[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:21

Raar verhaal Verward

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:29

Inderdaad !!Afbeelding

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:47

Oreo schreef:
ardennen schreef:
wil je echt iets voor paarden betekenen, onderneem dan actie voor paarden die het echt slecht hebben. een manege paardje bijvoorbeeld dat 10 uur per dag moet rondjes draaien. enkel buiten zijn 4 muren komt om zijn lesjes te lopen. en met open geschuurde rug moet blijven braaf meedraaien, omdat het opbrengt.

@ardennen: Off topic -sorry- maar ik vind het tamelijk ondoordacht en kwetsend om de situatie van alle manegepaarden op deze manier te omschrijven. Veel manegepaarden hebben een fijner leven dan sommige privepaarden. Excessen zijn er overal, maar er zijn zeer zeker ook prima maneges!
Sorry, het is off-topic, maar ik wordt zo p*ssig van die standaard denkwijzen

er zijn zeker maneges die met zeer veel zorg voor hun paarden zorgen.
ik heb het dan ook over de uitzonderingen, die meteen de naam goede maneges mee naar beneden halen.
de stichting beweerd op te komen voor verwaarloosde en mishandelde paarden. dus vind ik dat ze zich dan beter kunnen bezig houden met dergelijke paarden te redden, in plaats van een kudde gezonde, goed gevoede paarden die gelukkig staat te wezen op een stuk weiland en enkel maar paard hoeft te staan wezen.
mocht ik geschreven hebben dat ze beter maneges hun deuren zouden laten sluiten, omdat Alle maneges bla, bla, bla ....... dan zou uw opmerking zeer terecht geweest zijn.
nu vind ik uw opmerking een beetje kort denkend en niet goed gelezen wat ik wel geschreven heb.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:52

De Horses Concept Group werkt op de één of andere manier samen met het FNRS Ruitersportcentrum Stal Duin & Daal. Maar die hele stal kom je nergens tegen op de site van de FNRS Verward

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:58

Karl66 schreef:
De Horses Concept Group werkt op de één of andere manier samen met het FNRS Ruitersportcentrum Stal Duin & Daal. Maar die hele stal kom je nergens tegen op de site van de FNRS Verward

Daar zijn ze dus uitgemieterd. Misschien dat ze daar ook wel een passende verklaring voor hebben ??? Knipoog

De eigenaar van de stal is btw bestuurslid van de Stichting en de instructeur van Stal Duin en Daal (Professor op bokt) is de voorzitter van de Stichting.....maar is allemaal toeval Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:22

Ik dacht altijd dat FNRS een beschermde naam was, die je alleen mag dragen als je er ook lid van bent.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:40

Yoki, het blijft vaag en ik weet niet of je alle posters hier over 1 kam scheert met je 'jullie'? Maar vragen komen nou eenmaal naar boven, als er op internet andere dingen te vinden zijn dan is het niet zo raar dat er wat vraagtekens komen bij bepaalde punten.

Was de wereld maar zo dat je iedereen blind kon vertrouwen, je hoeft niet gelijk van het slechte in de mens uit te gaan maar een beetje verder nadenken dan je neus lang is kan nooit kwaad. Dat blijkt maar weer hier. Ik beschuldig niemand maar ben slechts zeer en zeer benieuwd naar de opheldering, waar rook is is vuur denk ik dan altijd maar voorzichtig....

Wees juist blij dat mensen verder kijken dan wat ze zien, dan zullen ze ook niet ondoordacht een paardje hulp bieden maar alleen omdat ze er compleet achter staan!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:08

Karl66 schreef:

ze zijn geen lid meer van de FNRS..
ze kunnen daar een boekje openen van deze stal!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:29

Zo'n vermoeden had ik al Bloos

Vandaar dat ik me afvroeg hoe het kan dat ze de term FNRS Ruitersportcentrum nog steeds gebruiken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:35

Tja ik denk niet dat de FNRS daar blij mee zal zijn. Ach maar je moet het goede in de mens zien dus ze zijn het gewoon "vergeten". Kan gebeuren toch??

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:33

Haha! Clown Wederom verstrikt in hun eigen leugens, en ze geloven er zelf nog heilig in ook.

Mijn God hoe kun je in vredesnaam menen dat je 300 paarden kun opvangen, terwijl je er niets voor op orde hebt.
Moet gaan bedelen voor halsters en touwen??.
Belachelijk als je iets wilt gaan doen moet je ervoor zorgen dat je de basis voorwaarden op orde hebt en dat is bijvoorbeeld stalling, voer, harnachement. Je moet zeker weten dat je het kunt, niet alleen maar denken.

Ik kan hier alleen maar om lachen.

Die arme mishandelde paarden uit Marum. De boer had ze wel hoog weggedreven maar ze zijn zelf terug gegaan dankzij kijkers.
Het water dat kwam razendsnel, binnen 20 minuten stond het al zo hoog er was geen ontkomen meer aan.
Helaas en nu hebben ze het prima bij de boer die er al jaren maar dan ook jaren voor zorgt. Ik heb het verhaal uit betrouwbare bron namelijk kenissen van de boer die daar ook wonen en die weer kenissen op texel hebben waar ik recent mee gesproken heb.

Nu kun je die paarden wel onteigenen en dan? Weggeven aan stichtigen. Er zijn nog wel schrijnender gevallen dan deze paardjes hoor.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:32

kafeu, Afgod Afgod

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:40

Kafue schreef:
Haha! Clown Wederom verstrikt in hun eigen leugens, en ze geloven er zelf nog heilig in ook.

Mijn God hoe kun je in vredesnaam menen dat je 300 paarden kun opvangen, terwijl je er niets voor op orde hebt.
Moet gaan bedelen voor halsters en touwen??.
Belachelijk als je iets wilt gaan doen moet je ervoor zorgen dat je de basis voorwaarden op orde hebt en dat is bijvoorbeeld stalling, voer, harnachement. Je moet zeker weten dat je het kunt, niet alleen maar denken.

Ik kan hier alleen maar om lachen.

Die arme mishandelde paarden uit Marum. De boer had ze wel hoog weggedreven maar ze zijn zelf terug gegaan dankzij kijkers.
Het water dat kwam razendsnel, binnen 20 minuten stond het al zo hoog er was geen ontkomen meer aan.
Helaas en nu hebben ze het prima bij de boer die er al jaren maar dan ook jaren voor zorgt. Ik heb het verhaal uit betrouwbare bron namelijk kenissen van de boer die daar ook wonen en die weer kenissen op texel hebben waar ik recent mee gesproken heb.

Nu kun je die paarden wel onteigenen en dan? Weggeven aan stichtigen. Er zijn nog wel schrijnender gevallen dan deze paardjes hoor.

mee eens!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:02

meneer evenblij ik ben niet gediend van je!
evenmin van barbara!~

heb het topic doorgelezen en jentel en stefanie hebben helemaal gelijk!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:02

zet hier geen vraagtekens bij, maar uitroeptekens!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:07

Ik snap maar weinig van je 1e post BarbaLala..

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:27

ja, hier idem, wat bedoel je barbalala????

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:36

Uitleg:

meneer Evenblij is de instructeur daar, voorzitter van de Stichting Horses Good Care en is Professor op bokt
Barbara is Joki op bokt
Stefanie ben ik..... Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:41

aha, het blijft overigens nog steeds een frapant topic!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:43

hahaha, iedereen van die 'instelling' zit hier gewoon op bokt, waarom moest joki dan heel bokt over haar heen krijgen, ze hadden beter zelf een topic kunnen starten.

enne slimmerik, vond je vorige avatar mooier Tong uitsteken

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:49

slimmerik schreef:
Uitleg:

meneer Evenblij is de instructeur daar, voorzitter van de Stichting Horses Good Care en is Professor op bokt
Barbara is Joki op bokt
Stefanie ben ik..... Haha!

en zo is het Knipoog
evenblij is daar niet de instructeur, maar heeft er een keer een clinic gegeven, waaraan ik heb deelgenomen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:49

frapant, frapant Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:58

Allereerst is het volgens mij niet netjes om mensen bij hun echte naam te noemen hier, mischien dat die mensen helemaal niet met naam en toenaam hier bekend willen zijn.

De laatste info die ik heb gekregen is dat hij in ieder geval bij de stichting die die kinderen met problemen van allerlei aard opvangt en steunt en dergelijke les geeft. Of hij er nu op dit moment les geeft is mij niet bekend. Echter dat hij er les heeft gegeven heb ik uit zijn eigen mond gehoord. Mijneer professor mag voor zichzelf invullen wat het zal zijn.......

Het forum bij www.horsesconceptgroup wordt in ieder geval door professor met de regelmaat der klok bezocht waarin hij bijvoorbeeld iedere maand de vraag van de maand mag stellen. En waarin met de regelmaat der klok ook mijn naam genoemd wordt waarin ik echter niet kan reageren aangezien ik geen gewenst lid ben. Maar goed ook dit uit betrouwbare bron gehoord, ik kan me er niet over opwinden in ieder geval

Barbara was vroeger Topas, en de eerste ontmoeting tussen professor en haar vond plaats op de clinic van danielle van aalderen, toe ze daar een kreupel paard in de clinic reed.

Dus de slimmerik heeft volgens mij gewoon gelijk.

En verder moeten ze het lekker allemaal zelf uitzoeken met die grandiose plannen eerst maar eens zien en dan geloven. Ik heb vaker steengoede ideeen gehoord ha ha ha sweat dreams jongens. 300 paarden herbergen vergt iets meer dan een bedeltocht naar materiaal en leuke ideeen bij de koffietafel.

Maar ik heb dan wel een goede naam voor hun " Firma List en bedrog". En als ze hier hun halstertjes e.d niet vinden ze staan of tig andere forums.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:07

man o man,wat maakt die stichting er een potje van!
ik hoop dat de PVDD even nadenkt voordat ze echt met deze publiciteitsstunt doorgaat,en zeker met deze stichting!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:19

de pvvd ontmoet ik eerdaags nog, ik zal ze persoonlijk gaan vragen wat de bedoeling is,
dan is het raadsel hopelijk opgelost