Het is afgelopen....... UPDATE: ze is dood.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:51

Echt verschrikkelijk voor je. Veel sterkte toegewenst Scheve mond Heb er ook geen woorden voor.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 21:21

Bedankt voor de berichtjes...

Ik mis haar zo enorm veel Verdrietig Verdrietig

Denk nu ook steeds, had ik maar meer met haar gedaan, vaker gekomen, langer gekomen, meer gaan grazen, langer gaan grazen.... jammer dat je niet alles terug kan draaien...

Verdrietig

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:26

Oooh Manda

Je hebt het van iedereen hier al gekregen en nu krijg je het ook van mij: STERKTE!
Ik heb echt met een brok in mijn keel zitten lezen en hoe verder ik kwam, hoe meer tranen er in mijn ogen kwamen. Ik kon bijna niet verder lezen, je beschreef het zo goed, zo mooi. Maar ik wilde niet stoppen, ik wilde verder lezen ookal is het moeilijk!

Als het voor mij al moeilijk is, hoe moet het dan voor jou zijn?
Ik heb ook 1 keer zoiets mee moeten maken maar dan met een cavia. Die heb ik ook in moeten laten slapen. Dat vond ik al vreselijk, laat staan bij een paard die je al van jongs afaan kende.

Heel veel sterkte de komende dagen, en denk maar aan de goede herinneringen die je aan haar had!

STERKTE!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:37

Heel veel strekte Manda, Fleury heeft precies beschreven wat ik ook denk, ze is mijn beste vriendin dus hoe kan het ook anders. Wat ik eigenlijk wil zeggen, heel veel strekte, het lijkt me zo verschikkelijk moeilijk om een paard waar je zo van houd moet laten gaan. Eigenlijk is alles al gezegd,

ik zat ook echt met tranen in mijn ogen. Precies als bij fleury, denk vooral inderdaad aan de herinneringen die je aan haar had, praat over, en ga niet zitten piekeren, dat maakt je verdriet alleen maar erger denk ik....

Heel veel strekte,

ik kan het niet vaak genoeg zeggen....

Groetjes Shiloh

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 23:33

Ik las je bericht pas nadat ik je bericht op eenmaal andermaal heb gezien. Ik schrok even, nooit verwacht dat het die weg op zou gaan.
Het is zo oneerlijk, je verwacht zoveel en dan ineens gebeurt er dit.
Tussen je verhaal door ben ik gauw naar boven gerent om een trui te pakken, de ijskoude rillingen liepen over m'n rug. Ik hoop dat ik dit nooit mee hoef te maken, maar die dag komt er toch en is onvermijdelijk.
Ik vind het dapper van je dat je bij haar bent gebleven, het lijkt me zo moeilijk en toch zou ik dezelfde keuze maken als jij deed, bij haar blijven. Op dat moment laat je haar zien hoeveel je van haar houdt. Ze rust nu in vrede, en jij hebt haar gesteunt en niet aan jezelf gedacht. Het verdriet zal op den duur slijten, en de herinneringen zullen op den duur leuk worden en misschien kan je ooit nog met een glimlach terug kijken naar de tijd die jullie samen hadden, wat ze jou gegeven heeft.
Heel erg veel sterkte in de komende tijd!

Het onvermijdelijke!

Onvermijdelijke tijden zoeken een weg door je hart
Langs ondoorgrondelijke wegen die je maar moeilijk tart
Door diepe ravijnen van angst en verdriet
Langs felle bliksemschichten die je als herinnering ziet

Door de gevoelens en gedachten die door je hoofd heen gaan
Naar de herinneringen en de feiten van haar korte bestaan
Langs de heftige periode's van haar levendige tijd
Tot slot wanneer het eindigt bij het onvermijdelijke afscheid.

Na het afloop volgt het wegen die nooit hadden bestaan
Langs de hoopvolle gedachte's die langzaam zijn vergaan
Door naar het kleine beetje kracht om verder te leven
En het rust bij de liefde die jij haar hebt gegeven......

YH

Succes en sterkte

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 23:33

Ik had zo voor je gehoopt dat ze het zou redden...... Wat vreselijk. Het is zo oneerlijk. Maar wat knap van je dat je het kon opbrengen om tot het laatste moment bij haar te blijven.

ik wens je ook heel veel sterkte.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 03:04

Heb jouw bericht net pas gelezen en ook ik zit hier te huilen Verdrietig !
Meisje, wat afschuwelijk voor je!
Ik hoop, dat als het bij ons ooit zover is, ik net zo zal handelen als jij hebt gedaan! Je hebt haar langer leiden bespaart en bent letterlijk bij haar gebleven tot de laatste snik, daar heb ik erg veel respect voor!!
Ook ik wens je heel erg veel sterkte, ik weet, het doet vreselijk pijn, maar ik hoop dat de mooie momenten die je met haar gehad hebt, altijd op de voorgrond zullen blijven staan!!!!

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 06:37

Woorden schieten te kort.
Ik heb met tranen in mijn ogen je bericht gelezen.
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.
Denk vooral aan de mooie herinneringen die gehad heb met je paardje.
Ga jezelf geen verwijten aanpraten, je heb het beste voor je paardje gedaan.
STERKTE.
Gwen

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:41

Jeetje wat erg. Woorden schieten idd te kort. Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd & natuurlijk ook de tijd erna.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:52

ow, Manda...
na het lezen van je berichtje komt de laatste dag van mijn hondje (10 april) ook weer heel zuiver boven...
Het is zonder meer de ergste beslissing die je ooit zult moeten nemen...
En sorry: ik kan je niet zeggen dat het vanaf nu beter wordt. Ja, ik kan het wel zeggen, maar het is heel erg lange-termijn-werk. Tuurlijk wordt het uiteindelijk beter, tuurlijk is het fijn te weten dat je de juiste beslissing hebt genomen, maar dat verzacht je pijn niet, dat vult je gemis niet...

Heel veel sterkte de komende tijd gewenst, ook ik denk dat onze liefsten ergens op ons zitten te wachten. Daar zijn ze weer gezond en (in mijn geval) jong, en spelen ze met elkaar en met vriendjes van vroeger... EN ze wachten op ons...

Voel je gesterkt in het feit dat mensen weten hoe het voelt, dat je niet alleen bent, het is alles dat je hebt op dit moment...

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:03

wow manda , wat versrikkelijk voor je

wat moet dat een vreselijke breuk in je leven zijn , ik moest gewoon huilen toen ik het las , het liedje van withney huoston , I will always love you , luister dat eens en denk dat je paard het gezongen heeft , dat deed ik ook altijd , ik hoop dat je toch een manier kunt vinden om een beetje over je verdriet heen te komen , dag lieve manda ik hoop dat je je paard terug zult zien!
Laatst bijgewerkt door Laar op 06-09-02 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:19

Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan de eerdere berichtjes, maar ik wil je toch even sterkte wensen. Als zovelen heb ik je verhaal met tranen in mijn ogen gelezen......vreselijk echt waar. Al heb ik mijn paard nog maar een maand, ik moet er niet aan denken om haar kwijt te raken, kan je nagaan na zo'n tijd......
Zoals al gezegd, onthoud de mooie momenten en wees blij dat ze geen pijn meer lijd. Meer kon je niet voor haar doen......

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:35

Echt verschrikkelijk voor je, ik hoop dat je steun hebt aan deze berichtjes hier. De tranen lopen over mijn wangen.

Als je erover wilt praten, mag je me altijd pben!

Veel sterkte,

Rinske

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:39

Jee wat verschrikkelijk voor je Manda, ik zit hier echt met tranen in m'n ogen...
Het is heel dapper van je geweest om erbij te zijn, en je hebt zeker de juiste beslissing genomen, ze zal je dankbaar zijn dat je haar hebt geholpen om van de pijn af te zijn.

Echt heel erg veel sterkte.. ik ben een lievelingspony verloren, waar ik veel verdriet van heb gehad, maar dit is nog 1000 maal zo erg.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:45

heel veel sterkte meid, hou jullie laatste gelukkige momenten in je hoofd, ik ken het gevoel ( zelfs driemaal) het doet enorm veel pijn maar het zal vervagen en de mooie herinneringen zullen blijven!!!

Good luck

knuffel lonneke

easter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:11

sterkte

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:15

He meid, wat een vreselijk verhaal!!

Heel veel sterkte de komende tijd!!!

xxx Mayke

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 23:11

Echt waar toen ik dit las ben ik meteen naar je profiel gegaan om foto's te zien en ik heb heel lang moeten huilen.Het is echt vreselijk om zo'n beessie te verliezen en als je iets nodig hebt je kan me altijd pben. Ik ben er nog stil van.Echt waar meis je hebt de beste beslissing genomen en je hebt gezorgd dat ze geen pijn meer had.Daar is ze je echt dankbaar voor Scheve mond Verdrietig

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 23:27

Lieve Anna, ik zit hier echt te huilen. Het is niet te bevatten. Origine, het paard dat wij tevreden in de wei hebben zien lopem, het paard waarmee ik jou heb zien tutten, waarmee ik jou met enkel een halstertje buiten heb zien rijden, is er niet meer. het lijkt me voor jou het afgrijselijkste wat je ooit mee kunt maken. Eigenlijk is elk woord teveel, maar ik wil toch dat je weet hoezeer ik met je meeleef.
Eens zal je weer bij haar zijn Anna, jullie band is voor altijd.

Ontzettend veel sterkte meid, probeer je verdriet niet weg te stoppen, jezelf niet te overladen met schuldgevoels of boos te zijn. Geef Origine een mooi plekje in je hart. Denk aan haar als een onbeschrijvelijk waardevolle gift, waar je 5 hele jaren van hebt mogen genieten.
Diep in jou zal Origine altijd blijven voortleven.
Laatst bijgewerkt door grassie op 07-09-02 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 23:43

Ik kan niks anders zeggen dan heel erg veel sterkte Verdrietig

Alles is verder al gezegd, maar ik weet zeker dat Origine nu samen met heel veel paardjes lekker in de eeuwige groene weides aan het spelen is, zonder pijn Lovers

Heeel erg veel sterkte Kusje

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 00:41

Anna, wat erg allemaal. Dit gunt niemand jou!

Frank.

ps. Sorry voor alles, ik kan je één ding zeggen: Ik kon er niks aan doen.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 15:36

Hoi, ik lees net je verhaal en ook ik hield het niet droog,
Je hebt je best voor je paardje gedaan en haal laten gaan, ga je zelf nou geen verwijten maken dat je vaker met haar had moeten wandelen etc, ik ken het gevoel maar je schiet er niks mee op. Je hebt toch altijd het beste voor haar gedaan en allemaal dingen gedaan voor die ook zij leuk vond?? Je hoeft jezelf echt niks te verwijten!! Ik bewonder je ernorm dat je tot het laats bij haar gebleven bent dat zal voor haar zeker prettig geweest zijn, iets bekends bij haar. Heel veel sterkte toegewenst en kom op!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:21

Ik zit hier ook met tranen in je ogen.

Ik vind het heel goed van je dat je gedaan hebt wat het beste voor haar was en dat je er tot het laatste moment bij bent gebleven.

Ze heeft nu geen pijn meer en ze heeft waarschijnlijk een super leuk leven bij jou gehad !
Bewaar alle leuke herinneringen aan haar en alles wat je in die jaren samen heb meegemaakt.

Veel sterkte ...

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:21

Heej kop op!

het is heel erg... Verdrietig maar toch het beste... dit is goed wat je hebt gedaan... als je het niet had gedaan dan had je er wel maar dan had je 'n paard met veel pijn... heel veel sterkte... ik ken het gevoel...nog maals heel veel sterket met dit grote verlies... Verdrietig Scheve mond