Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elianna13 schreef:roest schreef:Gelukig heerst die cultuur hier niet, vooral niet bij de kinderen, die vinden het vet stoer als ze hun handen stil kunnen houden
Sorry, dit vind ik een beetje overdreven.. Iedereen is toch kind geweest? Iedereen heeft daar toch moeite mee gehad? Tenminste ik neem aan van wel.
Dit is zeker niet aanvallend bedoeld hoor!
@ areke ; Ik rijd op een fries en die wil ik ook niet gelijk aan de teugel hebben hoor. Vandaag heb ik juist geoefend met overgangen en het luisteren naar het been. Nou rijd ik deze fries ook nog maar 2 maanden, maar ik heb zeker het geduld om alles gewoon rustig op te bouwen.
areke schreef:areke schreef:ik wil ook hogerop maar mijn paard liep ook niet vanaf dag 1 aan de teugel.
Als ik les heb rijden we vooral voorwaarts neerwaart lekker los.
Pas een week voor de wedstrijd pakken we dr wat meer op en oefenen we de proef nog een x in de les.
Als ik zelf rij zijn we eerst een half uur lekker aan het losrijden daarna pak ik ze nog heel even op om dat ook bevestigd te hebben.
Een hulpteugel heb ik alleen met longeren maar ook weer om dr laag ontspannen te hebben een paard gaat lekker laag en ontspannen lopen als de achterhand er ook lekker onder komt.
nee maar er zijn genoeg mensen in de wereld .. en ik woon in een paardenrijk gebiedje .. en ken een hoop jonge paardjes.. ga er maar van uit .. dat er mensen zijn die kwaad zijn als hun paardje niet aan de teugel loopt na 2 x het zadel erop te hebben gehad! en dan paard ik zeker neit over mensen die slecht rijden! in tegendeel .. een paar ervan zijn Z2 startrechtig .. maar daarom moet hun andere paard het nou juist ook kunnen!
elianna13 schreef:Omdat je dit zo schreef. Ik wil ook niet in één keer mijn paardje aan de teugel rijden. Ik heb liever dat het paard eerst goed naar je been luisterd en de overgangen goed doet, i.p.v gelijk aan de teugel ''getrokken'' te worden.
areke schreef:nee maar er zijn genoeg mensen in de wereld .. en ik woon in een paardenrijk gebiedje .. en ken een hoop jonge paardjes.. ga er maar van uit .. dat er mensen zijn die kwaad zijn als hun paardje niet aan de teugel loopt na 2 x het zadel erop te hebben gehad! en dan paard ik zeker neit over mensen die slecht rijden! in tegendeel .. een paar ervan zijn Z2 startrechtig .. maar daarom moet hun andere paard het nou juist ook kunnen!
elianna13 schreef:Omdat je dit zo schreef. Ik wil ook niet in één keer mijn paardje aan de teugel rijden. Ik heb liever dat het paard eerst goed naar je been luisterd en de overgangen goed doet, i.p.v gelijk aan de teugel ''getrokken'' te worden.
elianna13 schreef:areke schreef:nee maar er zijn genoeg mensen in de wereld .. en ik woon in een paardenrijk gebiedje .. en ken een hoop jonge paardjes.. ga er maar van uit .. dat er mensen zijn die kwaad zijn als hun paardje niet aan de teugel loopt na 2 x het zadel erop te hebben gehad! en dan paard ik zeker neit over mensen die slecht rijden! in tegendeel .. een paar ervan zijn Z2 startrechtig .. maar daarom moet hun andere paard het nou juist ook kunnen!elianna13 schreef:Omdat je dit zo schreef. Ik wil ook niet in één keer mijn paardje aan de teugel rijden. Ik heb liever dat het paard eerst goed naar je been luisterd en de overgangen goed doet, i.p.v gelijk aan de teugel ''getrokken'' te worden.
het 2e gedeelte is niet van mij.
Maar als je alles goed leest dan kan je eruit opmaken dat we alletwee willen dat een paardje eerst lekker leert om op zn eigen benen te lopen.
Dat is wat ik de mijne eerst heb geleerd.
Marloes3003 schreef:Wow, veel reacties ineens zeg. veel verschillende meningen, maar ik wilde even zeggen dat jullie je geen zorgen hoeven te maken. mijn ouders komen allebei uit een paardenfamilie en die zullen me dus ook zeker helpen. ik moest ook eerst verzorgponys hebben om te bewijzen dat ik me in zou zetten enzo. dus ik heb er echtwel over nagedacht en ik krijg ook genoeg hulp en les en je moet toch ergens beginnen. iedereen heeft een keer voor de eerste keer een paard zadelmak gemaakt dus. En over die naam, ik wil gewoon graag een mooie naam voor op wedstrijden. als mijn toekomstige paard en niet naar wil luisteren dan heet ie alleen op zn startkaart zo en noem ik hem thuis wel na zn echt naam. ik wil gewoon een speciaal paard met een speciale naam omdat het mijn eerste word die ik me altijd zal herinneren.
![]()
ohja en sorry voor wat jullie msn taal noemen ik probeer er wel op te letten maar op school zeggen ze er nooit wat van....![]()
Ps en bedankt voor de mooie namen en tips van mensen die me wel serieus nemen!!
smurffie schreef:? pebbels ? .. nee polly van de molenweg is lekker?
paardpony schreef:ga naar http://www.paardennamen.nl/z.htm dan heb je genoegveel plezier met je paardje als je er 1 hebt.
Citaat:Je vind witje een mooi naam en je ziet die paard en die is gans zwart dan heb je een probleem denk ik
elianna13 schreef:Misschien niet van belang, maar wel zo netjes om antw. te geven..