Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:11

mijn paard heet schrobbel van schrobbelèr (dat drankje) deze naam heb ik niet zelf verzonne hoor maar de manege waar ik hem van heb gekocht. eigenlijk heet hij Moan Raker van die James Bont film

qt_shetties

Re: Hebben jullie de naam van je paard zelf kunnen verzinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:39

Mijn pony's heten, Salena van het hoogland (zelf uitgekozen ze is bij mij geboren)

en Tiffanie Rose van de PEer hoeve, heb ik niet zelf uit gekozen,

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:53

Toen ie veulen was heette mn paard Oscar. Bij de volgende eigenaar Vulcan. Past helemaal niet bij em. Wij hadden dus keus en hebben em Oscar genoemd.

Ben dr eigenlijk best blij mee. Ik vind het een leuke naam.

easytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:19

hoi

ik heb mijn naam zelf verzonnen voor mijn paard.

ik vondt die andere zo dom

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:37

easytjee schreef:
hoi

ik heb mijn naam zelf verzonnen voor mijn paard.

ik vondt die andere zo dom

Nahh niet zoveel veranderd toch ?

East Flower naar easy

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:01

Neen.
Ik heb haar gekocht bij een handelaar, en zij bleek papieren te hebben (Wallenstein x Amore). Dus ik heb de naam die op haar papieren stond overgenomen, zijnde Lisanne (Van De Mans)

Dit jaar laat ik haar dekken en de veulennamen zijn klaar

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:12

nou, vertel?

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:28

meisjj schreef:
nou, vertel?

Als het een hengsteveulen wordt : Summoner's Choice (moet beginnen met een S)
Als het een merrieveulen wordt: Persephone (moet beginnen met een P)

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:31

Ik heb een schetlander die de naam had ze al en is best mooi : Bonita en alle veulens die zij heeft gehad hebben wij mogen verzinnen!!! eN 1 daarvan hebben wij nog !

Mijn vorige pony en die van mij nu hebben we ook zo gelaten ik vin het mooie namen niet heel origineel maarja: LUCKY EN TWISTER

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:07

Sinds woensdag heb ik een nieuw paard.
Mijn vorige pony heette sylvana
En mijn huidige paard heet hilly. Niet een super naam ofzo, maar goed ben er nu al een beetje aan gewend en het past bij haar. Dat is de reden dat ik geen andere naam geef, ze loopt al 4 jaar rond met de naam hilly.

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:25

waar heb je hilly gekocht? van manege S-hoeve? daar stond nl ook een 4 jarige hilly die verkocht is...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:34

mijn eerste paard heette ehhh hermientje dat vond ik echt vreselijk dus die heb ik zelf omgedoopt tot Jazzmien.

Toen kreeg ik Picasso, dat vond ik een mooie naam dus heb ik zo gelaten.

Toen kreeg ik Iris, zo heette zij al, maar toen ik ging kijken hadden ze haar omgedoopt tot Imca, omdat er al een Iris stond.
Nou Imca, mmmm net Imca Marina, nee vond t nix en toen zag ik haar officiele naam Iris en dat vond en vind ik persoonlijk een mooie naam.

Toen heb ik haar laten dekken in 2003 en in 2004 kreeg ze haar merrie-veulen. De naam moest beginnen met een E.
Aangezien ik graag een strijdersnaam wilde heb ik haar vernoemd naar Eowyn uit LotR, de dochter van Rohan die mee ten strijde trekt voor de vrijheid.
Vind dat nog steeds een geweldige naam!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:41

van mn vorige pony heb ik zelf verzonnen, die had geen naam heb er 3 dagen over na zitten denken, kreeg er hoofdpijn van Uiteindelijk was het ''nemo'' geworden vond ik wel passen bij mn kleine luie ruintje
De pony die ik nu heb had al een naam, heb het zo gelaten

Inno1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:44

Mijn vorige pony heette Ilse toen ik haar kocht.
Dat vond ik helemaal niks, want mijn zus heet namelijk ook zo, dus heb ik haar naam veranderd in Scarlett, omdat ze een litteken heeft op haar schouder van ruim 30 cm groot, dus dat vond ik wel bij haar passen.
Ik heb haar 3 maanden geleden verkocht, en dit paardje had al een leuke naam Innocent

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:35

Bij de één wel maar bij de ander niet.
Van het voorjaar 5 jaar geleden (jeetje, zo lang alweer...) kreeg ik mijn eerste pony. Groot feest natuurlijk, maar op een fatsoenlijke naam kon ik als 10jarige nog niet komen Mijn moeder kreeg, in tegenstelling tot mij, wél een briljantje ingeving. Vandaar dat Tess dus Tess heet. Mijn andere pony heette al Spike toen ik hem kocht. Hij luistert er naar, dus veranderen heb ik niet gedaan.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:31

Nee, mijn pony had een stamboeknaam en luisterde daar ook gewoon naar, hij heet Miles. Ik vind het best een oke-naam.
Voor mijn vroegere verzorgpony's heb ik wel namen bedacht.
Sander
Heineken
Duncan
Mephisto
Rudolf (ik vond dat hij wat weg had van een rendier )
Devil, deze naam heb ik samen met een andere verzorgster bedacht, het paste perfect.
No Limit
James Bontje (jamie)
Bambou (haar moeder had twee namen loutje en bambi, dus een combinatie)
Dit waren allemaal pony's die gekocht waren zonder naam of daar geboren werden.
Een pony had wel een stamboeknaam corners funny felicity.
Ik noemde haar Funny, de andere verzorgsters noemden haar Felicity. De eigenaar zei zowel Funny als Felicity.

Exodus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:36

heb mijn shet mogen benoemen. Omdat hij samen van mij en mijn vriend is hadden we een beetje ruzie om de naam. Dus hebben we hem 2 namen gegeven. Exodus (van mijn vriend) en Zero Cool (ikke verzonnen) conclusie: Exodus Zero Cool roepnaam Exo.

Sammysam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:22

hooi,
ik heb mijn paard ook zelf een naam gegeven was wel heel moeilijk omte verzinennen maar mij paard heet romandji dwan. nog nooit gehoord die naam weet ook niet hoe ik dr op kom whaha

CHOCOLADE_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:56

rianne1987 schreef:
Ik heb de naam van mijn paard wel zelf mogen verzinnen, toen we haar 3,5 jaar geleden gingen halen stond ze bij een handelaar en ze had nog geen naam.. en toen heb ik haar VANITA genoemd!

Hmm Vanita stond tog eerst op de manege in zuidland daaro [ dat toen geslote is ??]
of is dat een andere fjord die ook zo heet

sorrie hor maaar ben gewoon nieuwsgierig

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:01

De naam van mijn ruin heb ik niet zelf verzonnen, hij heette al andiamo. Maar ik ben er wel blij mee hoor.. De namen van mijn merries (Mi Cara = mijn schatje in het itiliaans en Dunya, dat betekent 'welbehagen/goede reputatie') hebben we wel zelf verzonnen.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:12

Die van mij had de naam al.

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 11:49

Toen ik mijn shet kreeg heette hij eigelijk Macho, ik heb hem een andere naam gegeven namelijk Tobi. Vond het zo'n leuke naam en het past ook helemaal bij hem! nu is hij helaas verkocht, of hij nog steeds zo heet weet ik niet

Mijn fjord heette al Ninla , toen ik haar kreeg. Ik heb het nooit veranderd. Vond het eigelijk wel een leuke korte naam

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:03

Die van mij heet op papier 'Promise'. Dat vind ik dus echt een debiele naam, dus wij hebben hem Shakespeare gedoopt.

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 12:08

M'n beide paardjes hebben dezelfde naam gehouden.. Maar Joy heb ik omgedoopt tot MegaJoy.. Novél heet op zijn papieren Noach, heeft vervolgens MokiDoki geheten, maar zijn vorige eigenaar heeft er Novél van gemaakt.. Vind ik wel een mooie naam en hoor je ook niet veel.. Toch vond ik MokiDoki ook wel erg leuk, maar dat komt niet overeen met z'n leeftijd..

xBijou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:33

Hij heette Bonito bij zijn vorige eigenaars, maar dat vonden we niet zo een mooie naam, en op zijn papieren stond 'Bijou El Haddi', dus is dat gewoon Bijou geworden