Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 04:55

hahahah hihiihihin hoe hilarisch...
mijn pony ziet tegenwoordig grasspriet kabouters tussen het gras staan die lijden tot spaane school sprongen..
ook onder blaadjes zitten ze tegen woordig en dat lijd soms tot nare gevolgen t.o.v de ruiter...
dit is echt te hilarisch

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 12:03

EINDELIJK!!!!!!!

Er blijkt toch nog hoop te zijn voor mij en mijn paard!

Ook hier hebben we last van de bakkabouters, kleikabouters, boskabouters, mestkabouters noem maar op en ze zijn er wel.

Wij rijden pas dressuur in de laagste klasse, maar nu wil ik graag een compromis sluiten met de kabouters dat ze meegaan op de wedstrijden, met hun erbij zijn mijn paard en ik klaar voor de hogeschooldressuur!!!

Krijg je dat ook in de curcus, compromissen sluiten?

Bij deze wil ik me dan erg graag aanmelden

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 12:10

Mijn pony loopt passage als er een fotograaf met een bakje grind op het wedstrijdterrein loopt ! Goed he

kjoetie

Re: Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 12:24

Natasha schreef:
Ik zou graag bij deze een fanclub op willen richten voor Kjoetie, als meester goeroe tussen mens en kabouter. *o/*

On topic:
Ik dacht altijd dat t Paulus de Crosskabouter was , als ik met Moos in t bos reed en iets roods zag op een fietsje door t bos crossend.

Nu weet ik dat t een doodordinaire boskabouter was, die mijn paard wilde pesten.

Bedankt.

Natuurlijk mogen er fanclubs opgericht worden, maar alleen als de echte kaboutergoeroe merchandise gebruikt wordt.Dus verspreid het woord!! Kjoetie en Kimmie261, de schakels tussen paard en kabouter!!

Monty Roberts eat your heart out!

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:17

HELP!!

Afbeelding

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 14:13

Nu begrijp ik ook waar jouw pony zijn zenuwtrek vandaan heeft Pony!! Meld je snel aan voor de cursus zelfverdediging voor paarden!

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:04

Oke, bij deze meld ik me aan voor de cursus zelfverdediging voor paarden.
Ik hoop dat het werkt, andere therapieen werkten niet.

groetjes wanhoopje

EbbyT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:16

Bestaan er ook kabouters die een trek houden? Hier zitten in de zomer namelijk heel weinig kabouters, en meestal zijn die dan selectief. MAar in de herfst als het weer slechter word, lijkt het alsof er een kabouterinvasie plaatsvind. Helaas vallen ze dan enmasse aan en laten geen enkel paard ongemoeid. Meestal lijkt het wel een veldslag, als ze de een te grazen hebben genomen pakken ze onmiddelijk (vaak zelfs tegelijkertijd) de volgende. In het voorjaar precies hetzelfde alleen is dan het weer juist weer goed.
Hebben wij op stal te maken met een bijzondere soort, de afrikaanse trekkabouter?

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:25

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 14-03-22 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:49

Eindelijk de verklaring waarom hier de laatste tijd zo weinig kabouters te vinden zijn. Ze zijn allemaal naar Essen vertrokken omdat daar meer actie is
Af en toe nog een klein, eenzaam bos- of zigeunerkaboutertje maar meer is hier niet te vinden.
Heeft het dan nog wel zin om de cursus te volgen? En kan ik de kosten dan als "studiekosten" aftrekken net als bij de cursus hekserij?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:00

Vanmiddag deed zich hier een nieuw fenomeen voor, de Kanaalkabouter.
Hij stond met hengel hier langs het Kanaal te vissen of was dat een viskabouter
Paarden stonden versteend in zijn richting te staren en vooral Janton kreeg het enorm op zijn heupen ervan

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 18:08

kaboutermigratie komt niet veel voor omdat het kleine volk nogal aan hun stek gehecht is. soms zijn ze echter actiever als anders en ze kunnen ook het humeur van het paard inschatten: als paard niet pestbaar is dan verdoen ze hun tijd liever met het drinken van alcohol en slapen

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:23

hahaaaa geweldig
ik meld mij en mijn verzorgpony aan
wij hebben last van de zogenaamde sloot kabouters elke keer als we langs de sloot rijden duiken ze weer op en zie ik het weiland weer van alle kanten en hoeken

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:23

geral schreef:
Ultra heeft eigenlijk geen last van kabouters, maar denkt volgens mij alleen maar dat ze ziet, vooral als Linda op haar rug zit

Zou het wellicht kunnen dat Ultra en ik een verstoorde relatie aangaande kabouters hebben? Toen ze ingereden werd, heb ik toen ik aan de kant stond te kijken een keer nogal ongelukkig achter een paal gestaan, waardoor zij enorm schrok. Misschien verdenkt ze me er sindsdien van dat ik met die kabouters onder één hoedje werk?

Help, is hier nog iets aan te doen?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:32

Hahaha geweldig, mijn paard is volgens mij vrienden met onze bakkabouters, hij schrikt nooit

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:34

Is het ook mogelijk om voor groepen een lesweekend op locatie te organiseren? En is er korting voor groepen?
Het lijkt mij namelijk een bijzonder nuttige cursus voor veel leden van onze vereniging en we hebben toch al regelmatig weekenden.

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 18:35

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:11

Vandaag zat er weer een bakkabouter volgens Mel, Geral heeft hem ook gezien! Mel vond het nodig om heel hard weg te rennen en een vette bok te geven, misschien wel de hoogste bok ooit onder het zadel bij mij hahaha

Papaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:38

IJzersterk die kaboutercursus... !!!

Wat zullen de kabouters straks balen als er geen tapdansend paard meer te vinden is straks. Ben erg benieuwd naar de verdere details van de cursus. Mijn paard kan doorgaans redelijk met kabouters overweg heb ik het idee. Maar ik vond het laatst wel verdacht dat hij opeens in het bos rustig relaxted lopend ineens met de rug gekromd en alle vier benen tegelijk een meter omhoog sprong bij de boomstronkkabouter om zonder blikken of blozen zijn weg te relaxt stappend te vervolgen. Waarna wij ruiters met z'n tweeën door de slappe lach alsnog bijna van onze paarden vielen. Nu ik erover nadenk hou ik hem toch even extra in de gaten. Niet dat hij het té close wordt met dit puntmutsengespuis. Ik hou die cursus even in de gaten!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:54

Briljant!!!!!

Hmmm, de mijne heeft al 'n compromis met de bakkabouters, nu de zandkrokodillen, de woezels en de lollifanten nog.... Het stalspook is hier trouwens Casper gedoopt en verplaatst zich ook regelmatig naar omliggende gebouwen.

En vanmorgen zaten er modderplaskabouters in het bos........en ze zaten zeer beslist in de ene plas wel en in de andere niet, daar was Silver HEEL zeker van....... Daar kunnen we nog wel 'n cursus voor gebruiken, wij doen mee

Ga zo door met dit fantastische project, ik zou alleen eens beginnen met patent aan te vragen, je cursusgeld op te schroeven, een gelikte folder te maken waarin je in een handomdraai oplossing voor alle kabouterproblemen beloofd, maakt niet uit wat voor problemen, want jullie methode is de enige die ECHT werkt, andere cursussen af te zeiken, leerlingen te verbieden in jouw trainingen dingen uit een andere methode te gebruiken, niet op clinics op komen dagen, anders ben je geen "echte" goeroe

Me krom gelachen om deze opzet, echt helemaal briljant, het komt goed met de kabouterwereld, ik ben er helemaal van overtuigd..... Hou ons op de hoogte!

Groets,
Licorne

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:10

nou,ik ben vandaag met een groepje op buitenrit geweest,en in één bepaald dorp(Eindewege) waar we door gingen,zag mijn paard de ene na de andere kabouter,terwijl de andere paarden ze niet zagen!........
of zouden die andere paarden die cursus al gehad hebben?

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:27

Wij hebben ook last van bakkabouters
Eigenlijk van heel veel soorten kabouters!

Volgens mij heeft mijn paard echt trauma's overgehouden aan de kabouters die vooral achter de hindernissen mijn paard hinderen

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:27

niet alle paarden schrikken van kabouters,laten we dat voorop stellen...
daarnaast is het heel belangrijk dat niet iedereen een eigen naam geeft aan een kabouter,er bestaan echt maar een paar soorten,en om verwarring te voorkomen zullen we deze nader bekent maken,we hopen dan ook dat ieder zijn/haar kabouters herkent en ze ook zo gaat noemen..

En veraA,tja, die kabouters zullen nu wel weer de hele avond lol hebben,weet dan ook wel dat ze hun trukje morgen weer gaan uithalen...

een cursus is toch wel zeer dringend aan te raden!

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:29

Ik begrijp de soorten..
Bedoelde dat hij last heeft van zowel bak, bos en zigeuner kabouters

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 21:34

Kabouterprofiel: De Zandkabouter

De zandkabouter en de veldkabouter zijn 2 namen voor dezelfde kaboutersoort. Deze houdt zich op in zanderige gebieden of veldgebieden, zoals de naam al doet vermoeden. Deze kaboutersoort is de kleinste van alle kabouters, en is te herkennen aan zijn korte kromme pootjes, ook wel o-benen genoemd. De zandkabouter is qua pestgedrag gemiddeld te noemen, dit tot zijn eigen grote ongenoegen.Het is een machtwellustig volkje, maar vanwege hun geringe lengte lukken veel pestpogingen niet. Om toch het maximale rendement uit hun pestgedrag te kunnen halen heeft hij zich ontwikkeld tot de meest georganiseerde soort van alle kabouters. Dit is goed zichtbaar in figuur A. De zandkabouter heeft als oplossing voor zijn geringe lengte een in zijn puntmuts ingebouwd periscoopje. Hiermee kan hij over het gras danwel zandbergje loeren om een eventueel slachtoffer te signaleren. Let ook op de lichte kleuren van de kleding, die minder opvallen in deze omgeving. Daarna wordt het signaal via een nog verder te bestuderen wijze doorgegeven aan de andere verstopte zandkabouters, die dan tot de aanval overgaan. Helaas zijn ze meestal niet heel erg succesvol, omdat hun Opperkabouter Bushwoellie een achterlijke idioot is die geen leiding kan geven (er zijn meerdere langlopende kabouterconflicten door deze Opperkabouter ontstaan, maar dat terzijde). Door hun geringe lengte worden deze kabouters door veel paarden over het hoofd gezien, waarbij ze jammerlijk de aftocht moeten blazen en door de andere kabouters voor “ zandvlooien” worden uitgemaakt. Ze zijn een grote bron van vermaak voor de andere kaboutersoorten. Desondanks zijn het vernuftige wezentjes die ook een prima pesttechniek ontwikkeld hebben. Ik vermoed dat ze hun inspiratie uit het pestgedrag van de boskabouter geput hebben en deze verder hebben aangepast voor hun eigen situatie. Na de signalering springt de ene kabouter bij de ander op de rug, en gezamelijk duiken zij op voor het nietsvermoedende paard, onderwijl op en neer springend en BRRRRBLALALBLBLBL roepend (zie figuur B). Dit vereist een knap staaltje van coordinatie. Helaas houden ook deze kabouters van een stevige borrel, dus ook dit wil nog wel eens mis gaan. Toch zijn ze ook redelijk vaak succesvol, en zal het paard al stuiterend zijn weg vervolgen.
Hun verdere dagindeling bestaat vooral uit nietsdoen, kuilen graven met hun eeuwige metgezel, het Kabouterschupje (zie figuur A) en drinken… en broeden op hun volgende plan om de wereld over te nemen. Gelukkig hoeven we daar, gezien de competentie van hun Opperkabouter, geen angst voor te hebben.

De periscoop:

Afbeelding

Figuur A en B:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 04-12-05 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt