nieuw dressuurblad!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:47

ik heb hem nog steeds niet binnen........

Flore

Re: nieuw dressuurblad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:49

Ik heb hem vrijdag gekregen. Vind er niet zoveel aan en hij is errug dun

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:51

Ik had reactie nr. 4 in dit topic, maar nog steeds niets binnen

classeygurl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:07

Heb het proefnr. ook binnen.

Vind het wel een heel leuk blad!
Vond dat er wel intresante dingen instonden.

Over dat caveletti gebeuren vond ik wel leuk en duidelijk, het draagpees verhaal erg boeiend en vond het stuk over Laurens en Kirsten ook erg leuk!

Vind het erg jammer dat het blad zo duur is ... 7,50 vind ik erg veel geld voor zo'n dun blad ..
Erg jammer anders had ik zeker wel een abonnement willen nemen!!

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:46

Skipper schreef:
Ritmisch schreef:
Het inmiddels uitgekauwde, beroemde, beruchte, befaamde enzovoort systeem Laag Diep en Rond...
Waar al ik weet niet hoeveel topics en discussies aan gewijd zijn en waar we misschien nu wel eens een keertje over op kunnen houden (das mijn bescheiden mening)

Ja op bokt maar kritisch stuk in vakblad heb ik nog weinig voorbij zien komen.

Niet zozeer pro LDR of Klassiek maar om voorbeeld te noemen.

Voor mij part trainingsmethode achterstevoren / ondersteboven

En dat is jou mening maar als forums niet volgt en alleen de bladen heb ik weinig discussie gezien of wetenschappelijke onderbouwing wat bijvoorbeeld een training voor het skelet en spieren doet wat op welke inwerkt.

Graag verder denken dan uw neus lang is.

*krabt eens achter de oren.. *
Er zijn meerdere artikelen gewijd aan dit onderwerp hoor! Vorig week nog in de hoefslag, volgens mij zeer recent nog in ST.Georg (misschien aan je voorbij gegaan?) en allerlei reacties daarop in andere bladen er heeft in de Paardenkrant al een keer een paginagroot (ow my god, dat zijn heel wat hoefslag paginaatjes ) over de werking op spieren en skelet en dergelijke gestaan. Dus volgens mij als je als paardenblad origineel wilt zijn, moet je het juist NIET over dit onderwerp hebben..
Maar goed, we dwalen af...

A10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:16

Citaat:
Ritmisch zegt: volgens mij zeer recent nog in ST.Georg (misschien aan je voorbij gegaan?)

Ach als je m wil lenen; ik heb m voor je liggen hoor. Was wel heel kritisch, dus wel echt iets voor Skipper...

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:53

Ik vind het een belachelijk blad! Ik moest echt drie keer kijken, maar ze zijn toch bloedserieus met € 7,50 voor zo'n flutding.......helemaal niks in mijn ogen!

Ik heb m op de wc gelezen maar zelfs daar was het de moeite niet waard.

Ik voorzie geen enkele meerwaarde, dus mij krijgen ze niet als abonnee!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:24

Bladen woren vooral op de markt gebracht om geld mee te verdienen. Men denkt "waar zit geld?" "wie koop?" en "wat willen ze zien?" Sterker nog, ze openen zelf met deze feiten op de pagina van de link. Ze zijn er om de zak te spekken van de uitgever (langer dan 25 jaar voor een gewerkt, dus ik weet hoe het werkt) en zullen dat er in zetten wat ze denken dat verkoopt, dus meestal dingen die op dat moment erg in de publiciteit zijn, dus waar je eigenlijk alles al over gelezen hebt. Verder valt er over dressuur op zich niet zoveel opwindends en afwisselends te vertellen, dus wordt het of interviews, of technisch. Willen we dat? Ik heb geen behoefte om te lezen hoe anderen het doen (maar ja, dat ben ik, ik vind het wel leuk als ze anekdotes vertellen, maar dat hoeft dan weer niet ine en dressuur blad, hè?) en voor technische dingen pak ik wel een boek. Dus, ja, wat moet je met zo´n blad? Neemt niet weg dat ik toch wil zien of ze zo´n proefnummer ook naar Portugal willen sturen, om onderbouwd mee te kunnen praten over het blad.
Maar ik vrees dat het aanprijzing van dure diensten, dure spullen, dure paarden is in een mooi jasje.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:44

Ik heb een proefnummer aangevraagd.
Ben benieuwd, maar zo aan de reacties te lezen moet ik er niet te veel van verwachten

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 16:23

ik heb ook een proefnummer aangevraagd..

en mijn abonnement op BIT en de NSPS opgezegd..

shirlhvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:10

nee ik heb het niet gelezen . wat is het ?? kan je het terug vinden of in welke krant

A10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:55

Lusitana schreef:
Bladen woren vooral op de markt gebracht om geld mee te verdienen. Men denkt "waar zit geld?" "wie koop?" en "wat willen ze zien?"

Dat doet toch iedere slimme ondernemer

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:13

ik vond hem wel leuk, vooral jonge dressuurpaarden en van hans peter minderhoud en dat artikel met linda verwaal vond ik ook interessant, jammer dat het zo dun was, lees al zo snel, dus dat heb ik echt binnen een mum van tijd uit.. Maar het mag dus dikker, en dan lekker veel leesartikelen erin, waar je ook tips uit kunt halen enzo en niet zoals in de bit veel reclame, want dan ben ik er weer zo doorheen

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:40

Albertine_N schreef:
Lusitana schreef:
Bladen woren vooral op de markt gebracht om geld mee te verdienen. Men denkt "waar zit geld?" "wie koop?" en "wat willen ze zien?"

Dat doet toch iedere slimme ondernemer

Natuurlijk, maar dat zorgt wel voor teleurstellingen bij de lezers... daar gaat het even over. Want iets anders dan anders komt er echt niet, daar is niet genoeg publiek voor, dus wordt er niet genoeg mee verdient...

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:19

Hoe kan het nu voor teleurstellingen zorgen als een blad precies doet wat de lezers willen? Dat ze schrijven over dingen die leven? Ik vind dat ze dat bij Dressuur goed gedaan hebben.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:31

Dat vroeg ik me ook al af

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:43

De teleurstelling zie je in de andere posts... Tel eens hoeveel erbij zitten die lopen te juichen, tegenover die het maar zo-zo vinden.
Als iets leeft, wil het niet zeggen dat je dat in elk blad opnieuw tegen wilt komen. Soms willen mensen geprikkeld woren met iets waarvan ze nog helemaal geen weet hadden. Dat maakt een blad veel interessanter, maar dat is te risico vol. Je ziet dat bladen die eerst helemaal anders beginnen, uiteindelijk toch gaan publiceren voor de massa en zich dan dus niet meer onderscheiden, terwijl mensne het eerst juist gingen proberen omdat het zich onderscheidde. Dressuur zal daar geen uitzondering op zijn. Je betaald straks een hoop geld voor iets wat je overal elders ook kunt lezen voor minder. Wat kost dat ding per stuk , bijna 7 euro, 14 gulden hoor, mensen. Voor een blad!!!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:56

Ik wil wel even voorbeeld noemen van de Penny, want daar heb ik immers meer dan 25 voor gewerkt, dus vanaf het prille begin. We hebben Penny Plus en wat nu Galop heet in het leven geroepen voor de oudere tieners, die overal een beetje tussen vallen. Meer info, minder strip. Maar wat bleek uit reacties? De bladen werden gelezen door steeds jongere kinderen, dus werd het aangepast naar die lezersgroep en begon het taalgebruik ineens achterlijk te worden en mochten de dingen die er in kwamen niet te technisch en zelfs de stripverhalen moesten ineens aan allerlei eisen voldoen, meer naar het avontuur of geslijm en minder technisch en naar waarheid, oftewel naar de belevingswereld van kinderen. Nu zijn alledrie de bladen dus gewoon kinderachtig geworden, eenheidsworst, terwijl ze oorspronkelijk verschillend waren, voor verschillende doelgroepen.

Bit, onderscheidde zich omdat het groter en luxer was, prachtig fotomateriaal op dik papier en uitgebreidere artikelen dan bv in de Hoefslag. Wat is er van over gebleven? Het is een flutblad geworden, maar wel duur gebleven... wil men dat?

Het is onmogelijk om iedereen tevreden te stellen, dus is het slim om voor 1 specifieke doelgroep te schrijven... dressuur. Maar helaas, ook daarin zitten een heleboel verschillende mensen hoor. Er zijn er zat die wars zijn van wedstrijden, er worden verschillende methodes en "goeroes" aangehangen en de groepen verstaan elkaar niet zo. Dus ook daar kun je niet alle lezers met alles anspreken. De een denkt bij dressuur "wedstrijden, populaire personen" de ander denkt "opleiding, verstandhouding met je paard" een ander denkt :"zo puur mogelijk, zonder zadel en hoofdstel" Want dat alles kan onder dressuur vallen. Dus ik vraag me oprecht af, en daarom heb ik een proefnummer aangevraagd (maar ze zullen ze wel niet naar het buitenland versturen) WAAR hebben ze het over?

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:31

Jij weet wel veel voor iemand die het blad niet eens gelezen heeft Lusitana. Ik vond er leuke artikelen in staan. Dingen die ik niet ergens anders al eerder heb gelezen. Over van alles wat de gemiddelde dressuurruiter/amazone bezighoudt. Ik denk dat het ook wel een beetje een trend op Bokt is om overal negatief over te zijn.

Na het lezen van je laatste post: als ik jou goed begrijp moet er maar helemaal niet meer geschreven worden.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:43

Ik weet helemaal niet veel over het betreffende blad en zeg ook in mijn eerste post dat ik het graag wil lezen om meer onderbouwd commentaar te geven, maar ik weet wel veel over de uitgevers wereld en bladen in het algemeen, en snap de teleurstelling van andere posters. Ik snap ook mensen zoals jij die er blij mee zijn, want natuurlijk is alles wat nieuw is leuk en natuurlijk zal er een grote groep mensen zijn die het leuk vind.

Er mag van mij best geschreven worden, maar het is voor uitgevers verdomde moeilijk om echt wat afwijkends uit te geven. Ze moeten nl een bepaald aantal lezer hebben binnen een jaar, anders hebben ze geen bestaansrecht. Er is veel meer gaande dan waar de lezer weet van heeft. en daar licht ik even een tipje van de sluier over op.

Ik praat niet eens over de inhoud van het blad op zich, want nogmaals, ik heb het niet gelezen, maar ik kan wel wat dingen duidelijk maken door de 25 jarige ervaring die ik heb in die wereld.

Negatief zijn is niet typisch bokt. Ook bokt bestaat uit een hele grote verscheidenheid van mensen. Maar veel zijn wel kritisch, ja, maar dat mag toch?

Het is ook een beetje vreemd om te denken dat ik denk dat er niet gelezen mag worden...ik ben schrijfster...

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:11

accepted

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:19

is dat proefblad gratis

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:42

tessyke schreef:
is dat proefblad gratis

ALS je 'm krijgt wel

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:44

*gaat er snel 1 aanvragen*

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:44

mmm heb hem vandaag gekregen en viel vies tegen. dit blad zou ik zelf niet kopen.
normaal blijf ik bij artikelen wel hangen als ik hem doorblader, maar had hier bij geen enkel artikel de behoefte aan. het blad ziet er ook niet echt luxe uit, maar je betaalt wel de hoofdprijs ervoor