kiko schreef:Mijn tweede paard had ik zelf weggebracht. De verzekering had twee keuzes: of hij wordt opgehaald en gaat naar Kortrijk in Belgie en wordt daar volgens hun geslacht of ik moest ruim een uur rijden, maar kon hem zelf wegbrengen. Ik heb voor de 2e optie gekozen.
Ik ben bij het slachthuis wel heel goed opgevangen. Het was kleinschalig, maar het is verschrikkelijk als je daar naar binnengaat. Ik had hem van de trailer gehaald, wat achteraf dus niet moest. We hadden de trailer naar binnen moeten rijden.
Gelukkig liep mijn paard met me mee naar binnen, maar ik werd helemaal gek daar binnen, heb hem gillend weggegeven en ben naar buiten gerend en hoorde ook de knal (nu ik dit schrijf staan de tranen alweer in mijn ogen). Mijn vader heeft hem nog horen hinniken naar mij toen ik wegrende.
Nadat alles is gebeurd vroegen ze of we hem nog wilde zien. Ze zeiden dat er vaak werd gesjoemeld en dat ze vaak via de achterduur er weer uitgaan.
Mijn vader is toen gaan kijken, dus heb het bewijs dat ie nu over de eeuwige groene weides galoppeert zonder pijn samen met mijn andere paard die ik 7 maanden daarvoor moest laten inslapen.
Er was daar een jongen die mij geweldig opving, dat heeft me heel goed gedaan. Hij zei: ik hoop als je ooit weer een paard koopt dat ie net zo mooi is als deze, want dit is echt een geweldig mooi paard. En dat was hij ook, hij was Perfect en zo heette hij ook (Perfect B).
Ze hebben voor mij de staart afgeknipt en ze hadden ook netjes mij halster schoongemaakt.
(inslapen had ik liever gewild, maar omdat mijn paard zo zwaar was, leek net een hengst, zo was ie gebouwd., kregen ze er veel voor en zou ik niet veel geld overhouden voor een nieuw paard en na veel denken heb ik toen voor de slager gekozen, maar wel zelf wegbrengen)
Maar als ik weer voor de keuze kom te staan, dan krijgt mijn merrie een spuitje, want ik begin dan nooit meer aan een paard. Heb genoeg ellende meegemaakt. Ik durfde bijna niet meer aan een paard te beginnen.
Heel erg veel sterkte nog...
(weet niet hoe lang dit geleden is?)
Ik heb het echt met kippenvel op mijn armen en met tranen in mijn ogen gelezen, vandaar dat ik dit dus absoluut niet wil.
Voor mij stond het al zo goed als zeker vast, maar nu helemaal...