Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:20

Ik heb er geen, maar ik vind het wel erg mooi staan.
Bij ons op stal heeft maar 1 iemand zo'n onderlegger.
Zou er zelf ook best wel 1 willen hebben, maar vind ze te duur.

NineS

Re: Geen bontonderlegger? Dan hoor jij er niet bij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:42

Nee, het is niet nodig bij mij anders zou ik het wel doen hoor!!
Maar op maneges zie je ook HEEL veel dingen die ik niet nodig vind, niet bij de manege ponys maar bij de eigen ponys, volgens mij maken ze die kinderen van alles wijs,.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:18

Ik heb er 1 direct op de rug van mijn paard, met daarover het dekje, dus je ziet het niet.

Mijn pony heeft er geen.

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:12

Bij ons op de manege rijdt volgens mij bijna niemand met zo'n ding. Ik vind het zelf ook wel mooi staan hoor.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:45

Ik heb er 2 Een voor mijn paardje en een voor mijn pony. En bonte peeskappen, bonthalster, singelbontje

supermoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:32

Ik heb er ook 1. Ik vind het mooi staan

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:43

Ik heb er sinds kort ook 1. Mijn zadel schoof steeds naar voren en met een bontje blijft het prima liggen dus daarom heb ik er 1 onderliggen maar het gaat mij echt totaal niet om of het in is of niet, maar of het beter voor mijn paard is of niet.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:49

Ik heb er geen een, ik heb een goed passend zadel dus vind het niet nodig. Mijn merrie heeft wel een gevoelige rug, met name tijdens hengstigheid, en ik heb daarom ook vak met zo'n ding in mijn handen gestaan maar ik vind ze gewoon veel te duur.
Ik hou het geld liever apart voor andere belangrijkere dingen zoals mijn zadel laten opvullen als dat nodig is.

Als ik dit topic zo doorlees valt het mij wel op dat er heel veel mensen het excuus hebben om te zeggen dat hierdoor het zadel beter gaat liggen e.d.
Lijkt mij dan veel verstandiger om eens een goed zadel te kopen, ipv zo'n bontje.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:53

Op de manege bijvoorbeeld,zowat bij alle eigen paarden,zit er een bontje onder het zadel
Eigenaardig he

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:09

Bij een vereniging die ik vroeger kende, zaten ooit maar 2 of 3 Z-ruiters.
Als 1 van die Z-ruiters kwam in een paarse rijbroek met groene stippen, en ze haalde weer een winstpunt dan kon je erop wachten dat 14 dagen later de halve club een paarse rijbroek met groene stippen had....

Bij de springruiters zag je ineens iedereen met zo'n waanzinnig dure Pikeur Titan-cap op. Terwijl er voor een fractie van de prijs hele goede en comfortabele caps te krijgen zijn.

Soms denk ik weleens dat dit het bontjes-effect is....

Er is een wetenschappelijke term voor, cognitieve dissonantiereductie.
Je weet eigenlijk wel dat een bontje niet nodig is, 5 jaar geleden reed niemand met een bontje hoewel ze toen ook volop te krijgen waren, en je weet dat het eigenlijk veel te duur is. Maar laat je toch verleiden om er een te kopen. Dus ga je argumenten verzinnen (en verkondigen) waarom het zo goed en nuttig is om met zo'n bontje te rijden....

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:21

Ik heb er ook 1 en vind het erg netjes staan, ook op wedstrijd

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:23

Ik heb er ook een, een donkerbruine

Ik heb ook sinds vandaag een goed passend zadel en bij mijn ruin komt dat bontje er dus niet meer onder...

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:57

Ik heb maar 1 goed argument en dat zeg ik dus al 3 jaar (want zo lang heb ik mijn bontje al ): ik vind hem mooi en daarom gebruik ik hem...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:12

ik ben niet echt modegezind(niet voor mijzelf maar ook niet voor de ponys),maar de bontjes ....daar ben ik echt blij mee.ik kies zelf waar ik wel aan meedoet of niet met de paardenmode.

scapa,anky,streepjesmode doet mij niks.

ik zit met bontje ook net wat hoger en dat bevalt mij wel,mijn pony reageert even goed op mijn zithulpen en ja,ik kan het niet ontkennen,het staat luxe.
enne..in deze winterkou kan ik mijn vingers er ook nog onder steken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:01

nope, volgens mij voel je de helft van je paard niet meer met zo'n ding er tussen. Heb een tijdje gereden met een dik shabrak, ook een soort bontshabrak, maar dat reed helemaal niet lekker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:46

Ik heb er één besteld
Vindt ze geweldig en erg chique staan, maar dat is allemaal persoonlijk.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:39

Ik had een bontje. Helaas is hij met mijn zadel weggehaald. Ik gebruikte hem omdat mijn zadel op meerdere paarden lag, en het bontje zorgde ervoor dat hij op alle paarden goed lag. Nu heb ik een goed passend zadel, en maar 2 paarden te rijden, en rijd ik zonder bontje. Wil nog wel een gelpad, maar dat is meer voor haar rug. niet omdat het zadel niet goed ligt.
Onder het stubben zadel van de eigenaar ligt wel een bontje (vilt met en stuk stof erom) Dit zadel ligt ook niet helemaal jofel. Zit erover te denken om daar nog een goed bontje voor te kopen.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:47

Weet je wat ik wel tof vind, zo'n chabrak vormig dekje met daarom heen zo'n bontrand. Helaas zijn die dingen alleen in lamswel te vinden en daarom enorm duur. HH gaat in het voorjaar daar ook een lijn mee uitbrengen, misschien dat dat wat betaalbaarder is.

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:56

ik heb het liefst zo min mogelijk tussen de rug en het zadel, dan wordt de boom zo smal, en kan hij gaan knellen bij de schoft

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:02

patos schreef:
Weet je wat ik wel tof vind, zo'n chabrak vormig dekje met daarom heen zo'n bontrand. Helaas zijn die dingen alleen in lamswel te vinden en daarom enorm duur. HH gaat in het voorjaar daar ook een lijn mee uitbrengen, misschien dat dat wat betaalbaarder is.

Die lijn is er al o.a. bij
http://www.budgetruitersport.nl

Vind het wel erg aan de prijs voor wat we van HH gewend zijn, maar het schijnt goed bont te zijn.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:50

Kyralovertje schreef:
patos schreef:

Die lijn is er al o.a. bij
http://www.budgetruitersport.nl

Vind het wel erg aan de prijs voor wat we van HH gewend zijn, maar het schijnt goed bont te zijn.

Bedankt voor de tip ! Helaas, het model wat ik zoek leveren zij iig niet.

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:17

ik heb ook een lamsvel onderlegger. Ik heb een zwart paard en ik heb het ter voorkoming van druk plekken. Mijn zadel past goed maar gewoon voor het geval dat. Voor hem is het ook lekkerder denk ik en ik krijg geen witte vlekjes op z'n zwarte rug

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:17

patos schreef:

Helaas.. De merino collectie is niet goedkoper dan de andere..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 08:23

Men vind dat ik beter een schapen kan gaan houden dan pony's ....

Ieder zadel heeft z'n eigen onderlegger
singel hoes
halster met bont
inleggers voor in de peesbeschermers
mexicaanse neusriem met bontje
hoes voor om het kopstuk, maar daar komt een nieuwe voor
en 1 voor om de neusriem
en lamsvellen kinbeschermers zijn besteld

pony's in schaapskleren

en ik doe niet aan paardemode, koop gewoon wat ik mooi vind

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:51

Bij ons op stal is het niet alleen bontonderlegger, maar ankypad+bontonderlegger.
Ik moet toegeven ik rij hier ook altijd mee maar dan moet je je voorstellen dat bijna alle mensen op stal zulke mensen zijn die maar wat doen(ik ga geen recreatieruiter zeggen want dan krijg ik hier boze mensen) maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel