Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Ja, tegen de natuur.
Hengsten die door de draad gaan naar een merrie is ook tegen de natuur
Dus voor mij weinig rede niet te castreren
Citaat:ImkeTarek :
als je gaat nadenken is het natuurlijk tegen de natuur, in de natuur gebeurd dit natuurlijk niet... maarja, we leven hier niet in de natuur natuurlijk ( )
en zijn weinig hengsten in gevangenschap, vooral onder de gewone "recreatieruiter" zijn er weinig te vinden, dus ook weinig hengsten op pensionstallen en maneges (oid). waar wil je die hengst dan neerzetten? een hengst tussen een stel merries is heel leuk als je van veulens houd natuurlijk. je kunt een hengst wel tussen de ruinen zetten, maar stel dat ie ontsnapt en naar de merries toe gaat? dan zit je met de gebakken peren natuurlijk... vandaar dat er weinig pensionstallingen zijn die hengsten op stal willen hebben...
een hengst alleen zetten is natuurlijk helemaal tegen de natuur, een paard is een kuddedier en is niet gelukkig in zijn eentje, hoe je het ook wend of keert.
om een paard zo natuurlijk mogelijk te kunnen houden in gevangenschap zou je hem denk ik dus toch moeten castreren....
*edit: jeetje, hoevaak kan ik het woord natuur in een tekst verwerken
KiWiKo schreef:Ik vind dat hengsten die niet goedgekeurd zijn voor de dekdienst geen hengst moeten blijven.
karoliena schreef:Wie zegt dat het niet in het belang is dan om hengst te blijven?
En ik heb het natuurlijk over omstandigheden waarin je wel een hengst kan houden, kan je dat niet snap ik neit dat
mensen een hengst kopen, dan neem ik aan dat je een merie of ruin koopt en dan is die vraag helemaal neit aan de orde.