Tuschinski bij anky op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Re: Tuschinski ibj anky op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:24

Suzanne F. schreef:
Ja dit heb ik met eigen ogen ook eens mogen aanschouwen daar. Stang en trens en dan super rond maken en dan flink bijporren en Sjef erachter met de longeerzweep. En dat dier steigeren! Niet normaal. Toen werd hij meegenomen naar de binnenmanege waar niemand was en keek en toen hoorde ik buiten een gevloek en getier en wil niet weten wat daar binnen uiteindelijk gebeurd is maar ja. Ik heb daar echt diertjes met de kin op de borst en opengespoorde plekken gezien en lekker doortrekken en schoppen.

Geloof me maar, dit gebeurt op meerdere grotere dressuur stallen in Nederland en niet alleen bij hun. Ben ervan overtuigd dat dit ook in duitsland gebeurd, trainen achter gesloten deuren zonder publiek. Ook bij de zo geroemde duitsemethode gaat echt niet alles met voorzichtig vragen..

Ik zou het wel gaaf vinden als je paard goed genoeg wordt gevonden om te laten trainen in Erp. En als je zelf ook gewoon je paard rijdt onder deze top omstandigheden, ben jalours erop. Ben benieuwd hoe de resultaten straks zijn met dit paard.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:31

Zep schreef:
Johan Hamminga heeft zich op de ORUN cursus aan het ORUN protocol te houden...

Zoals trouwens vele grote ruiters die verbonden zijn met de Orun. Maar dat betekend nog niet dat deze ruiters ook zo poeslief in hun eigen trainingen zijn. En ook niet bij hun lessen.
Orun promoot de LDR methode niet omdat het niet een methode is die makkelijk door iedereen kan worden overgenomen. En gezien het niveau van de Orun leerlingen is het ook niet wenselijk. Denk dat het goed rijden van LDR maar aan een enkeling is weggelegd.

Trouwens, stond jou veulen op de site van Anky?? Knap ding hoor Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:50

gijsenkim schreef:
greetjebee schreef:
.
Het verschil zit um erin dat de paarden die het niet redden bij Anky 'stuk gaan' en bij Van Baalen door de achterdeur vertrekken (zonder blessures en zonder een mentaal wrak te zijn geworden)

Zo zeg, das een gewaagde uitspraak!

Nou inderdaad...

Omdat JetSet, Metall, Cabochon bij Coby gestrand zijn zou het dus allemaal haar schuld zijn...? Oh nee ze vertrekken via de achterdeur...

Zo kan je dat niet stellen.

Dat die mensen veel meer paarden "proberen" en daarna "opruimen" is omdat niet ieder paard geschikt is om dat niveau te halen dat ze ambieren...

Bonfire is oud geworden, Prisco idem en wat te denken van Natrial van Coby??

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:51

Eleonoor schreef:
Zep schreef:
Johan Hamminga heeft zich op de ORUN cursus aan het ORUN protocol te houden...

Zoals trouwens vele grote ruiters die verbonden zijn met de Orun. Maar dat betekend nog niet dat deze ruiters ook zo poeslief in hun eigen trainingen zijn. En ook niet bij hun lessen.
Orun promoot de LDR methode niet omdat het niet een methode is die makkelijk door iedereen kan worden overgenomen. En gezien het niveau van de Orun leerlingen is het ook niet wenselijk. Denk dat het goed rijden van LDR maar aan een enkeling is weggelegd.

Trouwens, stond jou veulen op de site van Anky?? Knap ding hoor Haha!

Jij raakt precies het punt... Mooi gezegd!!

Eline

Re: Tuschinski bij anky op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:17

Ik heb een flink aantal off topic berichten gesplit. Het zou fijn zijn als er gewoon on topic verder gediscusseerd kon worden, zonder af te glijden in persoonlijk gezeur.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:21

Dankje!!!!! Eindelijk wordt er iets aan gedaan!!!

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:05

lachmar schreef:
Zo erg als jij het beschrijft heb ik het daar nog nooit gezien suzanne.
Denk dat het dan ook vooral sjef is die af en toe nogal lomp kan doen, maar moet zeggen dat hij de afgelopen paar jaar ook flink veranderd is (kan ook komen omdat ie nou bijna nooit meer op het paard zit).
En het is echt niet zo dat anky de paarden flink in de mond zit te trekken ofzo.
Ze rijdt gewoon met een begrenzende hand daar waar het nodig is, maar vult dit wel altijd aan met been.

Wat tuschinski betreft.
Heb hem nou een paar keer zien lopen en hij wordt echt heel relaxt gereden hoor.
In het begin lekker laag en rond en sta er iedere keer weer van te kijken wat een bewegingswonder het is.
Werkelijk om kippevel van te krijgen!!!! Haha!

Voor de ogen van het publiek ja (hoe zit dat achter de schermen Lips are sealed )

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:24

maar ok on-topic: Sterkte Tuschinski, ik leef met je mee... Lachen

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:01

lindaB schreef:

Voor de ogen van het publiek ja (hoe zit dat achter de schermen Lips are sealed )

Lachmar werkt op stal van Grunsven.... Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:23

saluut schreef:
lindaB schreef:

Ze werkte toch bij de schoonzus van Anky? Bij die Petry van Grunsven. IS toch niet op hetzelfde erf.

En ik heb gehoord dat ook Anky een pittige tante is in het rijden, maar ja ik denk dat je soms wel door meot pakken en niet ze vriendelijk moet zijn als de paarden doorgepakt moeten worden.
Extreem is niet goed.

Maar hoe zit het nou ligt de vaste berijdster van Tuchinski in het ziekenhuis met gebroken botten omdat ze naast het paard is gaan zitten of is gezet ?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 14:30

Citaat:

Ze werkte toch bij de schoonzus van Anky? Bij die Petry van Grunsven. IS toch niet op hetzelfde erf.

En ik heb gehoord dat ook Anky een pittige tante is in het rijden, maar ja ik denk dat je soms wel door meot pakken en niet ze vriendelijk moet zijn als de paarden doorgepakt moeten worden.
Extreem is niet goed.

Maar hoe zit het nou ligt de vaste berijdster van Tuchinski in het ziekenhuis met gebroken botten omdat ze naast het paard is gaan zitten of is gezet ?
[/quote]

Even voor de duidelijk.
Yvonne copal rijdt tuschinski nog gewoon hoor.
En dat blijft ze voorlopig ook nog doen.
Hij is vooral naar erp gekomen voor het dekken, want nou hoeft ad valk er niet meer 3 keer in de week mee naar nederwetten te rijden.
En nu kan anky yvonne ook mooi mee trainen.

Ik werk inderdaad bij petry en dat is wel op het zelfde erf.
Staan zelfs paarden van ons in de manege van anky.
[/quote]

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:29

Ahaa dat is wel fijn bij anky want die heeft alles wel extreem mooi voor elkaar. Met de stallen en dergelijke.
Zij lijkt me op zich ook erg aardig en als je beroemd bent dan kletsen mensen toch over je. Staat zij wel boven lijkt me.

In ieder geval super leuk veulen hoor lachmar. Tuchinski is ook leuk.

Op die site stond iets van dat ze er lelijk naast is gaan zitten.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:41

Wéér een stuk persoonlijk gezeik gesplit. Kan het vanaf nu alsjeblieft écht on topic verder? Dank u.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 12:39

Anders zet er maar een slotje op. Het gaat toch niet meer over tuschinski waar het eigenlijk wel over moest gaan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:25

Vertel anders eens hoe het Tuschinsky inmiddels is bevallen???
Heb je hem al aan het werk gezien en is hij al helemaal gewend?

Wanneer komt hij weer in het "openbaar"?? Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:19

Ik heb nu al een week ofzo niet meer gezien, maar daarvoor heb ik hem wel aan het werk gezien met yvonne.
Machig beest kan echt geweldig goed lopen.
Wel druk in de aanleuning in het begin, maar yvonne rijdt hem lekker ontspannen naar beneden en zelfs dan loopt ie met z'n voorbenen in z'n oren en toch achter erbij blijven.
Hij zal bij de selecties voor verden wel weer in het openbaar komen denk ik.

Niety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:59

Maar waar staat hij dan op de site? Ik kan het niet vinden. Lachen

Niety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:19

Jaa gevonden Knipoog . Ik vind het echt een heel mooi veulentje, vooral zijn neusje Bloos . Veel geluk met je mooie aanwinst gewenst!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:13

Wow, leuk dat je op zo'n succesvol bedrijf werkt Lachmar; daar kun je veel leren!(of dat heb je waarschijnlijk ook al gedaan)
Ik ben heel benieuwd hoe Tuchinsky's verdere carière gaat verlopen.

PS. mensen die alleen maar met flauwe, negatieve reacties komen in dit topic, hoeven wat mij betreft niet te reageren hoor... Laten we het een beetje gezellig houden, toch?!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 21:30

Dank je Yvonne.
Maarja ze zullen toch wel opmerkingen blijven maken waarschijnlijk.

Heb er inderdaad al veel geleerd en leer er nog iedere dag bij.
Ben nu met een paard de wissels om de pas aan het oefenen, maar dat valt toch best wel tegen.
Heb er nog maar 4 achter elkaar voor elkaar gekregen Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:34

Het is waanzinnig om een tijd op zo een stal te kunnen verblijven.........

en je moet maar zo denken dat de mensen die het meeste kommentaar hebben mensen zijn die nog nooit op dat niveau hebben meegedraait, en dus ook niet kunnen begrijpen hoe het nou echt allemaal werkt

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 21:45

waarschijnlijk welja Haha!
Misschien ook nog een stukje jalouzie tegenover anky dat zei zo goed kan rijden en hun niet??

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:19

[quote="lachmar" jalouzie dat zei zo goed kan rijden en hun niet??[/quote]

En heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel andere niet!!!!!!! Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:33

MAAR 4 wissels ..???!!! pfff, mijn paard kent de wissels héééél goed als ik contragalop moet rijden, maar op commando: Valt vet tegen!!
Knipoog Je zit in ieder geval op de goede plek om ze perfect te leren, mag jij het mij later eens leren als ik daar over..50?... jaartjes ooit nog eens aan toe kom!!! Ik blijf voorlopig maar mooi van Anky op video genieten Lachen (en ga nou niet vragen of Video al gran prix is en of dat Anky's nieuwste aanwinst is; ik loop jaaaaaren achter en heb dus nog steeds geen DVD) Haha!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 23:36

Haha was inderdaad wel een goeie geweest vragen ofdat video de nieuwe aanwinst van anky is haha.