als 12 jarige met hengstje maatje 1.20 in volle galop op een heuvel afgaan, wetend dat je de top niet kan halen en halverwege moeten omdraaien en knetterhard er weer vanaf!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Als het maar gestoord is vind ie het goed! 

daar heb ik ook nog ergens een foto van denk ik.
om mij dat even te vertellen.
enne die broek is nog zo heel lelijk niet hoor
Ik volg het al een tijdje
RUBYWHITE schreef:ik denk dat we allemaal wel eens zo`n actie gehad hebben, zonder cap, zadel of hoofdstel er een x op...of momenten dat je denkt van OEI dat ging neeeeet goed
ikke schreef:Ja ik heb nog wel een mooie herinnering. Dat zag er levensgevaarlijk uit, maar het stelt niks voor.
Ik had bij Grol in Renesse een paardje gehuurt voor buitenrit. Ik ken Cees al jaren dus ik moest maar alleen gaan, het paard zou in een groep rampzalig zijn. Als het nou echt niet ging, moest ik maar terug komen, het was wel de bedoeling dat ik het kon navertellen![]()
Ik weg met dat dier. Het is een half uurtje voordat je op het strand bent, dus ik rustig uitproberen hoe goed de remmen waren en zo. Nu, dat zat goed.
Op het strand, perfect luisteren! Nu met zo'n paard durf ik wel flink te galoperen. Hop, galopje en toe maar............. Dat dier kon
HARD ik kon niet klokken maar ergens richting de 60km/h haalde ie probleemloos. Dat alles zonder cap, laarzen of wat ook, alleen een comfi rijbroek met bloesje en werkschoenen. 's avonds rond 19.00 uur, redelijk druk strand nog.
En dan komt het einde in zicht................................
Ik ging op m'n billen zitten en het paard stond stil!!!!!!!!!!!! Los teugeltje, niks trekken, gewoon zitten, paard stil. WERELDKNOL was dat.
Dat is ondertussen meer dn tien jaar geleden, maar ik ben er nog steeds van onder de indruk
Zadel ging steeds meer schuiven, ik probeerde het recht te trappen waarop peerd een haakse bocht maakte en het zadel naar de ander kant schoof, onder zijn buik.... Ik schoot met mijn voet door de beugel en ben een heel eind meegesleurd. Hij is daarbij waarschijnlijk op mijn arm gaan staan. Arm was namelijk gebroken, maar ik ben er pas 3 weken later mee naar de huisarts gegaan, omdat het toch best zeer bleef doen 
) We besloten ergens een dijk op te gaan, daarlangs stonden echter hooglander koeien. Haar paard keek wel maar deed niks, tót er ineens eentje achter bosjes langs het water vandaan kwam.... Paard ging recht omhoog, draaide om en begon als een bezetene terug te rennen. Probleem was dat als ze de dijk weer af ging, ze ineens op asfalt zou komen, geen goed idee met een paard met ijzers (en scherpe bocht, paard was gegarandeerd onderuit gegaan).
Ik ben erachteraan gegaan, en heb ze ingehaald. Mijn paard zat toen echt aan zijn max qua snelheid denk ik, stalgenootje heeft een KWPN'er, ik een tinker, maar het is gelukt. Ik ben ernaast gaan galoperen en we hebben het paard weggeduwd/tegengehouden (dat ook nog eens veel groter is) zodat ze niet van de dijk naar beneden ging maar een stukje rechtdoor. Ik heb toen wel 7 kleuren stront gescheten, op volle snelheid echt tegen een ander paard aangeplakt wat ook nog eens heel graag de andere kant op wilde.... Maar we hebben ze weten te stoppen. Ik vind het nog steeds een superprestatie van mijn paard.
.
..viel er ook altijd af daarmee. Buitenritten zonder zadel en hoofdstel..maar wel altijd met cap
. Aansingelen vond ik zielig..dus dan maar wat losser...na een halve km van huis draaide ie altijd heel snel om en ging naar huis..zadel hing regelmatig op zn zij en ik sleepte dan over de weg..dat deed wel zeer! Daarna kreeg ik een pony van de dierenbescherming, 7 jaar en half mishandeld en behoorlijk verwaarloosd. Ben er gewoon een keer opgestapt toen ik alleen thuis was, was 11 toen. En snapte niet dat mn ouders kwaad waren..haha. Ging toen goed, pony was overdonderd, 2de keer lag ik half in de prak. Verder altijd van ene kant van het land naar de andere scheuren..beetje jammer dat daar een schuilstalletje stond waar wel de pony inpastte, maar wij samen niet..Dus moest ik me er net voor af laten vallen.. Nou en verder meer van dat soort dingen, maar weet ik zo ff niet..
Dat deed zeer, want alleen de pony kon erdoor.. Ik had knalblauwe knieën.. een week niet fatsoenlijk kunnen lopen.. En ook nog eens flinke koppijn!

Was echt geweldig.
Zo ben ik op een gegeven moment samen met hem mijn oude verzorgpony en ezel op gaan zoeken, leek me gezellig. Die stonden helemaal achter in het land bij de boer, zo'n 3km van de boerderij af. Tussen in stonden op plekken nog wel wat koeien en zo, maar het hek aan de voorkant was open. Dus ik pony los laten en zelf naar achter gaan rennen. Hij galoppeerde mee, bokken, gek doen, onwijs veel lol. Ook nog zo een koeienwei doorgegaan om vervolgens bij de pony en ezel aan te komen, zo hun wei in te gaan en te gaan knuffelen. Hadden elkaar nog nooit gezien en zo. Ezel was een nogal dominante ex-hengst (op 17e gecastreerd) maar alles is goed gegaan. Toen terug naar de boerderij, weer lekker los door het land rennen met het open hek naar de weg toe aan de voorkant 

), en wat is er nu leuker dan heilige huisjes ingooien ?
maar door toedoen van anderen heb ik in het verleden wel eens rare dingen gedaan. Toen ik 9 was ging ik bijvoorbeeld zonder zadel een springpaard van iemand uitstappen tussen de hindernissen. Zegt die man als grapje, maar dat had ik natuurlijk niet door, je kan die oxer wel even nemen. Dus ik rijdt zonder zadel op een mega paard op een oxer van 1.10 af en stort vervolgens boven de hindernis in de balken. Gelukkig wel cappie op maar mooi een enorme afdruk van een balk in mijn ribben. Deed zeer maar kon wel 10 dagen lang opscheppen en van het schuldgevoel van die man heb ik nog heerlijk gebuik kunnen maken (warme chocomelk na iedere les, hmmmm!). Sybelle schreef:Zelf ben ikmaar door toedoen van anderen heb ik in het verleden wel eens rare dingen gedaan. Toen ik 9 was ging ik bijvoorbeeld zonder zadel een springpaard van iemand uitstappen tussen de hindernissen. Zegt die man als grapje, maar dat had ik natuurlijk niet door, je kan die oxer wel even nemen. Dus ik rijdt zonder zadel op een mega paard op een oxer van 1.10 af en stort vervolgens boven de hindernis in de balken. Gelukkig wel cappie op maar mooi een enorme afdruk van een balk in mijn ribben. Deed zeer maar kon wel 10 dagen lang opscheppen en van het schuldgevoel van die man heb ik nog heerlijk gebuik kunnen maken (warme chocomelk na iedere les, hmmmm!).
Op de manege waar ik vroeger reed: een groep komt terug van buitenrit en stapt nog even uit in de bak. Man heeft singel losgemaakt en achter het zadel neergelegd (hij zat er nog op!!) Zegt iemand langs de kant: dat wordt voorzichtig zitten.
Geweldig, Doe het zo weer
Tanya schreef:Haha ik ben nu 15, maar heb ongeveer 3 jaar geleden ook dat soort acties gehad, samen met Sofionna...
We hadden 2 shetlanders als verzorgpony's, waar we regelmatig keihard mee gingen crossen bergen op en bergen af.. Zonder cap, zadel of rijbroek.. Ook weleens achterstevorenWas echt geweldig.
En op de manege op pony's zitten, of onder ze door kruipen...
Die goeie oude tijd
Met onze 'club' De Horsjes 
De hele tijd als we langs mensen liepen: "Ja, ik heb zondag nog wedstrijd." Of "Ik moet nog even naar me paard." Enzo
Geweldig
e paadjes langs de snelweg A1 bij Naarden die smurf bedoelt....tja wat zal ik zeggen/.... je bent eerder in Oud Valkeveen...loopt het risico op de A1 te belanden met paard en al...hehehe
wars door Bussum over het spoor met een gekke knol...