pebbels Clown?? )
Laatst bijgewerkt door smurffie op 04-03-07 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:00

smurffie schreef:
? pebbels ? .. nee polly van de molenweg is lekker?

Whahaha Clown

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:05

Sommige mensen hier zeggen : een paard inrijden moet je aan iemand met ervaring overlaten .
Maar ik denk niet dat die persoon met ervaring is geboren Verward
ooit moet er een eerste keer komen toch?? Verward
Nou ik zie (persoonlijk) niet meteen iemand van 9 jaar een paard inrijden Scheve mond
Dit is mijn mening natuurlijk

en voor een naam denk ik ook dat je een paard eerst moet zien voor je een naam kunt geven.
Als je nu Vlekkie een mooi naam vind en je ziet die paard en ie heeft geen enkel vlek
of
Je vind witje een mooi naam en je ziet die paard en die is gans zwart dan heb je een probleem denk ik Tong uitsteken

En ik heb niet heel de topic gelezen dus sorry als het als is gezegt Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:07

paardpony schreef:
ga naar http://www.paardennamen.nl/z.htm dan heb je genoeg Knipoog veel plezier met je paardje als je er 1 hebt.

wow wat veel namen! Wow!
en wow wat een letterkleur! ik keek men ogen er kapot op Tong uitsteken

Citaat:
Je vind witje een mooi naam en je ziet die paard en die is gans zwart dan heb je een probleem denk ik

wij hadden een fries op de manege en die heette Witje!! een fries! Gestoord Haha! het heeft eigenlijk wel wat.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 04-03-07 00:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:09

Wat ik wel vreemd vind. Er is al meerdere keren om de leeftijd van de TS gevraagd, maar nog geen antw. gekregen (geloof ik).

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:09

Is dat zo van belang?

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:10

Misschien niet van belang, maar wel zo netjes om antw. te geven..

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 00:11

sorry, ik ben 16

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:13

het kleine antwoord op de ''big question''

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:13

elianna13 schreef:
Misschien niet van belang, maar wel zo netjes om antw. te geven..

mijn god zeg Lips are sealed