Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
russel schreef:Wat is dan die overgewicht? Zullen we zeggen de zwembandjes?

OemmiejO schreef:hmm... Ik die idd niet zoveel "dikke" mensen op hoog niveau... soms zie je er weleens tussen zitten, maar veel zijn dan zo verstandig geweest om niet op een arabiertje ofzo te gaan rijden. Wel een mooi dressuurpaard, maar niet zo ielig dat het er toch mooi uitziet... !!
russel schreef:Dus 90% is afgevaardigde van Michelin? Klinkt me aardig veel in de oren, zal wel meevallen.
Lusitana schreef:OemmiejO schreef:hmm... Ik die idd niet zoveel "dikke" mensen op hoog niveau... soms zie je er weleens tussen zitten, maar veel zijn dan zo verstandig geweest om niet op een arabiertje ofzo te gaan rijden. Wel een mooi dressuurpaard, maar niet zo ielig dat het er toch mooi uitziet... !!
Er rijden niet zoveel dikke mensen ZICHTBAAR op hoog niveau. Ik ken persoonlijk zat mensen die heel hoge dressuur rijden, maar niet in wedstrijd verband. Zoals (http://www.pedro-de-almeida.com/nl/index.html#) Ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat paarden niet sterk genoeg zouden zijn. Er zijn paarden met zwakke ruggen, maar als je een sportpaard kiest, kijk je naar dat soort dingen ongeacht je eigen postuur.
Verder is het zo dat je lichamelijk goed in orde moet zijn wil je dressuur kunnen trainen. Dat is belangrijker dan je omvang.
* hoef ik niets te doen en de kilo's komen er al bij.
Lusitana schreef:Verder is het zo dat je lichamelijk goed in orde moet zijn wil je dressuur kunnen trainen. Dat is belangrijker dan je omvang.
) En hoe moet ik je uitspraak zien in het kader van gehandicapte sporters, bijvoorbeeld de paralympics? Quellian schreef:Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het echt vies om iemand paard te zien rijden die echt dik is...
Als dat geflubber en gewiebel. Nee, hoeft voor mij niet.
peetje82 schreef:hoe hoog mag je BMI zijn (gemiddeld) ?
ben echt een leek op dit gebied hoor!!!![]()
Kijken of dat ik nog wel dressuur "mag rijden"haha![]()
Margreet schreef:Lusitana schreef:Verder is het zo dat je lichamelijk goed in orde moet zijn wil je dressuur kunnen trainen. Dat is belangrijker dan je omvang.
Overgewicht valt bij mij niet onder "lichamelijk goed in orde zijn" en dan heb ik het niet over een paar welvaartskilo's, maar echt over obesitas.
(Of je moet sumoworstelaar zijn) En hoe moet ik je uitspraak zien in het kader van gehandicapte sporters, bijvoorbeeld de paralympics?
peetje82, BMI = gewicht (kg)/lengte (m)2 (<--- kwadraat)
Quellian schreef:Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het echt vies om iemand paard te zien rijden die echt dik is...
Als dat geflubber en gewiebel. Nee, hoeft voor mij niet.

KimS schreef:hey
ik vind dat je voor het dressuurrijden (geldt ook voor andere disciplines) niet mager moet zijn, maar ook niet overdreven mollig. Je conditie moet goed zijn, en je spieren goed ontwikkeld. Zodat je je paard altijd kan helpen nog beter te worden.
Als je 20kg teveel meesleurt, en onnodig, dan is dat ook onnodige ballast voor het paard.
Lees maar een keertje in Bit: de huidige ruiter is lui! (niet iedereen natuurlijk)
De topsporters (atletiek, zwemmen, ...) letten op hun voeding, trainen veel, gaan veel lopen voor conditie op te bouwen, eten tussendoor granenrepen en drinken water of energiedrankjes, gaan op tijd slapen, en nemen lang tijd voor een goede warming-up en cooling-down (stretchen)
Wat doen de huidige wedstrijdruiter? zaterdagavond gaan stappen, om 3u in bed vallen, zondagmorgen opstaan met een immense kater. met koude spieren en lege maag (of misschien een boterkoek?) op het paard gaan zitten. En tussendoor? Frietjes, hamburgers en cola![]()
Ik vind dus niet dat je mager moet zijn. Als je mager bent, heb je sowieso niet genoeg kracht en energie over. Maar je moet het ook niet te ruim gaan zien in kilo's.
Als je conditie maar goed is, en je het paard altijd kan helpen ipv in de weg zitten
xxx