thuisrijden met of zonder cap?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:42

Ik rij ook eigelijk altijd met cap.
Vind de redenen die de meeste mensen aangeven om zonder cap te rijden ook echt enorme bull! Echt, bij mij op stal krijg je excuses als "dan gaat m'n haar stinken." Sorry, maar dat vind ik zo raar!
Maar goed, ze moeten het zelf weten. Tot dat er wat gebeurd zullen ze toch niet met cap gaan rijden.

En de verzekering kan wel degelijk moeilijk gaan doen als je je cap niet op hebt.
Op de rijvereniging zijn we ook niet verzekerd als er zonder cap gereden wordt!!

Shanel
Berichten: 879
Geregistreerd: 04-06-05

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:35

Ik rijd altijd met cap. Om bij de bak te komen moet ik 5 minuutjes over een dijk. Het is niet ver maar ze is er laatst wel vandoor gegaan dat kleine stukje.
Ik heb er één keer zonder cap op gezeten maar voelde me toen niet veilig.

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:39

Makkelijk antwoord, ik rijd altijd met cap. Wat anderen doen moeten ze zelf weten, ik zie bij ons op stal genoeg mensen zonder cap rijden. Ik ben 1x tegen de bakrand aangevallen, als ik toen geen cap opgehad had, dan weet niet of ik dit stukje nu had kunnen typen. Heb er een poos geleden 1x zonder cap opgezeten en was meteen in paniek dat ik dat ding vergeten was.

qatab

Berichten: 36
Geregistreerd: 26-05-06

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:49

Ik rijd ook altijd met cap, tenzij ik zonder zadel een stukje ga stappen, of gewoon even op een paard zit.

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:56

Ik rijdt nooit met cap!!Klinkt idd erg onverantwoord maar dit is mijn eigen verantwoordelijkheid!!
Als ik een paardje rijdt van iemand anders heb ik meestal wel een cap op.
Of als ik een jong paardje heb rijdt ik ook met cap.
Er zijn natuurlijk risico's aan verbonden om zonder cap te rijden maar goed Cool

_Moonwalker_

Berichten: 1394
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: On the prairie...

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:57

_Moonwalker_ schreef:
Ik rijdt nooit met cap!!Klinkt idd erg onverantwoord maar dit is mijn eigen verantwoordelijkheid!!
Als ik een paardje rijdt van iemand anders heb ik meestal wel een cap op.
Of als ik een jong paardje heb rijdt ik ook met cap.
Er zijn natuurlijk risico's aan verbonden om zonder cap te rijden maar goed Cool
Op wedstrijden is het verplicht natuurlijk. Haha!

JimmyxEvita
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-10-06

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:59

als ik een eigen paard zou hebben zou ik zonder cap rijden alleen als die dan ook echt te vertrouwen is, ik weet dat het niet veilig is maar zonder cap is het echt veel fijner athans dat vind ik ik. Zo ken ik Sigrid al mijn hele paardenleven ze is zo'n geweldig beest kan der 100% vertrouwen Pling Bloos

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:14

ik reed eerder altijd zonder cap
totdat ik een keer een flinke smak heb gemaakt
omdat ik een nieuw zadel uit wou proberen en hij hier erg heftig op reageerde
een rodeo tot gevolgt (de tinker die nooit maar dan ook nooit wat doet Vork )
ik lag finaal in elkaar
sindsdien rijd ik alltijd met cap
dus zeg nooit mijn paard doet nooit wat want dat kan je niet weten
mijne doet ook nooit een stap verkeerd maar een ongeluk zit in een klein hoekje en dat heb ik zelf ondervonden
dan maar zweet op mijn kop en voor aap lopen beter dan mijn hersenpan in elkaar Ach gut
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 10-01-07 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:17

Ligt eraan welk paard ik rij. Rij ik een jong paard heb ik hem altijd op. Rijdt ik op een paard die ik door en door ken en die ik al lang rijdt, dan niet. Maar als ik naar buiten ga, maakt niet uit met welk paard het is, dan altijd weer met cap!

jillxnena

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Limburg

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:34

ik rij altijd zonder cap. Alleen als ik op de manege rij niet en op Didi niet want zij is heel erg druk. Ik heb Nena al 5/6 jaar en ik vertrouw haar 100 % ik weet dat het niet erg veilig is en ik heb ook al veel meegemaakt maar ik zeg altijd. Ik ben niet van plan te vallen.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:39

Ik rijd eigenlijk ook altijd zonder cap. Op wedstrijden moet je ook een hoed op.
Ik reed in het begin wel altijd met cap, maar nu is het door mijn spierspanningshoofdpijn steeds minder geworden, waardoor het een normaalste zaak van de wereld wordt. Op hele jonge paarden rijd ik echter wel met cap.

Tevens is een 'kennisje' van mij overleden doordat ze van het paard viel, en er splinters van haar !!GOEDGEKEURDE!! cap in d'r nekwerfels kwamen.

_Emm_
Berichten: 1526
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Bodegraven

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:39

Ik rijd alleen in de zomer(dan zit er toch geen pit in mijn pony Knipoog ) in mijn eigen wei zonder cap, verder heb ik in de bak wel altijd een cap op (dat is niet thuis) want daar wil hij nog wel eens gaan rennen...

Verder ga ik weleens naar de bak om grondwerk te doen, en dan besluit ik soms uiteindelijk nog om even te gaan rijden Knipoog Dan heb ik ook geen cap op, maar dan is hij veel geconcentreerder op mij.

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:43

Ik rijd tegenwoordig altijd met cap.
Toen ik op mijn pony reed 'vergat' ik het nog wel eens.
Later ben ik hem toch maar altijd gaan dragen.
Ben laatst erg hard gevallen op een hek. Ook met mijn hoofd het hek geraakt. Scheur in mijn cap, maar mijn hoofd nog heel.

INGEMUIS

Berichten: 775
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Limburg, Landgraaf

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:12

Mijn paard staat niet thuis, maar als dat wel zo zou zijn. Zou ik absoluut mijn cap dragen, ik denk sowiezo dat mijn moeder er op zou staan. Ik vind het een kleine moeite, die grote schade kan voorkomen. Een dier blijft een dier, en die schrikken wel eens paarden vooral.

11a11
Berichten: 1604
Geregistreerd: 08-11-05

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:13

ik rij altijd met cap er kan toch altijd wat gebeuren en dan ben je blij dat je een cap op hebt

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:40

Hmm ik rijd meestal zonder cap, maar het ligt er wel aan op welke pony ik zit. Op Flair rijd ik gewoon zonder, er moet wel heel wat gebeuren dat je echt valt, en dat kan idd met fietsen ofzo ook gebeuren.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:05


Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:17

Maartje1990 schreef:
viewtopic.php?sid=&f=89&t=705340&view=unread#unread

waarom dat je toch maar beter mét cap rijden kunt! Knipoog


inderdaad! ik rij altijd met cap, echt altijd. zonder cap heb ik het gevoel dat ik niet helemaal 'compleet' ben, heb dan echt het gevoel dat ik een heel erg leeg hoofd heb Clown

marlooo

Berichten: 174
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Delft

Re: thuisrijden met of zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:18

Ik rijd altijd met cap, maar ik rijd op een manege, dan is het verplicht.
Maar ik denk dat ik thuis ook altijd met cap zou rijden, als ik thuis zou kunnen rijden Knipoog