Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
SylviaG schreef:Ligt eraan waar je genoegen mee neemt??
Als wil stoppen in het L1 en verder thuis van je paard wil genieten...prima!
Maar als je echt verder wilt komen dan heb je denk ik niet genoeg aan een clubles en een instructie van 8,50. Voor de basis is dat super maar je moet daarna toch een keer verder en dan ga je het verschil zien...
Het is haar hobby en ze wil het betaalbaar houden. Daar en tegen neemt ze zeker niet iedereen aan, maar wij zijn de buren en lessen al jaren bij haar. Wij hebben ook wel instructeurs geprobeert die 3 keer zoveel vroegen maar daar leerde ze niks nieuws of anders.Citaat:En dat is van een hele goede instructrice die landelijke bekendheid en aanzien geniet!
Marijkeeee schreef:
Ookal heb je een plaatje van een paard, maar als de achterhand en rug vast zit kom je nog niet verder. Zorg gewoon voor een goede basis dan kan elk paard er wel komen met een gewone ruiter.
Dat zie je vaak genoeg op andere terreinen! 

Alane schreef:paard is en was ker gezond, is alleen erg week in de rug, 18 jaar (ongeveer) en in de winter met vlagen wat stijfig...
en een 3 en een 4 voor onderdeel 23 en 24... en de preof was niet zo bar dat ze die punten verdient had...
)..maar daar begint eigenlijk al het verschil en daar heeft talent niets mee te maken....
en 's avonds om 11 naar bed.
runningkawa schreef:Talent kun je niet kopen. Ja wel een talentvol paard, maar niet voor jezelf.
Dat kun je wel wat trainen, maar heb je het niet, houd het op.
Idd veel ervaring opdoen.
Niet dat ik ook ZZ-Z kan rijden, want dat talent heb ik ook niet, maar op handelsstallen heb ik wel erg veel ervaring op gedaan.
En dat deed ik naast school iedere dag, later ook nog naast mijn werk.
Maar dat was 's ochtends om 5 uur op, uitslapen was 6 uuren 's avonds om 11 naar bed.
Zwaar, maar veel geleerd

CocoChanel schreef:Ja, ik ben er gewoon onderhand bijna zeker van dat je geld moet hebben en een paardenachtergrond. Ook al ben je nog zo goed, train je nog zo hard en heb je een beetje talent.
In mijn gedachten kom ik hier niet omheen, ook al zijn er veel mensen het niet met mij eens.
Die mensen die denken dat je met een simpel paard aan de top kan kopen. Wat is de top?
Ik wordt gedemotiveerd omdat mijn eisen misschien hoog liggen. Waar neem je genoegen mee? Ik ben niet iemand die L1 genoeg vind.
Ik heb geen paardenachtergrond en daarom is het voor mij ongeveer onbereikbaar om ergens te komen. Of zijn er hier mensen die denken dat ik wel ergens kan komen?
Misschien kan iemand me dan vertellen hoe ik dat moet doen?![]()

runningkawa schreef:Klopt
oke hun hebben dan de goede paarden en de goede les, maar zonder doorzettingsvermogen of enig talent, komen ze er ook niet.
Alleen denk ik wel dat een ruiter zonder rijke ouders, met net zoveel talent en doorzettingsvermogen Z word
Waar een persoon met rijke ouders lekker mee kan op (inter) nationaal nivo.
Maar dat is met elke sport zo.
Helaas, pindakaas