zeg dat wel. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zeg dat wel. 

Tenfold schreef:Tja, nog een keer herhalen....zeg dat wel.
. Ik weet niet wat je opmerking hier nog toevoegt...
Lusitana schreef:Eh, heeft uitzitten niet met je zit te maken en minder met je benen?
Iemand die beide benen tot halverwege de dij mist, zal echt minder stevig zitten dan iemand die die handicap niet heeft. 
Tenfold schreef:Ik doelde op alles wat je juist wel herhaalde.![]()
Op zich fraai om een aantal verschillende meningen en motivaties daarvoor te lezen en evt. wat van te leren. Ben het met Cassidy eens dat iedereen een eigen interpretatie heeft van termen als 'hard werken' (voor sommigen staat dat blijkbaar direct gelijk aan uitputten) en dat discussieren daarover niet tot een gemeenschappelijk uitkomst zal komen, hoevaak je ook je mening herhaalt en herhaalt en herhaalt.
Cassidy schreef:@ Lusitana, het hoeft nieteens een bok te zijn waardoor je er af kunt liggen. Wat schijnbewegingen van een erg fris paard en je ligt eraf...kan de beste gebeuren.
En ik heb iemand zien rijden die beide benen miste (amputatie boven de knie) en dat heb je ook heel weinig in te brengen als het paard ineens een uitwijkmanoevre naar links maakt omdat hij ergens van schrikt.

Lusitana schreef:Dat zijn vliegende krachten waar je met benen ook wel eens onder kunt lijden... en een paard kan evengoed opzij springen als het moe is hoor. Adrenaline he, worden ze erg wakker van.
)Cassidy schreef:Aangezien iedereen een andere interpretatie heeft over de woorden "hard werken" denk ik dat we er door middel van deze discussie niet uit komen. Ik ben deze discussie niet gestart met in het achterhoofd mijn broer die op mijn paard moet kunnen rijden. Maar ik had bij hard werken ook zeer beslist dat paard niet voor ogen dat op een gegeven moment na 4 uur galopperen dood onder de ruiter ineenzakt.

Cassidy schreef:Idd. Uitputten tot de dood er op volgt. In dit geval duidelijk.
Ik ken echter ook gevallen van paarden die in stap of een gewoon drafje dood neervielen.
Is een paard alleen uitgeput als hij er dood bij neervalt? Als hij er dood bij neervalt na een erg vermoeiende rit is men duidelijk te ver gegaan. Maar voordat het zover is, zijn er nog zoveel stadia.