Nooit 'donkere' mensen op paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maikiejj

Re: Nooit 'donkere' mensen op paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:55

haai haai,

Dan kom ik me oof even melden Tong uitsteken
Ik draag namelijk ook een hoofddoek, en rijd gewoon paard ( nu even niet, omdat ik het heeel erg druk heb met school, en bovendien is mijn arabje nog een jaarling) Knipoog
Ik deed eerst toen ik nog reed, met hoofddoek ophouden, onder mn cap..Tis geen gezicht ik weet het..maarja wat moet je anders, nou heb ik wat bedacht, je hebt speciale 'kleine' hoofdoekjes, dan valt mn hoofddoek bijna niet op, want ik wil later zeker landeljk gaan starten, dus moet ik even kijken hoe ik dat ga oplossen...
Voor foto's van mij met mn hoofddoek + me arabje zie onderschrift Knipoog

xx

Even gewoon een vraagje in het algemeen, zouden jullie het vervelend vinden dat een meisje met hoofddoek gaat starten..? ik denk namelijk wel dat de jury minder punten geeft voor uiterlijke verzorging..
Ik hoef niet te vragen: 'zouden jullie het raar vinden als een meisje met hoofddoek start'?
Want ik denk dat iedereen toch wel even raar gaat kijken, van hea..iemand met hoofddoek paardrijden..?? Tong uitsteken

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:00

maar is het niet zo dat als je gaat sporten dat je hem af mag?
dat zei namelijk een meisje uit me klas. die doet hem met gym ook altijd af. of heeft dat ook te maken met hoe sterk je geloof is ofso?

kan je niet een dicht haarnetje kopen? of maken moet ook niet zo moeilijk zijn.

maikiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:24

Het hangt er idd vanaf hoe streng je geloof is, zoals je ziet dragen de meeste turkse en marokaanse mensen geen hoofddoeken meer, alleen de oudere..
Zo n dicht haarnetje moet ik echt ff naar gaan zoeken, als iemand wat vind of ziet, kun je t mij altijd vertellen hoor!! Haha!
En nee, ik mag mijn haar niet laten zien, ook niet met sporten, ik zat op jui-jitsu , kickboxen, paardrijden allemaal met hoofddoek Muziek!
Behalve zwemmen, heb ik ook een tijd gedaan, maar dat was speciaal voor moslimse vrouwen.. Knipoog

O, trouwens wat is mijn afkomst denken jullie..? Tong uitsteken

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:48

euhmm egypte?
doe maar een gok Tong uitsteken

maikiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 08:13

Nee, wel iig iemand die niet meteen turks of marokaans roept Knipoog

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:23

Kom je oorspronkelijk uit Iran of Irak Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:27

maikiejj schreef:
haai haai,

Dan kom ik me oof even melden Tong uitsteken
Ik draag namelijk ook een hoofddoek, en rijd gewoon paard ( nu even niet, omdat ik het heeel erg druk heb met school, en bovendien is mijn arabje nog een jaarling) Knipoog
Ik deed eerst toen ik nog reed, met hoofddoek ophouden, onder mn cap..Tis geen gezicht ik weet het..maarja wat moet je anders, nou heb ik wat bedacht, je hebt speciale 'kleine' hoofdoekjes, dan valt mn hoofddoek bijna niet op, want ik wil later zeker landeljk gaan starten, dus moet ik even kijken hoe ik dat ga oplossen...
Voor foto's van mij met mn hoofddoek + me arabje zie onderschrift Knipoog

xx

Even gewoon een vraagje in het algemeen, zouden jullie het vervelend vinden dat een meisje met hoofddoek gaat starten..? ik denk namelijk wel dat de jury minder punten geeft voor uiterlijke verzorging..
Ik hoef niet te vragen: 'zouden jullie het raar vinden als een meisje met hoofddoek start'?
Want ik denk dat iedereen toch wel even raar gaat kijken, van hea..iemand met hoofddoek paardrijden..??
:P

Ik zou er niet raar van opkijken, het valt natuurlijk wel op ,
maar als de jury je lagere punten geeft vind ik dat wel heel gemeen
het is gewoon jou cultuur dat moeten ze maar respecteren vind ik Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:28

lindsey schreef:
Oeps schiet me net wat te binnen.
Bloos!
Volgens mij zijn er veel moslimmeisjes met hoofddoekjes die niet sporten omdat ze niet samen met mannen willen sporten.

Paardrijden is dan echt de ideale sport.

Haar kan onder de cap die minstens even onflateus is als het gemiddelde hoofddoekje. Manege is zo wie zo een vrouwenbolwerk. Die enkele jongen/man in de les verhuist dan maar naar een ander uur.

Sorry ik weet het heel fout maar kwam zo maar bij mij op.

Ik ben ook moslima (bekeerd) en ik rij ook paard. al 13 jaar namelijk .
en ik ga daar niet mee stoppen omdat ik bekeerd ben. Ik heb nu ook een eigen paardje
en ik draag ook met rijden gewoon mijn hoofddoek hoor!
een haarnetje of wat dan ook is absoluut geen uitkomst, omdat het er niet alleen om gaat dat je haar bedekt is, maar bijvoorbeeld ook je hals etc. maar het kan me niet schelen hoe het er uit ziet hoor, of dat mensen het 'raar' vinden.
ik word altijd heel dom aangekeken. altijd al hoor, omdat ik nederlands ben en een hoofddoek draag, maar op mijn paard is het al helemaal belachelijk hoeveel er gestaard wordt!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:30

ohja en nee het is niet verboden ofzo, zoals sommige mensen denken!
onze profeet Mohammed (saws) reed ook paard, en er zijn verschillende overleveringen van hem over trainen van paarden en het fokken van het arabisch volbloed

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:34

maikiejj schreef:
Het hangt er idd vanaf hoe streng je geloof is, zoals je ziet dragen de meeste turkse en marokaanse mensen geen hoofddoeken meer, alleen de oudere..
Zo n dicht haarnetje moet ik echt ff naar gaan zoeken, als iemand wat vind of ziet, kun je t mij altijd vertellen hoor!! Haha!
En nee, ik mag mijn haar niet laten zien, ook niet met sporten, ik zat op jui-jitsu , kickboxen, paardrijden allemaal met hoofddoek Muziek!
Behalve zwemmen, heb ik ook een tijd gedaan, maar dat was speciaal voor moslimse vrouwen.. Knipoog

assalaamu aileikoum oughti!
wat leuk! eindelijk nog iemand met een hoofddoek die rijdt Knipoog
ik heb het werkelijk nog nooit gezien!
bij jou is het wel makkelijker met starten met wedstrijden enzo denk ik, omdat jij wel strakke kleding draagt. ik wil niet starten op wedstrijd omdat je zo een stom engels pakje aan moet, en ik draag altijd volledige hijab (jurken enzo) ja met gewoon rijden heb ik wel een rijbroek aan, maar lange jas er over...
gelukkig hou ik ook vooral van in het bos rijden Haha!
mocht ik ook nog wedstrijden willen gaan rijden, moet ik maar gaan kijken naar een oplossing...
ik heb trouwens wel een oplossing voor je, je moet gewoon zo een 2-delige kleine soort ghimar kopen, die komt tot je schouders, en als je die dan in het wit of zwart koopt en op wedstrijd onder je jasje draagt, dan zie je die denk ik amper en dat staat gewoon netjes!

Wa salam,
xxxx

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:40

Meld zich Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:41

Zaina schreef:
maikiejj schreef:

bij jou is het wel makkelijker met starten met wedstrijden enzo denk ik, omdat jij wel strakke kleding draagt. ik wil niet starten op wedstrijd omdat je zo een stom engels pakje aan moet, en ik draag altijd volledige hijab (jurken enzo) ja met gewoon rijden heb ik wel een rijbroek aan, maar lange jas er over...
mocht ik ook nog wedstrijden willen gaan rijden, moet ik maar gaan kijken naar een oplossing...
ik heb trouwens wel een oplossing voor je, je moet gewoon zo een 2-delige kleine soort ghimar kopen, die komt tot je schouders, en als je die dan in het wit of zwart koopt en op wedstrijd onder je jasje draagt, dan zie je die denk ik amper en dat staat gewoon netjes!

Wa salam,
xxxx

Wat betekent dat Bloos ?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:47

Olifant schreef:
Zaina schreef:

Wa salam,
xxxx

Wat betekent dat Bloos ?
[/quote]

Het woord `salaam` komt van hetzelfde stamwoord als islam. De salaam is de begroeting van de moslims. De letterlijke betekenis van assalaamu aileikoum is vrede zij met jou.
Overal ter wereld groeten de moslims elkaar met `Assalaam alaikoem` geven elkaar een hand of omhelzen elkaar en dit met broederlijke/zusterlijke liefde en genegenheid. Ook al kennen ze elkaar niet en komen ze uit totaal verschillende werelddelen een simpel `salaam` is het enige wat de harten direct verenigd in de islam

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:48

ohja en oughti betekend zuster (in het geloof)

en voor maikiejj nog een eid mubarak!!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:18

Nadya schreef:
Lindsey, ik viel over jouw eerdere opmerking over dat buitenlandse mensen sneller aangebrand en ongeduldiger reageren en daardoor niet goed met paarden zouden omgaan. Dat vond ik een hele rare opmerking.

Ik ben het grotendeels wel met Lindsey eens.
Alhoewel, mensen van de Antillen, Suriname etc. zijn vaak een stuk relaxter dan wij westerlingen Haha!

Zaina schreef:
Het woord `salaam` komt van hetzelfde stamwoord als islam. De salaam is de begroeting van de moslims. De letterlijke betekenis van assalaamu aileikoum is vrede zij met jou.
Overal ter wereld groeten de moslims elkaar met `Assalaam alaikoem` geven elkaar een hand of omhelzen elkaar en dit met broederlijke/zusterlijke liefde en genegenheid. Ook al kennen ze elkaar niet en komen ze uit totaal verschillende werelddelen een simpel `salaam` is het enige wat de harten direct verenigd in de islam

Is dat nou nodig? Verward Beetje offtopic he!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:28

Tallie_Ho schreef:
Miessie is ook een donker meisje, heb ik nog een poosje les gegeven ook, is heel serieus in de sport ook! Echt een talent!

Bloos Niet te veel mijn ego strelen hoor!

XXHiskeXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:34

Nu je het zegt,, je ziet ze nii heel vaak.... Tenminste ik niet Clown

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:34

Ik toch wel regelmatig

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:38

Myrtje_ schreef:
[***] schreef:
mijn moeder gaat over een tijdje ook haar eerste paardrijles nemen en dan doet ze haar hoofddoek gewoon af en doet ze haar cap op. Knipoog

Mag ik dan vragen wat ze met haar haar doet?
Doet ze het dan helemaal in dr cap?
Leuk om te lezen dat ze ook wilt beginnen met rijden Lachen

Niks. Tong uitsteken

Ze heeft zo kort haar, dat het niet opvalt. Tong uitsteken
En als ze lang haar had, deed ze die gewoon in een staart en dan haar cap op. Knipoog
Wij zijn niet zo streng. Knipoog
Thuis draagt ze nooit een hoofddoek en ook niet als we bij iemand op bezoek gaan.
En ik draag nooit een hoofddoek.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:50

Haha oke.
Bedankt voor je reactie Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:51

Ik heb een tijdje twee Surinaamse verzorgstertjes gehad. Die gingen destijds heel leuk met mijn pony om Ja

Over hoofddoeken:
Ik vind een hoofddoek misstaan naast een paard en zo ook op een paard. In NL vind ik het een teken van onderdrukking. Sorry meiden, da's mijn niet zo'n humble opinion.

On the bright side... Ik denk echter niet dat jury's hier puntenaftrek voor zullen geven Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:49

oh ja hoor daar hebben we haar ook weer.

en
@ Nadir: ze vroeg er om hoor?? dus ik geef alleen maar antwoord

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:03

Schimmelig schreef:
Ik heb een tijdje twee Surinaamse verzorgstertjes gehad. Die gingen destijds heel leuk met mijn pony om Ja

Over hoofddoeken:
Ik vind een hoofddoek misstaan naast een paard en zo ook op een paard. In NL vind ik het een teken van onderdrukking. Sorry meiden, da's mijn niet zo'n humble opinion.

On the bright side... Ik denk echter niet dat jury's hier puntenaftrek voor zullen geven Lachen

Tsja dat is jouw mening. Knipoog
Gelukkig is dat niet zo. Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:04

Zaina schreef:

Verward

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:06

Zaina schreef:

en
@ Nadir: ze vroeg er om hoor?? dus ik geef alleen maar antwoord

Hou het wel een beetje vriendelijk hier Knipoog