als 12 jarige met hengstje maatje 1.20 in volle galop op een heuvel afgaan, wetend dat je de top niet kan halen en halverwege moeten omdraaien en knetterhard er weer vanaf!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
RUBYWHITE schreef:ik denk dat we allemaal wel eens zo`n actie gehad hebben, zonder cap, zadel of hoofdstel er een x op...of momenten dat je denkt van OEI dat ging neeeeet goed
ikke schreef:Ja ik heb nog wel een mooie herinnering. Dat zag er levensgevaarlijk uit, maar het stelt niks voor.
Ik had bij Grol in Renesse een paardje gehuurt voor buitenrit. Ik ken Cees al jaren dus ik moest maar alleen gaan, het paard zou in een groep rampzalig zijn. Als het nou echt niet ging, moest ik maar terug komen, het was wel de bedoeling dat ik het kon navertellen![]()
Ik weg met dat dier. Het is een half uurtje voordat je op het strand bent, dus ik rustig uitproberen hoe goed de remmen waren en zo. Nu, dat zat goed.
Op het strand, perfect luisteren! Nu met zo'n paard durf ik wel flink te galoperen. Hop, galopje en toe maar............. Dat dier kon
HARD ik kon niet klokken maar ergens richting de 60km/h haalde ie probleemloos. Dat alles zonder cap, laarzen of wat ook, alleen een comfi rijbroek met bloesje en werkschoenen. 's avonds rond 19.00 uur, redelijk druk strand nog.
En dan komt het einde in zicht................................
Ik ging op m'n billen zitten en het paard stond stil!!!!!!!!!!!! Los teugeltje, niks trekken, gewoon zitten, paard stil. WERELDKNOL was dat.
Dat is ondertussen meer dn tien jaar geleden, maar ik ben er nog steeds van onder de indruk
Sybelle schreef:Zelf ben ikmaar door toedoen van anderen heb ik in het verleden wel eens rare dingen gedaan. Toen ik 9 was ging ik bijvoorbeeld zonder zadel een springpaard van iemand uitstappen tussen de hindernissen. Zegt die man als grapje, maar dat had ik natuurlijk niet door, je kan die oxer wel even nemen. Dus ik rijdt zonder zadel op een mega paard op een oxer van 1.10 af en stort vervolgens boven de hindernis in de balken. Gelukkig wel cappie op maar mooi een enorme afdruk van een balk in mijn ribben. Deed zeer maar kon wel 10 dagen lang opscheppen en van het schuldgevoel van die man heb ik nog heerlijk gebuik kunnen maken (warme chocomelk na iedere les, hmmmm!).
Tanya schreef:Haha ik ben nu 15, maar heb ongeveer 3 jaar geleden ook dat soort acties gehad, samen met Sofionna...
We hadden 2 shetlanders als verzorgpony's, waar we regelmatig keihard mee gingen crossen bergen op en bergen af.. Zonder cap, zadel of rijbroek.. Ook weleens achterstevorenWas echt geweldig.
En op de manege op pony's zitten, of onder ze door kruipen...