kan op wegen tegen de nadelen. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kan op wegen tegen de nadelen. Skitter schreef:Urielle schreef:Met die opmerking ben ik het niet helemaal eens, in de regel probeer je je paarden toch los te werken zoals thuis (tenzij ze in het rijden dermate veranderen op ander terrein dat je ook anders moet rijden).
En dus komen we op terug dat ze wel (waarschijnlijk) dagelijks zo trainen. Ook al is het maar voor 5 minutjes.
Astragirl schreef:Ik zie LDR als een dwangmethode vanwege de vele nadelen die het paard er fysiek meekrijgt. En ik vind gewoon het hele plaatje van ontspannen en eerlijk dressuurrijden tenietgedaan worden door zo een paard te dwingen met zijn hoofd op zijn borst te lopen. Ik werk liever met mijn paard samen i.p.v tegen hem te werken. Ik vind dat geenéén voordeel (als die er zijn..kan op wegen tegen de nadelen.

Elisa2 schreef:Ja kan gebeuren he,persoonlijk vind ik deze hele discussie zinloos..ook de duitser stellen hun paarden weleens wat lager in als ze dat nodig hebben,het is per paard verschillend en leeftijd en graad van africhting.
Astragirl schreef:Ik persoonlijk niet veel 'rust' uitstralen van de fotos, ook al zijn het maar momentopnames, ik zie het toch maar steeds weer. En met een stang en trens en een paar scherpe sporen is het niet zo moeilijk om een paard te dwingen denk ik, heb daar geen ervaring mee...

KiWiKo schreef:kan eventueel komen omdat deze paarden nou niet echt altijd de rust zelve zijn?????
Dwingen kan je een paard niet, zeker een slimmer dier niet....... die laten zich gewoon te pletter vallen tegen de muur als het moet
Lusitana schreef:Anky is zijn grote voorbeeld, vandaar...

Lusitana schreef:KiWiKo schreef:kan eventueel komen omdat deze paarden nou niet echt altijd de rust zelve zijn?????
Dwingen kan je een paard niet, zeker een slimmer dier niet....... die laten zich gewoon te pletter vallen tegen de muur als het moet
Die paarden verdwijnen via de achterdeur.
Die onrust is misschien ook wel een uiting van onvrede?
Ik zou daar graag veel meer over weten, waarom paarde toch zo "wild" "heet" en weet ik het wat zijn, want in de wei en aan de hand zijn het rustige paardjes, hoor, aldus de grooms van topruiters...