Zirano voor de 2e x ondervoed....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbel

Re: Zirano voor de 2e x ondervoed....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:25

Oei, moelijk. Ik kan natuurlijk niets met zekerheid zeggen, maar ik heb niet het idee dat de paarden nagelopen worden. Of tenminste niet elke dag. Dus met koppen tellen bedoel ik echt alleen koppen tellen. Je hebt wel gelijk dat er altijd iets kan gebeuren als je net weg bent oid, maar ja dat hou je altijd. Ik kan helaas niet vaker gaan omdat het te ver is voor ons, en dichterbij is simpelweg niets...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:46

stom he ik bedoelde ook Willemijn maar was hier net klaar met bellen met een Esther(stom he) niet alleen mijn ribben doen het minder ook mijn bobenkamer wijfelt momenteel.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:49

Dat is jammer Sabbel maar het gaat niet altijd fout hoor.De keren dat het goed gaat is groter.
Succes en hou hem in de gaten.
Gelukkig begint Zirano nu echt een Puber te worden enspeelt hij continue.Er zijn heel veel mensen die hem losgooien en er staan verschillende paarden bij die hem ook wel op zijn plaats zetten als hij te brutaal wordt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:04

fijn dat alles weer wat beter gaat!! fijn he die opfokstallen Boos! mijn paard stond op een opfokstal in vlist (vlakbij haastrecht) mijn paard had opeens een hele grijze huid, alle haren waren weg vanaf zijn hoofd naar de hals toe. dus ik vroeg aan de baas daar waarom hij mij niet gebeld heeft zodat ik kon beslissen of er een dierenarts bij kon komen. tja daar was geen antwoord op Boos! toen de veearts gebeld en die kwam, maar dat was ook een l ulhannes, die wist niet wat het was en vroeg of ik het wist...eikel..ik ben toch geen dierenarts, hij wilde dat ik even de diagnose vaststelde! uiteindelij kheb ik naar een doorverwijzing gevraagd naar utrecht...na bloedproeven ed..kon ik mijn paard na een paar dagen weer ophalen en was het grijze aan het wegtrekken en het haar kwam langzaam terug. bleek dat hij een vermindering van weerstand had...of eigenlijk geen en was dus iets ondervoedt en had dus niet voldoende kracht en werd ziek.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:36

Ik vind dat er ergens een strengere controle op die opfokstations moet zijn.er zijn wel heel veel wantoestanden.
Iedereen kan maar een opfokstation beginnen maar controle(en dan niet van te voren aankondigen) ho maar.Je ziet en hoort het steeds vaker jammer genoeg.De kranten staan vol als er 1 paard mishandeld wordt maar dit soort dingen wordt bijne nooit vermeld.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:15

Zirano schreef:
Vandaag heb ik voor het eerst gezien dat hij weer totaal ontspannen was.Liet zich lekker kroelen en begon heel diep te gapen.
Wat een rust.

Hier dan weer een berichtje over Zirano,voordat het afgesloten kan worden.
Zirano heeft de afgelopen week zijn doppen laten trekken,en hopelijk gaat het eten nu beter.
Nu na 5 weken antibiotica omdat zijn handel onstoken was na castratie kregen we te horen dat hij nog twee weken door moet gaan.Zodra dit achter de rug is gaat hij tijdelijk nog naar een ander adres waar hij het komende half jaar dag en nacht buiten kan staan zodat hij lekker kan groeien.
Hier zijn loopstallen(binnen) met daar aan vast een paddock en daar weer een groot stuk land aan vast.Zirano kan dan zelf beslissen of hij binnen of naar buiten wil.
Hij staat daar in een gemengde groep van ongeveer 6 tot 7 paaarden (jaarlingen en twenters) en een shetlander.
Hier kan hij dus lekker helemaal bijkomen zodat het laatste stukje ook nu kan opknappen.
Het trailer laden gaat goed dus nog even en dan is hij er hopelijk helemaal boven op.
Zodra er iets over hem te vermelden is zal ik dat in een eventueel nieuw topic doen.
Iedereen bedankt voor het medeleven.En voor iedereen Ook in een opfok kan het goed gaan let dus altijd goed op.
succes verder.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:23

Fijn dat het nu wat beter gaat. Hopelijk hou je hem in de gaten op zijn nieuwe adres.
Ik zal even temmen voor een slotje.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:20

Moderatoropmerking:
Topic kan open blijven, zakt vanzelf naar beneden bij geen interesse Lachen. En wie weet heeft iemand anders er nog wat aan!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:04

Hoi Allemaal.Zirano staat in EMmeloord.In principe zou Zirano als dekhengst verder gaan maar omdat hij twee maal slecht uit de opfok kwam hadden we besloten het mannetje zelf te houden.
Nadat hij goed opgeknapt was en de DA het groenlicht gaf werd hij gecastreerd want op een pension met 92 pensiongasten is het onmogelijk een hengst te houden.De eerste twee weken ging alles goed en toeb kwam er een ontsteking aan zijn zaadstreng de hoek om kijken.Meteen de Da gebeld en antibiotica gekregen.De da kwam elke week en na 6-7 weken besloot hij om hem met spoed naar Emmeloord te sturen.
Afgelopen vrijdag is hij geopereerd.I.p.v. 1 zaadstreng bleek er ook een abces te groote van een tennisbal van zijn andere zaadstreng richting bikholte te gaan.Dus een operatie.Ze zijn een paar uur bezig geweest.Meteen zijn wolfstanden getrokken en hier bleek ook een kaakontsteking achter gezeten te hebben.
Wat is hij al die tijd toch lief geweest niet trappen helemaal niets terwijl wij alles elke dag twee keer moesten schoonmaken.
Gisteren in Emmeloord geweest en hij stond er maar beroerd bij.Lekker met hem gekroeld en een paar appeltjes klein gesneden gegeven.Het was alsof er een fee met toverstokje langskwam want hij knapte gisteravond op.Gisteren de hele dag infuus en drie keer pijn stillers gehad.En 3 keer antibiotica per dag.Vandaag naar hem teogegaan en hij ging van het infuus af.Gelukkig,Een gesprek gehad met de Da en deze toestanden zijn waarschijnlijk gekomen omdat zijn weerstand achteraf toch nog steeds niet goed is(dank je wel opfok).ondanks dat zijnbloed in een prima conditie was.
Morgen ga ik er weer heen en dan maar bespreken wat het verdere behandelplan is en wanneer hij naar huis mag.Dan zo snel mogelijk opknappen zodat hij nog een tijdje op het land kan gaan groeien.We hebben wel te horen gekregen dat hij het eerste half jaar niets anders mag gaan doen dan jong zijn.Dan zullen we hopelijk volgend jaar kunnen zeggen hehe nu gaat hij goed.
Vand