Vandaag naar da met Tagitta, héél slecht nieuws :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjon_

Re: Vandaag naar da met Tagitta, héél slecht nieuws :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:32

veel sterkte

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 19:45

irene85 schreef:
oooh jeetje dat is naar gegaan zeg! nu heb je geen eens echt afscheid van der kunnen nemen

Dat klopt idd. Maar ik wist het natuurlijk vanaf maandag al. Dus ben wel elke dag met de gedachte weggegaan dat ze er morgen misschien niet meer is.

Wat ik nu helemaal rottig vind is het idee dat ze nu ergens in een stal staat, maar joost mag weten waar. Daar word ik misselijk van

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:17

Wat heb jij een vreselijke periode doorgaan... En tegemoet.. Gelukkig ben je op zoek naar een nieuw paardje zodat het verwerken echt stukken makkelijker gaat!!
Heb echt medelijden met je en hoop dat het snel verwerkt is.. en hoop dat je een fijn paardje weer krijgt waar helemaal totaly niets aan mankeert!!
Wat een pure onzin van IEDEREEN die zegt dat je een second opinion moet doen . Ik heb van Unen ook als dierenarts, en hij is super! een betere kan je gewoon niet krijgen. Mijn paard stond eerst ook bij een andere da die haar wel op kon knappen, zei hij. Nou niet dus! Wij na een maand naar van Unen geweest en hij ziet het direct wat eraan scheelt, geeft haar een spuitje en ons een pot met poeder mee en na een dag ging het gewoon al goed. Dus het maakt me boos dat mensen durven te zeggen dat hij het waarschijnlijk niet helemaal goed weet en dat je maar naar een andere moet om te kijken of die wat anders te zeggen heeft. Misschien is dat wel zo dat een andere iets ander zegt, maar dat is dan alleen iemand die geld wil verdienen aan je en later dus wel blijkt dat het paard niet te redden is.
Deze man is ook niet voor niets een da die de meest bekende paarden behandelt.
Veel succes verder

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:01

onwijs veel sterkte!

Julia_unitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:24

Wat zielig voor je ik leef met je mee
Ik hop dat ze nog een paar leuke dagen heeft ik zal veel foto's maken als ik jou was en dan op bokt zetten om ze te laten bewerken !
nou ik hoop dat je weer een nieuwwe pony krijgt maarja die zal nooit het zelfde zijn natuurlijk.
wat zielig dat ze nog maar 6 jaar is.
veel sterkte toe gewenst.
en maak er nog maar een mooie tijd van.
Xxxx van julia ook voor je pony

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 10:29

j_n: ze is helaas al weg. Had anders vandaag foto's willen maken. Maar gelukkig heb ik 2 weken terug hele mooie foto's gemaakt. Zie haw.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:39

Jeetje meis, gaat het niet allemaal een beetje te snel zo???? Het is toch je eigen paard? Hoe kan het dan dat ze al is opgehaald zonder dat jij er bij was of wist wanneer het gebeurde?

Weet je wie haar heeft opgehaald en waar ze nu is en waar en wanneer ze geslacht wordt??

Ik weet natuurlijk niet hoe jij in elkaar steekt maar dit zouden dingen zijn die mij zouden blijven achtervolgen! Het is nu nog niet te laat om een paar dingen te controleren.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 10:42

ellenlouise: ik wou er bewust niet bij zijn hoor.
Iemand van het fonds heeft haar opgehaald en ze gaat naar de slager, dat zowieso. Mijn staleigenaresse heeft het een paar keer gevraagd. Verder stond ze samen met nog een paard in de trailer.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:48

Ja, ik begrijp dat ze naar de slager gaat, maar weet je ook naar welke? en wanneer het gebeurt? Je moet er niet aan denken dat ze op transport gaat of nog een paar weken in één of ander aggenebbis stalletje staat?

En het is absoluut niet mijn bedoeling om je op stang te jagen maar het gaat allemaal zo snel dat ik me afvraag of je hier later geen problemen door krijgt. Ik las dat je ook al weer een ander paard zoekt. Wil je niet eerst zeker weten dat Tagitta op een nette manier aan haar einde is gekomen??

snowylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:29

Oh meid echt heel veel sterkte de komende tijd. Hoop dat het volgende paard wat langer bij je mag zijn.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:29

Wat vreselijk meid!
Echt heel veel sterkte!
En ik weet precies hoe je je voelt!
Als je er behoefte aan hebt, mag je me altijd pben!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:49

dat zou ik nou niet kunnen, je paard af laten maken ok maar begeleid ik hem tot het laatste moment. De onzekerheid kan ik niet tegen en vooral niet als je inneens ergens op internet zit te kijken en je ziet je paardje ergens staan. Vooral dat gezijk met die verzekeringen.
Als ze zoveel pijn heeft, wil je toch zeker weten dat het over is, dan laat je toch iemand meegaan totdat het over is. Sorry maar dat is mijn mening. Een kennis van mij heeft dit meegemaakt met een paard dat zware hoefkatrol had, die zag ze inneens ergens op een stal staan, dan breekt je hart toch echt.
Maar ik wens je veel sterkte en het is een moeilijke beslissing geweest.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:58

Ik schrik me naar zeg!

Ik had dit topic nog helemaal niet gezien...

Wat een ontzettend naar bericht zeg!
en wat kunnen dingen dan snel gaan...

Heel veel sterkte...

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 17:06

Bedankt voor de lieve berichtjes

Nouvel: het is echt balen hoor.
Nu zijn de mooie pads voor het nieuwe paard

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:35

WOW wat een rotbericht.

ONWIJS veel sterkte je moet maar zo denken ze heeft een mooi leven gehad en je bent goed voor der geweest !! Dat zal ze altijd onthouden en jij ook

lies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:05

Jeetje, dat is erg snel gegaan zeg!
Ontzettend balen.

Maar mag ik vragen waarom je haar zelf niet naar de slager hebt gebracht?

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 09:27

Jeetje wat een rot nieuws Heel veel sterkte!

lonneke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:26

ik heb deze bveslissing ook twee maal moeten nemen. en het zijn de moeilijkste die ik ooit heb moeten maken.... mijn eerste paardje heb ik zelf begeleid, ben tot het einde bij haar gebleven, mijn tweede paardje daar heb ik de staleigenaar mee mee laten gaan.... ik kon gewoon niet en was op dat moment ook in het ziekenhuis.

ik wens je hel veel sterkte!

lonneke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:31

Jennifer schreef:

hier snap ik helemaal niets van, jou paardje heb je nog maar net mee weggegeven en is waarschijnlijk nog niet geslacht.... en je kijkt al uit naar de volgende, daar krijg ik kippenvel van! ik had dus blijkbaar veel meer tijd nodig....

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:34

Zo heey, ik heb de hele topic door gelezen. Het is echt k*t !!! Het ziet er uit als een mooi paard, jammer dat je maar een korte duur van haar hebt kunnen genieten.

wij hebben vorige week ook gehoort dat mijn springpaard ocd heeft in haar knie achter, maar niet een ernstige, ze zal er nooit last van krijgen, zo is ze geboren, kleine vergroeiing.

echt balen dat ze er niet meer is, maar je kijkt gelukkig al weer vooruit, daar is niks mis mee hoor. Zoals je al vertelde had je nog niet een hele sterke band met haar.

Hopelijk heb je meer geluk met je volgende paard

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:09

Mijn vader ging jaren geleden een keer met een kennis mee naar een wekelijkse paardenmarkt en zag daar de pony van mijn vriendin staan. Haar ouders hadden haar pony (die afgekeurd was op hoefkatrol) op laten halen door een bekende, zonder het meisje hiervan op de hoogte te brengen. Dan hoefde ze geen afscheid te nemen, vonden ze. Dat meisje was er helemaal kapot van. Ik heb mijn ouders laten beloven nooit zoiets te doen.

Deze pony had op de paardenmarkt ook nog doorverkocht kunnen worden. Mijn vader is er toen bijgebleven tot de pony in de veewagen is gegaan van een paardenslager. Het gebeurt blijkbaar toch vaker dan je denkt.

Ik zou het echt niet kunnen om in mijn eigen belang, niet te weten hoe het verder gaat. Dan moet het voor mij maar even moeilijk zijn, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ze niet doorverkocht wordt.

En ik snap inderdaad ook niet hoe je je zo snel alweer kan verheugen op een nieuw paard terwijl je paardje misschien nog niet eens is afgemaakt. Ik word al misselijk bij de gedachte.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 13:26

lonneke2 schreef:
Jennifer schreef:

hier snap ik helemaal niets van, jou paardje heb je nog maar net mee weggegeven en is waarschijnlijk nog niet geslacht.... en je kijkt al uit naar de volgende, daar krijg ik kippenvel van! ik had dus blijkbaar veel meer tijd nodig....

Dit was ook meer als grapje hoor. Ben niet helemaal deprimerend ingesteld

En een nieuw paard komt er wel, ben al aan het kijken

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:28

Maar wil je dan niet weten waar Tagitta nu is en of ze netjes aan haar eind gebracht wordt??

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:17

oh dat is echt geen goed nieuws sterkte

yellow20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:12

[/quote]

Dit was ook meer als grapje hoor. Ben niet helemaal deprimerend ingesteld

En een nieuw paard komt er wel, ben al aan het kijken [/quote]

wat ben jij hard zeg..
en ook nog grappen maken,
dat snap ik dus echt niet.....
vraag me af of jij een paardenmens bent of ben jij een mens die alleen een paard wil/heb
verder is het natuurlijk je eigen keus of dat je meegaat naar de slacht of niet
ik zelf zou zeker willen weten of mijn paard ook echt geslacht word
dus ik zou mijn paard zelf wegbrengen als dat moet