Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:52

He he, de eczeemdeken voor Guinness is ook binnen (ik heb maar 1 week hoeven wachten hoor). Hij zit echt heel goed en is netjes afgewerkt, stof voelt wat synthetisch aan, maar wel stevig. Bij de benen zijn de elastieken netjes gepolsterd en ook de elastieken die tussen de voorbenen doorlopen zijn gepolsterd. Staart flap zit ook met een klipje rond de staart vast. Buikflap kan op verschillende niveau's vastgezet worden op de rug en kan ook geheel verwijderd worden.
Als jullie detail foto's willen zien, dan roepen jullie maar. Prijs €99,95 bij Loesdau in Duitsland.
Afbeelding

Dit is nog een foto van vorig jaar met de Ivanhoe halsdeken, de hoofdkap die ze hier om heeft heb ik later wat ingekort.
Afbeelding

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:15

Tja..ik vraag me dus af hoe dat nu precies werkt. De deken houdt volgens mij écht wel wat tegen. Ik heb mijn klok laten nakijken, en die is dik in orde.
Jewel was nl. gister wéér ontsnapt. Deze keer door de "schapenafrastering" (er is ook een stuk verdeeld voor de schapen dat grenst aan het stuk land voor de paarden) Zo onder de neus van meneer schaapherder liep ze er dwars doorheen.
Te bedenken dat daar nog meer stroom op staat vanwege de wol van de schapen.

Ik heb de afrastering nu maar verhoogd en dikker draad gebruikt, hopelijk zichtbaarder. Overigens zit Jewel wel in een vreselijk dwarse periode (ze wordt bijna 3, ze wil niks en sloopt alles) maar toch, dit is erg vervelend.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:12

ik heb een heleboel hier doorgelezen en zit even met een vraagje aan jullie:

mijn pony heeft licht eczeem, alleen in een klein gedeelte van zijn manen, maar zag vandaag dat hij dus al schuurt( normaal veel later)

mijn vraag aan jullie..
als je nou qua warmte kijkt naar de boett en een ongevoerde regendeken... zit daar dan veel verschil in? zijn ze beiden even dik?

ik heb gewoon helaas t geld niet om een echte boett te gaan kopen,
( nog niet tenminste)
maar heb wel een ongevoerd regendek en ik heb een Bandiri vliegendek, die vliegendeken is wel met kruissingels etc zit dus goed.
zou ik daarmee ook een heel eind komen?
dus op regendagen het regendek op en andere dagen t vliegendek?

graag advies van de echte kenners hier!
vraag me namelijk af of die regendeken niet te warm is straks...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:23

ellepel, als je pony eczeem heeft, in welke vorm dan ook, zou ik hoe dan ook voor een Boett deken gaan. Deze deken sluit volledig om het lichaam, waardoor er geen vliegjes binnen kunnen kruipen. Een gewone vliegendeken laat de vliegjes die de jeuk veroorzaken namelijk wel door!

Het is gewoon heel sneu voor dat beest als hij jeuk heeft, en lastig voor jou! Hij is niet warmer of kouder dan een gewone vliegendeken, er zitten heeeeele kleine gaatjes in verwerkt waar de lucht doorheen kan. Tot nu toe heeft Twister er nog niet onder gezweten, misschien van de zomer nog als het erg warm wordt, maar dat heeft ze zonder deken ook.

Denk er maar goed over na wat je wilt! Mijn mening is, dat een Boett deken je van alle zorgen afhelpt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:26

zag op de site van divoza een staan pagony eczema, heb toevallig net in t topic over zomereczeem op medisch een heel stuk erbij gezet.

die deken kost 69.95 ( dat lukt wel) en dit staat erbij
met hele hals
bescherming tegen ontstekingen
bescherming tegen de zon
waterafstotend en sneldrogend
voorkomt irritatie door muggen en vliegen
voorkomt dat het paard zichzelf open bijt of scheurt
genezende werking
zeer goed ademend
scheurvast
volledige bewegingsvrijheid
24 uur per dag draagbaar
kleur bruin..
zou dit dan wel wat zijn? op t plaatje erbij ziet het er best goed uit vind ik

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:29

boett deken:
Afbeelding

en de pagony:
Afbeelding

hmmm...die pagony zit wel erg strak he?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:30

Als je het plaatje bekijkt is het gewoon een kopie van de Boett deken.

Als ik jou was zou ik eerst even die deken in mijn handen willen hebben zodat je een beetje kan voelen hoe het zit met de kwaliteit. Voor dat geld kun je nooit dezelfde werking hebben als de Boett deken.

Daarbij vermoed ik dat je met deze deken 1 seizoen doet, en dat hij daarna stuk is. Dat zou betekenen dat je volgend jaar weer zo'n deken moet kopen, terwijl je met een Boett deken een aantal jaren doet. (Als je geluk hebt. Tong uitsteken) Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:33

daarin heb je dus helemaal gelijk!

ik hoor mijn vriend al zuchten en steunen als ik met t bedrag aan kom zetten.....

hebben ze bij divoza dan wel de echte boett deken?
is namelijk voor mij niet zo heel ver hier vandaan.
ik ga wel es ff kijken. maat zal wel moeilijk worden, mijn pony is raar gebouwd hahaha

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:01

Ik heb de deken voor Twister ook bij Divoza besteld.
Let wel goed op de maten, koop 'm niet te ruim!!

Succes er mee!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 22:02

Ellepel, hoe groot is je pony?

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 23:54

Nou die Pagony ziet er redelijk uit! Maar voor die prijs zal de kwaliteit denk ik toch een stuk minder zijn! De Boett dekens zijn super! Niet kapot te krijgen! Er zijn al enkele mensen hier geweest die zeiden, och dat ding trek je zo kapot! Nou ik dan doe maar Tong uitsteken Het lukte hen allemaal niet! Goh, wat is dat stevig spul! Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:41

mijn pony is 1m40, niet zo groot dus.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 12:57

Het lijkt op het plaatje wel alsof de buikflap erg kort is van die Pagony.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:33

Hallo Haha!
even een vraagje: de pony van mijn zus heeft een lichte vorm van zomereczeem, echt alleen de hals en manen. Nu zag ik hier juist dat Ivanhoe een apart halsdeken verkoopt. Ik had al naar Kerckhaert gebeld enz., maar eigenlijk heeft ze dus geen hele deken nodig...dus bij deze mijn vraag Haha! : heeft er iemand ervaringen met die halsdeken van Ivanhoe? Werkt het even goed als een Boett deken? Is het zo'n beetje kwaliteit?

Groetjes

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:38

Siggy schreef:
Het lijkt op het plaatje wel alsof de buikflap erg kort is van die Pagony.

Ik denk dat dat wel meevalt.
Volgensmij kun je net zoals met bij de Boett deken zelf bepalen waar je de deken doorheen trekt.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:39

Ik zou de Pagony niet kopen. De boett gaat bij mij al voor zn derde seizoen mee en heeft het zelfs overleefd toen Ivanka door lint én daarna in een andere wei door prikkeldraad is gegaan! Er zaten wel een paar kleine gaatjes in, maar de schade viel echt reuze mee (zo ook aan paard, gelukkig! Lachen ).

Siggy, ik vind de blauwe deken er wat... hoe moet ik het zeggen... plasticcerig uit zien Knipoog. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Of is het wel van ongeveer hetzelfde materiaal gemaakt als de boett? Ik vind dit er wat warmer uit zien en dan bedoel ik helemaal niet de kleur, maar de stof opzich. Maar dat kan ik natuurlijk ook helemaal fout hebben.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:18

Ja, dat had ik ook Tinne, de stof lijkt een beetje op van die waterafstotende-jassen-stof. hihi hopelijk is dat een beetje begrijpelijk? Hoe is dat met de deken, is hij zweterig, of valt dat juist heel erg mee?

Die van de Divoza, tja... Ik ben altijd een beetje bang voor goedkoop, duurkoop Bloos

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 22:36

Misschien heeel domme vraag, maar de riempjes voor bij de hals enzo, maken jullie die altijd los als jullie de deken afnemen en aandoen of niet???

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 00:11

Ja, anders past haar hoofd er niet door Knipoog Het is gebruikelijk om die eerst los te halen, vergelijk het met de riem van je broek die je eerst losdoet voor jem uittrekt, t gaat dan een stuk makkelijker Tong uitsteken
Je moet ze ook best strak aantrekken, ten minste dat doe ik wel altijd, tegen het afzakken. Er zit namelijk elastiek in wat ervoor zorgt dat ik haar niet zomaar keel. Ik kan de deken niet eens afkrijgen zonder die riempjes los te maken.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 08:16

@ Alet
Ja ok dan doe ik het dus toch goed! Maar soms springen die riempjes van zelf los nu al, ik denk omdat ik gewoon elke dag de deken 1 keer af neem en op doe. Maar dat kan toch wel vind ik! Maar sommige riempjes schieten al zo door het klemmetje heen! Echt niet fijn

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:10

Wat voor klemmetjes zijn het precies? Anders kun je er zelf ook een andere sluiting opzetten. Ik weet niet precies meer wat voor sluiting er aan de boett zat Bloos Heb nu een ivanhoe, waar eerst ook onpraktische sluitingen opzaten, die zijn nu ook vervangen door dingen die wel werken.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:09

Ik heb met behulp van mijn Boett-deken een kopie gemaakt.
Mede omdat die van mij door een paard (of was het een roofdier?) vorig jaar echt totaal verscheurd is. Deze heb ik dan ook eerst hersteld.
Okee, mijn moeder heeft het werk beide keren gedaan... Bloos
Bij mij was de buikflap van de Boett echt te groot. Die is nu kleiner.
Qua stof hebben we gezocht naar een stof die snel droogt, licht is, en redelijk dicht geweven.
Even een plaatje, de Boett (met mega-buikflap):
Afbeelding
En mijn moeders creatie:
Afbeelding
Ik ben er erg blij mee!
Ik laat alleen de clipjes bij de halsopening nog even verplaatsen. Hij kan niet strak genoeg zeg maar.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:19

Kiara dat heeft je moeder mooi gemaakt zeg.
Ligt ook erg mooi, ik hoop dat de deken een tijdje meegaat.

Mijn schoonmoeder wilde voor mij ook een boett deken namaken, maar nadat ik vorig jaar een eigen gemaakte van een mevrouw had gekocht had ik toch sterk mijn twijfels voor stevige stof.
Vorig jaar heb ik 2 shetlander boettdekens laten maken op maat......helaas waren ze een maand later al kapot.
Dus dit jaar mijn echte boett deken maar weer gerepareerd (en hij kan hopelijk nog wel een jaar of 2 mee) en voor de jongste shet heb ik een ivanhoe deken gekocht (die bevalt tot nu toe erg goed).

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:28

Tinne schreef:
Siggy, ik vind de blauwe deken er wat... hoe moet ik het zeggen... plasticcerig uit zien Knipoog. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Of is het wel van ongeveer hetzelfde materiaal gemaakt als de boett? Ik vind dit er wat warmer uit zien en dan bedoel ik helemaal niet de kleur, maar de stof opzich. Maar dat kan ik natuurlijk ook helemaal fout hebben.

Lijkt op het plaatje inderdaad wel, maar het is van die stof waar veel van die nieuwerwetse sportkleding van gemaakt wordt volgens mij. Ik weet niet waar de Boett van gemaakt wordt, dit is polyester. Het was het weekend hier behoorlijk warm (zo'n 20 graden), maar Guinness leek geen last van de warmte te hebben. Het is wel nog afwachten hoe het in de zomer is natuurlijk, als het echt warm wordt.
Nu in de regen valt het me ook erg mee. Het heeft hier vanmiddag flink gestort, maar toen ik vanavond de paarden uit de wei haalde, was de deken alleen nog wat vochtig, maar zeker niet zeiknat.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:54

mmmmmmmm, hier net een boett aan stukken, lag er ook al een week op, wordt er een beetje ehh eng van. paardje op stal geparkeerd en morgen op zoek naar een handig iemand met naaimachine. een beetje stoeien kunnen ze duidelijk niet goed tegen

snif sas