slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:44

gipsyboy schreef:
mooi niet dat die van mij naar de slacht gaat. wil jij een kogel door je kop of liever een prikje in je arm ofzo en dan ook nog de gedachte dat hij wordt opgegeten als jij een paard zou zijn??
en paarden ruiken het bij het slachthuis want ze ruiken het bloed van hun vrienden (soortgenoten) nou echt niet dat ik dat mijn paard zijn laatste uurtjes mee laat maken

Dat laatste is bij ieder paard weer anders en zijn ook genoeg paard die het op de heupen krijgen bij de DA!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:44

Heb je met beide gevallen ENIGE ervaring Gipsyboy? Of is dit gewoon wat je denkt?

Zelfs als je paard geslacht wordt kun je aangeven dat deze niet voor consumptie is. En paarden worden meestal 's morgens als eerste, alleen geslacht. Bij de mensen die ik ken die hun paard naar de slager gebracht hebben was er geen paniek bij de dieren.

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:57

ik vind dat ieder voor zich moet weten of hij zijn/haar paard laat slachten of laat inslapen. je moet doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt, en ik vind ook dat anderen die keuze moeten respecteren. het is heel erg als je je paard af moet geven dat gevoel zal in beide gevallen gewoon hetzelfde zijn.

ik vergeet nooit meer dat ik van mijn eerste pony afscheid moest nemen.
Ik zat zelf ook heel erg met de twijfel slager of in laten slapen. uiteindelijk neigde mijn gevoel naar in laten slapen.
ik werd er gek van de 1 probeerde me over te halen om hem in te laten slapen, de ander weer slacht.
ik was jong en mijn vaders mening was heel duidelijk hij zei naar de slager. zijn argument was: daar gaan ze ook meteen dood en je krijgt nog geld voor je pony de slachtprijs en bij de dierenarts kost het je alleen maar geld. Ik moest zelf voor een ander paard sparen ik kreeg nog 500 gulden voor mijn pony als hij naar de slager zou gaan dat kon ik wel weer bij een ander paard leggen als ik dat niet had moest ik om dat geld bij elkaar te krijgen veel langer werken. ik werd er gek van dagen heb ik gehuild voornamelijk om het afscheid moeten nemen van je paard, maar ook omdat ik het niet wist. Mijn vader werd min of meer boos als ik zei dat ik hem toch in wilde laten slapen. Hij begreep daar niets van. Ik had geen zin in die ruzie dus uiteindelijk liet ik mijn vader alles maar regelen. dus naar de slager. wat mijn keuze dus eigenlijk niet was geweest.

Ik wil iedereen er wel op attenderen. Als je besluit om je paard naar de slager te doen zorg dat je er zelf bij bent of iemand anders! dat je ook echt ziet dat hij dood is. Het gebeurd nog steeds dat paarden naar de slager gaan en vervolgens worden die paarden weer gewoon te koop aangeboden.
dat is natuurlijk nog meer ellende voor een paard.

maveric

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:38

heej,, ik vind dat een paard gewoon een spuitje moet hebben,, het is heus niet altijd dat een paar pas na 2 uur dood ging.
en ze doen heb toch eerst verdoven zodat hij ( het paard) in slaap Slapen valt!!? dan voelt ie toch niks!?

ik ben voor inslapen, ! zeker weten.!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:03

gipsyboy schreef:
mooi niet dat die van mij naar de slacht gaat. wil jij een kogel door je kop of liever een prikje in je arm ofzo en dan ook nog de gedachte dat hij wordt opgegeten als jij een paard zou zijn??

Heel eerlijk?

Geef mij maar die kogel hoor Ja(wel een goed gemikte) . Klinkt wat gruwelijker, maar ik ben graag in minder dan een seconde weg (al wil ik liever niet kiezen Haha! ).

En als ik zou worden opgegeten, zou me echt waar geen barst kunnen schelen. Ik geloof al lang niet meer dat als er een hiernamaals zou bestaan, ik mijn lichaam daarvoor nodig zou hebben. Voor mij is het lichaam na de dood niet meer dan een leeg omhulsel, en daar mogen ze mee doen wat ze willen. Zolang ze maar in hun gedachten respect hebben voor alles wat ik in het leven gedaan hebt, als ik maar in de herrinering blijf. En paarden die geslacht worden, blijven bij de (paardlievende) eigenaren ook voortleven in hun herrinering.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:15

Het is zeker niet zo dat paarden met een spuitje 'vredig' doodgaan Verward Ze zijn echt niet direct in één keer dood zonder wat gevoeld te hebben.. Het hart stopt er gewoon langzamerhand mee..
Heb mijn paard ook weg moeten doen vanwege een ernstige botcyste en zij is naar de slacht gegaan.. Vind het helemaal geen fijn idee dat ze op 't bord van iemand ligt, maar.. nouja.. grof gezegd gaat dat in de natuur ook zo: de zwakkere blijven niet leven en worden opgegeten.. Scheve mond

Ze had gewoon een heel goed leven gehad bij ons en heeft altijd lekker met weidegenoten in een grote wei gestaan, nauwelijks op stal en mocht doen waar ze zin in had.. Dat kan je niet zeggen van de tegenwoordige bio-industrie waar ze alleen gefokt worden voor het vlees en verder geen ander doel in het leven hebben gehad..

Ook zou ik niet kunnen kijken naar een paard waar langzamerhand het leven uitvloeit en pas na een paar dagen opgehaald mag worden, en het 'opgetakeld' wordt en in een grote container wordt gelegd..

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:24

ik hou der niet van als paarden worden ingeslapen..
maar het is wat het beste moet zijn vor het paard,

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:38

Bij het inslapen van een paard ben ik niet geweest - gelukkig. Maar het ophalen door de Rendac was wel afschuwelijk, gewoon in de grijper en werd op een gigantische hoop kadavers gegooid. Ik was enorm blij dat de eigenaar er niet bij was want het is echt een spookbeeld wat ik nog wel eens voor ogen zie.

Mocht het nodig zijn dan kies ik voor de slacht. Snel en netjes.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:51

De laatste keer dat er bij ons op stal een paard opgehaald moest worden (was in de box gevallen, zonder dat iemand het heeft gezien, en had een been gebroken, is ter plekke afgemaakt om verder lijden te voorkomen) ging dat niet meer met die grijper die iedereen nog wel kent uit de varkenspesttijden.
Dit was ook een vrij nieuwe vrachtwagen, deze stonk ook niet zoals de andere kadaverauto's die ik wel eens heb gezien. Het ging waardiger dan vroeger. Dit was ook de Rendac.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:36

Je kunt kiezen bij de Rendac voor 'groepsvervoer' of 'individueel', klinkt raar, maar als je voor aparte ophaaldienst kiest komen ze met een klein vrachtwagentje en kleinere grijper, het idee is min of meer hetzelfde, alleen worden deze paarden niet in een bak gegooid.
En echt individueel is het eigenlijk ook niet want mocht het druk zijn dan liggen er toch 1 of 2 andere dieren in, tja....
voordeel is misschien voor sommige mensen dat de kleinere wagen volledig afgesloten is en niet open.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:39

Ik heb vorig jaar 2 paarden verloren in 7 maanden tijd.
De eerste is ingeslapen (had tijdens de les een klap gehad van een ander paard en had zijn been op meerdere plaatsen gebroken en was niks meer aan te doen) en de 2e heb ik weggebracht (die had veel pijn (die was kreupel, was achteraf een verborgen gebrek). Dat doe ik dus nooit meer.
Bij het inslapen kun je tenminste fatsoenlijk afscheid nemen en bij de slager niet. Ik ben daar gillend naar buiten gerend en heb de klap gehoord.
Inslapen gaat best snel. Alleen het hart bleef nog heel lang kloppen, maar verder was hij al weg.
Ik heb nu weer een nieuw paard, heeft 5 maanden geduurd, want ik durfde niet meer na al die ellende. Maar als ik weer zo'n beslissing moet nemen dan krijgt zij een spuitje.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:35

Waarom breng je je eigen paard dan naar de slacht..?
Hoe weet je eigelijk dat een paard 'weg' is Lachen Gewoon vraagjes..

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:36

ik vind een spuitje beter Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:08

kiko schreef:
Ik heb vorig jaar 2 paarden verloren in 7 maanden tijd.
De eerste is ingeslapen (had tijdens de les een klap gehad van een ander paard en had zijn been op meerdere plaatsen gebroken en was niks meer aan te doen) en de 2e heb ik weggebracht (die had veel pijn (die was kreupel, was achteraf een verborgen gebrek). Dat doe ik dus nooit meer.
Bij het inslapen kun je tenminste fatsoenlijk afscheid nemen en bij de slager niet. Ik ben daar gillend naar buiten gerend en heb de klap gehoord.
Inslapen gaat best snel. Alleen het hart bleef nog heel lang kloppen, maar verder was hij al weg.
Ik heb nu weer een nieuw paard, heeft 5 maanden geduurd, want ik durfde niet meer na al die ellende. Maar als ik weer zo'n beslissing moet nemen dan krijgt zij een spuitje.

Daarom kies ik ook voor een spuitje... heel veel sterkte en succes met je nieuwe paardje!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:54

Ik ben niet tegen het eten van vlees of paardenvlees of slachten op zich en ook niet de manier waarop het paard weg is. Spuitje of pen. Alleen zou ik nooit mijn eigen paard, hond kat koe schaap of kip laten slachten omdat je een band met dat dier hebt van jaren. Een paard ruikt altijd dood en verderf bij de slager hoe vroeg je ook komt en hoe goed ze ook schoonmaken. Hoe sneller het dan gebeurt is hoe beter natuurlijk. Maar ik zou persoonlijk niet kunnen leven met de gedachte dat mijn dier op het laatste moment dacht, zij die ik altijd mijn vertrouwen en liefde hem geschonken brengt mij nu hierheen waar ik weet dat ik dood zal gaan. Al is het maar een kwestie van seconden, dan is dat al te veel. Een spuitje is iets heel anders, helemaal als het in een vertrouwde omgeving kan. En al gaat het wat langzamer na het in slaap brengen voelt het niets meer, weet het niets meer en ligt zeker niet bewust te vechten tegen de dood en voelt al helemaal niet het leven wegvloeien. En bij het tweede spuitje of het lang of kort duurt hij/zij vecht dan niet maar het ligt aan de bloedsomloop hoe snel het gaat niet aan de sterkte of het vechten van het paard. En wat er daarna gebeurt met grijpers en kadaverdiensten daar merkt hij niets meer van en als je er zelf niet tegen kan moet je wat anders regelen, heel simpel eigenlijk. En paardenworst ? Heerlijk maar ik ga niet op mijn eigen paard zitten kauwen en ook een ander niet, niet op mijn dier ! Waarom ? die anderen worden toch wel geslacht, en voor mij maakt het niets uit of het nou mijn koe, konijn, kip of kat of hond is, er wordt niets geslacht op een plek waar ze weten dat ze dood zullen gaan. Een dier is een dier en een paard is niets beter dan een koe en het heeft mij zijn vertrouwen gegeven....en ik steun het tot het bittere eind of ik er tegen kan of niet en hoe lang mijn nachtmerries ook duren...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:29

Hier zijn echt al heel veel topics over.

Zowel slacht als inslapen zijn goede opties.Heb beide vaak gezien. Slacht heb ik nog nooit fout zien gaan en ook nog nooit een paard bang zien zijn, "de dood ruiken" of meer van die verhalen. Altijd 1 klap en weg. Inslapen is wel eens minder gegaan, voornamelijk bij dieren die al heel slecht waren, slechte circulatie denk ik. En dan was er echt keurig een euthanasie in stappen gedaan hoor, maar het duurt gewoon even en er zijn zoveel factoren die van invloed zijn op het resultaat, er zijn gewoon meer manieren waarop het fout kan gaan. Voordeel is dat inslapen thuis kan.
Als ik zou moeten kiezen zou ik het helemaal van het paard laten afhangen. Kan hij op de trailer zonder pijn, vind ie het leuk om ergens naar toe te gaan met de trailer, niet bang op vreemd terrein, dan liever de slacht. Kan dat niet, dan inslapen.
Als je trouwens een goede slager uitzoekt kun je eerst rustig afscheid nemen van je paard, wordt alles heel netjes en respectvol gedaan en wordt je ook na afloop keurig opgevangen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:32

Perrokai schreef:
Ik ben niet tegen het eten van vlees of paardenvlees of slachten op zich en ook niet de manier waarop het paard weg is. Spuitje of pen. Alleen zou ik nooit mijn eigen paard, hond kat koe schaap of kip laten slachten omdat je een band met dat dier hebt van jaren. Een paard ruikt altijd dood en verderf bij de slager hoe vroeg je ook komt en hoe goed ze ook schoonmaken. Hoe sneller het dan gebeurt is hoe beter natuurlijk. Maar ik zou persoonlijk niet kunnen leven met de gedachte dat mijn dier op het laatste moment dacht, zij die ik altijd mijn vertrouwen en liefde hem geschonken brengt mij nu hierheen waar ik weet dat ik dood zal gaan. Al is het maar een kwestie van seconden, dan is dat al te veel. Een spuitje is iets heel anders, helemaal als het in een vertrouwde omgeving kan. En al gaat het wat langzamer na het in slaap brengen voelt het niets meer, weet het niets meer en ligt zeker niet bewust te vechten tegen de dood en voelt al helemaal niet het leven wegvloeien. En bij het tweede spuitje of het lang of kort duurt hij/zij vecht dan niet maar het ligt aan de bloedsomloop hoe snel het gaat niet aan de sterkte of het vechten van het paard. En wat er daarna gebeurt met grijpers en kadaverdiensten daar merkt hij niets meer van en als je er zelf niet tegen kan moet je wat anders regelen, heel simpel eigenlijk. En paardenworst ? Heerlijk maar ik ga niet op mijn eigen paard zitten kauwen en ook een ander niet, niet op mijn dier ! Waarom ? die anderen worden toch wel geslacht, en voor mij maakt het niets uit of het nou mijn koe, konijn, kip of kat of hond is, er wordt niets geslacht op een plek waar ze weten dat ze dood zullen gaan. Een dier is een dier en een paard is niets beter dan een koe en het heeft mij zijn vertrouwen gegeven....en ik steun het tot het bittere eind of ik er tegen kan of niet en hoe lang mijn nachtmerries ook duren...

Amen! Afgod

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:23

Mijn tweede paard had ik zelf weggebracht. De verzekering had twee keuzes: of hij wordt opgehaald en gaat naar Kortrijk in Belgie en wordt daar volgens hun geslacht of ik moest ruim een uur rijden, maar kon hem zelf wegbrengen. Ik heb voor de 2e optie gekozen.
Ik ben bij het slachthuis wel heel goed opgevangen. Het was kleinschalig, maar het is verschrikkelijk als je daar naar binnengaat. Ik had hem van de trailer gehaald, wat achteraf dus niet moest. We hadden de trailer naar binnen moeten rijden.
Gelukkig liep mijn paard met me mee naar binnen, maar ik werd helemaal gek daar binnen, heb hem gillend weggegeven en ben naar buiten gerend en hoorde ook de knal (nu ik dit schrijf staan de tranen alweer in mijn ogen). Mijn vader heeft hem nog horen hinniken naar mij toen ik wegrende.
Nadat alles is gebeurd vroegen ze of we hem nog wilde zien. Ze zeiden dat er vaak werd gesjoemeld en dat ze vaak via de achterduur er weer uitgaan.
Mijn vader is toen gaan kijken, dus heb het bewijs dat ie nu over de eeuwige groene weides galoppeert zonder pijn samen met mijn andere paard die ik 7 maanden daarvoor moest laten inslapen.
Er was daar een jongen die mij geweldig opving, dat heeft me heel goed gedaan. Hij zei: ik hoop als je ooit weer een paard koopt dat ie net zo mooi is als deze, want dit is echt een geweldig mooi paard. En dat was hij ook, hij was Perfect en zo heette hij ook (Perfect B).
Ze hebben voor mij de staart afgeknipt en ze hadden ook netjes mij halster schoongemaakt.

(inslapen had ik liever gewild, maar omdat mijn paard zo zwaar was, leek net een hengst, zo was ie gebouwd., kregen ze er veel voor en zou ik niet veel geld overhouden voor een nieuw paard en na veel denken heb ik toen voor de slager gekozen, maar wel zelf wegbrengen)

Maar als ik weer voor de keuze kom te staan, dan krijgt mijn merrie een spuitje, want ik begin dan nooit meer aan een paard. Heb genoeg ellende meegemaakt. Ik durfde bijna niet meer aan een paard te beginnen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 09:59

kiko schreef:
Mijn tweede paard had ik zelf weggebracht. De verzekering had twee keuzes: of hij wordt opgehaald en gaat naar Kortrijk in Belgie en wordt daar volgens hun geslacht of ik moest ruim een uur rijden, maar kon hem zelf wegbrengen. Ik heb voor de 2e optie gekozen.
Ik ben bij het slachthuis wel heel goed opgevangen. Het was kleinschalig, maar het is verschrikkelijk als je daar naar binnengaat. Ik had hem van de trailer gehaald, wat achteraf dus niet moest. We hadden de trailer naar binnen moeten rijden.
Gelukkig liep mijn paard met me mee naar binnen, maar ik werd helemaal gek daar binnen, heb hem gillend weggegeven en ben naar buiten gerend en hoorde ook de knal (nu ik dit schrijf staan de tranen alweer in mijn ogen). Mijn vader heeft hem nog horen hinniken naar mij toen ik wegrende.
Nadat alles is gebeurd vroegen ze of we hem nog wilde zien. Ze zeiden dat er vaak werd gesjoemeld en dat ze vaak via de achterduur er weer uitgaan.
Mijn vader is toen gaan kijken, dus heb het bewijs dat ie nu over de eeuwige groene weides galoppeert zonder pijn samen met mijn andere paard die ik 7 maanden daarvoor moest laten inslapen.
Er was daar een jongen die mij geweldig opving, dat heeft me heel goed gedaan. Hij zei: ik hoop als je ooit weer een paard koopt dat ie net zo mooi is als deze, want dit is echt een geweldig mooi paard. En dat was hij ook, hij was Perfect en zo heette hij ook (Perfect B).
Ze hebben voor mij de staart afgeknipt en ze hadden ook netjes mij halster schoongemaakt.

(inslapen had ik liever gewild, maar omdat mijn paard zo zwaar was, leek net een hengst, zo was ie gebouwd., kregen ze er veel voor en zou ik niet veel geld overhouden voor een nieuw paard en na veel denken heb ik toen voor de slager gekozen, maar wel zelf wegbrengen)

Maar als ik weer voor de keuze kom te staan, dan krijgt mijn merrie een spuitje, want ik begin dan nooit meer aan een paard. Heb genoeg ellende meegemaakt. Ik durfde bijna niet meer aan een paard te beginnen.

Heel erg veel sterkte nog... Ach gut (weet niet hoe lang dit geleden is?)
Ik heb het echt met kippenvel op mijn armen en met tranen in mijn ogen gelezen, vandaar dat ik dit dus absoluut niet wil.
Voor mij stond het al zo goed als zeker vast, maar nu helemaal...

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:02

xDodox schreef:
Ik denk hetzelfde. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden om geslacht te worden. Paarden weten dan wel niet wat het is, maar wij wel. Ik vind ook dat ze een vredige dood moeten hebben.

Ben het hier ook mee eens

Groetjes

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:17

Mijn paard is helaas ingeslapen, wij hebben gekozen voor met een spuitje, en ze heeft gelukkig niet gevochten. Het was echt heel naar om te zien.. Ze was in een keer dood, dat hebben nog meerdere malen echt gecontroleerd! Als een paard gaat vechten zei de DA dan is het niet goed gebeurd, en dan is er te weinig vloeistof gebruikt.
Bij inslapen stopt het hart ermee, en bij slachten niet!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:16

Heel erg veel sterkte nog... (weet niet hoe lang dit geleden is?)
Ik heb het echt met kippenvel op mijn armen en met tranen in mijn ogen gelezen, vandaar dat ik dit dus absoluut niet wil.
Voor mij stond het al zo goed als zeker vast, maar nu helemaal

Dankjewel Fairytale

Het is nu een jaar geleden dat ik mijn paard heb weggebracht. Maar ik kan het me herinneren alsof het gister was.
Ik heb het gister met tranen geschreven toen ik het typte. Ik mis hem nog verschrikkelijk.
Hij wist het de avond ervoor. Hij keek me aan en leek net of ie wou vertellen dat het goed was en dat hij zich niet meer goed hoefde voor te doen. Ik heb toen voor de laatste keer met hem in de bak gespeeld, maar hij wou niet lopen, hij liep goed kreupel, terwijl de dagen daarvoor viel het wel mee.
Hij had zich groot gehouden voor mij en was eigenlijk heel blij dat ie die avond zo slecht liep, dus ik wist dat ik uiteindelijk toch de goede beslissing had genomen. Op de But liep hij nog niet goed en dan is het niet eerlijk om hem bij mij te houden.
Zijn laatste dagen heb ik echt afscheid genomen. Nog foto's gemaakt en we hebben hem gefilmd.
De dag zelf heb ik ook nog foto's van hem gemaakt. Op stal heb ik echt afscheid van hem genomen, want wist dat het daar niet zou kunnen. En hij heeft zelf ook afscheid genomen van alles. Ik deed hem nog even in de wei, maar hij deed geen pas. Hij keek echt om zich heen om alles op te nemen dat was heel apart. Hij wist het.
ik stop nu even want ik sta nu weer met tranen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:32

kiko schreef:
Heel erg veel sterkte nog... (weet niet hoe lang dit geleden is?)
Voor mij stond het al zo goed als zeker vast, maar nu helemaal

Dankjewel Fairytale

Het is nu een jaar geleden dat ik mijn paard heb weggebracht. Maar ik kan het me herinneren alsof het gister was.
Ik heb het gister met tranen geschreven toen ik het typte. Ik mis hem nog verschrikkelijk.
Hij wist het de avond ervoor. Hij keek me aan en leek net of ie wou vertellen dat het goed was en dat hij zich niet meer goed hoefde voor te doen. Ik heb toen voor de laatste keer met hem in de bak gespeeld, maar hij wou niet lopen, hij liep goed kreupel, terwijl de dagen daarvoor viel het wel mee.
Hij had zich groot gehouden voor mij en was eigenlijk heel blij dat ie die avond zo slecht liep, dus ik wist dat ik uiteindelijk toch de goede beslissing had genomen. Op de But liep hij nog niet goed en dan is het niet eerlijk om hem bij mij te houden.
Zijn laatste dagen heb ik echt afscheid genomen. Nog foto's gemaakt en we hebben hem gefilmd.
De dag zelf heb ik ook nog foto's van hem gemaakt. Op stal heb ik echt afscheid van hem genomen, want wist dat het daar niet zou kunnen. En hij heeft zelf ook afscheid genomen van alles. Ik deed hem nog even in de wei, maar hij deed geen pas. Hij keek echt om zich heen om alles op te nemen dat was heel apart. Hij wist het.
ik stop nu even want ik sta nu weer met tranen.

Dat is dus nogmaals genoeg voor mij, in laten slapen, slacjten kan ik niet meer.
Ik stuur je even een pb.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:35

Maar als ik het goed begrijp is het slachten snel en netjes gegaan, het gaat hier meer om het gevoel wat je er zelf bij hebt. Ook belangrijk, maar wel ondergeschikt aan het belang van het paard. Dus ik snap niet helemaal waarom jij je paard nou zeker nooit meer zou laten slachten? Alsof hier zo'n horrorverhaal staat.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:42

Ellebel schreef:
Maar als ik het goed begrijp is het slachten snel en netjes gegaan, het gaat hier meer om het gevoel wat je er zelf bij hebt. Ook belangrijk, maar wel ondergeschikt aan het belang van het paard. Dus ik snap niet helemaal waarom jij je paard nou zeker nooit meer zou laten slachten? Alsof hier zo'n horrorverhaal staat.

Ja, dat zal best netjes zijn gegaan.
Maar ik heb meerdere redenen om niet voor de slager te kiezen, voor zowel het paard als mijzelf.
Laat ik wel voorop stellen dat het belang van het dier absoluut voorop staat, maar ik ken mijn eigen dieren en ook mezelf goed genoeg...
Als je alle redenen wil weten pb ik je dat wel even. Knipoog

Ik heb in dit topic al meerdere keren gereageerd, voornamelijk laatste blz geloof ik, daar kun je iig ook alvast het eea uit op maken... Knipoog