Suzanne F. schreef:Ja dit heb ik met eigen ogen ook eens mogen aanschouwen daar. Stang en trens en dan super rond maken en dan flink bijporren en Sjef erachter met de longeerzweep. En dat dier steigeren! Niet normaal. Toen werd hij meegenomen naar de binnenmanege waar niemand was en keek en toen hoorde ik buiten een gevloek en getier en wil niet weten wat daar binnen uiteindelijk gebeurd is maar ja. Ik heb daar echt diertjes met de kin op de borst en opengespoorde plekken gezien en lekker doortrekken en schoppen.
Geloof me maar, dit gebeurt op meerdere grotere dressuur stallen in Nederland en niet alleen bij hun. Ben ervan overtuigd dat dit ook in duitsland gebeurd, trainen achter gesloten deuren zonder publiek. Ook bij de zo geroemde duitsemethode gaat echt niet alles met voorzichtig vragen..
Ik zou het wel gaaf vinden als je paard goed genoeg wordt gevonden om te laten trainen in Erp. En als je zelf ook gewoon je paard rijdt onder deze top omstandigheden, ben jalours erop. Ben benieuwd hoe de resultaten straks zijn met dit paard.

)
. Veel geluk met je mooie aanwinst gewenst!